Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stefan S.
Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:06, 22 Gru 2016 Temat postu: Pytanie laika - poziom oleju na zimnym czy rozgrzanym [AMF] |
|
Witam - mam takie głupie pytanie laika jak w temacie..
Instrukcja podaje (w skrócie) następujące kroki sprawdzenia poziomu oleju:
2) Wyłączyć silnik.
3) Wyciągnąć miarkę, wytrzeć
4) Ponownie wsunąć miarkę i odczytać poziom oleju
Nie rozumiem jednak co z temperaturą silnika przed jego wyłączeniem. Czy można odpalić na chwilę zimny silnik (np. na mrozie?), zgasić i postąpić jak w punktach 2)-4)?
W moich poprzednich samochodach instrukcje jasno podawały warunki pomiaru (np. rozgrzać silnik, zgasić, po 5 minutach sprawdzić..) stąd wątpliwości..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:59, 22 Gru 2016 Temat postu: |
|
Instrukcje instrukcjami a praktyka jest jedna, po pierwsze pomiar poziomu oleju najlepiej sprawdzić przed pierwszym porannym odpaleniem silnika obojętnie czy to lato czy zima, po drugie jeżeli silnik był odpalony na kilka minut lub po jeździe to o czasie po którym odczytujemy poziom oleju decyduje temperatura silnika i te 5 min to gdy silnik jest rozgrzany np do 90*C a jeżeli silnik jest lekko rozgrzany to olej wolniej spływa do miski olejowej i dla dokładnego pomiaru czas należy wydłużyć np. do 10 min.
Ja zawsze sprawdzam poziom oleju na zimnym silniku.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Stefan S.
Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 23:05, 22 Gru 2016 Temat postu: |
|
Dzięki - jak dla mnie to super wyjaśnienie!
Ciekawe z tym lekkim i całkowitym rozgrzaniem. Wydawać by się mogło, że skoro z pomiarem "czekamy na studzenie" to im mniej rozgrzany silnik tym krócej trzeba czekać..
A tu takie zjawisko. WOW!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maru
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koło Płeć:
|
Wysłany: Nie 23:07, 25 Gru 2016 Temat postu: |
|
Nie jestem w żadnym wypadku specem samochodowym, ale nawet na kursie prawka uczyli, że olej musi spłynąć do miski olejowej - najlepiej sprawdzać po całej nocy odstania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:49, 26 Gru 2016 Temat postu: |
|
Albo na zimnym silniku sprawdzamy poziom oleju albo 15min po jeździe (dane producenta).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:44, 26 Gru 2016 Temat postu: |
|
Na ciepłym sprawdzamy tylko wtedy gdy stary bagnet nam się znudził i chcemy zainwestować w nówkę sztukę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:55, 27 Gru 2016 Temat postu: |
|
Chyba zimny plastik jest bardziej kruchy, mi ułamał się na zimnym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:14, 27 Gru 2016 Temat postu: |
|
Mi na ciepłym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:19, 27 Gru 2016 Temat postu: |
|
Znaczy nie ma reguły
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Stefan S.
Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 8:49, 31 Gru 2016 Temat postu: |
|
Gwoli wyjaśnienia. Sprawdzałem w różny sposób ten olej (wg instrukcji, na wyziębionym 5, 10, 15 minut oraz na zupełnie zimnym po nocy) i te wszystkie inne metody rzeczywiście nic nie warte - tylko NA ZIMNYM PO NOCY bagnet pokazuje tyle ile jest. Czego w tym nie rozumiem, to że bagnet zawyża pomiar w tych przypadkach. W każdym razie jeszcze raz dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Sob 14:34, 31 Gru 2016 Temat postu: |
|
W których przypadkach zawyża? Jak sprawdzasz na ciepłym?
Olej zachowuje się jak każda ciecz a więc ze wzrostem temperatury zwiększa się objętość oleju. Sprawdzanie oleju na ciepłym nie jest wcale takim głupim pomysłem, bo większe zagrożenie dla silnika jest jak oleju jest ponad MAX niż trochę poniżej MIN.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Stefan S.
Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 15:33, 31 Gru 2016 Temat postu: |
|
No tak jak piszesz. Gdy jest rozgrzany (zgaszony po krótkim przejeździe + webasto). Ale wówczas jest jakieś 3/4 miarki (na zimnym idealnie pół). A w ogóle to jestem dopiero po wymianie, bo i bryczka świeża
No po tym komentarzu o sprawdzaniu na ciepłym (jak sądzę) mam już kompletną wizję sprawy Przy okazji wszystkim życzę lepszego Nowego Roku
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Stefan S. dnia Sob 15:38, 31 Gru 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|