Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:07, 29 Lut 2016 Temat postu: |
|
Ostre krawędzie wżer należy lekko papierem wygładzić. Uszczelki, z racji wieku, nie szkodzi wymienić. Ponowne ustawienie PD też się przyda (chyba na tdi-tuning forum byl poruszony temat regulacji PD i ktoś zmierzył, że po 12 latach pompowtrysk jest tak wyregulowany, jakby ktoś odkręcil go nie o 180 czy 225 stopni lecz ok 700).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:26, 29 Lut 2016 Temat postu: |
|
Cytat: |
Ostre krawędzie wżer należy lekko papierem wygładzić
|
Podjąłem taką próbę nawet mi się wydawało, że będzie ok. Wyciągałem wtryski tydzień później mimo to na uszczelkach paliwowych (dwie górne najmocniej niższa z tych dwóch) były ślady uszkodzeń. Także uważam metoda mało skuteczna chyba że ktoś ma baaaardzo płytkie wżery a tak realnie przy przebiegu ~200k cudów nie ma. Wżery są i to głębokie z winy VW.[/quote]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:43, 29 Lut 2016 Temat postu: |
|
Masz PD starego czy nowego typu (szerokie czy wąskie nakrętki)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:56, 29 Lut 2016 Temat postu: |
|
Wcześniej miałem wąskie czyli po usunięciu wady dźwigienek popychaczy. Po regeneracji mam szerokie. Dlatego w tym momencie nie ma to dla mnie żadnego znaczenia oprócz innych wymiarów niezbędnych do ich ustawienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:59, 29 Lut 2016 Temat postu: |
|
Przy okazji remontu silnika wysłaleś głowicę do wbicia tulei pod PD?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Pon 23:05, 29 Lut 2016 Temat postu: |
|
trepek napisał: | Przy okazji remontu silnika wysłaleś głowicę do wbicia tulei pod PD? |
Tak głowice robił mi POLOK dół KEWT tak wyszło ze względu na dłuuugą moją przerwę technologiczną. Później przez problemy VW z częściami. I dopiero zaczynam to składać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 23:06, 29 Lut 2016 Temat postu: |
|
Pomyśl nad zrobieniem zdjęć i tutoriala jak składać 1.4 TDI ;-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Pon 23:10, 29 Lut 2016 Temat postu: |
|
Zdjęcia jakieś pocykam dla chętnych o ile pacjent przeżyje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 23:18, 29 Lut 2016 Temat postu: |
|
Osobiście jestem bardzo chętny :-) Interesują mnie takie rzeczy, szczególnie, że pokazują "co w trawie piszczy".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Pon 23:30, 29 Lut 2016 Temat postu: |
|
W sumie rozmawiając tak off-topic o tym silniku technicznie nie podoba mi się:
1)Napęd pompy wstępnej PD (ale to we wszystkich VW PD) przyklejony do głowicy i uszczelniony od silnika poprzez uszczelkę wargową na pompie
2)Debilny napinacz (śłizgacz) łańcucha pompy oleju i wałka równoważącego jakby nie mogli wykorzystać ślepej zębatki którą tam użyli
3)Pękająca głowica (choć to powszechne w dieslach) ale nieprzynosząca szkód i mocowanie PD w głowicy.
Praktycznie wszystkie sprzedawane uszkodzone silniki są z 2-giego powodu bo kto tam zagląda.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ilak dnia Pon 23:45, 29 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 23:41, 29 Lut 2016 Temat postu: |
|
Pisząc drugi powód masz na myśli napęd pompy oleju czy mocowanie PD?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Pon 23:47, 29 Lut 2016 Temat postu: |
|
trepek napisał: | Pisząc drugi powód masz na myśli napęd pompy oleju czy mocowanie PD? |
Napęd pompy oleju, a dokładnie jej napinacz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ilak dnia Pon 23:47, 29 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Wto 22:31, 01 Mar 2016 Temat postu: |
|
to potwierdza przesilenie VW i chyba lepiej z nimi już nie bedzie , legenda odpływa , a Francuzy już ich przeskoczyli ba nawet koreańce już robią trwalsze diesle kto słyszał o psuciu silników diesla w koreańcach ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:26, 01 Mar 2016 Temat postu: |
|
berthold61 napisał: | to potwierdza przesilenie VW i chyba lepiej z nimi już nie bedzie , legenda odpływa , a Francuzy już ich przeskoczyli ba nawet koreańce już robią trwalsze diesle kto słyszał o psuciu silników diesla w koreańcach ? |
I tak i nie. Problem jest tutaj bardziej złożony a mianowicie zasięg rynku na jakim operują dane firmy. Grupa VAG ma pojazdy od malutkich CitiGo po reprezentacyjne A8 w wersji Long oraz Bugatti. I są to pojazdy odnoszące mniejszy bądź większy sukces na rynku.
Co innego jest jak firma np. skupi się tylko na jednym silniku a co innego jak ma 6-7 diesli w ofercie.
Ile koreańce mają dobrych silników diesla? Jeden (w kilku wersjach mocy)? A co z jednostkami o pojemności powyżej 2l? Gdzie silniki generujące 400NM albo i 500NM? Nie ma (a jak są to tylko w danych katalogowych producenta bo na rynku wtórnym próżno szukać) bo nie potrafią zrobić. Każdy chyba zna próby wejścia na rynek mocnych diesli przez Subaru. Nagminnie padające dwumasy i skrzynie.
Idźmy dalej - naprawa koreańskiego diesla. Są do wtryskiwaczy części zamienne? Nie ma. Tylko nówki sztuki po ponad 2k zł za sztukę.
Idźmy dalej. Francuskie jednostki. Wspaniałe do pierwszej naprawy. Po tem lepiej zakupić nowy samochód.
Nie ma na rynku definitywnie jednego najlepszego silnika. Są silniki bardzo dobre pod jednym względem ale jednocześnie koszmarne pod drugim.
Weźmy np. owiane złą tajemnicą 2.0 TDI z początku produkcji. Każdy wie, że silnik zły ale tak naprawdę kto go miał?
Moi rodzice go mają w Passacie B6 Combi i co nie co mogę powiedzieć na jego temat - w pełni załadowany samochód, dynamiczna jazda i ten silnik w tak wielkiej krowie jak B6 spala średnio 5.1-5.4 l. Kto w roku 2004 oferował lepiej?
Czy VW nie ma już pomysłu na diesle? Wystarczy spojrzeć na nowy 1.4 TDI. Podwójne wałki wyrównażające, CR i świetna kultura pracy.
Teraz czekamy na ruch ze strony koncernu PSA i innych. Bo normy spalin są coraz ostrzejsze i albo PSA pójdzie drogą obraną przez Mazdę w postaci technologii SkyActive albo będą musieli cylinder odjąć. A przy odjęciu cylindra rozbiją się o ścianę bo nigdy PSA nie miał silnika o 3 cylindrach.
Sprawdziłem:
- Peugeot oferuje jedynie jednego diesla o pojemności 1.6.
- Kia za to ma aż 3 diesle o pojemnościach 1.4, 1.6 i 1.7 litra.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez trepek dnia Wto 23:40, 01 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:10, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
Trepek PSA jeszcze oferuje 2.0 hdi podobno mało awaryjny - choć ja mam 1,6 tdci (hdi)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Śro 12:08, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
Ano tak.
Szwagier ma 1.8 TDCI w Focusie C-max i 1.6 TDCI w Focusie 2 gen.
Pierwszy silnik ma jakiś niezdiagnozowany problem z ukladem wtryskowym bo zimny przy odpalaniu mocno na bialo dymi przez pare minut i drzy. Nie wiadomo co jest przyczyna chociaz troche $$$ zostalo wtopionych.
1.6 TDCI spoko silnik, cichy i wogole ale problemy z osprzetem i z rozwijaniem mocy. Tez "mechanicy" rozkladaja rece. A i czasami silnik nie odpala, jakis problem z elektryka.
Generalnie bylbym daleki od idealizowania jednych silnikow nad drugimi bo sam mam namacalne dowody jak to dzisiaj z samochodami jest.
Wiem, że 3 cylindrowy traktor zawsze odpali i dojedzie tam gdzie chce o czym szwagier mowic nie moze (ostatnio, dziecko rozchorowalo mu sie w szkole, pojechal, wszystko ok, odebral dzieciaka, chce do szpitala jechac i samochod nie odpala. Trzeba drugi samochod bylo skolowac a z tym pierwszym na holu i do mechanika).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:25, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
Hmm co do 1,8 to nie mogę nic powiedzieć bo nie mam i nie miałem
Ale 1,6 tdci mam od 7 lat. Raz tylko miałem problemy z ruszeniem przez 10 minut, ale to nie przez silnik, ale przez EPB - elektryczny hamulec postojowy - po prostu ze starości padły linki i nie mogłem go "spuścić", aż po 10 minutach przypomniało mi się o lince do odblokowania mechanicznego.
A z silnikiem tylko był od czasu kupna problem z EGR-em którego po kilku czyszczeniach i wpisywaniu nowych map w końcu zaślepiłem i od tego czasu spokój.
Ale żeby kiedyś mi nie odpalił lub coś w tym stylu to nie było takich przypadków.
Choć szwagier ma 1,9 tdi mazdę premacy z prostym silnikiem - nawet nie ma złącza obd.
I jak omyłkowo do 15 litrów ropy dolał 20 litrów benzyny 95 to mechanik nawet nie spuszczał tego paliwa tylko kazał wyjeździć do końca - "najwyżej naprawimy pompę"
Co u mnie by rozwaliło wtryski
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Śro 20:32, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
no ja też mam focusa z silnikiem HDI od 5-ciu lat mimo że w fordzie nazywa się tdci o pojemności 2,0 , nigdy nie psioczył a kop ma taki że VW -140-ka wymięka przy nim w seri miał 340nm a teraz to WV-ska 170 nie daje rady (chip) 400nm , np skrzynia biegów do vw grubo ponad 1000 zł a do forda 350 zł a to dlatego że te skrzynie nie mają awari i jest ich za dużo , co do większego auto to mimo że miałem już chyba z 8 volkswagenów to teraz jakoś mam większe przekonanie do forda czy citroena-peugeota , to mi z latami przyszło , jak by nie patrzeć to te auta co teraz mam to nr 32 oraz 33 , więc ciut tam doświadczenie z nimi mam , ba powiadają że do golfa 2 tanie części - marzyciele miałem 3 golfy drugie i tanio nigdy nie było , za to bardzo mile wspominam audi 80-kę quwa jak ja żałuję że to auto sprzedałem a miałem ful wypas i chipka ,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|