Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szymon
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dąbrowa Górnicza Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:29, 08 Sty 2013 Temat postu: Wymiana rozrządu 1.4 TDI AMF |
|
Witam,
Przymierzam się do wymiany rozrządu w moim 1.4 TDI silnik AMF.
Chcę wymienić pasek, rolki, napinacz, pompę wody i termostat. Czy może posiada ktoś instrukcję, lub opis od czego zacząć krok po kroku, co i jak demontować, aby się dostać do rozrządu. Patrząc z góry dostęp jest bardzo kiepski, więc jeśli ktoś ma doświadczenie w tej dziedzinie będę wdzięczny za pomoc.
pozdrawiam
szymon
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:48, 08 Sty 2013 Temat postu: |
|
Potrzebne będą odpowiednie narzędzia do blokady rozrządu, takim garażowym, domowym sposobem wymiana jest ryzykowna. Ja radziłbym ci oddać tą wymianę do warsztatu i mieć gwarancję, przy zerwaniu paska silnik nadaje się do poważnego, kosztownego remontu ale oczywiście nie znam Twoich możliwości wiec proszę tutaj masz 3 różne instrukcje niestety jedna w języku francuskim.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szymon
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dąbrowa Górnicza Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:20, 08 Sty 2013 Temat postu: |
|
Dzięki za szybka odpowiedź, narzędzia do blokady posiadam. Wymieniałem już rozrządy w passatach TDI. W A2 dostęp jest kiepski wiec dlatego pytam o jakieś porady praktyczne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 7:01, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
Po wymianie zanim załozysz osłony sprawdz synchronizacje wałków rozrzadu vagiem , najlepiej zeby wartości były blikso 00, albo skoryguj ustawieniem koła wałka rozrządu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marinsxx
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:54, 11 Sty 2013 Temat postu: hmm |
|
aby wymienić rozrząd to trochę odkręcania Cię czeka...
sam tego nie robiłem bo nie mam warunków ani tylu narzędzi ...
ale mój mechanik przy mnie z pół dnia wymieniał i ten termostat jeszcze sprawdzanie i spuszczanie i zalewanie G12++ i nagrzewanie czy się otworzy eh sama przyjemność...
odrazu zobacz napinacz z rolką na pasku osprzętu...oraz na alternatorze sprzęgło jednokierunkowe.... jak już rozbierasz...
a nowy rozrząd z pompą z ASO czy zamiennik jeśli tak to jakiej firmy..??
ja u siebie jak przyszedł termin wymieniłem wszystko na SKF-a i Gets-a
teraz zastanawiam się czy z allegro nie kupić tych niby oryginalnych... ktoś może od nich kupował...może podzieli się opinią...??
chodzi szczególnie o pompę wody Audi jak rozróżnić nową od regenerowanej
ile średnio krzyczą u Was za wymianę rozrządu...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szymon
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dąbrowa Górnicza Płeć:
|
Wysłany: Sob 7:23, 09 Lut 2013 Temat postu: |
|
Rozeznałem temat cen w warsztatach w okolicy, za wymianę kompletnego rozrządu z pompą i uzupełnieniem płynu krzyczą:
1. ASO Audi
- jeżeli stara pompa jest oryginalna - 1510zł,
- jeżeli stara pompa nie jest oryginalna - 1800zł
2. ASO Seat - 1700zł na oryginałach VW
3. Polecony warsztat prywatny, pracownicy kiedyś pracowali w ASO - 1300zł na oryginałach VW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 8:24, 09 Lut 2013 Temat postu: |
|
Kup sam części Np Ruvilla i daj ostatnim do wymiany, za komplet dasz ok 800zl wymiana 250-300zl z synchronizacja i będziesz do przodu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marinsxx
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:29, 11 Lut 2013 Temat postu: |
|
a Ruvill się już poprawił...?
Mi Mechanik powiedział żeby się w to nie bawić bo kiepska jakość...
i dopłacić 200 zł i mieć spokój na 90-100 tys. km.
klienci mu przywozili do wymiany na tego Ruvilla i rolki kiepskie były i wszystko się sypało... szczególnie te ich pompy to też długo nie pożyją..
a za wymianę zapłaciłem 250 zł pod Warszawa ok. 2 lata temu... teraz może 300-350 pewnie będę musiał zapłacić... w końcu inflacja...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:59, 11 Lut 2013 Temat postu: |
|
Wymiana rozrządu w Warszawie kosztowała mnie 250zł, części jakieś 800 - tylko SKF i Conti. Silnik FSI, nie wiem jak u was to wygląda ale pewnie podobnie, 2 rolki, napinacz, pompa, dwa paski, płyn. Zalewałem Dynagel
Na rozrząd nie wziął bym nic innego. Dodam że pasek można kupić ORI bo cena, przynajmniej w moim przypadku to tylko +15 zł
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Pon 12:01, 11 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:36, 11 Lut 2013 Temat postu: |
|
Ruvilla od modelu Golf 7 idzie na pierwszy montaż z vag ma podpisana umowa, Gates i Conti byly bardzo dobre ale jest dużo podrób a 90% produkcji juz Chin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marinsxx
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:43, 11 Lut 2013 Temat postu: |
|
na 1 montaż do samochodów są stawiane częściom konkretne wymagania jakościowe dla oznaczenia audi i VW,
a jako części eksploatacyjne zamiennie pod własną marką to różnie z tym już bywa ...
przecież na materiale mogą już tylko oszczędzić(stal dobrej jakości z odpowiednimi domieszkami kosztuje 2 razy tyle niż zwykły złom...- który jest kruchy lub miękki jak im wyjdzie z pieca lol) i ewentualnej robociźnie --- a co za tym idzie spada jakość i trwałość...
jak to mówią materiał materiałowi nie równy chociaż tak samo wygląda,...
wystarczy teraz pójść do VW, a później do audi i jeszcze na giełde ze starszymi modelami audi i porównać plastiki w naszych A2 jest super plastik i na drzwiach ten plastik zamszowy...
za każdym razem jak jestem w ASO sprawdzam co dają za plastik w środku w A1, A3 i A4 w standardzie jest jakiś mizerny,toporny/surowy i cienki totalna lipa już więc zostaje tylko obić drewnem albo skórą...
już nie będę wspominał Toyoty heh w Corolli teraz totalna żenada z plastikami... moja Teściową ma 15 letnią i solidniejsze są w niej plastiki niż to co teraz...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szymon
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dąbrowa Górnicza Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:26, 22 Mar 2013 Temat postu: |
|
Kompletny rozrząd z pompą, napinacz paska wielrowkowego i pasek wielorowkowy - 1500zł Katowice
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrspecial
Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Berlin Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:11, 25 Mar 2013 Temat postu: |
|
mam pytanie odnosnie sprawdzenia walków vag-iem maja byc bliskie 00 wiec umnie jest na zimnym 07 na cieplym 04 zostawic c tak czy jeszcze zmiejszyc
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez piotrspecial dnia Pon 20:13, 25 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:15, 25 Mar 2013 Temat postu: |
|
piotrspecial napisał: | mam pytanie odnosnie sprawdzenia walków vag-iem maja byc bliskie 00 wiec umnie jest na zimnym 07 na cieplym 04 zostawic c tak czy jeszcze zmiejszyc |
zrób zrzut z bloku 04
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrspecial
Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Berlin Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:12, 26 Mar 2013 Temat postu: |
|
logi zrobione wyzej w temacie cos chyba pokrecilem [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Czw 14:00, 29 Sie 2013 Temat postu: |
|
grom546 napisał: | Wymiana rozrządu w Warszawie kosztowała mnie 250zł, części jakieś 800 - tylko SKF i Conti. Silnik FSI, nie wiem jak u was to wygląda ale pewnie podobnie, 2 rolki, napinacz, pompa, dwa paski, płyn. Zalewałem Dynagel
Na rozrząd nie wziął bym nic innego. Dodam że pasek można kupić ORI bo cena, przynajmniej w moim przypadku to tylko +15 zł |
i pomyśleć że do forda z silnikiem 2,0 tdci-hdi komplet kosztuje 250 zł i w dodatku starcza na 240 tys kilometrów a podobno do VW miały być tanie części
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|