Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Przepływomierz - opinie, porady, polecane zamienniki

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:23, 22 Paź 2013 Temat postu: Przepływomierz - opinie, porady, polecane zamienniki

Z racji tego, że moja przepływka nie mierzy właściwie doszedłem do momentu kiedy to trzeba będzie wyłożyć nieco grosza na nową. Od kilku dni szukam, szperam i muszę przyznać, że ciężko jest znaleźć wiarygodne źródła informacji nt. dopasowania ewentualnych zamienników lub wkładów dostępnych choćby w ofercie Pierburga.

Może zatem wspólnymi siłami, wzorem innych forów uda nam się ustalić jakie przepływomierze możemy z powodzeniem zastosować w naszych A2. W swoim aucie posiadam oryginalny przepływomierz BOSCH 057 906 461A (0281 002 355) do którego w zasadzie nie ma w 100% dopasowanego zamiennika. Przepływomierz ten jest oparty na wkładzie F00C 2G2 047, który to najprawdopodobniej stosowany był w wielu innych przepływomierzach w grupie VAG. Gdyby udało nam się zgromadzić w jednym temacie wiedzę nt. przepływomierzy opartych o ww. wkład, pozwoliłoby nam to z pewnością na łatwiejsze znalezienie tańszego odpowiednika.

Analizując ten temat głębiej, w ofercie Pierburga można znaleźć wiele różnych wkładów stanowiących tańszą i ciekawą alternatywę dla przepływek BOSCH. Sęk w tym, że mnogość wkładów w ofercie wcale nie ułatwia wyboru. Jedyny wkład tj. 7.22684.15.0 opisany jako zgodny z Audi A2, jest tak naprawdę zamiennikiem do przepływomierza BOSCH 8Z0 906 461A (0281 002 610) stosowanego w silnikach 1.4 TDI BHC, ATL. Przepływka ta ma nieco inną budowę (dodatkowy tunel powietrzny) a więc także nieco inną charakterystykę mierzenia. Nie jest to zatem idealna alternatywa dla silnika AMF, którego użytkowników jest na forum dość sporo. Sam wkład nie jest też specjalnie tani - ok. 400 zł, podczas gdy bardzo zbliżone modele począwszy od 7.22684.10 w górę można dostać już od ok. 250 zł co jest już niezłą ofertą jak za nowy wkład na gwarancji. Kwestią niejasną jest jednak zgodność takiego wkładu z naszymi silnikami co chciałbym abyśmy wszyscy wspólnie postarali się ustalić Szczęśliwy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:37, 22 Paź 2013 Temat postu:

Wg mojego katalogu do AMF pasuja:

Numery OE Marka
038 906 461 B AUDI
06A 906 461 L AUDI
8Z0 906 461 AUDI
0 280 218 063 BOSCH
0 280 218 064 BOSCH
0 281 002 531 BOSCH
0 281 002 610 BOSCH
0 986 280 217 BOSCH
0 986 284 009 BOSCH
22898 FEBI BILSTEIN
28560 FEBI BILSTEIN
29192 FEBI BILSTEIN
86098 MEAT & DORIA
86114 MEAT & DORIA
86236 MEAT & DORIA
7.22684.15 PIERBURG
72268415 PIERBURG
722684150 PIERBURG
QM710 QUINTON HAZELL
QM753 QUINTON HAZELL
38.671 S.I.D.A.T
38.701 S.I.D.A.T
38.779 S.I.D.A.T
038 906 461 B SEAT
06A 906 461 L SEAT
038 906 461 B SKODA
06A 906 461 L SKODA
A2C59513544 VDO
V10-72-0960 VEMO
V10-72-1067 VEMO
038 906 461 B VW
06A 906 461 L VW


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:45, 22 Paź 2013 Temat postu:

Dzięki za odpowiedź. Z moich ustaleń wynika również że powinien pasować wkład z przepływomierza 059 906 461E stosowanego m.in. w Audi A6. Powinien w nim siedzieć dokładnie F00C 2G2 047. Gdyby ktoś mógł to tylko potwierdzić na 100% to byłoby super.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bratki
 
 


Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 21:33, 22 Paź 2013 Temat postu:

Jak kupujesz przepływkę wybieraj oryginał, pierburg lub bosch. Jak kupowałem do siebie takie informacje dostałem. Reszta zamienników podobno albo działa tak o, albo po chwili leci na reklamację bo nie działa.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bratki dnia Wto 21:34, 22 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 19:34, 23 Paź 2013 Temat postu:

bratki napisał:
Jak kupujesz przepływkę wybieraj oryginał, pierburg lub bosch. Jak kupowałem do siebie takie informacje dostałem. Reszta zamienników podobno albo działa tak o, albo po chwili leci na reklamację bo nie działa.




a ja jak robiłem chipa to tuner dziwne stwierdzenie zastosował ,powiedział że w tych silnika przepływka nie ma większego znaczenia , nie wiem co miał na myśli nie drążyłem tematu chyba że on parametry przepływki przypisał na stałe w programie podobno tak się da
to jeśli to prawda to taniej wychodzi zrobić chipa ja dałem 600 zł z hamownią i spoko na zawsze z przepływką


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 19:41, 23 Paź 2013 Temat postu:

To tuner do dupy, bo zrobił ze małe wartości przepływki to koksu jest już na maxa (czytaj paliwa ) a to nie dobrze ponieważ część paliwa idzie w kosmos bez dużego obciążenia w postaci czarnego dymu, bo ilośc paliwa powinna być uzależniona od ilości zasysanego powietrza wtedy spala się efektywnie i wykorzystywane jest optymalnie, a po co dużo paliwa na maniejszym obciążeniu jak życzenie kierowcy czyli położenie pedału nie chce podawać tyle paliwa. Dobry tuner robi program jak auto jest sprawne i poza większą dynamiką nie odczuwasz nawet w spalaniu różnicy. Sam tak kiedyś robiłem ale to nie jest to co można osiągnąć.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Śro 19:42, 23 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 12:06, 25 Paź 2013 Temat postu:

Póki co zastąpiłem swój przepływomierz wkładem F00C 2G2 055 wyciągniętym z przepływomierza BOSCH 038 906 461 B. Autko jeździ teraz jak szatan Szczęśliwy. Jedyna różnica między nowym a starym oryginalnym wkładem jest taka, że nowy nie posiada termistora. Czy jego wskazania są w ogóle brane w tym silniku pod uwagę?. Pytam ponieważ gdzieś znalazłem informacje że jeśli we wtyczce są 4 przewody a nie 5 to ECU wcale nie odczytuje wartości temperatury z termistora w przepływomierzu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 12:13, 25 Paź 2013 Temat postu:

Temperatura zasysanego powietrza jest istotna do dawkowania paliwa im wiekrza temp. Tym powietrze jest żadsze i inny musi byc sklad mieszanki, przy braku lub zlego wskazania podawane są wartości zastępcze stale

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pią 12:14, 25 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 13:31, 25 Paź 2013 Temat postu:

Gdzie zatem w VAGu zweryfikuje temperaturę powietrza w dolocie - trzecia kolumna bloku 07?. Zakładając także ze ECU podstawia wartość zastępczą, ile powinna ona wynosić?.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 13:33, 25 Paź 2013 Temat postu:

Podaj wartości z bloku 07 po nocy nie odpalając auta tylko na zaplonie stacyjka. Po drugie złe wskazanie lub jego brak ecu obniza moc silnika, czujnik steruje również ciśnieniem doładowania im cieplejsze powietrze tym żadsze i musi byc go wiecej niż zimnego

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pią 13:42, 25 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 15:44, 25 Paź 2013 Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]


Wskazanie: -48°C lub przerwa lub stała wartość 30°C (przyczyna: przerwa lub zwarcie z masą)

Jeżeli przez komputer sterujący pracą silnika zostanie rozpoznana usterka czujnika G42, z opóźnieniem czasowym, w zależności od temperatury płynu chłodzącego poniżej lub powyżej 70°C, będzie wskazywana stała wartość -48°C lub 30°C.

Więc najlepiej sprawdzić to po nocy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pią 15:47, 25 Paź 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 17:08, 25 Paź 2013 Temat postu:

Dzięki Pink, sprawdzę wskazania rano i dam znać w temacie jak u mnie wygląda sytuacja. Niemniej jednak sprawdzałem dziś te wartości po powrocie z pracy i na ciepłym silniku wskazania z kolumny 3 bloku 07 zmieniały osiągając ok. 35 stopni kiedy to zakończyłem ich weryfikację. Wygląda więc raczej na to, że pomiar temperatury powietrza w dolocie działa.

Badając temat głębiej, na innym forum znalazłem rozpiskę pinów przepływomierza i wygląda na to, że wskazania temperatury z termistora są podawane do ECU na pinie 1 do którego w A2 nie ma wyprowadzonego okablowania. Wszystko wskazuje zatem na to, że wkład przepływomierza jest w pewnym sensie uniwersalny i akurat w A2 nie są brane pod uwagę wskazania z termistora.

Poniżej link do tematu z rozpiską pinów przepływomierza:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pią 19:45, 25 Paź 2013 Temat postu:

PinkFloyd napisał:
To tuner do dupy, bo zrobił ze małe wartości przepływki to koksu jest już na maxa (czytaj paliwa ) a to nie dobrze ponieważ część paliwa idzie w kosmos bez dużego obciążenia w postaci czarnego dymu, bo ilośc paliwa powinna być uzależniona od ilości zasysanego powietrza wtedy spala się efektywnie i wykorzystywane jest optymalnie, a po co dużo paliwa na maniejszym obciążeniu jak życzenie kierowcy czyli położenie pedału nie chce podawać tyle paliwa. Dobry tuner robi program jak auto jest sprawne i poza większą dynamiką nie odczuwasz nawet w spalaniu różnicy. Sam tak kiedyś robiłem ale to nie jest to co można osiągnąć.






tuner był spoko ,ja go tylko zagadywałem o byle pierdoły i coś takiego może mi walnął aby mieć ze mną spokój

a to moje logo i też je sprawdzałeś i było git

berthold61 napisał:
to ja też proszę o zerknięcie na moje logo bo też pali około 6/100 aby nie zaśmiecać podam w tym wątku ,
logi robiłem po przejechaniu 15 kilometrów
na moje oko termostat też coś nie halo bo za bardzo nie trzyma temp

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

nowy nabytek jeszcze nie mam nawet twardego dowodu ale dobrze by było znać kondycję silnika ,nie ukrywam że podniesienie mocy mnie też interesuje aktualny przebieg to podobno autentyczny 125 tys ,auto z Itali


Wszystko git krótko mówiąc, ciśnienie turbiny ok, dawka paliwa też, przepływka nie tnie dawki ale można niedługo ja przeczyscic srdokiem do przepływek, termostat do wymiany, synchronizacja walka rozrządu ok, czujniki temp. paliwa, powietrza wody ok, pompki można powiedzieć ok ale spada ciśnienie paliwa szczególnie na 3 pompce, nie ma tragedii, po 20 tys km zrób znów logi statyczne 023 ( i olej tylko do pompowtrysków normy 505.01 aby korekcje się nie pogorszyły ). Śmiało możesz podkręcać auto Smile
_________________

ale teraz po chipie też można by zrobić logi i zobaczyć co w trawie piszczy i czy tego paliwa faktycznie za dużo nie ma


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez berthold61 dnia Pią 19:47, 25 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 20:11, 25 Paź 2013 Temat postu:

co do wyżej dodam , ze 3 pompka w granicy górnej normy, przepływką bym się zajał bo lepiej już nie będzie i dół doładowania słaby wywalił bym kata a reszta jak wyżej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 8:34, 26 Paź 2013 Temat postu:

Sprawdziłem dziś wartości w bloku 07 i wyglądają one następująco:


Zatem jeśli temperatura powietrza w dolocie jest odczytywana prawidłowo oraz przy uwzględnieniu informacji z linka wklejonego przeze mnie wcześniej, czy można uznać, że termistor we wkładzie oryginalnego przepływomierza jest niepotrzebny?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sagemini dnia Sob 8:35, 26 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 8:56, 26 Paź 2013 Temat postu:

To znaczy ze temp. odczytywana jest z innego czujnika w kolektorze ssacym jak w innych tdi. Mam rozumieć ze bledow brak, to jezdzic i cieszyc sie mocą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 9:00, 26 Paź 2013 Temat postu:

Błędów brak Szczęśliwy. Generalnie wynika z tego, że nasze drogie oryginalne przepływki możemy spokojnie zastąpić tańszymi i bardziej dostępnymi odpowiednikami z innych aut grupy VAG. Z racji tego, że nie chciałem ryzykować dużej kwoty na testowanie przepływomierza, który mógł okazać się nieodpowiedni, kupiłem używkę za całe 49 zł z możliwością zwrotu. Wstępne testy wykazały, że "nowy" wkład mierzy całkiem przyzwoicie a najważniejsze, że autko odzyskało moc. Póki co zostaje więc tak jak jest Szczęśliwy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin