Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

temperatura a falujące obroty

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
jarro
 
 


Dołączył: 06 Paź 2017
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 15:22, 16 Lis 2017 Temat postu: temperatura a falujące obroty

Witam wszystkich,jestem posiadaczem A2 1,4 tdi 75 km2001rok i mam pytanko,czytałem dużo i przeglądałem forum,ale nie znalazłem zadowalającej odpowiedzi na mój problem,a więc tak...
od pewnego czasu podczas odpalania na zimnym silniku kiedy jest 5 stopni falują przez chwilę obroty(tak ok.6sek)potem wszystko ok i za każdym następnym razem obroty ok.
w międzyczasie zauważyłem że wskaźnik temperatury bardzo długo nie wskazuje tem.i ciepłe powietrze dopiero jest odczuwalne tak po przejechaniu ok. 15 kilometrów,kiedy przejadę ok.20 km. i zatrzymam się na chwilę wskaźnik podnosi się do normalnych 90 stopn,
moje pytanie czy za wszystkim tym stoi wina czujnika temperatury?
dodam że kolega ma vag (ale nie koniecznie go umie obsługiwać)i podłączając go rano na zimnym sprawdził i stwierdził że żadnych błędów nie ma.,
będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi,dziękuję Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 16:30, 16 Lis 2017 Temat postu:

Temp tp raczej norma w naszych autach , ja też muszę zrobić co najmniej 15 km aby doszło do 90 a wymieniałem już 2 termostaty wahler

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jarro
 
 


Dołączył: 06 Paź 2017
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:30, 16 Lis 2017 Temat postu:

No i może tak jest,ale dzisiaj robiąc 20km wskaźnik nawet nie ruszył a temperatura nadmuchu na maxa ciepło ustawione dmuchało...no tak sobie (tzn.dopiero w garażu na nie wyłączonym silniku było czuć ciepło,"miło")

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tede
 
 


Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pomorskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 22:13, 19 Lis 2017 Temat postu:

Włączona dmuchawa dodatkowo zabiera ciepło więc jest to normalny objaw że z włączonym nadmuchem jeszcze dłużej się nagrzewa mimo że daje trochę ciepła.Nagrzewnica ogrzewania to nic innego jak chłodnica tyle że mniejsza od głównej.Myślałem że u mnie tez termostat uszkodzony ale łatwo to sprawdziłem gdy po krótkiej podróży jak temperatura była w granicach 80stopni otworzyłem maskę i chłodnica była całkiem zimna więc termostat nie był otwarty.
Żeby schłodzić silnik nagrzany do 90st. przy tej pogodzie wystarczy że na biegu jałowym włączy się ogrzewanie na max i już zacznie wskazówka opadać od temperatury silnika.
A czy masz u siebie sprawne Webasto?
Co do falowania przez kilka sekund to miałem tak w innym samochodzie jak na 4 świece żarowe jedna była sprawna a druga tak średnio a pozostałe spalone.W dni ciepłe wszystko OK.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tede dnia Nie 22:16, 19 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jarro
 
 


Dołączył: 06 Paź 2017
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:57, 20 Lis 2017 Temat postu:

Witam Tede,czy webasto sprawne?ciężko mi odpowiedzieć (bo nie do końca wiem jak to sprawdzić)wiesz jeżeli chodzi o ciepło w samochodzie to jest ok,tzn.przy włączonym ECO ciepło dmucha po przejechaniu ok.10-15 km.tylko wskaźnik mnie trochę martwi,że potrzebuje aż tylu km.by drgnąć,co do falujących obrotów,to masz racje,wymieniłem świece i poprawiło się (dodam że stare świece były 920mm. a powinno być 970mm)więc obroty zostawiam,tylko ta temperatura na wskaźniku....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tede
 
 


Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pomorskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 22:21, 20 Lis 2017 Temat postu:

No to temperaturą się nie martw,wiele jest postów nie tylko na tym forum że te silniki w zimę się nie nagrzewają.
Z góry zakładam że posiadasz Webasto.Dla pewności sprawdź bezpiecznik nr 14.Gdy temperatura spadnie poniżej +5 stopni na zewnątrz odpal samochód,włącz ogrzewanie (wyłącz ECO). Z mini rury wydechowej w plastikowej osłonie silnika powinny wydobywać się spaliny,a najlepiej otwórz maskę i powinno być go słychać i zrobić się ciepłe.
Kupując samochód w Diesel`u pewnie wiesz że te silniki przystosowane są do pokonywania długich odcinków.Więc większość się tym nie przejmuje że po 15 kilometrach zaczyna się robić ciepły silnik gdy jednorazowo jeździ po długich trasach.Sam ostatnio robię krótkie odcinki i czasem żałuję że nie wybrałem benzyniaka.Ale taki padł wybór bo cena do jego stanu była bardzo atrakcyjna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jarro
 
 


Dołączył: 06 Paź 2017
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:32, 21 Lis 2017 Temat postu:

Witaj Tede,jeżeli chodzi o webasto (ten dogrzewacz)to,tak mam,dzisiaj kiedy jest -3 sprawdziłem jak pisałeś,i przy wyłączonym eco (grzanie ustawione na max)no nici,zdjąłem maskę i nie słychać aby coś tam w tym webasto się działo,żadnych spalin,i cisza,węże które tam dochodzą (czarne)tak powoli robiły się ciepłe,ale szału nie było a w środku auta nawet po 10 min.nie było czuć ciepłego powietrza.
Bezpiecznik sprawdziłem,jest ok.więc martwię się że może właśnie to webasto coś nie działa.
Podłączyłem pod program (VCDS) zero błędów.
Można jakoś sprawdzić to webasto?(czytałem forum)ale może masz jakieś pomysły,(może aku.ma też wpływ),czytałem gdzieś na forum że pod zderzakiem przednim powinny się ulatniać właśnie spaliny czy jakiś biały dymek,jest tam rzeczywiście otwór z rurką harmonijkową która idzie do tego webasto,ale nic z niej nie leci,będę wdzięczny za podpowiedzi i jakąkolwiek pomoc,pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jarro dnia Wto 12:55, 21 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tede
 
 


Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pomorskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 21:08, 22 Lis 2017 Temat postu:

Mam ten sam problem z dogrzewaczem Webasto.Niestety mój kabel diagnostyczny go nie wykrywa na manualnym trybie co nie jest to rzadkością a na automatycznym trybie też zero błędów.Można kupić specjalny kabel diagnostyczny do Webasto i nim sprawdzić.Jeśli 3 razy wystąpi jakaś awaria podzespołu ogrzewacza to przechodzi w tryb awaryjny.Trzeba wypiąć na chwilę bezpiecznik i się zresetuje.Jeśli coś zadziała na chwilę ale nie będzie grzać to w necie jest opisana procedura jak sprawdzić daną usterkę bez programu diagnostycznego.U mnie kompletnie nic nie reaguje więc na dniach go wymontuje rozbiorę i sprawdzę.Jeśli zalana elektronika,lub wypalony sztyft żarowy to w moim przypadku naprawa nie opłacalna,gdyż i tak miałem go rozbudować o dodatkową pompkę więc pozostaje kupić używkę sprawną z serwisu który tym się zajmuje.Odradzam używek z demontażu nawet z gwarancją bo można za 250zł dostać.Ale większość nie będzie działać bo to element który się zużywa szybko a jak długo gdzieś leży na szrocie nie używane to już od tego że nie uruchamiane to niszczeje.Co z tego że wymienią na inne jak będzie znów trzeba oddawać/wysyłać i tracić czas na ponowny montaż.Na znanym portalu aukcyjnym można kupić na gwarancji od serwisu ale już trzeba wydać min 450zł w a za 550zł to wersja C czyli z pompką obiegową i pełnym sterownikiem z rocznika minimum 2012.Już od dłuższego czasu zbieram informacje na temat ogrzewania postojowego i nie jest to takie skomplikowane jak wszyscy mówią,a u mnie serwisy chcą od 1200-1500zł za przeróbkę.A koszt rozbudowy sprawnego Webasto to 300zł gdzie timer to koszt 150zł,pompka 100zł i 50 na przekaźnik kable i złączki a podłączenie w linku poniżej.Oczywiście za używane podzespoły. Troszkę się rozpisałem i powinno być to w dziale Ogrzewanie...
[link widoczny dla zalogowanych]

W tym linku znajdziesz wszystko na temat Webasto.Nie wiem na ile masz dryg w majsterkowaniu ale wszystko znajdziesz w necie aby wiedzieć na jakiej zasadzie to pracuje i z czego się składa.
Nie wiem czy będziesz się w to bawić,najprościej będzie wstawić elektryczny dogrzewacz tylko nie wiem czy alternator jest inny które ma Webasto zamiast grzałek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin