Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Siano
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:25, 19 Lip 2015 Temat postu: Tempomat |
|
Witam.
Gdzieś w przyszłym tygodniu zamierzam zabrać się za montaż tempomatu
Mając jeszcze trochę czasu chciał bym się upewnić odnośnie podłączenia wiązki.
Mój silnik BBY 1.4 (2004)
Pin 2 > 75
Pin 3 > 57
Pin 4+7 > 38
Pin 5 > 76
i co do podłączenia pinu 6 nie do końca mam pewność
Pin 6 > Podłączyć do skrzynki bezpieczników nr 31 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
Siano
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:56, 19 Lip 2015 Temat postu: |
|
Rosja napisał: | ...Dodam ze moja A2 ma silnik 1.4 AUA. |
Rosja napisał: | ...Ogólnie raczej nie ma możliwości podłączenia tempomatu do komputera takiego jak mój czyli 036 997 034 AB. Jeżeli ktoś ma takiego kompa radzę nie bawić się w montaż tempomatu, bo może to dużo kosztować tak jak mnie |
Kolega Rosja ma silnik AUA do którego teoretycznie da się podłączyć skoro są opisy i jak z jego wypowiedzi wynika on sam pewności nie ma.
Ja nigdzie nie spotkałem się z tekstem że się nie da a trochę pogrzebałem w tym temacie.
Mam też całkiem inny sterownik ... 036 906 034 CA
Edit: Jak znajdę dzień wolnego i się za to wezmę to dam znać w tym temacie jak to u mnie wygląda.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Siano dnia Nie 12:01, 19 Lip 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:00, 19 Lip 2015 Temat postu: |
|
Próbuj, próbuj... jestem bardzo ciekaw efektów.
Na jednym z zagranicznych wątków na forum A2 znalazłem potwierdzenie "pinologii" tempomatu do 1.4i więc jest spora szansa, że powinno to zadziałać. Jak Ci się uda to podejrzewam, że będziesz pierwszym posiadaczem 1.4i z tempomatem na naszym forum - kolega frozenstaw chyba go u siebie nie odpalił, choć manetkę miał, nie wiem tylko jak z wiązką.
PS. A jeśli jednak ktoś ma na forum 1.4i z tempomatem to niech się ujawni.
PS2. O ole mi wiadomo to włączenie tempomatu w A2 nie jest sygnalizowane żadną ikonka na zegarach ani na FIS-ie. Czy ktoś wie czy to da się jakoś włączyć ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 13:01, 19 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jacek75
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 34
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:58, 19 Lip 2015 Temat postu: |
|
Witam. Ja instalowałem tempomat w AUA według instrukcji z niemieckiego forum i ruszyło bez problemu. Po podłączeniu trzeba wejść w sterownik silnika i zalogować się 11463 aby aktywować tempomat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:45, 20 Lip 2015 Temat postu: |
|
Dzięki za potwierdzenie, zatem nie miałem racji, że kolega Siano będzie forumowym pionierem w tej kwestii.
A pamiętasz czy piny w ECU, na które się wpinałeś, miałeś wolne czy były tam już podpięta jakaś wiązka ? I jeśli były zajęte to dopinałeś się do instalacji czy usuwałeś poprzedni przewody i izolowałeś je ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jacek75
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 34
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:09, 20 Lip 2015 Temat postu: |
|
Wpinałem się do gniazda 17 pinowego białego które znajduje się pod nogami kierowcy. Według mojej rozpiski którą znalazłem tak to szło:
gniazdo tempomatu gniazdo 17 pinowe białe
2 7
3 8
4 10
5 9
7 10
Oczywiście 6 pin gniazda tempomatu do + SB31(10A).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:21, 20 Lip 2015 Temat postu: |
|
Oki, czyli potwierdzałaby się informacja, którą gdzieś udało mi się wykopać (na zagranicznym forum ?), że nie trzeba ciągnąć instalacji do ECU tylko można wykorzystać białe gniazdo w nogach kierowcy. Anyway chyba nie trafiłem na rozpiskę pinów tego gniazda, ale to detal.
Kolejne "dzięki" za cenne info, na pewno ułatwi życie niejednemu forumowiczowi zainteresowanemu tempomatem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jacek75
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 34
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:48, 20 Lip 2015 Temat postu: |
|
Sam nie pamiętam rozpiski wtyczki ale mogę podać kolory przewodów które idą z białej wtyczki do ECU.
pin7 -niebieski 0,35
pin8 -niebiesko/czerwony 0,35
pin9 -czarno/czerwony 0,35
pin10-biały 0,35
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:06, 20 Lip 2015 Temat postu: |
|
W sekrecie Ci powiem (tak żeby nikt nie widział ) , że jakbyś machnął kilka fotek jako uzupełnienie powyższego opisu to w swoim portfolio na naszym forum miałbyś praktycznie gotowego pierwszego manuala do wrzucenia w dziale "Warsztat" etc. .
Nie zrozum mnie źle, bo bynajmniej nie wymuszam , ale podałeś sporo ciekawych informacji - teraz tylko czekam, aż nasza brać forumowa "rzuci się" na pewien znany portal o charakterze aukcyjnym celem wykupienia wszelkich dostępnych manetek z obsługa tempomatu do A2
Samemu mi się marzy, szczególnie po ostatnich dniach gdzie miałem okazje trochę pojeździć autkiem z tempomatem... takie małe ustrojstwo, a tak cieszy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Siano
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:07, 20 Lip 2015 Temat postu: |
|
No to jestem trochę skołowany
Na forum a2.oc.net gość napisał...
"Wires from the cruise stalk connector go to a white 17pin connector block (T17b) in the front left footwell. There are also green and blue connectors in the same location and wires from these and the white connector block go to the engine ECU.
I wired my 2001 TDi like this -
Cruise stalk pin 2 goes to blue/black wire on pin 7 of white connector (which links to ECU pin 45)
Cruise stalk pin 3 goes to blue/red wire on pin 8 of white connector (which links to ECU pin 44)
Cruise stalk pin 4&7(bridged) go to white wire on pin 10 of white connector (links to ECU pin 14)
Cruise stalk pin 5 goes to black/red wire on pin 9 of white connector (which links to ECU pin 46)
Cruise stalk pin 6 goes to red/green wire on pin 2 of brake light switch - which links to 12v supply from fuse 30 in fuse box."
Jest to schemat taki sam jak kolega jacek75 użył do AUA a tamten podpinał pod silnik TDi
Edit:
Teraz juz nie wiem czy wpinać
2 >75 ECU
3 >57
4+7 > 38
5 > 76
6 > Bezpiecznik 30
Czy jak jacek75
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Siano dnia Pon 15:11, 20 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:43, 20 Lip 2015 Temat postu: |
|
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale... to nie musi mieć większego znaczenia.
Pytanie jak dalej biegnie instalacja z białego gniazda 17-pin do ECU, prawda ? Na które Piny sterownika jest wpięta.
W TDI może (a wręcz powinna) biec inaczej niż w AUA/BBY (opis masz w manualach na forum) - i wtedy rozkład pinów w białej wtyczce może być taki same bez względu na silnik/sterownik - co byłoby nawet logiczne. Najprościej chyba odpiąć wtyczkę od ECU i "przedzwonić" instalację do białego gniazda 17-pin w nogach kierowcy multimetrem [testerem ciągłości obwodu] - będziesz wtedy wiedział co gdzie biegnie i jak mają się piny wtyczki do ECU.
Ewentualnie druga opcja: olać biała wtyczkę 17 pin i wpinać się bezpośrednio do ECU (via manuale na forum). Ja osobiście poszedłbym w rozwiązanie z wtyczką, jakoś rzeźba instalacji przy samym ECU budzi moją niechęć.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pon 15:46, 20 Lip 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Siano
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:41, 20 Lip 2015 Temat postu: |
|
beerkoff napisał: | ... i wtedy rozkład pinów w białej wtyczce może być taki same bez względu na silnik/sterownik - co byłoby nawet logiczne. |
No nie pomyślałem o tym ale faktycznie coś w tym może być.
W czwartek i piątek mam wolne więc w któryś z tych dni się za to wezmę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:44, 20 Lip 2015 Temat postu: |
|
"Panoramio" mówi, ze masz czym focić , hehe.
Jak znajdziesz chwilę to pstryknij parę fotek dla potomnych.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Wto 8:15, 21 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Siano
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:48, 20 Lip 2015 Temat postu: |
|
beerkoff napisał: | "Panoamio" mówi, ze masz czym focić , hehe.
Jak znajdziesz chwilę to pstryknij parę fotek dla potomnych. |
No robota nie jest brudna (tak co mi się nowy Nikon nie ubrudzi) więc może jakąś fotorelacje zrobię ale nie obiecuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jacek75
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 34
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:06, 21 Lip 2015 Temat postu: |
|
Panowie żeby była jasność chodzi mi o białe gniazdo w schowku pod nogami kierowcy.Do tego gniazda są podłączone wszystkie przewody z ECU potrzebne do tempomatu.
/edycja linka do fotki
beerkoff
Post został pochwalony 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:34, 21 Lip 2015 Temat postu: |
|
To teraz tylko do potwierdzenia doświadczalnego czy poszczególne piny tej wtyczki są takie same dla AUA/BBY i wszystkich TDI-ków (+ BAD na dokładkę). Ale to już detal.
PS. Koledze jacek35 należy się duży plusik za zbiór cennych wskazówek wzbogaconych fotką jw.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Wto 10:38, 21 Lip 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:50, 21 Lip 2015 Temat postu: |
|
Muszę sprawdzić u siebie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jacek75
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 34
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:03, 21 Lip 2015 Temat postu: |
|
Sprawdziłem w elsie i dla silnika BBY rok 2004 wygląda to tak że jest to gniazdo niebieskie i inne numery pinów choć piny na ECU te same.
gniazdo tempomatu-gniazdo niebieskie
2-3 niebiesko/czarny 0,35
3-4 niebiesko/czerwony 0,35
4i7-2 biały 0,35
5-6 czarno/czerwony 0,35
6- +SB31(10A)
Podam jeszcze dla silnika ATL
gniazdo tempomatu-gniazdo()-pinECU
2-5(brązowe) niebiesko/czarny 0,35-45
3-9(niebieskie) niebiesko/czerwony 0,35-44
4i7-4(brązowe) biały 0,35-14
5-13(zielone) czarno/czerwony 0,35-46
6-+SB31(10A)
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez jacek75 dnia Wto 11:21, 21 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:20, 21 Lip 2015 Temat postu: |
|
A sprawdzisz Jacek jak jest w dieslach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|