Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Adaptacja Climatronica i naprawa klap Audi A2 i itp.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Warsztat czyli zrób to sam
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 10:05, 04 Sty 2013 Temat postu:

Po czyszczeniu potencjometrów klap zmieniają swoje położenie płynnie nie przesuwają się po kawałeczku, wyeliminowane jak ja to nazwę pykanie. Moje uzupełnienie porady PinkFloyd-a. Silniczek z prawej pod schowkiem o wiele łatwiej włożyć na swoje miejsce jeżeli potencjometr ustawimy w lewe skrajne położenie
Silniczki po lewej pod kierownicą. Tutaj najwięcej problemów może być z dwoma zatrzaskami tak jak kolega opisał podważać śrubokrętem lub mój patent, wygiąłem na kształt haczyka śrubokręt, który jednocześnie podważa zatrzask jak i wysuwa go. Co do dobrania się do samego potencjometru, w pierwszej kolejności musimy wyciągnąć silniczek, który zaczynamy podważać od strony trybiku ślimakowego.
Ogólnie zaopatrzyć się w dobre oświetlenie i coś miękkiego pod plecy Szczęśliwy głównie na próg auta. Na koniec pamiętajcie o delikatnym, swobodnym wkładaniu wtyczki, ja dałem tu plamę i miałem podwójną robotę. Powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 10:10, 04 Sty 2013 Temat postu:

teraz masz kilka lat spokoju i prawidłowo i płynnie działającego klimatronika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 19:47, 20 Kwi 2013 Temat postu:

Też muszę się tym zająć bo powracają mi błędy:
00727 - Potentiometer in Positioning Motor for Defrost Flap (G135)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00600 - Potentiometer On Positioning Motor for Temperature Flap (G92)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
I klimatronik wolno reaguje na przyciski.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:24, 20 Kwi 2013 Temat postu:

oo to wszystkie do roboty, powodzenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 17:47, 03 Maj 2013 Temat postu:

PinkFloyd napisał:

zdjecie nr 8 górna klapę z zębami przesuwamy na maksa w lewo a dolna na maksa w prawo


W jakim cele trzeba odchylać te zębatki w skrajne położenia ? Rozumiem że jak będę składał to w całość to tak odchylone mają zostać ?

PinkFloyd napisał:

Zdjecie nr 14 widac rozebrany silniczek. Po otwarciu silniczka podważamy od strony białej klapki silniczek i go wyciagamy, potem krecac kołem zewnetrznym ustawiamy by na potencjometrze wskazówka przesuneła sie w skrajne prawe położenie, ogranicznik zewnetrznego koła dotknał z lewej strony ogranicznika zdjęcie nr 13 .
... Potem zakładamy potencjometr i silniczek uważajac by strzałka i potencjometr były w swoim skrajnym położeniu jak opisano wyżej.


Tutaj też jestem ciekaw dlaczego nie wystarczy zostawić tego w takiej pozycji jak było. Inaczej nie da się go rozebrać?

Pytam bo nie chcę niczego źle ustawić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 19:56, 03 Maj 2013 Temat postu:

Radzę Ci zrobić to tak jak jest opisane.

O wiele łatwiej jest wcisnąć ten mechanizmy na swoje miejsce jeżeli są w skrajnym położeniu, klapa jak i koło zębate od silniczka.

Trudno byłoby ci to wcisnąć nie mając pewnych punktów odniesienia, pomylisz się o jeden ząbek i klapa nie będzie pracowała w pełnym swoim zakresie a na dodatek może ulec uszkodzeniu potencjometr jeżeli obrócić się poza swój graniczny zakres.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 18:43, 07 Maj 2013 Temat postu:

Jestem po czyszczeniu i psikaniu kontaktem. Niestety coś jest nie tak. Pewnie jak zwykle coś popsułem Bardzo szczęśliwy, a na te kółka i strzałeczki patrzyłem i ustawiłem tak jak w instrukcji.
Do rzeczy. Były błędy takie:

00727 - Potentiometer in Positioning Motor for Defrost Flap (G135)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00600 - Potentiometer On Positioning Motor for Temperature Flap (G92)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Potem czyszczenie i adaptacja jak w poradniku na forum grupa 001 i są błędy takie (chyba gorsze Bardzo szczęśliwy):

00710 Defroster Flap Positioning Motor (V107)
41-00 Blocked or no Voltage
01271 Positioning Motor for Temperature Flap (V68
41-00 Blocked or no Voltage

Dodam że klima działa tak jak działa przed czyszczeniem, chłodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:39, 07 Maj 2013 Temat postu:

Wygląda na to, że czyszczenie potencjometrów przyniosło efekt. Klapa od strony schowka V70 z potencjometrem G112 jest ok! tam złożenie nie wymaga konkretnych ustawień i wszystko śmiga jak nowe jednak V107/G135 i V68/G92 od strony kierowcy na 99% źle złożyłeś.

Po wciśnięciu tych silniczków w zatrzaski i po podłączeniu wtyku powinieneś wizualnie sprawdzić czy klapy działają w swoim pełnym zakresie podczas adaptacji lub przy zmianie temperatury.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Wto 20:20, 07 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:16, 07 Maj 2013 Temat postu:

Audi A2 napisał:
Wygląda na to, że czyszczenie potencjometrów przyniosło efekt. Klapa od strony schowka V70 z potencjometrem G112 jest ok!


Tylko na razie tych potencjometrów nie ruszałem, robiłem jedynie te przy nogach kierowcy.

Audi A2 napisał:
jednak V107/G135 i V68/G92 od strony kierowcy na 99%


Co mogłem tutaj źle złożyć ? Może być tak że np. zły potencjometr wsadziłem do złego silniczka. Czyli np. ten niebieski z trzema bolcami zamiast do v107 dałem do v68 i na odwrót ?


I są jeszcze te silniczki w silniczkach. Chodzi mi o te srebrne bębenki z nóżką jak sprężyna. One mają dwa bolce na końcach. Czy to ma znaczenie jak ten bębenek jest sadzony? Bo nie widziałem na tych nóżkach + lub - więc wsadziłem byle jak (bo oczywiście nie pamiętałem jak było na poczatku - a miałem robić zdjęcia ;/)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Wto 20:32, 07 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:48, 07 Maj 2013 Temat postu:

Potencjometry i silniczki są takie same nie mogłeś ich pomylić.
Słuchaj nie będę tu przytaczał całej instrukcji ponieważ jest to już opisane. Jeżeli jesteś pewien, że dobrze złożyłeś to jak już pisałem sprawdź wzrokowo czy klapy zamykają się i otwierają do końca, trudno tu wyrokować co źle zrobiłeś, musisz to technicznie i mechanicznie przeanalizować jak cały ten mechanizm pracuje, wtedy błędy w złożeniu same wyjdą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 4:45, 08 Maj 2013 Temat postu:

Potencjometry po czyszczeniu sprawdza sie omomierzem do dwóch nóżek lekko po malu kręcąc nim powinny liczby malec lub rosnac w zależności w która stronę kręcisz sie zmieniać,gwałtowne skoki liczb potencjometr lub nozka potencjometru brudna lub jest zużyty. Potencjometry są takie same w silniczkach , silniczki uwaga montuje sie naklejka do góry bo wtedy kreci sie źle nie w ta stronę, jak są bledu potencjometrow to trzeba zajac sie nimi , a jak inne bledu to są źle poskladane w środku lub do nagrzewnicy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Śro 4:46, 08 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 8:18, 08 Maj 2013 Temat postu:

No ja poskładałem naklejką do dołu O.o jak poprawie to dam znać co wyszło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 8:42, 08 Maj 2013 Temat postu:

Mało dokładnie przeanalizowaleś tą poradę.

Przytoczę fragment na temat silniczka

"Podważając silniczek wyjmujemy go (zapamiętajcie jak był zamocowany! zazwyczaj nalepką do góry) a następnie ciągnąc do góry za gniazdo wtyczki wysunie nam się potencjometr (to niebieskie). UWAGA Jeśli zamontujecie przy składaniu silniczek odwrotnie wtedy zmieni sie jego kierunek obrotów co może spowodować zniszczenie przekładni"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 10:55, 08 Maj 2013 Temat postu:

Miałem tyle kartek wydrukowany że pewnie tą przeoczyłem :/ Może będzie działać jak odwrócę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 8:24, 09 Maj 2013 Temat postu:

Gwoli ścisłości, silniczek V68 ma być złożony tak :





a v107 w drugą stronę


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Czw 8:39, 09 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 8:54, 09 Maj 2013 Temat postu:

nie źle masz, jak klapy ustawisz w polozeniu jak na zdjęciu do krańcowych i położeń to silniczek co jest na zdjęciu powinien być w skrajnym drugim położeniu a nie tak jak masz - dlatego cos ci się knoci. Jak kupujesz nowy V68 zobacz na zdjęciu technicznym ( tym rysunkowym ) w poradzie po zębach jak jest ułożony to tak jest ustawiony nowy w pudełku. W mocowaniu na górze jest z białym kołem odwrotnie niż z czarnym z uwagi na fakt innego skrajnego ułożenia klap przed montażem.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Czw 9:01, 09 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 8:58, 09 Maj 2013 Temat postu:

Dobra to już zmieniam. Jakoś źle przeczytałem z tym poradniku i myślałem że strzałka ma być w skrajnym prawym położeniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 9:09, 09 Maj 2013 Temat postu:

Musisz przestawić koło w drugie skrajne położenie a strzałka będzie w prawym położeniu ale zawsze patrząc wtyczka w dół a nie do góry Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 9:16, 09 Maj 2013 Temat postu:

i co jest w prawym położeniu Szczęśliwy

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

i tak ma być a v107 ma być odwrotnie. Proszę czytać dokładnie instrukcje i patrzeć na zdjęcia tak na przyszłość Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Czw 9:24, 09 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 14:16, 09 Maj 2013 Temat postu:

Poprawione, adaptacja do zero zeszła szybko. Po wstępnym rozruchu klimatronika (minuta) błędów na razie nie ma. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Warsztat czyli zrób to sam Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin