Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Czyszczenie EGR benzyna, diesel

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Warsztat czyli zrób to sam
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 15:42, 05 Paź 2012 Temat postu: Czyszczenie EGR benzyna, diesel

<a href="https://docs.google.com/open?id=0B3Q-EhcbbCYzeWgxVE1mNE5DREk"></a> <a href="https://doc-0g-78-docs.googleusercontent.com/docs/securesc/qn06dsfo8b0kecouk6pjtud9es7mp6c0/01kuojh3dbce87t77end6lfhh8gqt4js/1415116800000/12629676930767818760/12629676930767818760/0B3Q-EhcbbCYzeWgxVE1mNE5DREk?e=download"></a>

Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Wto 18:55, 04 Lis 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 17:03, 20 Paź 2012 Temat postu:

Fajny poradnik. Czy wiesz może gdzie jest egr w FSI bo nie znalazłem go z tym miejscu co 1.4 i mam problem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 17:36, 20 Paź 2012 Temat postu:

Poszukaj dobrze Wink

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

W FSI wtryskiwacze sa bezpośrednoo w głowicy i nie obmywaja zaworów - tak samo w FSI wygląda EGR- po 80 tys km, zdjecia z kamerki

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

A tak po 120 tys km w 1.4 16V gdzie wtryskiwacze sa w kolektorze dolotowym

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 17:52, 20 Paź 2012 Temat postu:

Ok dzięki, głowica to akurat była zdjęta i oddana do serwisu więc tam raczej juz wszystko z niej wyczyścili>
Wiesz tylko może czy mam szukać od przodu/boku czy tyłu silnika ?
[link widoczny dla zalogowanych]
dobre zdjęcia na dole strony : [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Sob 17:57, 20 Paź 2012, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 19:41, 20 Paź 2012 Temat postu:

grom546 napisał:
Wiesz tylko może czy mam szukać od przodu/boku czy tyłu silnika ?




System recyrkulacji spalin - widok rozłożonego
[link widoczny dla zalogowanych]

Demontaż i montaż zaworu recyrkulacji spalin-N18-z recyrkulacja spalin-G212-potencjometr
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 19:51, 20 Paź 2012 Temat postu:

O cholera a myślałem że to pompa wysokiego ciśnienia paliwa ;D
Spróbuje to w takim razie wymontować i przeczyścić .Dzięki

edit: rozkminiłem Bardzo szczęśliwy egr jest za tą pompą


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Sob 20:09, 20 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 20:01, 20 Paź 2012 Temat postu:

regeneracja EGR w FSI nie będe kopiował żeby ie byc posądzony o plagiat więc wrzucam link [link widoczny dla zalogowanych] po czyszczeniu zajrzyj w te zeby. W FSI nawet EGR prosty skomplikowali tam 2.0 FSI ale budowa taka sama.

Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Sob 20:03, 20 Paź 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gentelmanv
 
 


Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 8:46, 11 Lut 2013 Temat postu:

Czyścilem to egr wczoraj w moim tdi,naprawde bez dobrych imbusow niema za co sie zabierać.ostatnia srubka jest naprawde w fachowym miejscu;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
monkeymafia82
 
 


Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stalowe Miasto
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 15:55, 31 Sie 2013 Temat postu:

Koledzy szybka pilka czy ten wezyk od egr w bezyniaku z drugiej strony gdzies jest podlaczony bo u mnie jak go z egra zdjolem to z drugiej strony byl luzny. Prosze o szybka odpowiedz bo mam wszystko rozebrane

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 16:17, 31 Sie 2013 Temat postu:

monkeymafia82 napisał:
Koledzy szybka pilka czy ten wezyk od egr w bezyniaku z drugiej strony gdzies jest podlaczony bo u mnie jak go z egra zdjolem to z drugiej strony byl luzny. Prosze o szybka odpowiedz bo mam wszystko rozebrane


w benzynie jest na nim tylko filterek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 21:55, 13 Lis 2013 Temat postu:

Mam przy zaworze EGR ślady oleju, w efekcie chcę się zabrać za jego czyszczenie, bo akurat mi się trafiła przygoda w grzebaniu przy N75 i układzie ciśnieniowym turbawki - za jednym zamachem chcę zamknąć temat.

1) Czy wyczyszczenie EGR-u da się zrealizować za pomocą benzyny ekstrakcyjnej, ropki, ewentualnie rozpuszczalnika czy jednak lepiej się zaopatrzyć w odpowiedni spray ? Pytam, bo nie wiem czy znajdę takowy w okolicznych sklepach, a zamawianie przez Allegro to znowu kilka dni poślizgu.

2) czy zaślepienie EGR nie wpływa negatywnie na charakterystykę pracy silnika ? Wyczytałem na forach, że teoretycznie zwiększa się w ten sposób temperaturę silnika, ale z drugiej strony zimny silnik wolniej się przez to nagrzewa ? To jak to w końcu jest ? Zaślepiać czy nie zaślepiać, oto jest pytanie Szczęśliwy Czy ktoś już może zaślepił i zechce podzielić się wrażeniami ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 22:05, 13 Lis 2013 Temat postu:

beerkoff napisał:
Mam przy zaworze EGR ślady oleju, w efekcie chcę się zabrać za jego czyszczenie, bo akurat mi się trafiła przygoda w grzebaniu przy N75 i układzie ciśnieniowym turbawki - za jednym zamachem chcę zamknąć temat.

1) Czy wyczyszczenie EGR-u da się zrealizować za pomocą benzyny ekstrakcyjnej, ropki, ewentualnie rozpuszczalnika czy jednak lepiej się zaopatrzyć w odpowiedni spray ? Pytam, bo nie wiem czy znajdę takowy w okolicznych sklepach, a zamawianie przez Allegro to znowu kilka dni poślizgu.

2) czy zaślepienie EGR nie wpływa negatywnie na charakterystykę pracy silnika ? Wyczytałem na forach, że teoretycznie zwiększa się w ten sposób temperaturę silnika, ale z drugiej strony zimny silnik wolniej się przez to nagrzewa ? To jak to w końcu jest ? Zaślepiać czy nie zaślepiać, oto jest pytanie Szczęśliwy Czy ktoś już może zaślepił i zechce podzielić się wrażeniami ?



ja zawsze zaślepiam jak to jest tylko możliwe i nie czekam aż coś zaszwankuje tylko tak bo tak jedynie w tych nowych wynalazkach typu TDCI HDI i innych tak się nie da trza wybulić z 1,5 patyka u nas puki co można wręcz powinno się zaślepiać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 22:50, 13 Lis 2013 Temat postu:

A w swoim A2 zaślepiałeś rurkę od kolektora wydechowego (pod EGRem) za pomocą jakiejś blaszki (jak na zdjęciu poniżej w punkcie 1) czy tylko zaślepiałeś przewód od zaworu sterującego EGR-em jak zaznaczono w punkcie 2 ? Czy też może zastosowałeś "combo" Szczęśliwy czyli oba rozwiązania na raz ?

Czy ewentualne zastosowanie za grubej blaszki nie utrudni montażu EGRa? Na allegro widziałem docinaną na wymiar blaszkę grubości 3 mm w cenie ~10 zł - nie będzie za gruba/cienka ? Ponoć niektórzy biorę nawet bląchę alu z puszki po napoju, ale podobno czasem lubi się przepalić...
Zdjęcie:


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Śro 22:51, 13 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marceli123123
 
 


Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 11:01, 17 Mar 2014 Temat postu:

Odpowiedź z opóźnieniem ale może innym się przyda.
W weekend czyściłem i zaślepiłem EGR w swoim 1.4 TDI AMF...mój EGR był co prawda mało zabrudzony i udało mi się doczyścić go poprzez bardzo delikatne zeskrobanie nagromadzonego osadu, następnie dokładne przedmuchanie go kompresorem z resztek oraz doczyszczenie benzyną ekstrakcyjną po czym zaślepiłem zarówno EGR jak i kolektor 2 blaszkami (1,5 i 4 mm) zamówionymi na allegro w cenie 28 zł Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Skella
 
 


Dołączył: 02 Paź 2024
Posty: 14
Przeczytał: 69 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 23:40, 31 Paź 2024 Temat postu:

Mój egr niestety przepuszczał na grzybku, a do tego uszczelnienia wołały już o pomstę do nieba. Samo czyszczenie by nic nie dało na dłuższą metę. Wymiana na nowy jedyna słuszna opcja.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Warsztat czyli zrób to sam Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin