Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
avidawid
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: podlaskie Płeć:
|
Wysłany: Nie 10:27, 11 Sie 2013 Temat postu: pompa paliwa 1.4 tdi |
|
witam moze ktos po vinie WAUZZZ8ZZ1N018471 z etki 14. tdi 2001 r zlokalizuje i poda symbole pompy paliwowej , mam problem z odpaleniem po dluzszym postoju i obstawiam ze pompa mi sie konczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:18, 11 Sie 2013 Temat postu: |
|
Witam, widzę że dalej masz problem z odpalaniem audi. Czy wymieniłeś już filtr paliwa i uszczelniacze pompowtryskiwaczy ? Według Etki silniki diesla nie mają pompy paliwowej w zbiorniku jedynie pompę vacum którą można sprawdzić manometrem odczytując jakie daje podciśnienie jeśli jest dobra to daje chyba 1atm o ile dobrze pamiętam.
Pompa vakum znajduje się przy głowicy od str. skrzyni a numer części to
038 145 209 N.
Jako ciekawostka to pompa paliwa w zbiorniku była instalowana w VW Lupo z takim samym silnikiem 1,4tdi ale nie w każdym roczniku.
Uszczelniacze pompowtryskiwaczy to np. zamienniki Bosch a nie jakieś taniochy, a najlepiej to takie których podkładki są miedziane a nie mosiężne bo te są twarde i zniszczą gniazdo w głowicy a podkładka będzie jak nowa a chodzi o to aby to podkładka się wybiła a nie gniazdo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Pon 5:19, 12 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
avidawid
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: podlaskie Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:36, 11 Sie 2013 Temat postu: |
|
filtr mialem filtrona wywalilem i wstawiłem orginal , z 1 tydzien ajkby było lepiej . odpalal rano od strzalu . ale teraz znowu cos sie przycina sprawdzalem akumulator -prawie nówka ale po zgaszeniu strasznie szybko ucieka prad i spada do 12,6v . to ze zbiornika VACUM zasysa paliwko ? mam na tapecie uszczelki BOSCH 038198051C tylko nie wiem jakie podkładki i czy ze sróba kupic czy bez . ELRING w zestawie ze śrubą w cenie 65zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:19, 11 Sie 2013 Temat postu: |
|
Pompa vacum zasysa paliwo ze zbiornika, Żeby paliwo się nie cofało to są zawory zwrotne jeden jest np. w smoku zbiornika paliwa. Pompa daje również podciśnienie do serwo wspomagania hamulców i jeśli się nie myle to do sterowania zaworu EGR i klapy gaszącej. Nie wiem jaki miało to związek ale mechanik podpiął manometr pod któryś przewodzik od powietrza i stwierdził, że pompa jest ok czyli dobrze pompuje paliwko.
Ja kiedyś gdy szukałem uszczelniacze kupiłem firmy REINZ i były ok ale droższe od pozostałych firm (wtedy dałem chyba 90zł za 3 szt). Podkładki można rozróżnić po kolorze i wyglądzie - mosiężne są żółte i wytaczane na tokarce a miedziane pomarańczowe lekko ciemniejsze od żółtego i są wybijane na prasie - widać po wyglądzie. Wydaje mi się że niektóre BOSCHa mogą być podrabiane.
Mechanik gdy wymieniał uszczelniacze zostawił stare oryginalne śruby i obyło się bez regulacji.
PinkFloyd proponuje aby przed wymianą uszczelnień zrobić próbę ciśnieniową czy spada ciśnienie paliwa i będzie to miarodajne w diagnozie, nie należy wymieniać uszczenień bez potrzeby gdyż nie jest to dobre dla gniazd pompek.
U mnie objawiało to się dłuższym odpalaniem silnika a po odpaleniu i przejechaniu ok 500m silnik gasł i odpalał dopiero za trzecim razem. Na liczniku było najechane 160kkm ale to było moje stare autko.
Gdy miałem problem z filtrem paliwa to objawy były takie; zimny silnik odpalał od razu, gdy silnik się rozgrzał to gasł na jałowym i trudno odpalał gdy ostygł to było ok jak się okazało siedział jeszcze fabryczny filtr a na liczniku było 115tkm.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Nie 20:21, 11 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
avidawid
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: podlaskie Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:29, 13 Sie 2013 Temat postu: |
|
zaobserwowalem ze ciezka odpalka jest np gdy mam właczona dmuchawe lub radio w czasie rozruchu , aku wymieniane 1.roczek , ale jest to jakis chinczyk i ma poj 74AH prad po nocy 12,5 v , moze za mało pradu ? gdzies na forum wyczytalem ze mosi byc 80AH .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 5:42, 14 Sie 2013 Temat postu: |
|
Wyczyść rozrusznik i wymień szczotkotrzymacz w tdi jak rozrusznik nie dokrreci do 400obr to ecu nie poda sygnalu do podania dawki i ciezko odpala
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
aszymszym
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puszcza BIałowieska Płeć:
|
Wysłany: Śro 5:51, 14 Sie 2013 Temat postu: |
|
wymień czujnik temperatury płynu który jest z tyłu za pompą vakum i bedzie po bólu, przerabiałem to - zresztą mieliśmy to ma forum, tylko poszukaj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 6:18, 14 Sie 2013 Temat postu: |
|
Po co czujnik wymieniac w ciemno, w tdi po nocy przed odpaleniem wchodzisz w grupę 07 i widzisz czy parametry są takie same jak innych czujników, w tdi problemow jest wiele co moze to powodować a czujnik jest marginalna jego częścią co łatwo zdiagnozowac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
aszymszym
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puszcza BIałowieska Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:30, 14 Sie 2013 Temat postu: |
|
no tak, ale koszt czujnika to tylko ok. 30 zł. a wymiana bardzo prosta 5 min. roboty nawet plynu nie ubędzie - satysfakcja , jak się uda ogromna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
avidawid
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: podlaskie Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:49, 14 Sie 2013 Temat postu: |
|
jakis link do tego czujnika mozna poprosic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:29, 24 Sie 2013 Temat postu: |
|
To nie mam pompki w zbiorniku? Bo strasznie mi bzyczy jak dodaję gazu z okolic zbiornika tj. z tyłu za kierowcą. I myslałem że to pompka. Silnik BKD.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:23, 23 Wrz 2013 Temat postu: |
|
No i mnie dotyczy oporne poranne odpalanie wozu . Wymieniłem uszczelki pomiędzy pompą a głowicą. i nic. szukam dalej dodam aku mam nowe, rozrusznik po regeneracji. Pink floyd powiedz gdzie i jaki mam podłączyć manometr aby sprawdzić czy zawór zwrotny trzyma? A może wystarczy przezroczysty wężyk? A jeśli zdecyduję się na wymianę pompy to na jaką najlepiej wymienić? Ja mam aktualnie LUK.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 20omega dnia Pon 21:41, 23 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:29, 23 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Albo vacum juz nie trzyma albo uszczelki pompek ale jak rano tylko problem to pewnie vacum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:38, 25 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Jak pisałem mam pompę LUK na na oringach . Czy pompa BOSCH jest plug&play ? Co jeszcze stwierdziłem mianowicie wyciągnąłem czujnik temperatury ( chyba paliwa poprawcie mnie jeśli się mylę ) na powrocie i zauważyłem że jest oblepiony czarną mazią oleistą . Co to może oznaczać? No i nie pokoi mnie spalanie średnie bo wynosi ok 7,2 l/ 100kmto chyba za dużo? jeszcze jedno czy pompa vacum o numerach 038.145.209K będzie pasowała?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 20omega dnia Śro 19:25, 25 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:47, 25 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Panowie, ponawiam pytanie. Co mi bzyczy za siedzeniem kierowcy jak dodaje gazu? Zdawało mi się że po lewej stronie nie ma pompy paliwa tylko filtr. Auto jeździ super, pali super, przyspieszenie super. Tylko to bzyczenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Agre
Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany: Czw 6:27, 26 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Mam to samo pytanie - coś bzyczy od strony zbiornika paliwa gdy dodaje gazu - znika gdy silnik jest ciepły.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Agre dnia Czw 6:30, 26 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:03, 26 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Pacific tdi napisał: | Panowie, ponawiam pytanie. Co mi bzyczy za siedzeniem kierowcy jak dodaje gazu? Zdawało mi się że po lewej stronie nie ma pompy paliwa tylko filtr. Auto jeździ super, pali super, przyspieszenie super. Tylko to bzyczenie. | zdejmij oslone komputera i zobacz czy wtedy nie jest glosniej i czy nie bzyczy jakoś przekaznik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:18, 26 Wrz 2013 Temat postu: |
|
ponawiam pytanie czy pompa o numerach 038 145 209 K pasuje do AMF?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:33, 09 Paź 2013 Temat postu: |
|
Pink Floyd- bzyczenie jest na pewno ze zbiornika paliwa, nie pod nogami kierowcy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:20, 09 Paź 2013 Temat postu: |
|
Pacific tdi napisał: | Pink Floyd- bzyczenie jest na pewno ze zbiornika paliwa, nie pod nogami kierowcy. |
Po mału pompa już domaga, chyba ze sitko w niej się przepchało, jak jeździ i mocy nie brakuje to jezdzic az padnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|