Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andrzejaslo
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:54, 14 Sty 2016 Temat postu: Skrzynia biegów jaki olej? wymiana |
|
Czy poziom oleju powinien być do dolnej krawędzi tej zaślepki na duży imbus zaznaczony na zdjęciu poniżej?
[link widoczny dla zalogowanych]
Odkręciłem tą zaślepkę i zaczęło się wylewać złapałem do słoika zdjęcie poniżej, kolor oleju brązowy zapach specyficzny bardzo intensywny, pewnie by się troszkę jeszcze wylało ale doszedłem do wniosku że poziom oleju jest chyba ok i zakręciłem.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Chciałem sprawdzić bo na mrozie trochę ciężko wchodzą biegi czy "ten typ tak ma" czy może nie zaszkodzi wymienić olej (przebieg podobno 190tys), jeżeli tak to jaką specyfikację powinien mieć olej?
Przyczyną trudnego wchodzenia biegów może być też sprzęgło bo jak nacisnę na sprzęgło na zimnym to silnik mniej hałasuje (coś cichnie).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:14, 14 Sty 2016 Temat postu: |
|
Olej tylko z Aso , cena taka sama jak zamiennika- czemu to tematów jest wiele, olej wymieniamy wg tej zasady i warto to zrobić [link widoczny dla zalogowanych] wtedy schodzi 100% oleju i nalewamy wymierzona ilość przez czujnik wstecznego, ponieważ odp. ilość jest powyżej otworu, zmieniły sie zasady z uwagi na trwałość łożysk skrzyni. Nowy z Aso jest przezroczysty jak woda i żaden zamiennik nie zachowuje sie tak w mrozy jak ori, ten twój to syf.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Czw 19:15, 14 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:15, 14 Sty 2016 Temat postu: |
|
O ja pierdaczę... ale olej.
Zalej Castrola 75W-90 syntetyka.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
andrzejaslo
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:40, 14 Sty 2016 Temat postu: |
|
Aż tak źle? co ile powinno się wymieniać olej w skrzyni, co może być przyczyną takiego stanu oleju przebieg?, czy zalanie skrzyni czymś nieodpowiednim?
Co do wymiany dzisiaj nie mam możliwości wjechania na kanał ale nie zauważyłem od spodu tej zaślepki do spuszczania oleju na imbusa, jest czymś zasłonięta? Czyli jak ją znajdę i odkręcę to muszę jeszcze odkręcić ten czop oznaczony jako 2 w instrukcji czekać aż wszystko spłynie zakręcić i wlać ok 1.9L przez czujnik wstecznego?
Lepiej będzie spuszczać olej na ciepłym silniku zaraz po jeździe czy niech postoi jakiś czas i wtedy spuszczać? Płukać czymś czy niekoniecznie?
Co do oleju to castrol jak najbardziej ok, a może ten będzie lepszy jak robią lepsze od castrola do silnika to może i do skrzyni?
[link widoczny dla zalogowanych]
albo
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez andrzejaslo dnia Czw 22:00, 14 Sty 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:05, 14 Sty 2016 Temat postu: |
|
Tak jak Ci pisałem jak zrobisz jak w instrukcji zejdzie wszystko, jak nie to zostanie 0,4l starego oleju. Zamienniki do grupy vag sie nie sprawdzają mimo ze spełniają normy, bo oleje do tej grupy sie teoche zmieniły, nie raz po zmianie nawet na Castrola taf-x na mrozie ciężko chodziła, na ori z Aso nie bylo tego objawu. Olej z Aso był tańszy niż ten castrol i dobieram jest na podstawie vinu. Nie każdy olej syntetyczny moze być bo zalezy jak sa synchronizatory. Jak zmienić caly olej wg nowych wytycznych znajdziesz na forum golfa v jak nie wiesz jak to zrobić. Ja nigdy do skrzyni nie zaleje zadnego zaniennika, czy to ręcznej, klasycznego automata a tym bardziej dsg. Do silnika nie ma problemu, można stosować inne. Każdy robi jak chce.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Czw 22:08, 14 Sty 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Czw 23:01, 14 Sty 2016 Temat postu: |
|
Motula do skrzyni odradzam. Albo Castrol albo ori (szczególnie, jak podobna cena).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
andrzejaslo
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 23:34, 14 Sty 2016 Temat postu: |
|
Niestety ASO odpada mam 100km do Rzeszowa nie pojadę specjalnie za 2L oleju. Znalazłem w wyszukiwarce Fuchs taki. olej jedyny spełniał normę G 055 726 [link widoczny dla zalogowanych] Znalazłem też taki orginalny VW [link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli chodzi o parametry ten spełniający normę z Fuchsa różni się znacznie od castrola lepkością kinematyczną i dynamiczna (ma o połowę mniejszą kinetyczną).
Nie wiem czy im lepkość wyższa to na pewno lepiej dla skrzyni?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez andrzejaslo dnia Czw 23:37, 14 Sty 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 6:15, 15 Sty 2016 Temat postu: |
|
Olej możesz kupic w Aso skody, audi, seata, vw. Znam wiele osb które zmieniły na zamienniki i po chwili zmieniały na ori olej do skrzyni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
andrzejaslo
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 12:10, 15 Sty 2016 Temat postu: |
|
Ok przekonałeś mnie Pink olej zamówiony w serwisie skody w Krośnie po numerze VIN cena coś ok 56zł/L zamówiłem też bagnet cena 50zł bez paru groszy, mam zadzwonić we wtorek czy już będzie.
Czytając rożne tematy wczoraj uzyskałem informacje że jeżeli producent zaleca normę np API GL-4 to nie możne być wyższa np API GL-5 ponieważ olej może zawierać dodatki które niekoniecznie muszą współgrać ze skrzynia (zwłaszcza właśnie synchronizatorami).
A koncerny nie udostępniają informacji jakie dodatki powinien mieć olej do danego typu skrzyni by dobrać sobie zamiennik z wiadomych powodów (liczy się zysk).
Dlatego również polecam ASO w przypadku oleju do skrzyni, jeżeli jest coś nie tak z olejem na pierwszy montaż w danym modelu to wymagają od producenta by w nowych partiach oleju już skład był odpowiedni, tak mi się wydaje i tak było w jakimś typie skrzyni gdzie był problem z synchronizatorami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
andrzejaslo
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:21, 22 Sty 2016 Temat postu: |
|
Olej odebrałem dzisiaj z ASO ma oznaczenie G 060 726 A2, i tu pytanie czy to olej mineralny? na etykiecie pisze Skład: oleje mineralne, dodatki. Na stronie skrzynie.com.pl można też kupić chyba taki sam ale pisze że to syntetyk (link niżej)
[link widoczny dla zalogowanych]
Poniżej zdjęcia mojej butelki z ASO:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Olej spuszczony, nie jest dobrym pomysłem wymiana na mrozie olej wolno spływa (garaż nieocieplony)jest gęsty, muszę zostawić na noc żeby dobrze wszystko wykapało. poniżej zdjęcia ile oleju zeszło i coś jeszcze na pewno do rana wykapie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak że na pewno 1.9L trzeba wlać, bo nie złapałem wszystkiego coś mi się wylało jak sprawdzałem stan za pierwszym razem i teraz jak spuszczałem, i jeszcze kapie.
Może wlać te 2L całe? jeszcze zobaczę rano jak ten stary olej postoi w cieple bo wygląda jakby w nim były pęcherzyki powietrza i one mogą zwiększać objętość.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez andrzejaslo dnia Pią 22:34, 22 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Nie 0:33, 24 Sty 2016 Temat postu: |
|
Czy nowy olej ma taki sam kolor jak ten przepracowany?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 0:51, 24 Sty 2016 Temat postu: |
|
trepek napisał: | Czy nowy olej ma taki sam kolor jak ten przepracowany? |
Na pewno nie, częściej spotyka sie przezroczysty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
andrzejaslo
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:16, 24 Sty 2016 Temat postu: |
|
Nowy ma kolor nie całkiem przezroczysty taki lekko żółty (prawie przezroczysty) do starego zupełnie niepodobny:)))
Co do aplikacji jak ktoś będzie wlewał przez czujnik wstecznego na mrozie to polecam albo przez noc potrzymać olej w cieple (na grzejniku) albo przed aplikacją zanurzyć butelki w mocno ciepłej wodzie, olej wówczas staje się rzadszy i lepiej spływa (chyba że garaż ogrzewany). Mój stał na mrozie w garażu i musiałem go podgrzać bo aplikacja trwałaby przynajmniej 2x dłużej, przez taki mały otwór i cienką rurkę trochę to czasu zajmuje.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez andrzejaslo dnia Nie 15:17, 24 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
luckyboy
Dołączył: 21 Wrz 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:00, 24 Paź 2018 Temat postu: |
|
Od siebie polecam olej Shell Spirax S4 G 75w90 - specjalnie dedykowany do skrzyń VW/Audi i tani ok 20zł/litr. Wlałem ten olej do mojej skrzyni, to chodzi jak nowa z salonu, przestał haczyć 1 bieg, biegi wchodzą jak w masło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|