Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michaluuu
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 6:36, 03 Paź 2015 Temat postu: Znika olej, mokra turbina |
|
Witam,
Muszę dolewać prawie litr oleju na każde 1000km, co jest dla mnie dużym nieporozumieniem.
Zajrzałem pod spód i widzę że turbina jest cała oblana świeżym olejem, aż z niej kapało, czy mieliście taki przypadek? co z tym zrobić?
poniżej zdjęcia:
I jeszcze jedno - nie wiem co to jest, a na łączeniu jakby też delikatnie coś wyciekało?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Sob 8:57, 03 Paź 2015 Temat postu: |
|
Faktycznie masz bardzo duze zapocenia. Zwykle na tym elemencie co nie co widać oleju ale nie aż w takiej ilości.
A jak dajesz w palnik to nie dymi samochód? I na jakim oleju jeździsz oraz jaki masz przebieg?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
colorstormimolagelbA2
Gość
|
Wysłany: Sob 15:06, 03 Paź 2015 Temat postu: |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:47, 03 Paź 2015 Temat postu: |
|
Taki rdzeń można samemu zmienić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:19, 03 Paź 2015 Temat postu: Re: Znika olej, mokra turbina |
|
michaluuu napisał: | (...)
I jeszcze jedno - nie wiem co to jest, a na łączeniu jakby też delikatnie coś wyciekało?
|
To jest kolego chłodnica oleju.
Pasuje odpiąć przewody, wyczyścić łączenie i zacisnąć węże nowymi opaskami... może końcówki węży są popękane to można spróbować skrócić je o 2 cm, a jak się nie uda to wymienić je (zalecam najpierw spuść olej z układu... ).
PS. Ta twoja chłodnica oleju wygląda jakby ją ktoś "pociągnął konserwacją" (bitex/bitgum etc).
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Sob 19:23, 03 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michaluuu
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:13, 03 Paź 2015 Temat postu: |
|
Najlepsze jest to że auto wogole nie dymi! Ani przy odpalaniu, ani w trakcie jazdy. Jeżeli chodzi o przyspieszanie, to nie mam porównania z innymi 1.4tdi... w każdym bądź razie więcej niż 140km/h nie wyciąga, a wyczytałem na forum że niektórzy gonią ponad 190...
Załamuje mnie te autko.... kupione zaledwie miesiąc temu a tu tyle problemów.
Berkooff - ta chłodnica oleju jest tak ochlapana olejem, praktycznie cały dół silnika podobnie wygląda - z tym że to jest już zasyfiały wyschnięty olej z piaskiem, świeży widać tylko na turbo.
Jednym słowem masakra - żaluje że nie wziełem auta to ASO przed zakupem....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Nie 0:34, 04 Paź 2015 Temat postu: |
|
Umyj wszystko, zacznij od najprostszych rzeczy. W takim stanie ciężko będzie wycieki zlokalizować.
Co do prędkości to faktycznie wolny samochód. Dla mojego 180 to jest chwila, wciskam i jedzie.
Zrób logi dynamiczne, będzie widac co go boli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
colorstormimolagelbA2
Gość
|
Wysłany: Nie 7:33, 04 Paź 2015 Temat postu: |
|
Rozwine mysl trepka.
Ostatnio zmieniony przez colorstormimolagelbA2 dnia Pon 14:27, 25 Mar 2019, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:32, 04 Paź 2015 Temat postu: |
|
michaluuu napisał: | Jeżeli chodzi o przyspieszanie, to nie mam porównania z innymi 1.4tdi... w każdym bądź razie więcej niż 140km/h nie wyciąga, a wyczytałem na forum że niektórzy gonią ponad 190...
|
Posłuchaj trepka, zrób logi dynamiczne i wrzuć je tutaj do oceny.
Jak pogrzebiesz po forum to znajdziesz moje logi, zobaczysz jak się powinno rozpędzać sprawne 1.4 TDI AMF (na logach masz podany czas w sekundach). U mnie auto ledwo przekraczało 130 km/h (licznikowe 130...) tylko wtedy jak auto łapało notlaufa, czyli jak w efekcie przeładowania turbo "przestawało dmuchać". Sprawnym autem rzadko przekraczam 150 km/h , ale nawet gdybym chciał to nie ma z tym żadnego problemu.
michaluuu napisał: |
Berkooff - ta chłodnica oleju jest tak ochlapana olejem, praktycznie cały dół silnika podobnie wygląda - z tym że to jest już zasyfiały wyschnięty olej z piaskiem, świeży widać tylko na turbo.
Jednym słowem masakra - żaluje że nie wziełem auta to ASO przed zakupem.... |
Spokojnie, bez nerwów. Skup się na diagnozie problemu według rad jak wyżej, wymyj wszystko i dojdź do tego gdzie dokładnie olej wycieka. Samo turbo to nie jest tragedia i koniec świata, jak wymaga naprawy to trzeba zainwestować parę zł i autko z powrotem wróci do życia, a potem będziesz miał spokój na lata. Nie wiem w jakim stanie masz turbinę, ale jeśli puszcza olej to przede wszystkim poczytaj o efekcie rozbiegania silnika ("samoczynne" zasysanie oleju silnikowego na układ dolotowy) i jeśli Ci się taka sytuacja przytrafi na drodze to musisz wiedzieć jak zareagować ! Mnie się nigdy na taką sytuację nie udało trafić "na żywo" , ale moja Żona trafiła na autostradzie A4 na gościa w renówce, który zjechał na pobocze i z kluczykiem wyjętym ze stacyjki ze zdziwieniem na twarzy patrzył jak jego silnik kończy żywot wypijając olej z miski - pojęcia nie miał jak zareagować...
PS. Uzupełnij profil i napisz skąd jesteś.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 11:33, 04 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
michaluuu
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:58, 04 Paź 2015 Temat postu: |
|
Zrobiłem logi, rzućcie proszę okiem:
Grupy: 003, 008, 011. Typ: Dynamiczne - [link widoczny dla zalogowanych]
Grupy: 001, 004, 007. Typ: Statyczne - [link widoczny dla zalogowanych]
Grupy: 001, 013, 023. Typ: Statyczne - [link widoczny dla zalogowanych]
Na statycznych odpalałem na luzie i po dłuższej chwili dodawałem trochę gazu.
Zauważyłem głośne tykanie N75, czy to normalne?
Postaram się zrobić jeszcze logi rano przy pierwszym odpalaniu- wtedy obrony mi wskakuja na ok 500 i kilka sekund się wahają zanim wskoczą na ok 1000.
Odnośnie rozbiegania silnika - dzięki, dobrze wiedzieć - nigdy o tym wcześniej nie słyszałem, masakrycznie to wygląda na filmikach. Sam pewnie bym zgłupiał w takiej sytuacji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:15, 04 Paź 2015 Temat postu: |
|
Odnośnie dynamicznych: na pewno miałeś pedał "gazu" cały czas w podłodze ? Obroty silnika tego nie potwierdzają, w dodatku mierzone ciśnienie też raz leci w górę, a raz spada... ale generalnie turbo dmucha, nawet momentami bardzo delikatnie przeładowuje. "Wstaje" trochę późno, ale u mnie jest tak samo - chyba taki urok WG, większa bezwładność...
Logi robiłeś cały czas na 3 biegu ?
Jak na mój gust to dynamiczne masz od zrobienia od nowa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 20:18, 04 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
michaluuu
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:42, 04 Paź 2015 Temat postu: |
|
Robiłem to w ruchu miejskim i może faktycznie nie wyszło najlepiej. Jutro zrobie jak należy - rozumiem że od 3 gaz do dechy? Czy od 4 biegu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:26, 05 Paź 2015 Temat postu: |
|
Na 3 biegu, od 1500 obr do 4000.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:48, 05 Paź 2015 Temat postu: |
|
<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/TxZp0y05tS0" frameborder="0"></iframe>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michaluuu
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:16, 05 Paź 2015 Temat postu: |
|
Log zrobiony od 1500 do 4100RPM na trzecim begu z pedałem gazu na max:
Grupy: 003, 008, 011. Typ: Dynamiczne - [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:09, 05 Paź 2015 Temat postu: |
|
1) Turbina dmucha, mam wrażenie, że troszkę późno wstaje (mija 8 seknd zanim odczyt aktualnego ciśnienia pokrywa sie z zadanym), ale musiałbym porównać ze swoim, żeby sprawdzić czy też mam taką bezwładność.
2) Masz zaślepiony ERG, albo cokolwiek z nim kombinowałeś ? W ogóle wygląda jakby był cały czas otwarty, w efekcie auto zamiast powietrza dostaje mieszankę spalin...
3) Wężyki od N75/N18 nie są poodpinane/pomiksowane ??
PS. Ja to się tak średnio znam na analizie logów, ale wołaj PinkFloyda albo trepka
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pon 17:14, 05 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
michaluuu
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:05, 05 Paź 2015 Temat postu: |
|
Moim zdaniem bardzo wolno przyspiesza.
EGR - zaślepiłem wężyk, więc teoretycznie powrotu spalin w komorze spalania nie powinno być (?)
Wężyki wszystkie są podpięte, ale czy na swoim miejscu to nie wiem
Dzięki. Pozostaje mi czekać na opinie ekspertów których wymieniłeś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:58, 05 Paź 2015 Temat postu: |
|
Możesz beerkoff zarzucić swoimi logami?
Bo coś mało powietrza w dolocie jest (dawka niska ze względu na odczyty przepływomierza) i do 2300 obr praktycznie nic się nie dzieje.
@Michaluu
Uruchom egra i zaloguj statycznie grupę 003. Ecu będzie raz zamykał EGR a raz go otwierał, chcę zobaczyć jak się zachowają odczyty przepływomierza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:17, 05 Paź 2015 Temat postu: |
|
trepek
Pod ręką mam aktualnie tylko XLS, w dodatku takie z przeładowaniem powyżej 4000 (N75 nie działał --> 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation):
Edit:
usuwam - póki co nie mam dobrych logów pod ręką.
Ewentualnie podrzucę logi kolegi z forum, któremu AMF-a sprawdzaliśmy, niestety surowy format csv:
[link widoczny dla zalogowanych]
michaluuu
jak to zaślepiłeś wężyk ? Wężyk czy rurkę pomiędzy EGR-em i kolektorem ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pon 19:24, 05 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michaluuu
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:40, 05 Paź 2015 Temat postu: |
|
Podłączyłem spowrotem EGR, oto logi:
Grupy: 003, 008, 011. Typ: Statyczne - [link widoczny dla zalogowanych]
Grupy: 003, 008, 011. Typ: Dynamiczne - [link widoczny dla zalogowanych]
EGR zaślepiłem ściągając wężyk od strony gruszki egr i zaślepiłem go śrubką.
Edit:
Porównałem logi kolegi i swoje... O ile Time Stamp to czas w sekundach, to Masakra - byłem przekonany że te auta już tak mają że są mułowate i wolno przyspieszają -
moje na trójce z 1500obr do 4000 w ciągu 21 sekund, a kolegi w ciągu 10 sekund!
U kolegi turbo już po 3 sekundach jest na poziomie 2000mbar, u mnie dopiero po 11 sekundach.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michaluuu dnia Pon 21:26, 05 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|