Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wodkapolska
Dołączył: 21 Wrz 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:19, 17 Paź 2017 Temat postu: zerwany łańcuch pompy oleju - ustawienia wału balansowego |
|
Witam wszystkich
Niestety przytrafiła mi się awaria
Zerwał mi się łańcuszek napędzający pompę oleju - przebieg auta to ok 280tkm
Czy ktoś może wie jak ustawić wałek balansujący, wyrównoważający, który napędzany jest z tego łańcucha ??
dziękuję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Śro 1:11, 18 Paź 2017 Temat postu: |
|
Łańcuch ma dwa znaki na ogniwach równo oddalonych od siebie w postaci nabitych kropek. Koła zębate na wale korbowodowym i wałku też mają znaki . Ustawiasz koła tak aby znaki były w górnym położeniu i zakładasz łańcuch tak aby znaki na łańcuchach pokrywały się ze znakami na obydwu kołach zębatych tak jak na tym rysunku [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wodkapolska
Dołączył: 21 Wrz 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 12:01, 18 Paź 2017 Temat postu: |
|
dziękuje za podpowiedz
mam nowy łańcuch ale nie ma na nim żadnych znaków
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateuszmm
Dołączył: 24 Sie 2017
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PL - DE Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:58, 18 Paź 2017 Temat postu: |
|
Znaki powinny byc na kole jak i na lanuchu.
U siebie tez tp wymienialem tylko ze na oryginalnych czesciach i wszytsko bylo
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mateuszmm dnia Śro 17:59, 18 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wodkapolska
Dołączył: 21 Wrz 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:21, 19 Paź 2017 Temat postu: |
|
rozumiem
dziękuję za pomoc
szukam w takim razie łańcucha ze znakami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:54, 19 Paź 2017 Temat postu: |
|
Ze zdjęcia umieszczonego przez mateuszmm wynika, że w oryginalnym łańcuszku ogniwa oznaczone są innym kolorem (miedzianym). Sam łańcuszek nie załatwi sprawy bo do wymiany jest jeszcze napinacz i ew koła zębate oraz nowy uszczelniacz (simmering) na wał korbowodowy. Można założyć pokrywę ze starym uszczelniaczem ale trzeba robić to umiejętnie np, za pomocą kawałka starej kliszy rentgenowskiej owijając simmering od środka po obwodzie i wprowadzić na czop wału tak samo robimy z nowym uszczelniaczem. Jak okaże się, że cieknie na uszczelniaczu to czeka powtórne rozbieranie rozrządu.
Olej silnikowy wiadomo, że spuszczamy przy tej operacji ale z zalaniem nowego czekamy aż wyschnie nowy uszczelniacz/ silikon na misce olejowej i wlewamy olej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Pią 3:28, 20 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateuszmm
Dołączył: 24 Sie 2017
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PL - DE Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:29, 19 Paź 2017 Temat postu: |
|
Tak w oryginale maja inny kolor. Napinacz oczywiscie jak najbardziej nowy w wiekszoci przypadkow on jest winowajca, wyrabia sie w miejscu styku trzpienia i ramienia ze slizgiem za czym idzie jego zblokowanie i nie napina dobrze lancucha. Jesli ktos dluzej tak jezdzi to wiadomo kola sie moga wyrobic itp lub bedzie tarl o obudowe w ostatecznosci moze sie zerwac i zrobic sieczke.
W moim przapdku kola byly nie ruszone, ale i tak zalozylem nowe.
Tak wygladal napinacz:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
golgonc
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Leżajsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:53, 25 Paź 2017 Temat postu: |
|
czy ktośz Was brał się za wymianę tego łańcucha?
jak wygląda wymiana??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:37, 25 Paź 2017 Temat postu: |
|
Podpierasz silnik, demontujesz poduszkę silnika, pasek wielorowkowy, koło pasowe, blokujesz koła rozrządu potem zdejmujesz pasek rozrządu i odkręcasz śrubę mocującą koło zębate rozrządu na wale głównym, śruba powinna być wymieniona na nową. Podwieszasz silnik przykręcając poduszkę i odkręcasz miskę olejową po spuszczeniu oleju. Odkręcasz boczną pokrywę od str rozrządu, demontujesz obudowę z wałkami balansującymi i pompą olejową, wymieniasz napinacz z łańcuszkiem i montujesz w całość, w obudowie wałków jest oring uszczelniający układ olejowy i musisz uważać aby go nie uszkodzić. Dalej w odwrotnej kolejności uważając na simering uszczelniający wał główny o którym pisałem wcześniej jak montować lub wymienić. Problemem może być odkręcenie śruby na wale głównym, jak nie masz blokad do kół rozrządu to jest problem, wtedy lepiej spróbować poluzować tą śrubę bez rozpiętego rozrządu a skrzynia na biegu ew. blokować koło zamachowe na wieńcu dobrym śrubokrętem przez otwór w obudowie skrzyni biegów, mechanik używał klucza pneumatycznego, procedura dokręcenia tej śruby mówi, że należy dokręcić odpowiednim momentem (chyba 200Nm a potem jeszcze dokręcić o odpowiedni kąt) . Widziałem jak to robi mechanik i dokładniej nie potrafię opisać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|