Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

pompa paliwa 1.4 tdi

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
avidawid
 
 


Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: podlaskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 10:27, 11 Sie 2013 Temat postu: pompa paliwa 1.4 tdi

witam moze ktos po vinie WAUZZZ8ZZ1N018471 z etki 14. tdi 2001 r zlokalizuje i poda symbole pompy paliwowej , mam problem z odpaleniem po dluzszym postoju i obstawiam ze pompa mi sie konczy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 11:18, 11 Sie 2013 Temat postu:

Witam, widzę że dalej masz problem z odpalaniem audi. Czy wymieniłeś już filtr paliwa i uszczelniacze pompowtryskiwaczy ? Według Etki silniki diesla nie mają pompy paliwowej w zbiorniku jedynie pompę vacum którą można sprawdzić manometrem odczytując jakie daje podciśnienie jeśli jest dobra to daje chyba 1atm o ile dobrze pamiętam.
Pompa vakum znajduje się przy głowicy od str. skrzyni a numer części to
038 145 209 N.
Jako ciekawostka to pompa paliwa w zbiorniku była instalowana w VW Lupo z takim samym silnikiem 1,4tdi ale nie w każdym roczniku.
Uszczelniacze pompowtryskiwaczy to np. zamienniki Bosch a nie jakieś taniochy, a najlepiej to takie których podkładki są miedziane a nie mosiężne bo te są twarde i zniszczą gniazdo w głowicy a podkładka będzie jak nowa a chodzi o to aby to podkładka się wybiła a nie gniazdo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Pon 5:19, 12 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avidawid
 
 


Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: podlaskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 14:36, 11 Sie 2013 Temat postu:

filtr mialem filtrona wywalilem i wstawiłem orginal , z 1 tydzien ajkby było lepiej . odpalal rano od strzalu . ale teraz znowu cos sie przycina sprawdzalem akumulator -prawie nówka ale po zgaszeniu strasznie szybko ucieka prad i spada do 12,6v . to ze zbiornika VACUM zasysa paliwko ? mam na tapecie uszczelki BOSCH 038198051C tylko nie wiem jakie podkładki i czy ze sróba kupic czy bez . ELRING w zestawie ze śrubą w cenie 65zł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:19, 11 Sie 2013 Temat postu:

Pompa vacum zasysa paliwo ze zbiornika, Żeby paliwo się nie cofało to są zawory zwrotne jeden jest np. w smoku zbiornika paliwa. Pompa daje również podciśnienie do serwo wspomagania hamulców i jeśli się nie myle to do sterowania zaworu EGR i klapy gaszącej. Nie wiem jaki miało to związek ale mechanik podpiął manometr pod któryś przewodzik od powietrza i stwierdził, że pompa jest ok czyli dobrze pompuje paliwko.
Ja kiedyś gdy szukałem uszczelniacze kupiłem firmy REINZ i były ok ale droższe od pozostałych firm (wtedy dałem chyba 90zł za 3 szt). Podkładki można rozróżnić po kolorze i wyglądzie - mosiężne są żółte i wytaczane na tokarce a miedziane pomarańczowe lekko ciemniejsze od żółtego i są wybijane na prasie - widać po wyglądzie. Wydaje mi się że niektóre BOSCHa mogą być podrabiane.
Mechanik gdy wymieniał uszczelniacze zostawił stare oryginalne śruby i obyło się bez regulacji.
PinkFloyd proponuje aby przed wymianą uszczelnień zrobić próbę ciśnieniową czy spada ciśnienie paliwa i będzie to miarodajne w diagnozie, nie należy wymieniać uszczenień bez potrzeby gdyż nie jest to dobre dla gniazd pompek.
U mnie objawiało to się dłuższym odpalaniem silnika a po odpaleniu i przejechaniu ok 500m silnik gasł i odpalał dopiero za trzecim razem. Na liczniku było najechane 160kkm ale to było moje stare autko.
Gdy miałem problem z filtrem paliwa to objawy były takie; zimny silnik odpalał od razu, gdy silnik się rozgrzał to gasł na jałowym i trudno odpalał gdy ostygł to było ok jak się okazało siedział jeszcze fabryczny filtr a na liczniku było 115tkm.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Nie 20:21, 11 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avidawid
 
 


Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: podlaskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 21:29, 13 Sie 2013 Temat postu:

zaobserwowalem ze ciezka odpalka jest np gdy mam właczona dmuchawe lub radio w czasie rozruchu , aku wymieniane 1.roczek , ale jest to jakis chinczyk i ma poj 74AH prad po nocy 12,5 v , moze za mało pradu ? gdzies na forum wyczytalem ze mosi byc 80AH .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 5:42, 14 Sie 2013 Temat postu:

Wyczyść rozrusznik i wymień szczotkotrzymacz w tdi jak rozrusznik nie dokrreci do 400obr to ecu nie poda sygnalu do podania dawki i ciezko odpala

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
aszymszym
 
 


Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puszcza BIałowieska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 5:51, 14 Sie 2013 Temat postu:

wymień czujnik temperatury płynu który jest z tyłu za pompą vakum i bedzie po bólu, przerabiałem to - zresztą mieliśmy to ma forum, tylko poszukaj

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 6:18, 14 Sie 2013 Temat postu:

Po co czujnik wymieniac w ciemno, w tdi po nocy przed odpaleniem wchodzisz w grupę 07 i widzisz czy parametry są takie same jak innych czujników, w tdi problemow jest wiele co moze to powodować a czujnik jest marginalna jego częścią co łatwo zdiagnozowac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
aszymszym
 
 


Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puszcza BIałowieska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 10:30, 14 Sie 2013 Temat postu:

no tak, ale koszt czujnika to tylko ok. 30 zł. a wymiana bardzo prosta 5 min. roboty nawet plynu nie ubędzie - satysfakcja , jak się uda ogromna

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avidawid
 
 


Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: podlaskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 16:49, 14 Sie 2013 Temat postu:

jakis link do tego czujnika mozna poprosic

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:29, 24 Sie 2013 Temat postu:

To nie mam pompki w zbiorniku? Bo strasznie mi bzyczy jak dodaję gazu z okolic zbiornika tj. z tyłu za kierowcą. I myslałem że to pompka. Silnik BKD.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
20omega
 
 


Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 21:23, 23 Wrz 2013 Temat postu:

No i mnie dotyczy oporne poranne odpalanie wozu . Wymieniłem uszczelki pomiędzy pompą a głowicą. i nic. szukam dalej dodam aku mam nowe, rozrusznik po regeneracji. Pink floyd powiedz gdzie i jaki mam podłączyć manometr aby sprawdzić czy zawór zwrotny trzyma? A może wystarczy przezroczysty wężyk? A jeśli zdecyduję się na wymianę pompy to na jaką najlepiej wymienić? Ja mam aktualnie LUK.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 20omega dnia Pon 21:41, 23 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 22:29, 23 Wrz 2013 Temat postu:

Albo vacum juz nie trzyma albo uszczelki pompek ale jak rano tylko problem to pewnie vacum

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
20omega
 
 


Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 17:38, 25 Wrz 2013 Temat postu:

Jak pisałem mam pompę LUK na na oringach . Czy pompa BOSCH jest plug&play ? Co jeszcze stwierdziłem mianowicie wyciągnąłem czujnik temperatury ( chyba paliwa poprawcie mnie jeśli się mylę ) na powrocie i zauważyłem że jest oblepiony czarną mazią oleistą . Co to może oznaczać? No i nie pokoi mnie spalanie średnie bo wynosi ok 7,2 l/ 100kmto chyba za dużo? jeszcze jedno czy pompa vacum o numerach 038.145.209K będzie pasowała?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 20omega dnia Śro 19:25, 25 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:47, 25 Wrz 2013 Temat postu:

Panowie, ponawiam pytanie. Co mi bzyczy za siedzeniem kierowcy jak dodaje gazu? Zdawało mi się że po lewej stronie nie ma pompy paliwa tylko filtr. Auto jeździ super, pali super, przyspieszenie super. Tylko to bzyczenie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Agre
 
 


Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 6:27, 26 Wrz 2013 Temat postu:

Mam to samo pytanie - coś bzyczy od strony zbiornika paliwa gdy dodaje gazu - znika gdy silnik jest ciepły.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Agre dnia Czw 6:30, 26 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 7:03, 26 Wrz 2013 Temat postu:

Pacific tdi napisał:
Panowie, ponawiam pytanie. Co mi bzyczy za siedzeniem kierowcy jak dodaje gazu? Zdawało mi się że po lewej stronie nie ma pompy paliwa tylko filtr. Auto jeździ super, pali super, przyspieszenie super. Tylko to bzyczenie.
zdejmij oslone komputera i zobacz czy wtedy nie jest glosniej i czy nie bzyczy jakoś przekaznik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
20omega
 
 


Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 13:18, 26 Wrz 2013 Temat postu:

ponawiam pytanie czy pompa o numerach 038 145 209 K pasuje do AMF?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 19:33, 09 Paź 2013 Temat postu:

Pink Floyd- bzyczenie jest na pewno ze zbiornika paliwa, nie pod nogami kierowcy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 21:20, 09 Paź 2013 Temat postu:

Pacific tdi napisał:
Pink Floyd- bzyczenie jest na pewno ze zbiornika paliwa, nie pod nogami kierowcy.


Po mału pompa już domaga, chyba ze sitko w niej się przepchało, jak jeździ i mocy nie brakuje to jezdzic az padnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin