Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Samochod ciezko pali !POMOCY!

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
mkaszka
 
 


Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 8:36, 02 Lis 2015 Temat postu: Samochod ciezko pali !POMOCY!

Witam,

Gdy temperatura na podworku spadła mam problem z paleniem mojej A2 po nocy, strasznie ciezko pali, rozrusznik kreci jakos powoli. Auto jest garazowane w garazu jest temperatura z 4 stopnie na plusie. Całe lato palił ok teraz jest jakis problem. Akumulator mam nowy bo myslałem ze to wina akumulatora, jednak niestety nie.
Boje sie pomyslec co bedzie gdy przyjdzie zima, auto wtedy nie zapali wogole... Dodam ze niekiedy jak odpalam auto to bendiks trzeszczy w rozruszniku. Niekiedy dzieje sie rowniez tak ze jak odpalam auto po nocy to rozursznik kreci jakos powoli ale gdy zapali to slychac przez chwilke jakby cos sie tam szybko krecilo jakis wirnik nie wiem co to. Jakby byla jakas blokada w tym rozruszniku...

Co moze byc przyczyna ze przy takich juz temperaturach samochod ciezko pali?? Moze to miec zwiazek z popsutym rozrusznikiem?? A moze swiece trzeba wymienic?? A wina jest gdzie indziej?

Dodam ze jestem amatorem i licze na Wasza pomoc;) Z gory dziekuje!

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mkaszka dnia Pon 8:37, 02 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 8:59, 02 Lis 2015 Temat postu:

Pewnie rozrusznik wymaga regeneracji. Podczas odpalania przy temp. poniżej +5*C zaczynają grzać swiece żarowe, rozrusznik dostaje wtedy mniej prądu i jeśli jego sprawność jest niska - wolno kręci.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mkaszka
 
 


Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 9:40, 02 Lis 2015 Temat postu:

A da sie to jakos sprawdzic?
Czy jest to 100% wina rozrusznika?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 9:49, 02 Lis 2015 Temat postu:

Poczytaj:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tak na początek :-)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mkaszka
 
 


Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 9:54, 02 Lis 2015 Temat postu:

Ok, a czy wina rozrusznika ma wpływ na to ze dzieje sie to wyłacznie na zimnym silniku?
Bo gdy juz raz zapali to za drugim razem zapali dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 10:02, 02 Lis 2015 Temat postu:

Przytoczę część swojej wcześniejszej wypowiedzi:

Cytat:
Podczas odpalania przy temp. poniżej +5*C zaczynają grzać swiece żarowe, rozrusznik dostaje wtedy mniej prądu i jeśli jego sprawność jest niska - wolno kręci.


Na ciepłym silniku świece żarowe nie grzeją. Opory silnika też są już mniejsze bo olej jest cieplejszy i lepiej wszystko smaruje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mkaszka
 
 


Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 11:48, 02 Lis 2015 Temat postu:

To czyli na Twoje oko jest to tylko i wyłacznie wina rozrusznika?
Rozrusznik kupic lepiej nowy czy regenerowac stary?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 11:57, 02 Lis 2015 Temat postu:

Myślę, że to będzie wina rozrusznika, jeśli masz nowe aku.

Osobiście bym oddał do dobrej regeneracji niż kupował nowy (bo rozumiem, że nowy w sensie zamiennik w sklepie niż nowy z ASO?).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mkaszka
 
 


Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 14:19, 02 Lis 2015 Temat postu:

Tak o zamiennik bo za orginalny pewnie trzeba sporo dac...
Dzwoniłem do firmy co regeneruje rozruszniki u mnie w miescie, gosc mi powiedział ze koszt regeneracji to okolo 300 zl. Czas jaki potrzebuja na regeneracje to okolo 3-4 godzin.
Mozliwe to?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 14:27, 02 Lis 2015 Temat postu:

Jak mają wszystkie części u siebie to jak najbardziej. Robią co trzeba i tyle :-) Nie trzeba czarować ani też nic nie potrzebuje "odleżeć swoje".

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mkaszka
 
 


Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 17:30, 02 Lis 2015 Temat postu:

ok, dzieki za pomoc Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
colorstormimolagelbA2
Gość





PostWysłany: Wto 16:53, 03 Lis 2015 Temat postu:

Na to by diesel palil sprawniej zima wplywa kilka czynnikow:

-olej conajmniej klasy 5w/0w
-paliwo zimowe ON
-filtr paliwa
-swiece zarowe
-akumulator
-rozrusznik

Stawiam ze oprocz rozrusznika filtr paliwa do wymiany.


Ostatnio zmieniony przez colorstormimolagelbA2 dnia Wto 16:54, 03 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 16:58, 03 Lis 2015 Temat postu:

Przydałoby się sprawdzić jeszcze połączenie masowe silnika do karoserii ale po odgłosach bendiksu w rozruszniku wychodzi, że tulejki są zużyte .

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Wto 17:02, 03 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mkaszka
 
 


Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:11, 10 Gru 2015 Temat postu:

Witam,

Zakladałem jakis czas temu ten temat, odnosnie palenia mojej a2, mam nadal problem z paleniem po nocy.
A wiec tak wymieniłem rozrusznik, wstawiłem nowy akumulator 74 ah varty, sprawdziłem połaczenie masowe, przy właczonych swiatłach i radiu miernik pokazuje 14,2 wiec mysle ze wszystko jest ok. Jednak samochod nadal ciezko pali... Co moze jeszcze byc przyczyna, ze samochod po nocy ma problem z odpaleniem??? Macie jakis pomysł??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:17, 10 Gru 2015 Temat postu:

A sprawdzałeś pobór prądu na postoju(na zgaszonym silniku)? Może masz zwarcie w instalacji. Odłącz klemę + od akumulatora wepnij miernik szeregowo i sprawdź natężenie prądu jak będzie więcej niż 20mA (powinno być mniej niż 10mA) to jest coś nie tak, wtedy spróbuj odłączać bezpieczniki najpierw od radia i wówczas popatrz na miernik czy prąd nie spada. Przed pomiarem wyciągnij kluczyki ze stacyjki i pozamykaj drzwi (nie koniecznie na klucz).

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez andrzejaslo dnia Czw 22:40, 10 Gru 2015, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:19, 10 Gru 2015 Temat postu:

A pomiar robi się tak jak na tym filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=T5bmfo4KK_k


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mkaszka
 
 


Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 10:27, 11 Gru 2015 Temat postu:

Tylko czemu to sie dzieje jak temperatura spada do zera. Jak jest cieplo to jest wszystko ok. A moze to wina swiec bedzie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 10:48, 11 Gru 2015 Temat postu:

Przyczyn może być wiele, musiałbym słyszeć czy rozrusznik dobrze kręci przy próbie odpalania, jeżeli dobrze kreci to może być problem ze świecami z filtrem paliwa itd. Ja na przykład musiałem wymienić filtr paliwa bo po odpaleniu przy niskich temperaturach stukało coś pod siedzeniem okazało się że filtr paliwa był w takim stanie że przepływ był utrudniony do tego stopnia że rurka podprowadzająca paliwo do silnika wpadała w wibracje i hałasowała. Być może masz w filtrze paliwa galaretę jak ja miałem która w niskich temperaturach gęstnieje na filtrze i nie puszcza paliwa.
Jeżeli rozrusznik natomiast słabo kreci a jak piszesz był wymieniony to musi być coś w instalacji elektrycznej coś pobiera za dużo prądu bądź jest zwarcie. Można to łatwo sprawdzić tak jak pisałem wcześniej lub jak nie masz miernika to wyjąć akumulator na noc podładować i rano założyć jak będzie tak samo to nie wina akumulatora i prądu tylko tak jak piszesz może świece może coś innego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 11:10, 11 Gru 2015 Temat postu:

Przy takich tematach domyślnie zakładam, że rzeczy eksploatacyjne typu filtry są wymienione.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pią 12:17, 11 Gru 2015 Temat postu:

czyli nic nowego witaj w klubie ,przecież to przypadłość większości naszych audików wystarczy poczytać sam do nich należę , zrobiłem wszystko łacznie z wymianą akusia regeneracją rozrusznika sprawdzenia połaczeń i dalej jest jak jest - chyba będę szukał miejsca pod maską na akumulator ,ech

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin