Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:34, 25 Lis 2014 Temat postu: |
|
Dziś miałem trochę czasu i poobserwowałem trochę motorownię. Tak jak gdzieś już pisałem w mojej A2 AMF była już wymieniana głowica. Nie znam powodu wymiany. Tak kupiłem. Zauważyłem że pod głowicą chyba przez uszczelkę silnik się mocno poci. Chyba ktoś uszczelki wogóle nie wymienił tylko wsadził starą. Tak myślę . Na uszczelce są dwie dziureczki , o czym to świadczy? Następnie zauważyłem że po odkręceniu korka oleju na pokrywie podczas pracy silnika wydobywa się dym a z odmy leje olejem aż wąż na dole z intercollera aż się świeci , taki spocony .Oczym to świadczy? No i przy porządnym depnięciu na gaz chmura dymu za mną. Oczym to świadczy? Mam pewne domysły ale chciałbym usłyszeć opinii Was , którzy wiedzą coś więcej niż ja. Głowicea do regeneracji? Pytanie odnośnie glowicy. Czy głowicę można wymienić bez wyciągania silnika ? W/g instrukcji tak? Dużo z tym zachodu? Dzięki za odpowiadzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Śro 17:47, 26 Lis 2014 Temat postu: |
|
głowica ściągnąć to mały pikuś trochę babrania jednak jest z ustawianiem pompek wtrysków ale spokojnie dasz radę
tylko z tego co opisujesz może wynikać że silnik ma już dosyć lub ktoś go przytarł i popękały pierścionki lub zerwał pasek rozrządu i głowica wraz z korbowodami oraz zaworami dostała w du...e , komprechę sprawdzałeś ? po ściągnięciu głowicy sprawdż gładż cylindrową oraz czy ma taki mały próg 5 mm od górnej płaszczyzny , w starym golfie 2 (450000) kilometrów nie było progu a w polonezie 80 tys kilometrów był próg około 1 mm masakra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barhaj89
Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rosanów Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:36, 27 Lis 2014 Temat postu: |
|
W moim AMF uszczelniacze pompek i gniazda byly w tragicznym stanie wiec laly olejem w takich ilosciach ze pierscienie popekaly. Pierscienie koszt ok 60zl na cylinder za naprawe glowicy dalem 800zl w POLOK GLOWICE (wysylalem im ) wymienili gniazda pompek prowadnice i uszczelniacze. Radze wiec zdjac glowice i sprawdzic wszystko nim dojda kolejne koszta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:00, 29 Lis 2014 Temat postu: |
|
Jak prawidłowo sprawdzić ciśnienie w cylindrach ? Silnik jest jeszcze żwawy , przyspieszenie ma niezłe, ale głośna praca silnika mi nie pasuje. No i rzyganie olejem przez odmę i solidne pocenie się przez uszczelkę głowicy. Tak czy tak głowicę muszę zdjąć.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 20omega dnia Sob 20:02, 29 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:05, 29 Lis 2014 Temat postu: |
|
Musisz mieć manometr o odpowiednim zakresie pomiarowym, wiadomo diesel ma wyższą kompresję niż benzyna. Odpinasz cewki, czy tam kable, wykręcasz wszystkie świece, dodatkowo niektóry mówią żeby wyjąć bezpiecznik od pompy paliwa albo odłączyć listwę wtryskową/wtryski żeby nie ciągnął benzyny (ja tego nie robiłem) i wkręcasz manometr zaczynając od gniazda świecy pierwszego przy rozrządzie. Kręcisz rozrusznikiem aż nabije manometr na max (znaczy tak ze dalej się wartość nie zwiększa) i tak na każdym cylindrze. Ogólnie są dwie szkoły, jedni mówią żeby robić na zimnym silniku inni że na ciepłym bo taka jest normalna temperatura pracy. Prawda jest taka że jak masz złą kompresje to nie ma znaczenia bo i na zimnym i na ciepłym to wyjdzie (głównie chodzi o różnice pomiędzy cylindrami), na ciepłym wartość kompresji jest zwykle wyższa ale nie dużo. Nie przestrasz się, bo po sprawdzaniu pewnie wyskoczy Ci check engine, pojeździsz trochę i zniknie.
Z ciekawości wam powiem, że np. w FSI kompresja na cylindrach jest ok 16bar, a to dużo jak na benzynę, ale mało jak na diesla
Odmę czyściłeś? Może jest zatkana.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Sob 21:07, 29 Lis 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:58, 29 Lis 2014 Temat postu: |
|
Odma jest drożna. Dmuxhając przez rurkę nie stawia oporu powietrza. Tak jakby jej nie było Przewód do intercoolera cały czas mokry od oleju, czy sprawna odma powinna stawiać jakiś opór?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:16, 29 Lis 2014 Temat postu: |
|
Tego Ci nie powiem, ja swoją czyściłem przy okazji zmiany oleju dla świętego spokoju, ale nie była zatkana, przy czym ja mam benzynę, więc silnik szybciej się nagrzewa i temp inna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:22, 30 Lis 2014 Temat postu: |
|
20omega napisał: | Odma jest drożna. Dmuxhając przez rurkę nie stawia oporu powietrza. Tak jakby jej nie było Przewód do intercoolera cały czas mokry od oleju, czy sprawna odma powinna stawiać jakiś opór? |
Przypadek zatkanej odmy z naszego forum (lub jednego z sąsiednich): przy dmuchaniu w odmę w kierunku przeciwnym do wydmuchu powietrza w czasie pracy silnika (czyli tak jak ty) wszystko było OK, przy zassaniu powietrza ustami w kierunku przeciwnym (czyli tak jak odma pracuje normalnie ) okazało się, że blokowany był przepływ powietrza i odma nie spełniała swojej roli. Szansa jedna na milion , ale przypomniało mi się, że jeden człowiek pisał właśnie, że w ten sposób naprawił swoje TDI.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 13:22, 30 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 13:52, 30 Lis 2014 Temat postu: |
|
Z ciekawości wam powiem, że np. w FSI kompresja na cylindrach jest ok 16bar, a to dużo jak na benzynę, ale mało jak na diesla Szczęśliwy
z ciekawości powiem że fiat w swoim 1,3 jtd ma też bardzo niską kompresję jak na diesla nie pamiętam czy to 16 czy 17 bar
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:45, 30 Lis 2014 Temat postu: |
|
1.4 TDI AMF/BHC - nie mogę znaleźć prawidłowego zakresu ciśnienia sprężania, ale martwiłbym się gdyby było poniżej 26 barów. Sprawny silnik 1.4 TDI powinien mieć rzekomo pomiędzy 26-31 barów, ale nie jest to informacja sprawdzona w dokumentacji VAGa (nie mam dostępu ) tylko w internecie.
Do pomiaru diesla potrzebny jest dedykowany manometr, mój tani manometr do silnika benzynowego ma zakres chyba do 16 barów - testowałem kiedyś na dwulitrowym francuskim motorze F3R 750 i wyszło chyba po około 13,5 bara na cylinder (próba olejowa nie poprawiła rezultatów, zatem pierścienie były sprawne i zawory również). Test robiłem na zimnym silniku (czyli w praktyce około 20 'C - temp. otoczenia) i tak też chyba jest lepiej, bo ciepły silnik chyba się "doszczelnia" ? (dodatni współczynnik rozszerzalności temperaturowej materiałów użytych do konstrukcji silnika).
Choć z drugiej strony cieplejszy olej jest rzadszy .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 14:56, 30 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 15:21, 30 Lis 2014 Temat postu: |
|
Ciśnienie jakie podaje producent w AMF to 25-31 bar, minimum to 19 bar.
Niedopuszczalne jest wykonywanie pomiarów na zimnym silniku, niezależnie benzyna czy diesel, ponieważ zbyt duże luzy między tłokiem a cylindrem spowodują wykazanie zaniżonego ciśnienia sprężania.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:30, 30 Lis 2014 Temat postu: |
|
No właśnie i tutaj dużo ludzi się spiera. Najlepiej zrobić pomiar na zimno i na ciepło i po problemie , a tak na prawdę w przypadku problemu z silnikiem rzadko się zdarza żeby na wszystkich cylindrach było równe niskie ciśnienie, z reguły jest tak że któryś ma wyjątkowo niski pomiar i to ta różnica powoduje problemy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:34, 30 Lis 2014 Temat postu: |
|
Mądrych to i warto posłuchać. , dzięki za uzupełnienie.
Dodam, że czasem zdarza się, że ciśnienie jest zaniżone na 2 sąsiednich cylindrach, a to dlatego, że uszczelka pod głowicą "strzeliła" na łączeniu dwóch cylindrów a nie np. na łączeniu cylindra z kanałem cieczy chłodzącej czy z kanałem olejowym. Miałem tak raz w Fiacie Uno, uszczelka wyglądała tak jakby przy jej montażu ktoś celowo "nabił" na niej rowek i się przepaliła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mprobert
Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kujawsko-pomorskie Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:52, 02 Maj 2017 Temat postu: |
|
Witam, czy ktoś wie gdzie w silniku AMF znajduje się separator oleju - odma, leci mi z jakiegoś miejsca olej i wykapuje po środku misy przy śrubie spustowej - wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów i pod misą i nic. dalej kapie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:06, 02 Maj 2017 Temat postu: |
|
Odma jest w pokrywie zaworowej. Możliwe wycieki:
- pokrywa zaworowa (uszczelki nie dostaniesz chyba że zmienisz całą pokrywę na nowszą np z polo)
-przewód olejowy turbosprężarki (tył silnika poniżej pokrywy zaworowej)
-pompa tandem lewa strona głowicy (od strony kierowcy)
-gniazdo wiązki wtryskiwaczy
-korek wlewu oleju (w pokrywie zaworowej)
Miska olejowa nie ma uszczelki tylko silikon.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ilak dnia Wto 20:07, 02 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mprobert
Dołączył: 18 Lip 2016
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kujawsko-pomorskie Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:53, 02 Maj 2017 Temat postu: |
|
Dzięki za sugestie możliwych miejsc wycieku. Sprawdzę te miejsca razem z mechanikiem.
A dlaczego mówisz, że nie kupie uszczelki pod pokrywę zaworów?
Właśnie od tego zaczął i zmienił mi mechanik, pokrywa stara, ta co była tylko uszczelkę dał nową
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:15, 02 Maj 2017 Temat postu: |
|
Nie da się kupić nowej uszczelki do starej pokrywy (brak w sprzedaży). Nowa uszczelka jest inaczej pozycjonowana w pokrywie. Wejść wejdzie ale czy spełnia zadanie...wątpię. Poza tym należy położyć 4 cienkie ściegi masy uszczelniającej na krawędziach 1 i 4 stopki wałka rozrządu tam gdzie łączy się z głowicą w celu uszczelnienia uszczelki (tak mowi elsa)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ilak dnia Wto 21:24, 02 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|