Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:46, 06 Sty 2016 Temat postu: |
|
Trzeba założyć grubszy przewód do rozrusznika bo były wadliwe i je wymieniano i można dać rozrusznik Valeo z nowszego vw ale 1.9 tdi ostatni wypust 11 zębny 02Z911024J o mocy 2KW kręć jak szalony, tylko trzeba sprawdzić czy pasuje, bo do innych 1.9 tdi wkładałem.Ja bym zabrał aku do.domu do ciepła, podładował i rano włożył, jak słabo kręć wiadomo co winą, jezeli weliminowaliscie spadek ciśnienia paliwa w układzie.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Śro 18:48, 06 Sty 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:41, 07 Sty 2016 Temat postu: |
|
Dzisiaj zmierzyłem średnicę kabla przy akumulatorze idącego do rozrusznika i wyszło mi 16mm z izolacją, nie wiem jaka jest grubość tej izolacji ale przyjmując ok. 2mm to przekrój wg wyliczeń wychodzi 90mm2 a np. przyjmując grubość izolacji ok. 1,5mm wychodzi mi przekrój 120mm2.
Wg. katalogu Etka są dwa rodzaje przewodów i od 2001r jest podany inny czyli możliwe, że stosowano już grubsze przewody, dotyczy to silników ANY,
AMF i BHC bez ATL.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:59, 07 Sty 2016 Temat postu: |
|
A dla ATLa jaka jest grubość?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:54, 07 Sty 2016 Temat postu: |
|
Nie jest podana średnica przewodów, dlatego musisz sam zmierzyć suwmiarką grubość. Jeżeli masz grubość 16mm to pewnie grubszych już nie ma. Ciekawe jaką mają średnicę przewodu silniki benzynowe dla porównania?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:53, 07 Sty 2016 Temat postu: |
|
bogdand napisał: | Nie jest podana średnica przewodów, dlatego musisz sam zmierzyć suwmiarką grubość. Jeżeli masz grubość 16mm to pewnie grubszych już nie ma. Ciekawe jaką mają średnicę przewodu silniki benzynowe dla porównania? |
Jak powiecie mi gdzie go szukać to sprawdzę przy 1.4 16v
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:05, 07 Sty 2016 Temat postu: |
|
To ten z czerwoną końcówką przy plusowej klemie akumulatora [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
andrzejaslo
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 23:09, 07 Sty 2016 Temat postu: |
|
Rozrusznik wyciągnięty i rozebrany, niestety bendix do wymiany, to on tak huczał w rozruszniku po odpaleniu silnika. Poza tym szczotki jak nowe wirnik ok, tulejki jeszcze w dobrym stanie. Przekładnia planetarna cała choć brak w niej smaru. Nieco śniedzi na złączce od szczotkotrzymacza i w kostce załączającej (elektromagnes) bendix.
Wszystko wyczyszczone i nasmarowane jutro będzie bendix.
Mam pytanie gdy występuje problem przy odpalaniu wyskakuje taki błąd
[link widoczny dla zalogowanych]
i miga kontrolka od świec żarowych
Samochód nie traci mocy, po skasowaniu nie pojawia się ponownie chyba że znów wystąpi problem przy odpalaniu.
Gdzieś czytałem że jak występuje ten błąd to komputer silnika do wymiany
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez andrzejaslo dnia Czw 23:13, 07 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pią 0:00, 08 Sty 2016 Temat postu: |
|
l PinkFloyd napisał: | Trzeba założyć grubszy przewód do rozrusznika bo były wadliwe i je wymieniano i można dać rozrusznik Valeo z nowszego vw ale 1.9 tdi ostatni wypust 11 zębny 02Z911024J o mocy 2KW kręć jak szalony, tylko trzeba sprawdzić czy pasuje, bo do innych 1.9 tdi wkładałem.Ja bym zabrał aku do.domu do ciepła, podładował i rano włożył, jak słabo kręć wiadomo co winą, jezeli weliminowaliscie spadek ciśnienia paliwa w układzie. |
Niestety ale jak jest 11 zębów to nie będzie pasował bo do 1,4 tdi rozruszniki mają 10 zębów i pewnie źle będzie "zatrybiał" czyli będzie zgrzytać, a tak wygląda ten rozrusznik [link widoczny dla zalogowanych] i. W katalogu Etki jest podany nr rozrusznika do AMF i BHC firmy VALEO ale jest już nie dostępny / nie produkowany i pewnie szkoda że tak jest, a tak wygląda oryginał: [link widoczny dla zalogowanych]
Edit: pogrzebałem trochę w internecie i znalazłem rozrusznik VALEO wg katalogu z Etki do silnika AMF i BHC z wypustem 10 zębów o nr 02A311024B - [link widoczny dla zalogowanych] czyli są jeszcze stare zapasy i cena przystępna a nie 1500zł jak nowy Bosch.
@andrzejasło - bendiks huczał bo pewnie zatarło się sprzęgiełko i nie przepuszczał w drugą stronę co powodowało, że silnik po odpaleniu napędzał rozrusznik ale to nie musi być powodem ciężkiego rozruchu,może tulejka w bendiksie też wytarta, daj znać czy wymiana samego bendiksu pomogła. Myślę, że jak uporasz się z naprawą rozrusznika to błąd już nie wyskoczy. Tutaj znalazłem podobny wątek gdzie wymiana rozrusznika pomogła i błąd 16989 już się nie pojawiał [link widoczny dla zalogowanych] .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Pią 9:42, 08 Sty 2016, w całości zmieniany 7 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:42, 08 Sty 2016 Temat postu: |
|
bogdand napisał: | Nie jest podana średnica przewodów, dlatego musisz sam zmierzyć suwmiarką grubość. Jeżeli masz grubość 16mm to pewnie grubszych już nie ma. Ciekawe jaką mają średnicę przewodu silniki benzynowe dla porównania? |
Właśnie sprawdziłem w mandarynce jest 14 mm z zewnątrz przewodu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:46, 08 Sty 2016 Temat postu: |
|
bogdand napisał: | l PinkFloyd napisał: | Trzeba założyć grubszy przewód do rozrusznika bo były wadliwe i je wymieniano i można dać rozrusznik Valeo z nowszego vw ale 1.9 tdi ostatni wypust 11 zębny 02Z911024J o mocy 2KW kręć jak szalony, tylko trzeba sprawdzić czy pasuje, bo do innych 1.9 tdi wkładałem.Ja bym zabrał aku do.domu do ciepła, podładował i rano włożył, jak słabo kręć wiadomo co winą, jezeli weliminowaliscie spadek ciśnienia paliwa w układzie. |
Niestety ale jak jest 11 zębów to nie będzie pasował bo do 1,4 tdi rozruszniki mają 10 zębów i pewnie źle będzie "zatrybiał" czyli będzie zgrzytać, a tak wygląda ten rozrusznik [link widoczny dla zalogowanych] i. W katalogu Etki jest podany nr rozrusznika do AMF i BHC firmy VALEO ale jest już nie dostępny / nie produkowany i pewnie szkoda że tak jest, a tak wygląda oryginał: [link widoczny dla zalogowanych]
Edit: pogrzebałem trochę w internecie i znalazłem rozrusznik VALEO wg katalogu z Etki do silnika AMF i BHC z wypustem 10 zębów o nr 02A311024B - [link widoczny dla zalogowanych] czyli są jeszcze stare zapasy i cena przystępna a nie 1500zł jak nowy Bosch.
@andrzejasło - bendiks huczał bo pewnie zatarło się sprzęgiełko i nie przepuszczał w drugą stronę co powodowało, że silnik po odpaleniu napędzał rozrusznik ale to nie musi być powodem ciężkiego rozruchu,może tulejka w bendiksie też wytarta, daj znać czy wymiana samego bendiksu pomogła. Myślę, że jak uporasz się z naprawą rozrusznika to błąd już nie wyskoczy. Tutaj znalazłem podobny wątek gdzie wymiana rozrusznika pomogła i błąd 16989 już się nie pojawiał [link widoczny dla zalogowanych] . |
Jezeli rozrusznik z golfa v tdi 10 zebny będzie pasował do 1.4 tdi to 11 zębny również, bo robię takie mody jak silnik słabo pali, tu moje filmiki na nowym rozruszniki 11 zebnym w 1.9 tdi o oznaczeniu 02Z911024J. Jest taki sam i zamienny z 10 zebnymi. Juz kilkanaście lat nie robiłem 1.4 tdi bo juz maja swoje lata wiec jezeli z tdi z golfa v zwykly pasuje to ten tez
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pią 11:47, 08 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:57, 08 Sty 2016 Temat postu: |
|
Eee... filmiku nie dodałeś :-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:03, 08 Sty 2016 Temat postu: |
|
trepek napisał: | Eee... filmiku nie dodałeś :-) |
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Na zimno na tych rozrusznikach 11 zebnych jeszcze szybciej odpalają niż na ciepło- wręcz na muśnięcie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pią 13:17, 08 Sty 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pią 14:12, 08 Sty 2016 Temat postu: |
|
Ciekawe czy taki rozrusznik pasowałby pod sprzęgło od ATL'a (jak wiadomo, ma ono większą średnicę od wszystkich sprzęgieł z 1.4 TDI).
EDIT:
Na ciepłym mój tak samo odpala.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez trepek dnia Pią 14:23, 08 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
garet24
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pią 14:52, 08 Sty 2016 Temat postu: |
|
Wczoraj wykonałem operację wyciągnięcia, rozebrania i czyszczenia rozrusznika oraz czyszczenia podłączenia masy pod lampą. Dodatkowo postawiłem na ładowanie aku.
Latem w autku miałem regenerowany rozrusznik, ze względu na hałasujący bendiks. Operacja wówczas pomogła, ale składając go został przesmarowany zwykłym smarem.
Po rozebraniu rozrusznika w środku było dużo wyschniętego brudu (smaru?). Czyszczenie całego rozrusznika (kontakt S i U) i przesmarowanie części smarem miedzianym (ośki, przekładni planetarnej itd.) wydaje się że pomogło. Dziś rano -5,5 stopnia autko zapaliło bez ciężkiego kręcenia i za pierwszym razem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:23, 08 Sty 2016 Temat postu: |
|
PinkFloyd napisał: |
Jezeli rozrusznik z golfa v tdi 10 zebny będzie pasował do 1.4 tdi to 11 zębny również, bo robię takie mody jak silnik słabo pali, tu moje filmiki na nowym rozruszniki 11 zebnym w 1.9 tdi o oznaczeniu 02Z911024J. Jest taki sam i zamienny z 10 zebnymi. Juz kilkanaście lat nie robiłem 1.4 tdi bo juz maja swoje lata wiec jezeli z tdi z golfa v zwykly pasuje to ten tez
[link widoczny dla zalogowanych] |
Pink Floyd Przekonałeś mnie, pasuje 11 zębny do 10 zębnego, a tu znalazłem jeszcze inny dowód że pasuje https://www.youtube.com/watch?v=Q--yu_5O94k a z tym gorszym odpalaniem na ciepło to chyba pomogło zwiększenie obrotów silnika przy odpalaniu bez potrzeby korekcji dawki paliwa przy rozruchu. Podejrzewam, że rozrusznik ten będzie pasował - otwory do przykręcenia pasują idealnie.
@Adamon tak jak podejrzewałem, że średnica przewodu będzie mniejsza ale to tylko jakieś 25% mniej w przekroju od mojego a dla benzyniaka z rozrusznikiem o mniejszej mocy prawie dwukrotnie to spadki napięć przy rozruchu na pewno są mniejsze procentowo niż w dieslach.
@Trepek pewnie już to wiesz że zamienniki rozruszników z AMF pasują do ATL czyli do Twojego też ten VALEO pewnie podejdzie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Pią 17:01, 08 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
andrzejaslo
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 23:25, 09 Sty 2016 Temat postu: |
|
Rozrusznik założony nasmarowany również smarem miedzianym (jak to zrobił kolega garet24) bendiks wymieniony (bosch). Tego co wymyślił to zabezpieczenie bendiksa i tą zaślepkę na końcu niech piekło pochłonie. Na to zabezpieczenie musi najść podkładka ona ma rowek wewnętrzny i to jest praktycznie awykonalne Jestem ciekaw czy wszystkie warsztaty gdzie regenerują rozruszniki nabijają jakoś tą podkładkę? czy dochodzą do wniosku że ona sama wpadnie na swoje miejsce ? a na pewno nie wpadnie sama.
Wydaje mi się że jest lepiej, rozrusznik wydaje teraz zupełnie inny dźwięk (fajnie świszcze). Ale być może to ocena subiektywna, cóż trzeba będzie poczekać na konkretniejszy mróz przynajmniej tak ponad -10 żeby powiedzieć coś więcej.
Jeszcze muszę skontrolować akumulator bo auto postało 3-4 dni i jak odpalałem po założeniu rozrusznika to kontrolki mocno przygasły ale odpalił.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez andrzejaslo dnia Sob 23:28, 09 Sty 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Stefan S.
Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:29, 08 Sty 2017 Temat postu: |
|
Witam.
Chciałem odświeżyć temat w związku z mrozami "made in 2017" (in Poland )
Czy koledzy, którzy mierzyli się z problemem słabo kręcącego rozrusznika w mrozy doszli do ostatecznego rozwiązania problemu?
Czy winna to w końcu złe smarowanie rozrusznika (czy czegoś tam), czy chodzi o ten przewód plusowy idący przez całą długość auta do rozrusznika?
Pytam, bo czytając wątek mam mieszane odczucia, albo czegoś nie wyłapałem.
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tede
Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pomorskie Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:07, 27 Sie 2017 Temat postu: |
|
Podepnę się do tematu nie zakładając nowego bo dotyczy ciężkiego odpalania.
Ostatnio mniej jeżdżę i zauważyłem że za każdym razem po dłuższym postoju nie odpala na strzała.Zdarzyło się że mnie nie było 3 dni i zapalił od razu,a teraz częściej po nocy ma problem z odpaleniem ale to się zdarzy raz na 3 odpalenia, na samym początku może raz na 10 razy gorzej odpalił ale wcześniej myślałem że to przypadek a teraz to myślę że muszę mieć jakąś usterkę.Widocznie tyle na początku tak dużo nim jeździłem że tego nie zauważyłem.
Objawia się tak że po pierwszym przekręceniu prawie załapie i gaśnie,potem pokręcę z 5 sekund i nic kolejny raz i załapie.I tak samo za każdym razem jak nie zapali za każdym razem.(efekt podobny jak w golfie turbo diesel kończyła się pompa bo elektroniki nie miał)
Wszystkie filtry oleje wymieniłem na początku,filtr paliwa trochę później.Spalanie w normie,oleju w silniku tyle co wlałem,płyn chłodniczy OK,silnik jak odpali pracuje stabilnie i przyspiesza prawidłowo,z wydechu nic nie dymi nawet podczas ciężkiego odpalania czy jak się go ciśnie podczas jazdy.
Podejrzewam że od wielu lat to się dzieje bo pod maską zauważyłem że kiedyś ktoś zamontował zaworek zwrotny,pomyślałem że to nic poważnego być nie może maksymalnie pompa do wymiany,a co będzie zimą?W ciemno go wymieniłem bo mały koszt ale wiedziałem że nie pomoże.
Z faktur jakie mam z przed dwóch lat to miał wymieniane pompo wtryski,rozrusznik i rozrząd.Czy może podczas wymiany rozrządu ktoś czegoś nie ustawił?
Kolega w tygodniu podłączył skaner mini wag i żadnych błędów nie wskazał silnika jedynie jeden coś w liczniku,na szybko sprawdziliśmy czujniki i inne podstawowe parametry które okazały się w normie.Na zimno jeszcze czujników temp.nie sprawdzałem.
Jeszcze do mechanika go nie dawałem,ale zanim to zrobię to zamówiłem sobie kabelek diagnostyczny.I moje główne pytanie : Czy mogę sprawdzić na komputerze po podłączeniu kabelka jakieś parametry które odpowiadają za to że po postoju ciężko pali? Zawodowym mechanikiem nie jestem ale przejrzałem cały internet i przyczyn może być wiele.
Trochę się rozpisałem ale gdybym napisał że też ciężko trochę pali to post byłby bez sensu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:04, 24 Wrz 2017 Temat postu: |
|
Sprawdź jakie masz synchro wałka oraz może podczas wymiany PD byly zle zamocowane oringi. Ewentualnie gniazda PD sa wyrobione i niszcza oringi. Jak oringi popuszczaja to bedzie zle odpalal.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tede
Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pomorskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:38, 05 Paź 2017 Temat postu: |
|
Zapomniałem uzupełnić temat.
Były to uszczelniacze PD.Po wymianie wszystko wróciło do normy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|