Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Pytanie laika - poziom oleju na zimnym czy rozgrzanym [AMF]

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Stefan S.
 
 


Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:06, 22 Gru 2016 Temat postu: Pytanie laika - poziom oleju na zimnym czy rozgrzanym [AMF]

Witam - mam takie głupie pytanie laika jak w temacie.. Szczęśliwy

Instrukcja podaje (w skrócie) następujące kroki sprawdzenia poziomu oleju:

2) Wyłączyć silnik.
3) Wyciągnąć miarkę, wytrzeć
4) Ponownie wsunąć miarkę i odczytać poziom oleju

Nie rozumiem jednak co z temperaturą silnika przed jego wyłączeniem. Czy można odpalić na chwilę zimny silnik (np. na mrozie?), zgasić i postąpić jak w punktach 2)-4)?

W moich poprzednich samochodach instrukcje jasno podawały warunki pomiaru (np. rozgrzać silnik, zgasić, po 5 minutach sprawdzić..) stąd wątpliwości..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:59, 22 Gru 2016 Temat postu:

Instrukcje instrukcjami a praktyka jest jedna, po pierwsze pomiar poziomu oleju najlepiej sprawdzić przed pierwszym porannym odpaleniem silnika obojętnie czy to lato czy zima, po drugie jeżeli silnik był odpalony na kilka minut lub po jeździe to o czasie po którym odczytujemy poziom oleju decyduje temperatura silnika i te 5 min to gdy silnik jest rozgrzany np do 90*C a jeżeli silnik jest lekko rozgrzany to olej wolniej spływa do miski olejowej i dla dokładnego pomiaru czas należy wydłużyć np. do 10 min.
Ja zawsze sprawdzam poziom oleju na zimnym silniku.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stefan S.
 
 


Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 23:05, 22 Gru 2016 Temat postu:

Dzięki - jak dla mnie to super wyjaśnienie!

Ciekawe z tym lekkim i całkowitym rozgrzaniem. Wydawać by się mogło, że skoro z pomiarem "czekamy na studzenie" to im mniej rozgrzany silnik tym krócej trzeba czekać.. Szczęśliwy
A tu takie zjawisko. WOW!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maru
 
 


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 23:07, 25 Gru 2016 Temat postu:

Nie jestem w żadnym wypadku specem samochodowym, ale nawet na kursie prawka uczyli, że olej musi spłynąć do miski olejowej - najlepiej sprawdzać po całej nocy odstania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 11:49, 26 Gru 2016 Temat postu:

Albo na zimnym silniku sprawdzamy poziom oleju albo 15min po jeździe (dane producenta).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ilak
 
 


Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 22:44, 26 Gru 2016 Temat postu:

Na ciepłym sprawdzamy tylko wtedy gdy stary bagnet nam się znudził i chcemy zainwestować w nówkę sztukę Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 14:55, 27 Gru 2016 Temat postu:

Chyba zimny plastik jest bardziej kruchy, mi ułamał się na zimnym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ilak
 
 


Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:14, 27 Gru 2016 Temat postu:

Mi na ciepłym

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 22:19, 27 Gru 2016 Temat postu:

Znaczy nie ma reguły Bardzo szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stefan S.
 
 


Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 8:49, 31 Gru 2016 Temat postu:

Gwoli wyjaśnienia. Sprawdzałem w różny sposób ten olej (wg instrukcji, na wyziębionym 5, 10, 15 minut oraz na zupełnie zimnym po nocy) i te wszystkie inne metody rzeczywiście nic nie warte - tylko NA ZIMNYM PO NOCY bagnet pokazuje tyle ile jest. Czego w tym nie rozumiem, to że bagnet zawyża pomiar w tych przypadkach. W każdym razie jeszcze raz dzięki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 14:34, 31 Gru 2016 Temat postu:

W których przypadkach zawyża? Jak sprawdzasz na ciepłym?
Olej zachowuje się jak każda ciecz a więc ze wzrostem temperatury zwiększa się objętość oleju. Sprawdzanie oleju na ciepłym nie jest wcale takim głupim pomysłem, bo większe zagrożenie dla silnika jest jak oleju jest ponad MAX niż trochę poniżej MIN.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stefan S.
 
 


Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:33, 31 Gru 2016 Temat postu:

No tak jak piszesz. Gdy jest rozgrzany (zgaszony po krótkim przejeździe + webasto). Ale wówczas jest jakieś 3/4 miarki (na zimnym idealnie pół). A w ogóle to jestem dopiero po wymianie, bo i bryczka świeża Szczęśliwy

No po tym komentarzu o sprawdzaniu na ciepłym (jak sądzę) mam już kompletną wizję sprawy Szczęśliwy Przy okazji wszystkim życzę lepszego Nowego Roku urodziny, rocznica


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stefan S. dnia Sob 15:38, 31 Gru 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin