Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniel
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starogard Gdański Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:39, 20 Mar 2014 Temat postu: Turbosprężarka |
|
Witam.Jeżeli ma ktoś jakieś materiały na temat demontażu turbo,krok po kroku,np.zdjęcia.Bardzo byłbym wdzięczny.Z góry dziękuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:02, 20 Mar 2014 Temat postu: |
|
Prawie tak samo jak w golfie IV , V tdi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:21, 20 Mar 2014 Temat postu: Re: Turbosprężarka |
|
Daniel napisał: | Witam.Jeżeli ma ktoś jakieś materiały na temat demontażu turbo,krok po kroku,np.zdjęcia.Bardzo byłbym wdzięczny.Z góry dziękuję. |
Wysłałem Ci link z instrukcją na PW
Post został pochwalony 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marinsxx
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:14, 29 Paź 2014 Temat postu: |
|
witam,
odświeżę temat jeszcze i proszę o instrukcję wymiany jeśli jest do tego golfa ..
od jakiś 2 tygodni mam już wyciek oleju ( 4-6 plamek na betonie po staniu w przez NOC) na wysokości łączenia osłony silnika ze zdedrzakiem..
w poniedziałek sprawdziłem z mechanikiem i wyszło że na połączeniu rury z Turbo i intercoolera rzyga olejem...
dużo oleju nie ubywa z miski z tego co zauważyłem...
ale czuję że trzeba na poważnie Turiną się zająć..
i szukam dobrej regeneracji , dobrej używki i w ostateczności taniej NÓWKI...
mając silnik BHC 75 KM znalazłem że mam oznaczenie AUDI :
045253019L ( Turbina z kolektorem - komplet)
znalazłem też oznaczenie Garretta : 733783-5008S
---czy na Turbinie i w którym miejscu jest wybity rok produkcji?
Turbo jest stosowane jeszcze w:
SEAT Arosa, Ibiza,
Skoda Fabia II, Roomster,
VW Lupo, POlo, Fox
ale samej Turbiny nie mogę namierzyć wg Etki jak biorę dla silnika AMF dla BHC brak
to jest nr: 045145701, ../J ,../C
- czy ktoś robił/sprawdzał/wymieniał z Was Turbo i może podac jakieś
konkrety i fotki/
- ile czasu zajmuje demontaż i montaż/ siły przykręcania śrub...
- jakie dodatkowe rzeczy trzeba kupić...(uszczelki, śrubki etc..)
- do czego ten wężyk pośrodku turbiny w oplocie stalowym..?
Regeneracja ( 4-5 dni cena od 900 zł) lub Nową ( 2420 złpod warunkiem oddania starej) - u dystrybutora Garrett-a na Polskę -"Moto-Remo"
mieszka ktoś koło LUBINa ??
znalazłem na allegro ofertę i jak jakiś dobry człowiek mógłby obejrzeć ją swoim fachowym okiem to byłoby dobrze kupowanie w ciemno to lipa...
a jechać 500 Km to wyjdzie podwójna cena lol...^^
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:06, 29 Paź 2014 Temat postu: |
|
<a href="https://www.dropbox.com/s/diw58t4o92qe2r6/turbo%20spr%C4%99%C5%BCarka.pdf?dl=0">Wymontowanie i zamontowanie turbosprężarki</a>
- samochody z kodem literowym silnika ATL, BHC
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Czw 19:28, 19 Paź 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marinsxx
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:17, 30 Paź 2014 Temat postu: |
|
okk,
thx
a coś z moimi pytaniami da się zrobić..?
szczególnie jak zidentyfikować z którego roku produkcji jest..?
bo Ci co sprzedają na allegro to większości przypadków nie mają pojęcia co sprzedają - dla nich to kawałek złomu i tyle...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maru
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koło Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:53, 04 Gru 2014 Temat postu: |
|
Zapytam z ciekawości, jak rozwiązała się sprawa z turbiną?
Możecie mi na wszelki wypadek polecić dobry serwis/warsztat regenerujący turbosprężarki? Ewentualnie jakieś porady jak szukać takiego warsztatu żeby się nie przejechać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marinsxx
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:45, 04 Gru 2014 Temat postu: |
|
Narazie zmieniłem olej w silniku i nie kapie póki co na beton może to z zimna zgęstniał...i spokój
Narazie szukam dobrej używanej...
i jakiegoś złomu za 50-100 zł z identycznym nr audi i garreta w/w w razie jakbym miał kupić jednak nowa to odejdzie kaucja a nie będę musiał na gwałtu rety rozbebeszac auta i z buta sie poruszać albo zasyfiala komunikacja kochanej HGW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:48, 28 Sty 2015 Temat postu: |
|
Koledzy jestem w trakcie remontu silnika a dokładniej jego "góry" no i dostała mi się w ręce turbina , która również może być powodem nadmiernego znikania oleju. Mając ją w ręku myślę że nie jest źle. łopatki wirników nieuszkodzone , luzy delikatne ale miałem kiedyś nową w ręku i też takie miała. Lecz niepokoi mnie jedno , mianowicie cięgno które steruje zaworem upustowym jest tak naprężone że nie ma możliwości aby zbiorniczek podciśnienia (gruszka) mogło otworzyć ten zawór. Gruszka jest szczelna trzyma podciśnienie, jej cięgno pracuje poprawnie. Jak mam to ustawić . Ile obrotów mam wkręcić trzpień. Czemu ktoś tak dociągnął ten trzpień.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
snakev3
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 1:30, 29 Sty 2015 Temat postu: |
|
z tego co orientuje sie to ciegno ustawia sie po zrobienu logow dynamicznych dlatego ze nie wiadomo czy przeladowuje czy niedoladowuje i jesli "duty cycle"jest powyzej 80% przy 4000rpm to ramie powinno byc dlusze a jesli jest ponizej 70% przy 4000rpm to ramie powinno byc krotsze 70-80% i blizej do 80% wtedy ramie jest ustawione prawidlowo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Czw 6:27, 29 Sty 2015 Temat postu: |
|
Chm. Tylko jak to wstępnie ustawić..?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
snakev3
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 1:19, 30 Sty 2015 Temat postu: |
|
poprostu musisz poskrecac wszystko tak jak bylo i po logach wtedy bedziesz wiedzial w ktora strone krecic albo wyjsciem moze byc zmierzenie dlugosci sztangi z podobnego silniczka i opcja trzecia podjedz do mistrzow od regeneracji turbin i niech oni ci to ustawia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:39, 30 Sty 2015 Temat postu: |
|
Może zna ktoś taką długość?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:05, 20 Lut 2015 Temat postu: |
|
Zrobiłem tak. Wykręciłem zbiorniczek i wkręciłem z powrotem wykonując 14 obrotów. Na razie jest ok. jeszcze raz będę musiał wykonać logi i poprosić o analizę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:26, 20 Lut 2015 Temat postu: |
|
Jak najbardziej :-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Dz
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:02, 26 Lut 2015 Temat postu: |
|
Jeżeli chodzi o firmę regenerującą w Warszawie to polecam STS TURBO. Regenerowałem bo mojego AMF turbinę i do RAV4. Goście znają się na tym co robią.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kluska
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: podkarpackie Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:18, 10 Cze 2015 Temat postu: regeneracja turbosprężarki - wyważanie turbiny |
|
Ważne jest aby po regeneracji turbosprężarki dostać protokół z wyważenia wysokoobrotowego. Często zdarza się jeszcze , że wałki są wyważane przy niskich obrotach i wtedy turbosprężarka się szybko rozleci. Mały szczegół , a bardzo ważny.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kluska dnia Śro 20:19, 10 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kluska
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: podkarpackie Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:27, 21 Cze 2015 Temat postu: Re: regeneracja turbosprężarki - wyważanie turbiny |
|
kluska napisał: | Ważne jest aby po regeneracji turbosprężarki dostać protokół z wyważenia wysokoobrotowego. Często zdarza się jeszcze , że wałki są wyważane przy niskich obrotach i wtedy turbosprężarka się szybko rozleci. Mały szczegół , a bardzo ważny. | Cimata i Schencka maszyny maja w Bosch Service [link widoczny dla zalogowanych] mają bardzo dobre ceny i jakość na oryginalnych częściach Melett.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kluska
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: podkarpackie Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:28, 21 Cze 2015 Temat postu: Re: regeneracja turbosprężarki - wyważanie turbiny |
|
Ważne jest aby po regeneracji turbosprężarki dostać protokół z wyważenia wysokoobrotowego. Często zdarza się jeszcze , że wałki są wyważane przy niskich obrotach i wtedy turbosprężarka się szybko rozleci. Mały szczegół , a bardzo ważny.[/quote] Cimata i Schencka maszyny maja w Bosch Service [link widoczny dla zalogowanych] mają bardzo dobre ceny i jakość na oryginalnych częściach Melett.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:42, 21 Cze 2015 Temat postu: |
|
Szeptankom mówimy stanowcze NIE!
Forum AudiA2 nie jest miejscem na marketing szeptany. Aczkolwiek trzeba Ci podziękować za uwagę odnośnie protokołu z wyważenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|