Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
domel302
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ścinawa (dolnyśląsk) Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:51, 09 Sty 2014 Temat postu: Problem z odpalaniem - po wymianie filtra paliwa |
|
witam mam a2 ,1.4 tdi 75km z 2004r problem jest następujący przy wymianie filtra paliwa po odkręceniu obudowy wyciekło mi około 1 litra paliwa założyłem filtr zakręciłem pokrywe i się zaczęło po dłuższym postoju jest problem z pierwszym odpaleniem kolejne razy bez najmniejszego oporu pali od strzała ale jak postoi dłużej to zas to samo
_________________
a2-1.4tdi 75km-2004
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kenstfield
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białogard Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:10, 09 Sty 2014 Temat postu: |
|
Ja bym radził sprawdzić zaworek zwrotny.
W 1.9tdi miałem zaworek zwrotny właśnie na filtrze paliwa.
Filtr jakiej marki?
Opaski dobrze zaciskają przewód?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
domel302
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ścinawa (dolnyśląsk) Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:48, 12 Sty 2014 Temat postu: |
|
filtr knecht oryginalny, opaski trzymają dodam tylko że dzieje się tak jak spada temperatura poniżej 10 st jak jest powyżej 10 to pali od strzała
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:21, 12 Sty 2014 Temat postu: |
|
Skoro stało sie to zaraz po wymianie to podejrzewam, że puszka filtra nieszczelna. Może uszczelka nie siedzi jak trzeba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:29, 13 Sty 2014 Temat postu: |
|
Też tak myślę, że coś jest z tą uszczelką a dokładnie to chyba jest tam oring. Z tego co wiem to nie wolno dokręcać pokrywy kluczem na siłę tylko ręką z czuciem bo można uszkodzić ten oring i będzie łapać powietrze.
Jak widać wymiana filtra paliwa w obudowie nie jest prostą robotą - problem z zalaniem paliwa do filtra jest większy niż przy starym typie.
Nie wiemy czy kolega @domel302 przy wymianie filtra zalał filtr paliwem, jeśli nie to czy póżniej przy odpalaniu układ się odpowietrzył, czy były jakieś problemy, czy musiał kręcić rozrusznikiem jak zabrakło paliwa w układzie paliwowym ?
Gdyby tak było to chyba jest ryzyko uszkodzenia pompy vacum i stąd może być problem przy odpalaniu przy niższych temperaturach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
domel302
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ścinawa (dolnyśląsk) Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:42, 13 Sty 2014 Temat postu: |
|
filtra nie zalewałem za pierwszym razem po wymianie odpalił normalnie za drugim musiałem kręcić ok 3 sek aż załapał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gidon
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:04, 13 Sty 2014 Temat postu: |
|
witam
ja jak wymienialem filtr paliwa to znajomy mechanik zalewal "recznie" filtr bo nasza pompa paliwa nie dziala po wlaczeniu zaplonu tylko po uruchomieniu silnika
a jak czesto nalezy wymieniac wiltr paliwa? raz do roku ?- jak olej silnikowy i filtr powietrza?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:31, 13 Sty 2014 Temat postu: |
|
domel302 napisał: | filtra nie zalewałem za pierwszym razem po wymianie odpalił normalnie za drugim musiałem kręcić ok 3 sek aż załapał |
Odkręć jeszcze raz pokrywę filtra, sprawdź ten oring, najlepiej zdemontować cały filtr, przewody są połączone chyba na szybkozłączki więc nie powinno być problemu i przed zamontowaniem zalej czystym paliwem np wstrzykując dużą strzykawką do rurki / przewodu paliwowego w obudowie filtra, gdyby był uszkodzony oring to sprawa rozwiązana (może można dokupić oddzielnie) i dokręć pokrywę ręcznie.
Daj znać co zrobiłeś.
Filtr paliwa wymieniamy co 60kkm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:58, 14 Sty 2014 Temat postu: |
|
bogdand napisał: | Też tak myślę, że coś jest z tą uszczelką a dokładnie to chyba jest tam oring. Z tego co wiem to nie wolno dokręcać pokrywy kluczem na siłę tylko ręką z czuciem bo można uszkodzić ten oring i będzie łapać powietrze.
Jak widać wymiana filtra paliwa w obudowie nie jest prostą robotą - problem z zalaniem paliwa do filtra jest większy niż przy starym typie.
Nie wiemy czy kolega @domel302 przy wymianie filtra zalał filtr paliwem, jeśli nie to czy póżniej przy odpalaniu układ się odpowietrzył, czy były jakieś problemy, czy musiał kręcić rozrusznikiem jak zabrakło paliwa w układzie paliwowym ?
Gdyby tak było to chyba jest ryzyko uszkodzenia pompy vacum i stąd może być problem przy odpalaniu przy niższych temperaturach. |
dodam od siebie ze mój kumpel tak własnie miał jak kolego opisujesz a moze akurat przypadek taki..ale po wymianie filtra jeszcze firmy filtron.. nie zalał go paliwem i zapowietrzył sie układ niewiem jak to dokładnie przebiegło ale pompe vacum do wymiany miał..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaro33
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:07, 14 Sty 2014 Temat postu: |
|
Miałem taką samą przypadłość. Męczyłem się z nią ze trzy miesiące. Okazało się, że w obudowie filtra paliwa jest jakiś korek do spuszczania paliwa i on niestety jest plastikowy. Przy dokręcaniu powstało jakieś niewielkie pęknięcie którędy dostawała się woda i powietrze. Jak samochód dłużej postał musiałem trochę pokręcić żeby dopalił. Przy niższych temp też był problem bo zimna ropa plus zasysane powietrze tworzyło pianę w filtrze. Wymiana filtra razem z całą obudową załatwiła sprawę. Niestety nie dało się naprawić tego plastikowego zaworka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:47, 14 Sty 2014 Temat postu: |
|
A jednak nieszczelny filtr powoduje zapowietrzanie się układu paliwowego.
Podpowiedz jeszcze czy przy wymianie wkładu filtra zalewałeś paliwem a jeśli tak to jak to robiłeś. Czy ten korek ma jakieś uszczelki / oringi które można wymieniać, może są w komplecie z wkładem filtra paliwa bo na zdjęciach widziałem, że jakieś małe oringi są. Czy przy takiej nieszczelności zaobserwowałeś także wyciek paliwa z pod tego korka ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
domel302
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ścinawa (dolnyśląsk) Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:55, 18 Paź 2015 Temat postu: |
|
witam problem rozwiązany .nowy rozrusznik i po kłopocie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|