Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Znika olej, mokra turbina

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
michaluuu
 
 


Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 6:36, 03 Paź 2015 Temat postu: Znika olej, mokra turbina

Witam,

Muszę dolewać prawie litr oleju na każde 1000km, co jest dla mnie dużym nieporozumieniem.
Zajrzałem pod spód i widzę że turbina jest cała oblana świeżym olejem, aż z niej kapało, czy mieliście taki przypadek? co z tym zrobić?
poniżej zdjęcia:




I jeszcze jedno - nie wiem co to jest, a na łączeniu jakby też delikatnie coś wyciekało?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 8:57, 03 Paź 2015 Temat postu:

Faktycznie masz bardzo duze zapocenia. Zwykle na tym elemencie co nie co widać oleju ale nie aż w takiej ilości.
A jak dajesz w palnik to nie dymi samochód? I na jakim oleju jeździsz oraz jaki masz przebieg?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
colorstormimolagelbA2
Gość





PostWysłany: Sob 15:06, 03 Paź 2015 Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Mruga
Powrót do góry
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 16:47, 03 Paź 2015 Temat postu:

Taki rdzeń można samemu zmienić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 19:19, 03 Paź 2015 Temat postu: Re: Znika olej, mokra turbina

michaluuu napisał:
(...)
I jeszcze jedno - nie wiem co to jest, a na łączeniu jakby też delikatnie coś wyciekało?


To jest kolego chłodnica oleju.
Pasuje odpiąć przewody, wyczyścić łączenie i zacisnąć węże nowymi opaskami... może końcówki węży są popękane to można spróbować skrócić je o 2 cm, a jak się nie uda to wymienić je (zalecam najpierw spuść olej z układu... Szczęśliwy ).

PS. Ta twoja chłodnica oleju wygląda jakby ją ktoś "pociągnął konserwacją" (bitex/bitgum etc).

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Sob 19:23, 03 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michaluuu
 
 


Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 22:13, 03 Paź 2015 Temat postu:

Najlepsze jest to że auto wogole nie dymi! Ani przy odpalaniu, ani w trakcie jazdy. Jeżeli chodzi o przyspieszanie, to nie mam porównania z innymi 1.4tdi... w każdym bądź razie więcej niż 140km/h nie wyciąga, a wyczytałem na forum że niektórzy gonią ponad 190...

Załamuje mnie te autko.... kupione zaledwie miesiąc temu a tu tyle problemów.

Berkooff - ta chłodnica oleju jest tak ochlapana olejem, praktycznie cały dół silnika podobnie wygląda - z tym że to jest już zasyfiały wyschnięty olej z piaskiem, świeży widać tylko na turbo.

Jednym słowem masakra - żaluje że nie wziełem auta to ASO przed zakupem....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 0:34, 04 Paź 2015 Temat postu:

Umyj wszystko, zacznij od najprostszych rzeczy. W takim stanie ciężko będzie wycieki zlokalizować.

Co do prędkości to faktycznie wolny samochód. Dla mojego 180 to jest chwila, wciskam i jedzie.

Zrób logi dynamiczne, będzie widac co go boli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
colorstormimolagelbA2
Gość





PostWysłany: Nie 7:33, 04 Paź 2015 Temat postu:

Rozwine mysl trepka.

Ostatnio zmieniony przez colorstormimolagelbA2 dnia Pon 14:27, 25 Mar 2019, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 11:32, 04 Paź 2015 Temat postu:

michaluuu napisał:
Jeżeli chodzi o przyspieszanie, to nie mam porównania z innymi 1.4tdi... w każdym bądź razie więcej niż 140km/h nie wyciąga, a wyczytałem na forum że niektórzy gonią ponad 190...


Posłuchaj trepka, zrób logi dynamiczne i wrzuć je tutaj do oceny.
Jak pogrzebiesz po forum to znajdziesz moje logi, zobaczysz jak się powinno rozpędzać sprawne 1.4 TDI AMF (na logach masz podany czas w sekundach). U mnie auto ledwo przekraczało 130 km/h (licznikowe 130...) tylko wtedy jak auto łapało notlaufa, czyli jak w efekcie przeładowania turbo "przestawało dmuchać". Sprawnym autem rzadko przekraczam 150 km/h , ale nawet gdybym chciał to nie ma z tym żadnego problemu.

michaluuu napisał:

Berkooff - ta chłodnica oleju jest tak ochlapana olejem, praktycznie cały dół silnika podobnie wygląda - z tym że to jest już zasyfiały wyschnięty olej z piaskiem, świeży widać tylko na turbo.

Jednym słowem masakra - żaluje że nie wziełem auta to ASO przed zakupem....


Spokojnie, bez nerwów. Skup się na diagnozie problemu według rad jak wyżej, wymyj wszystko i dojdź do tego gdzie dokładnie olej wycieka. Samo turbo to nie jest tragedia i koniec świata, jak wymaga naprawy to trzeba zainwestować parę zł i autko z powrotem wróci do życia, a potem będziesz miał spokój na lata. Nie wiem w jakim stanie masz turbinę, ale jeśli puszcza olej to przede wszystkim poczytaj o efekcie rozbiegania silnika ("samoczynne" zasysanie oleju silnikowego na układ dolotowy) i jeśli Ci się taka sytuacja przytrafi na drodze to musisz wiedzieć jak zareagować ! Mnie się nigdy na taką sytuację nie udało trafić "na żywo" , ale moja Żona trafiła na autostradzie A4 na gościa w renówce, który zjechał na pobocze i z kluczykiem wyjętym ze stacyjki ze zdziwieniem na twarzy patrzył jak jego silnik kończy żywot wypijając olej z miski - pojęcia nie miał jak zareagować...

PS. Uzupełnij profil i napisz skąd jesteś.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 11:33, 04 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michaluuu
 
 


Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 19:58, 04 Paź 2015 Temat postu:

Zrobiłem logi, rzućcie proszę okiem:

Grupy: 003, 008, 011. Typ: Dynamiczne - [link widoczny dla zalogowanych]
Grupy: 001, 004, 007. Typ: Statyczne - [link widoczny dla zalogowanych]
Grupy: 001, 013, 023. Typ: Statyczne - [link widoczny dla zalogowanych]

Na statycznych odpalałem na luzie i po dłuższej chwili dodawałem trochę gazu.

Zauważyłem głośne tykanie N75, czy to normalne?

Postaram się zrobić jeszcze logi rano przy pierwszym odpalaniu- wtedy obrony mi wskakuja na ok 500 i kilka sekund się wahają zanim wskoczą na ok 1000.

Odnośnie rozbiegania silnika - dzięki, dobrze wiedzieć - nigdy o tym wcześniej nie słyszałem, masakrycznie to wygląda na filmikach. Sam pewnie bym zgłupiał w takiej sytuacji


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:15, 04 Paź 2015 Temat postu:

Odnośnie dynamicznych: na pewno miałeś pedał "gazu" cały czas w podłodze ? Obroty silnika tego nie potwierdzają, w dodatku mierzone ciśnienie też raz leci w górę, a raz spada... ale generalnie turbo dmucha, nawet momentami bardzo delikatnie przeładowuje. "Wstaje" trochę późno, ale u mnie jest tak samo - chyba taki urok WG, większa bezwładność...
Logi robiłeś cały czas na 3 biegu ?
Jak na mój gust to dynamiczne masz od zrobienia od nowa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 20:18, 04 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michaluuu
 
 


Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 21:42, 04 Paź 2015 Temat postu:

Robiłem to w ruchu miejskim i może faktycznie nie wyszło najlepiej. Jutro zrobie jak należy - rozumiem że od 3 gaz do dechy? Czy od 4 biegu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 8:26, 05 Paź 2015 Temat postu:

Na 3 biegu, od 1500 obr do 4000.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 8:48, 05 Paź 2015 Temat postu:

<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/TxZp0y05tS0" frameborder="0"></iframe>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michaluuu
 
 


Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 16:16, 05 Paź 2015 Temat postu:

Log zrobiony od 1500 do 4100RPM na trzecim begu z pedałem gazu na max:

Grupy: 003, 008, 011. Typ: Dynamiczne - [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 17:09, 05 Paź 2015 Temat postu:

1) Turbina dmucha, mam wrażenie, że troszkę późno wstaje (mija 8 seknd zanim odczyt aktualnego ciśnienia pokrywa sie z zadanym), ale musiałbym porównać ze swoim, żeby sprawdzić czy też mam taką bezwładność.
2) Masz zaślepiony ERG, albo cokolwiek z nim kombinowałeś ? W ogóle wygląda jakby był cały czas otwarty, w efekcie auto zamiast powietrza dostaje mieszankę spalin...
3) Wężyki od N75/N18 nie są poodpinane/pomiksowane ??

PS. Ja to się tak średnio znam na analizie logów, ale wołaj PinkFloyda albo trepka Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pon 17:14, 05 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michaluuu
 
 


Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 18:05, 05 Paź 2015 Temat postu:

Moim zdaniem bardzo wolno przyspiesza.

EGR - zaślepiłem wężyk, więc teoretycznie powrotu spalin w komorze spalania nie powinno być (?)

Wężyki wszystkie są podpięte, ale czy na swoim miejscu to nie wiem Mruga

Dzięki. Pozostaje mi czekać na opinie ekspertów których wymieniłeś Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 18:58, 05 Paź 2015 Temat postu:

Możesz beerkoff zarzucić swoimi logami?

Bo coś mało powietrza w dolocie jest (dawka niska ze względu na odczyty przepływomierza) i do 2300 obr praktycznie nic się nie dzieje.

@Michaluu

Uruchom egra i zaloguj statycznie grupę 003. Ecu będzie raz zamykał EGR a raz go otwierał, chcę zobaczyć jak się zachowają odczyty przepływomierza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 19:17, 05 Paź 2015 Temat postu:

trepek
Pod ręką mam aktualnie tylko XLS, w dodatku takie z przeładowaniem powyżej 4000 (N75 nie działał --> 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation):

Edit:
usuwam - póki co nie mam dobrych logów pod ręką.
Ewentualnie podrzucę logi kolegi z forum, któremu AMF-a sprawdzaliśmy, niestety surowy format csv:
[link widoczny dla zalogowanych]

michaluuu
jak to zaślepiłeś wężyk ? Wężyk czy rurkę pomiędzy EGR-em i kolektorem ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pon 19:24, 05 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michaluuu
 
 


Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:40, 05 Paź 2015 Temat postu:

Podłączyłem spowrotem EGR, oto logi:

Grupy: 003, 008, 011. Typ: Statyczne - [link widoczny dla zalogowanych]

Grupy: 003, 008, 011. Typ: Dynamiczne - [link widoczny dla zalogowanych]


EGR zaślepiłem ściągając wężyk od strony gruszki egr i zaślepiłem go śrubką.


Edit:

Porównałem logi kolegi i swoje... O ile Time Stamp to czas w sekundach, to Masakra - byłem przekonany że te auta już tak mają że są mułowate i wolno przyspieszają -
moje na trójce z 1500obr do 4000 w ciągu 21 sekund, a kolegi w ciągu 10 sekund!
U kolegi turbo już po 3 sekundach jest na poziomie 2000mbar, u mnie dopiero po 11 sekundach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michaluuu dnia Pon 21:26, 05 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin