Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Spadek mocy - 1.2 TDI 61 KM [ANY]

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
djtrebor
 
 


Dołączył: 19 Sie 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Giżycko

PostWysłany: Czw 13:03, 25 Wrz 2014 Temat postu: Spadek mocy - 1.2 TDI 61 KM [ANY]

Witam ja podobnie od niedawna zauważyłem w swoim A2 1,2 tdi automat spadek mocy ,raz wcześniej taką sytuacje naprawiłem włączając i wyłączając zapłon ale od paru dni niestety nie działa ten patent, teraz mam pytanie gdzie w wawie mogę kogoś znaleźć warsztat lub osobę która by mi to fachowo naprawiła? Auto przez jeden dzień po wyłączeniu eco funkcji jeździło żwawo a teraz niestety lipa muli strasznie . Pozdrawiam i czekam na informacje co gdzie jak

Edit:przeniosłem do osobnego wątku
/beerkoff


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 14:38, 25 Wrz 2014 Temat postu:

Edit: PRZENIESIONY

Trochę nie ten temat - tutaj o 1.4 TDI się gwarzy Szczęśliwy.

Co do twojego przypadku - no cóż, mało popularny silnik i mało osób na forum go posiada.
Logów dynamicznych to chyba w 1.2 TDI nie zrobisz, a przynajmniej nie według instrukcji z naszego forum - w końcu skrzyni manualnej nie masz... Nie mam pojęcia czy takowe jest w ogóle sens analizować w automacie, to już kolega Pink więcej podpowie.

A kabelek chociaż jakiś masz żeby błędy odczytać ? Jeśli nie to może ktoś z forum z okolicy Warszawy pomoże ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Czw 14:42, 25 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 15:27, 25 Wrz 2014 Temat postu:

W Warszawie mogę podpiąć jak coś. Tylko proszę o info z wyprzedzeniem bo miałem format i muszę od nowa poustawiać program.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Czw 15:27, 25 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 8:19, 26 Wrz 2014 Temat postu:

Szkoda czasu na sprawdzanie błędów bo takich nie będzie chyba, że sprawdzi się logi dynamiczne które można wykonać ustawiając biegi w funkcji tiptronic. Najlepiej sprawdzić ręką czy nie jest zapieczona zmienna geometria w turbosprężarce poruszając dźwigienkę bo po objawach i przypadłościach takiej turbosprężarki jestem pewny na 100%, że trzeba zdemontować turbinę i poszukać w W-wie warsztat, który solidnie potrafi wyczyścić zapieczone łopatki w sprężarce.
Można spróbować ręcznie rozruszać łopatki dźwignią przy puszce podciśnieniowej na turbinie poruszając w górę i dół dźwignią - pomoże to na jakiś czas, że silnik nie będzie pracował w trybie awaryjnym. Czasami warto profilaktycznie rozruszać tą dźwigienką łopatki zmiennej geometrii w turbinie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 9:53, 26 Wrz 2014 Temat postu:

bogdand,

myślisz, że przy problemach z turbo i niedoładowaniem nie będzie błędu w ECU ? Nie pojawi się :
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-10 - - - Intermittent

albo coś podobnego ?

PS. Dzięki za cenny post. Ja dopiero teraz się dowiedziałem, że ANY ma turbinę VNT Szczęśliwy - do dzisiaj dałbym sobie rękę uciąć, że to WG jest. Założyłem (błędnie), że to turbo analogiczne do AMF BHC - ale ze mnie lama Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 18:54, 27 Wrz 2014 Temat postu:

Opieram się na własnym doświadczeniu gdy nie znałem jeszcze problemów z silnikiem TDI. Kiedyś dopadł mnie taki sam problem jak kolegę djtrebora i pojechałem na diagnostykę komputerową ale "fachowcy" nie znaleźli żadnych błędów i poddali się w ustaleniu przyczyny spadku mocy żądając za usługę 50zł - oczywiście odmówiłem zapłaty za co dostałem zakaz wstępu do warsztatu Bardzo szczęśliwy . Przed diagnostyką uzgodniłem z szefem, że jak nie potrafią zdiagnozować przyczyny to nie zapłacę za usługę ale szef chyba zapomniał o umowie.
Pojechałem więc do lepszego warsztatu, który specjalizuje się w autach WV /Audi i dalej to samo - brak błędów. Dopiero po zwiększeniu obrotów silnika wyszło na komputerze przeładowanie ale doświadczony mechanik odczytał to z danych pomiarowych bo błędów nie było. Podejrzenie padło na czujnik przepływu powietrza i po podmianie brak poprawy dopiero gdy jeden z mechaników dodawał gazu drugi zobaczył, że dźwignia zmiennej geometrii turbiny stoi wszystko się wyjaśniło a wystarczył tylko ruszyć dźwigienkę i było by od razu wiadome co dolega silnikowi. Na drugi dzień poświęcając ok pół godziny rozruszałem ręcznie dźwigienkę aż zaczęła się poruszać bez oporów.
Tak przejechałem na takiej turbinie jeszcze ok 50kkm ale co kilka miesięcy czynność tą powtarzałem aby łopatki zmiennej geometrii znowu się nie zapiekły.
W ten sposób zdobyłem nowe doświadczenie jak "serwisować" Laughing turbinę gdy jeździ się spokojnie bez ostrej przygazówki bo jazdy rajdowe mam już za sobą czego efektem jest właśnie tzw zamulenie silnika TDI
Laughing


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Sob 21:10, 27 Wrz 2014 Temat postu:

bogdand napisał:
Opieram się na własnym doświadczeniu gdy nie znałem jeszcze problemów z silnikiem TDI. Kiedyś dopadł mnie taki sam problem jak kolegę djtrebora i pojechałem na diagnostykę komputerową ale "fachowcy" nie znaleźli żadnych błędów i poddali się w ustaleniu przyczyny spadku mocy żądając za usługę 50zł - oczywiście odmówiłem zapłaty za co dostałem zakaz wstępu do warsztatu Bardzo szczęśliwy . Przed diagnostyką uzgodniłem z szefem, że jak nie potrafią zdiagnozować przyczyny to nie zapłacę za usługę ale szef chyba zapomniał o umowie.
Pojechałem więc do lepszego warsztatu, który specjalizuje się w autach WV /Audi i dalej to samo - brak błędów. Dopiero po zwiększeniu obrotów silnika wyszło na komputerze przeładowanie ale doświadczony mechanik odczytał to z danych pomiarowych bo błędów nie było. Podejrzenie padło na czujnik przepływu powietrza i po podmianie brak poprawy dopiero gdy jeden z mechaników dodawał gazu drugi zobaczył, że dźwignia zmiennej geometrii turbiny stoi wszystko się wyjaśniło a wystarczył tylko ruszyć dźwigienkę i było by od razu wiadome co dolega silnikowi. Na drugi dzień poświęcając ok pół godziny rozruszałem ręcznie dźwigienkę aż zaczęła się poruszać bez oporów.
Tak przejechałem na takiej turbinie jeszcze ok 50kkm ale co kilka miesięcy czynność tą powtarzałem aby łopatki zmiennej geometrii znowu się nie zapiekły.
W ten sposób zdobyłem nowe doświadczenie jak "serwisować" Laughing turbinę gdy jeździ się spokojnie bez ostrej przygazówki bo jazdy rajdowe mam już za sobą czego efektem jest właśnie tzw zamulenie silnika TDI
Laughing



to ja cie podziwiam ,jak można tym silnikiem jechać spokojnie ja też do młodzianów nie należę auto mam po chipie 105 ps a wydaje mi się że to tak na styk bo prawie zawsze deptam na maxa gaz te silniki to lubią wręcz powinno się je tak traktować bo za specjalnie mocne nie są hehe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
djtrebor
 
 


Dołączył: 19 Sie 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Giżycko

PostWysłany: Pią 12:03, 31 Paź 2014 Temat postu:

Panowie moja turbina jest zapieczona bo sprawdzałem próbowałem ręką rozruszać ale się nie dało .Mam pytanie gdzie w Warszawie jest dobry warsztat ,osoba która mogła by to przeczyścić? pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez djtrebor dnia Pią 14:59, 31 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ono
 
 


Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Józefów/wawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 16:21, 31 Paź 2014 Temat postu:

Podstawowa sprawa , dawać czasem po oporach żeby turbawa nagrzała sie do czerwoności , nagar sie wypala i łopatki chodzą jak złoto Szczęśliwy
Zapytam kumpli kto to czyści w wawie


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez ono dnia Wto 11:56, 04 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ono
 
 


Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Józefów/wawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 13:56, 06 Lis 2014 Temat postu:

Oni ci ogarną bez problemu , [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 17:36, 26 Paź 2015 Temat postu:

ono napisał:
Podstawowa sprawa , dawać czasem po oporach żeby turbawa nagrzała sie do czerwoności , nagar sie wypala i łopatki chodzą jak złoto Szczęśliwy
Zapytam kumpli kto to czyści w wawie

Potwierdzam, miałem niedawno zapieczoną zmienną geometrię prawie na nowej turbinie - przejechałem na niej ok. 30kkm i silnik wchodził w tryb awaryjny przy przyśpieszaniu, potwierdzam także, że wyskoczył błąd na komputerze. Dzięki poradzie kolegi @ono dałem po oporach ok 15km z max prędkością - na liczniku było X00km/h (GPS pokazywał X90km/h) Wstydź się, nieładnie Cześć - jechałem na ogonie Forda RS . Na drugi dzień sprawdziłem łopatki i chodziły jak złoto Tak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin