Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
trepek

Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:40, 14 Gru 2015 Temat postu: |
|
Ryszard napisał: | Pytanie zasadnicze jakie wcześniej postawiłem to co jest z chłodnicą i jej przewymiarowaniem . |
Producent ma za zadanie tak zaprojektować samochód aby umożliwić jazdę w każdych warunkach. Trzeba również pamiętać, że ten sam projekt samochodu trafia na różne rynki - zarówno do krajów cieplejszych jak i zimniejszych. To sprawia, że trzeba iść na kompromisy podczas projektowania i wybrać takie elementy, które zapewnią bezproblemową eksploatacje.
Wychodząc z takiego założenia jasnym staje się fakt dania większej chłodnicy niż jest wymagana. Niedogrzanym samochodem można jeździć w zimę, ale przegrzanym silnikiem w gorące lato nie. Stąd wiadomo, że ważniejszym staje się zapewnienie odpowiedniego chłodzenia dla samochodu pędzącego autostradą przy pełnym załadunku w temp. dochodzącej w cieniu do prawie 35*C niż zapewnieniu odpowiednio szybkiego dogrzewania się silnika w zimę.
Oczywiście producent samochodu stara się coś zrobić i z drugim problemem stosując dodatkowe dogrzewające elementy jakimi są np. podgrzewacz płynu chłodzącego (uaktywnia się jak na climatronicu wyłączony jest tryb ECON) albo zakładając webasto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Ryszard

Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:47, 19 Lis 2016 Temat postu: |
|
Minął ponad rok od mojego ostatniego wpisu w tym temacie . Dotyczy silnika 1,4 Tdi AMF i temperatury pracy silnika . Okres ciepły nie miałem problemów , zimą dogrzewacz doprowadzał silnik do temperatury pracy czyli 90 stopni i ta się utrzymywała . Od września gdy zrobił się chłodniej zaobserwowałem już powarzniejsze kłopoty z utrzymaniem temperatury silnika przy 90 stopni co skutkowało że nawet przy jeżdzie na trasie z prędkością 100km/h i ogrzewaniu 20 stopni na wskażniku miałem temperaturę 85 stopni.
Termostat poszedł do wymiany . Nie wymianiałem sam bo mam kłopot z ręką ale jest to czynność nie trudna i wymagająca klucza oczkowego wygiętego z odsadzką i dodatkowo imbusa . Mówię tu jedynie o problemie odkręcenia dolnej śruby trzymającej obudowę termostatu . Resztę wskazówek myślę że można uzyskać na forum w części dotyczącej wymiany termostatu . Wymieniłem na Wahlera odpowiedniego do Audi A2 z oznaczeniem 87 stopni. Stary termostat był najprawdopodobniej orginałem VAG z pierwszego montażu.
Jakie rezultaty . Auto nagrzewa się bez dogrzewacza powoli ale skutecznie . Przy temperaturze zewnętrznej 10 stopni jadę z dowolną prędkością i mam 90 stopni na wskażniku przy ogrzewaniu włączonym na 21 stopni. Właczenie ogrzewania na Hi czyli max i wentylator na max powoduje lekke odchylenie wskażnkia od 90 stopni . Te dane przy bardzo oszczędnej jeżdzie z prędkością 80 -90kmh .
Jeszcze jedna ciekawa obserwacja to przy odpowietrzaniu po wymianie termostatu gdzie silnik pracował w temperaturze zewnętrznej 10 do rozgrzania do temperatury pracy potrzebne były obroty 2000 i czas z 10 minut żeby silnik osiągnął temperaturę 90 stopni . Przy czym obieg duży funkcjonował w tej sytuacji w minimalnym stopniu .Termostat lekko popuszczał, króciec termostatu lekko ciepły .
Mam nadzieję że Wahler będzie się sprawował jak należy Również wszystkim formowiczom życzę sprawnych termostatów.
Audi A2 1,4 tdi AMF 2002 rok T$ Multivan 2,5 ACV 1998 rok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|