Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pesla
Dołączył: 19 Maj 2022
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:13, 16 Sie 2023 Temat postu: Wentylator nawiewu po chwili ustaje, im cieplej tym szybciej |
|
Cześć!
Mam taki kłopot ostatnio, że auto po odpaleniu w ciepłe dni zaczyna wentylować wnętrze na maksa, jednak im goręcej na zewnątrz tym szybciej wentylator spowalnia (płynnie) i po chwili (minuta, może dwie) całkiem się zatrzymuje - zero nawiewu.
Nie jest to zależne od włączenia klimatyzacji (na ECO też tak robi).
Jak jest zimny dzień to jakby problem nie istniał w ogóle.
Sam wentylator raczej nie jest sfatygowany bo jak się kręci dość płynnie i wydaje mi się, ze nie hałasuje z powodu uszkodzeń mechanicznych - głównie słychać szum od przepływu powietrza.
Może to być jakaś oczywista usterka?
Czytałem wątki o wentylatorze i sterowniku (rezystorze), i chodzi mi po głowie, ze może ten sterownik szwankuje, jednak to moje czyste spekulacje tylko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
jcb
Dołączył: 10 Lut 2022
Posty: 30
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PKWŁ Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:14, 16 Sie 2023 Temat postu: |
|
Bez odczytania błędów ze sterownika raczej trudno będzie zgadnąć.
Klimatronik zawsze próbuje doprowadzić temperaturę do zadanej przez na wyświetlaczu. Jak auto jest nagrzae od słońca to po uruchomieniu silnika zawsze nawiew idzie na początku prawie na maksa i stopniowo maleje w miarę wychładzania wnętrza ale nigdy do zera. Z kolei na ECO zmiejszy nadmuch tylko nieznacznie bo samym nawiewem cięzko mu będzie wychłodzić kabinę.
Jednak zawsze to ile czasu wentylator pracuje z jaką siłą zalezy od temperatury wewnątrz auta, temperatury na zewnątrz, tego jaka wartość została ustawiona jako docelowa oraz tego czy klima jest włączona czy nie (tryb ECO/automat)
Niewłaściwe działanie może wynikać z problemu z jakimś czujnikiem bądź niewłaściwym działaniem klapek nawiewu - wycierają się ścieżki czujnikach położenia silniczków sterujących klapami.
Tak czy inaczej po podłączeniu kompa powinno pokazać gdzie tkwi problem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pesla
Dołączył: 19 Maj 2022
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:49, 17 Sie 2023 Temat postu: |
|
Udało mi się załatwić odczyt błędów i takiej odpowiedzi udzielił komputer:
Kody błedów:
• 00716:041 > Pasywny/sporadyczny > Silnik nastawczy klapy zamkniętego obiegu powietrza - Blokuje lub bez napięcia
• 00600:030 > Aktywny/statyczny > Potencjometr silnika nastawczego Klapy temperatury - Przerwa / zwarcie z potencjałem plus
• 00735:030 > Aktywny/statyczny > Potencjometr w silniku nastawczym Klapy zamkniętego obiegu powietrza - Przerwa / zwarcie z potencjałem plus
• 01273:017 > Pasywny/sporadyczny > Frischluftgebläse - Różnica w regulacji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jcb
Dołączył: 10 Lut 2022
Posty: 30
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PKWŁ Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:21, 17 Sie 2023 Temat postu: |
|
No to masz odpowiedź - co najmniej dwa silniczki do naprawy.
Masz to na forum linki do YT z instrukcją naprawy klap.
Od tego zacznij, potem adaptacja klap.
Ostatni błąd dotyczy wentylatora ale zobaczyłbym czy nie zniknie po naprawieniu klap.
Ja kupiłęm nowe silniczki Borsehung B11454 ( na allegro po 107 zł) i przełożyłem z nich potencjometry. Ale musisz zacząć od rozbiórki swoich bo były dwa typy potencjometrów - w jednym przypadku można dostać za grosze same potencjometry , w drugim trzeba przekładać z innych silniczków.
Poszukaj na forum wątku o naprawie klap. Powodzenia.
p.s. - założyłeś ten wątek w niewłaściwym dziale - trzeba było go umieścić w dziale "układ chłodzenia/klimatyzacja"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jcb dnia Czw 9:22, 17 Sie 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pesla
Dołączył: 19 Maj 2022
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:23, 17 Sie 2023 Temat postu: |
|
Dzięki za pomoc... no i będzie co robić, bo już chyba nawet natrafiłem na wątki o renowacji tych klap
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jcb
Dołączył: 10 Lut 2022
Posty: 30
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PKWŁ Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:39, 17 Sie 2023 Temat postu: |
|
Trochę upierdliwa robota szczególnie przy klapie temperatury ale najważniejsze , że do zrobienia bez ściągania deski rozdzielczej.
U mnie właściwe położenie klap (temperatury i coś jeszcze nie pamiętam - są dwa silniczki na jednym uchwycie i każdy musi się zazębić we właściwym położeniu co do ząbka na kołach zębatych z klapą) udało się uzyskać przy drugim podejściu - przy testach z kompa było widać , że się krzywi koło zębate z powodu złego ustawienia i musiałem zdjąć i założyć ponownie.
Ja poza znaczkami markerem przy drugim podejściu nakleiłem sobie jeszcze na koło zębate paseczek z taśmy klejącej bo znaczka flamastrem nie mogłem dojrzeć jak już wciskałem wszystko na miejsce to mi bardzo pomogło.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jcb dnia Czw 9:54, 17 Sie 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|