Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:11, 10 Lis 2014 Temat postu: |
|
Ja mam za to ciekawy przypadek. W weekend zrobiłem łącznie 550 km wyłącznie po trasach więc miałem okazje przyjrzeć się dziwnym zachowaniom mojego samochodu. Generalnie w miarę komfortowo dało się jechać do około 120 km/h. Powyżej tego silnik wyraźnie się już męczył, nie miał specjalnie chęci wkręcać się na wyższe obroty no i hałas jak to przy 1.4 TDI stawał się już powoli nie do wytrzymania. Generalnie jednak najgorsze było to co działo się przez pierwsze 30 - 40 km. Auto wtedy wyraźnie nie miało mocy, wkręcenie się powyżej 2,5 tyś. obrotów to była katorga dla uszu - silnik jakby prosił o to aby go nie męczyć. Jazda była naprawdę uciążliwa do momentu gdy zatrzymałem się na światłach. W momencie zmiany na zielone ruszyłem i wszystko się zmieniło. Auto chętniej i tak jakby bardziej miękko przyśpieszało. Silnik już nie prosił o wcześniejszą zmianę biegu chociaż i tak raczej staram się nie przekraczać 3 tyś obrotów. Mimo to auto i tak przyśpieszało zauważalnie lepiej i bardziej kulturalnie.
Jako ciekawostkę dodam także, że obecnie gdy na dworze jest już chłodniej, auto nie ma mocy dopóki się nie rozgrzeje a nawet gdy na blacie pojawi się już te 90 stopni C to i tak niewiele się zmienia na plus. Zauważyłem jednak, że jeśli wówczas zgaszę go na parę minut (np. wejdę do sklepu na szybkie zakupy) i odpalę ponownie silnik pracuje bardziej miękko, cicho i lepiej przyśpiesza. Nie wiem już o co chodzi ale zaczyna mnie to wk...ć! .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sagemini dnia Pon 10:20, 10 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pon 12:43, 10 Lis 2014 Temat postu: |
|
zapodaj mu chipa i poprawi ci się samopoczucie a co do obrotów u mnie nigdy nie schodzą poniżej 2000 obr i kręcę do 3500 i zmiana biegów sama jazda to nigdy mniej niż 2200 obr to mi się wydaje optymalne obroty i nie zamula silnika nie zawala sadzami gruszka turbo elastycznie pracuje hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ŁukaszP
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:59, 20 Mar 2018 Temat postu: |
|
Witam, zakupiłem niedawno 1.4 TDI BHC i właśnie zapaliła się kontrolka silnika i raz stracił moc w trakcie jazdy wtedy kontrolka się nie świeciła. Wiem że logi, logi, logi....
1. Chce kupić kabel,ale na razie nie wiem jaki będzie najlepszy?(wiem że jest temat na forum, ale na wszystko potrzeba czasu) Jestem z Krakowa , jeśli ktoś z forum mógłby pomóc.
2. Bez kanału da rade coś rozebrać od góry żeby spr. wężyki?
3. Czy ten n75 musi mieć konkretne oznaczenie do mojego BHC?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ŁukaszP
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Pon 7:30, 26 Mar 2018 Temat postu: |
|
Dziękuje wszystkim za pomoc. Dzieje się na forum
Trzeba zrobić zlot
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ŁukaszP
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:18, 26 Mar 2018 Temat postu: |
|
Znalazłem trochę wiadomości :
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|