Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:42, 05 Paź 2012 Temat postu: Czyszczenie EGR benzyna, diesel |
|
<a href="https://docs.google.com/open?id=0B3Q-EhcbbCYzeWgxVE1mNE5DREk"></a> <a href="https://doc-0g-78-docs.googleusercontent.com/docs/securesc/qn06dsfo8b0kecouk6pjtud9es7mp6c0/01kuojh3dbce87t77end6lfhh8gqt4js/1415116800000/12629676930767818760/12629676930767818760/0B3Q-EhcbbCYzeWgxVE1mNE5DREk?e=download"></a>
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Wto 18:55, 04 Lis 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Sob 17:03, 20 Paź 2012 Temat postu: |
|
Fajny poradnik. Czy wiesz może gdzie jest egr w FSI bo nie znalazłem go z tym miejscu co 1.4 i mam problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 17:36, 20 Paź 2012 Temat postu: |
|
Poszukaj dobrze
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
W FSI wtryskiwacze sa bezpośrednoo w głowicy i nie obmywaja zaworów - tak samo w FSI wygląda EGR- po 80 tys km, zdjecia z kamerki
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A tak po 120 tys km w 1.4 16V gdzie wtryskiwacze sa w kolektorze dolotowym
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Sob 17:52, 20 Paź 2012 Temat postu: |
|
Ok dzięki, głowica to akurat była zdjęta i oddana do serwisu więc tam raczej juz wszystko z niej wyczyścili>
Wiesz tylko może czy mam szukać od przodu/boku czy tyłu silnika ?
[link widoczny dla zalogowanych]
dobre zdjęcia na dole strony : [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Sob 17:57, 20 Paź 2012, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:41, 20 Paź 2012 Temat postu: |
|
grom546 napisał: | Wiesz tylko może czy mam szukać od przodu/boku czy tyłu silnika ? |
System recyrkulacji spalin - widok rozłożonego
[link widoczny dla zalogowanych]
Demontaż i montaż zaworu recyrkulacji spalin-N18-z recyrkulacja spalin-G212-potencjometr
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:51, 20 Paź 2012 Temat postu: |
|
O cholera a myślałem że to pompa wysokiego ciśnienia paliwa ;D
Spróbuje to w takim razie wymontować i przeczyścić .Dzięki
edit: rozkminiłem egr jest za tą pompą
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Sob 20:09, 20 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:01, 20 Paź 2012 Temat postu: |
|
regeneracja EGR w FSI nie będe kopiował żeby ie byc posądzony o plagiat więc wrzucam link [link widoczny dla zalogowanych] po czyszczeniu zajrzyj w te zeby. W FSI nawet EGR prosty skomplikowali tam 2.0 FSI ale budowa taka sama.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Sob 20:03, 20 Paź 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:46, 11 Lut 2013 Temat postu: |
|
Czyścilem to egr wczoraj w moim tdi,naprawde bez dobrych imbusow niema za co sie zabierać.ostatnia srubka jest naprawde w fachowym miejscu;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
monkeymafia82
Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stalowe Miasto Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:55, 31 Sie 2013 Temat postu: |
|
Koledzy szybka pilka czy ten wezyk od egr w bezyniaku z drugiej strony gdzies jest podlaczony bo u mnie jak go z egra zdjolem to z drugiej strony byl luzny. Prosze o szybka odpowiedz bo mam wszystko rozebrane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:17, 31 Sie 2013 Temat postu: |
|
monkeymafia82 napisał: | Koledzy szybka pilka czy ten wezyk od egr w bezyniaku z drugiej strony gdzies jest podlaczony bo u mnie jak go z egra zdjolem to z drugiej strony byl luzny. Prosze o szybka odpowiedz bo mam wszystko rozebrane |
w benzynie jest na nim tylko filterek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:55, 13 Lis 2013 Temat postu: |
|
Mam przy zaworze EGR ślady oleju, w efekcie chcę się zabrać za jego czyszczenie, bo akurat mi się trafiła przygoda w grzebaniu przy N75 i układzie ciśnieniowym turbawki - za jednym zamachem chcę zamknąć temat.
1) Czy wyczyszczenie EGR-u da się zrealizować za pomocą benzyny ekstrakcyjnej, ropki, ewentualnie rozpuszczalnika czy jednak lepiej się zaopatrzyć w odpowiedni spray ? Pytam, bo nie wiem czy znajdę takowy w okolicznych sklepach, a zamawianie przez Allegro to znowu kilka dni poślizgu.
2) czy zaślepienie EGR nie wpływa negatywnie na charakterystykę pracy silnika ? Wyczytałem na forach, że teoretycznie zwiększa się w ten sposób temperaturę silnika, ale z drugiej strony zimny silnik wolniej się przez to nagrzewa ? To jak to w końcu jest ? Zaślepiać czy nie zaślepiać, oto jest pytanie Czy ktoś już może zaślepił i zechce podzielić się wrażeniami ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Śro 22:05, 13 Lis 2013 Temat postu: |
|
beerkoff napisał: | Mam przy zaworze EGR ślady oleju, w efekcie chcę się zabrać za jego czyszczenie, bo akurat mi się trafiła przygoda w grzebaniu przy N75 i układzie ciśnieniowym turbawki - za jednym zamachem chcę zamknąć temat.
1) Czy wyczyszczenie EGR-u da się zrealizować za pomocą benzyny ekstrakcyjnej, ropki, ewentualnie rozpuszczalnika czy jednak lepiej się zaopatrzyć w odpowiedni spray ? Pytam, bo nie wiem czy znajdę takowy w okolicznych sklepach, a zamawianie przez Allegro to znowu kilka dni poślizgu.
2) czy zaślepienie EGR nie wpływa negatywnie na charakterystykę pracy silnika ? Wyczytałem na forach, że teoretycznie zwiększa się w ten sposób temperaturę silnika, ale z drugiej strony zimny silnik wolniej się przez to nagrzewa ? To jak to w końcu jest ? Zaślepiać czy nie zaślepiać, oto jest pytanie Czy ktoś już może zaślepił i zechce podzielić się wrażeniami ? |
ja zawsze zaślepiam jak to jest tylko możliwe i nie czekam aż coś zaszwankuje tylko tak bo tak jedynie w tych nowych wynalazkach typu TDCI HDI i innych tak się nie da trza wybulić z 1,5 patyka u nas puki co można wręcz powinno się zaślepiać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:50, 13 Lis 2013 Temat postu: |
|
A w swoim A2 zaślepiałeś rurkę od kolektora wydechowego (pod EGRem) za pomocą jakiejś blaszki (jak na zdjęciu poniżej w punkcie 1) czy tylko zaślepiałeś przewód od zaworu sterującego EGR-em jak zaznaczono w punkcie 2 ? Czy też może zastosowałeś "combo" czyli oba rozwiązania na raz ?
Czy ewentualne zastosowanie za grubej blaszki nie utrudni montażu EGRa? Na allegro widziałem docinaną na wymiar blaszkę grubości 3 mm w cenie ~10 zł - nie będzie za gruba/cienka ? Ponoć niektórzy biorę nawet bląchę alu z puszki po napoju, ale podobno czasem lubi się przepalić...
Zdjęcie:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Śro 22:51, 13 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marceli123123
Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:01, 17 Mar 2014 Temat postu: |
|
Odpowiedź z opóźnieniem ale może innym się przyda.
W weekend czyściłem i zaślepiłem EGR w swoim 1.4 TDI AMF...mój EGR był co prawda mało zabrudzony i udało mi się doczyścić go poprzez bardzo delikatne zeskrobanie nagromadzonego osadu, następnie dokładne przedmuchanie go kompresorem z resztek oraz doczyszczenie benzyną ekstrakcyjną po czym zaślepiłem zarówno EGR jak i kolektor 2 blaszkami (1,5 i 4 mm) zamówionymi na allegro w cenie 28 zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Skella
Dołączył: 02 Paź 2024
Posty: 14
Przeczytał: 69 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa Płeć:
|
Wysłany: Czw 23:40, 31 Paź 2024 Temat postu: |
|
Mój egr niestety przepuszczał na grzybku, a do tego uszczelnienia wołały już o pomstę do nieba. Samo czyszczenie by nic nie dało na dłuższą metę. Wymiana na nowy jedyna słuszna opcja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|