Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yonash69
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa / Hajnówka Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:03, 25 Paź 2012 Temat postu: Spadające obroty |
|
Witam, od czasu kupna samochodu mam mały problem z obrotami w mojej audiczce a mianowicie przyspieszając dynamiczniej następuje moment spadku mocy -jak by się turbina wyłączyła ,auto traci momentalnie moc i mimo dodawania gazu samochód nie przyśpiesza ,jest strasznie zamulony, kocham góry ale jak jade do zakopanego to za kazdym razem auto zdycha i to jest mało konfortowe na zatloczonej drodze ,pomaga wyłaczenie i właczenie silnika ,auto od razu przyspiesza ale po pewnym czasie probem sie pojawia ponownie ,jakieś rady ? pozdrawiam forumowiczów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
tom-ziom1
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:19, 25 Paź 2012 Temat postu: |
|
a czy ten spadek mocy następuje po przekroczeniu danego poziomu obrotów silnika np. 2800 obr ? Czy przy spadku mocy zapala się kontrolka świec żarowych lub inna?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:58, 26 Paź 2012 Temat postu: |
|
tryb awaryjny, koniecznie zrob logi statyczne i dynamiczne-te koniecznie podstawowych blokow mierzalnych vagiem, bez tego to w tdi wrozenie z fusow, bedzie wiadomo na 100 proc co go boli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Yonash69
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa / Hajnówka Płeć:
|
Wysłany: Śro 8:43, 31 Paź 2012 Temat postu: |
|
tak, przy ok 2800 obr momentalnie traci moc , nie zapalają się żadne kontrolki, korzystałem kiedyś z innego forum i pisało parę osób ze mają ten sam problem , PinkFloyd - masz racje ,podłączę się pod vaga i może wyjdzie co 'ją' boli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 8:57, 31 Paź 2012 Temat postu: |
|
Yonash69 napisał: | tak, przy ok 2800 obr momentalnie traci moc , nie zapalają się żadne kontrolki, korzystałem kiedyś z innego forum i pisało parę osób ze mają ten sam problem , PinkFloyd - masz racje ,podłączę się pod vaga i może wyjdzie co 'ją' boli |
nie tylko podłaczyć, tak robi 90% warsztatów i jest do d...y w TDI trzeba zrobic logi dynamiczne vagiem, warsztaty , aso tego nie robią, poszukaj kogos z twojego rejonu co z zamiłowania opanowuje vaga ( np.albo VW, Audi, Seat, Skoda ), jak nie znajdziesz to podaj miasto to kogos ci podesle.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Śro 8:58, 31 Paź 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:04, 08 Lut 2013 Temat postu: |
|
Mam do Was pytanie dotyczące obrotów na biegu jałowym na rozgrzanym silniku. Jak to u Was wygląda bo u mnie silnik tyka sobie regularnie w granicach 1000 obr./min co wydaje mi się wartością nieco za dużą ale nie mam pewności. Wszystkie diesle jakimi miałem okazję jeździć kręciły się na jałowym w granicach ok. 800 - 900 obr./min. Czy w naszych silnikach takie obroty na jałowym są normalne?.
Dodam jedynie, że mowa o silniku 1.4 TDI AMF
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sagemini dnia Pią 19:08, 08 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:33, 08 Lut 2013 Temat postu: |
|
sagemini napisał: | Mam do Was pytanie dotyczące obrotów na biegu jałowym na rozgrzanym silniku. Jak to u Was wygląda bo u mnie silnik tyka sobie regularnie w granicach 1000 obr./min co wydaje mi się wartością nieco za dużą ale nie mam pewności. Wszystkie diesle jakimi miałem okazję jeździć kręciły się na jałowym w granicach ok. 800 - 900 obr./min. Czy w naszych silnikach takie obroty na jałowym są normalne?.
Dodam jedynie, że mowa o silniku 1.4 TDI AMF |
wrzuc wartośc obrotów z vaga i temp. silnika jaką widzie ecu. Średnie obr dla tdi to ok 903.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pią 22:34, 08 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:32, 10 Lut 2013 Temat postu: |
|
W linku pomiar jaki zrobiłem dzisiaj. Temperatura na zegarach 90 stopni. Ecu widzi z tego 80,1 stopnia. Obroty jak widać utrzymują się na poziomie 987 obr./min.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:40, 10 Lut 2013 Temat postu: |
|
Wrzuć mi po min 8h bez odpalania na przekreconym zaplonie blok 07, po odpaleniu na zimno i na cieplo 01,07,013,023
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:45, 10 Lut 2013 Temat postu: |
|
Zrzut z pomiaru bloków: 07,013,023 po ok. 10h stania auta na dworze. Pomiar zrobiony po ustabilizowaniu się obrotów na poziomie 987 obr./min więc w sumie na już nieco zagrzanym silniku co widać w logach. Dokładniejsze testy o które prosiłeś wrzucę jak tylko czas mi na to pozwoli. Z góry dzięki za pomoc.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:34, 10 Lut 2013 Temat postu: |
|
samochód odpalany wynik z 07 sfałszowany, daj po nocy, ale nie moze byc nawet na chwile odpalony, reszta jak pisałem, jak masz vag full to wejdz w Engine login 12233 ok, potem adaptacje blok 02 i podaj wartosc, powinna byc dla obrotów 32768 - moze ktos sie bawił vagiem i zwiękrzył.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 22:34, 10 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:07, 11 Lut 2013 Temat postu: |
|
Oceń proszę wartości z bloków 01,07,013,023 zrobionych na ciepłym silniku. Niestety dziś nie zdążyłem przed wyjazdem do pracy zrobić pomiarów na zimnym silniku ale postaram się nadrobić te zaległości w dniu jutrzejszym.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Martwią mnie nieco wartości na 1 i 3 cylindrze w bloku 023. Uważasz, że są powody żeby coś z tym robić już w tej chwili?. Autko wg. wskazań zegarów ma przelatane aktualnie 135 tyś. km. ale ile ma tak naprawde któż to wie
Dodatkowo, ewidentnie ktoś przede mną grzebał przy obrotach zwiększając je do 987obr./min
[link widoczny dla zalogowanych]
Zmieniłem wartość w bloku 02 i przetestowałem ustawienia co pozwoliło ustalić obroty na poziomie 945. To jednak i tak więcej niż 903 obr./min które powinien kręcić ten silnik. Czy powodem takiego stanu rzeczy może być niedogrzanie, które widać w parametrach z ECU?.
Silnik dziś w sumie dość mocno przydepnąłem chcąc go maksymalnie rozgrzać, wskazania zegarowe 90 stopni Celsiusza jednak mimo to maksymalna temperatura na ECU to 80,1 stopnia. Co może być tego powodem?. Czy wpływ na podwyższenie obrotów na biegu jałowym może mieć odpięty przepływomierz?. Jeżdżę tak od wczoraj i stwierdzam, że autko odzyskało wigor więc pewnie czeka mnie czyszczenie lub wymiana. Dzięki za wszelką pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:31, 11 Lut 2013 Temat postu: |
|
czyli jak mówiłem ktos grzebał w obrotach, czesto ludzie w 1.4 tdi podnosza bo nie odpowiada im kultura pracy 3 cylindrowca , możesz tak zostawic, ustawiles na 32768? mozesz obnizyc jeszcze ponizej tej wartosci jak chcesz , pozostae wartosci sa ok, jak 023 nie pokazuje ponad 60 nie ma jeszcze obawy, brakuje mi tylko 07 na zimno po nocy, co do przepływki wrzuc dynamicznie 03,08,011 jak dynamicznie max dwa bloki na raz z pedałem gazu najlepiej na 3 lub 4 biegu od 1500 do 4 tys z gazem do deski nie puszczajac nawet na chwile zeby wynik był ok to bedziemy wiedziec czy ma taka moc jak powinien i czy przepływka OK, temp. to one tak łapią słabo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:41, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
Zerknij jeszcze na wartości z bloku 07 przed odpaleniem:
[link widoczny dla zalogowanych]
No i jeszcze pomiar bloków 01,07,013,023 po odpaleniu na zimno:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:49, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
Wszystko Ok, jak chcesz wiedzieć wszystko o jednostce to wrzuć dynamicznie 03,08,011
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:58, 12 Lut 2013 Temat postu: |
|
Dzięki za pomoc, trochę lepiej się czuję wiedząc, że nie jest tak źle jak początkowo myślałem . Logi dynamiczne wskazanych bloków zrobię jak tylko czas mi na to pozwoli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|