Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cra3y
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:28, 09 Mar 2013 Temat postu: Padnięta turbina, czy głowna przyczyna to ... |
|
... zaszlamiona rurka doprowadzająca olej po ciśnieniem do turbiny 1/4 TDi 90KM ATL?
Dlaczego pytam - jadę (pewnie całkiem niedługo) oglądać pewne Audi A2 ze sprawdzonym przebiegiem około 160tkm (wziąłem VIN i zweryfikowałem u znajomka w ASO). Od handlarza dowiedziałem się, że odkupił od Niemca, ponieważ w DE nie opłacało się naprawiać turbiny.
W rozmowie handlarz dokładnie opisał, że rurka była niedrożna, wyczyścili benzynką + opalanie, turbo wstawili używkę i przy okazji wymienili sprzęgiełko na alternatorze (bo juz dzwięczało).
Do czego zmierzam - niedrożna rurka to wynik nieczęstej zmiany oleju typu long-life? czy tez jeżdżenie na niskim stanie oleju w silniku?
Obawiam się czy panewki nie dostały w kość od long-life, skoro olej był taki, że rurka stała się niedrożna (a tego nie sprawdze nawet w ASO przy zakupie).
PS: w checkliscie "zakupowej" jest, że 1.4 TDi 90KM częściej padają turbiny
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez cra3y dnia Sob 21:30, 09 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:35, 09 Mar 2013 Temat postu: |
|
90KM są turbawki o zmiennje geometrii nie lubią zamulania bo wtedy zacinaja sie kierownice powietrza, po prostu trzeba czesto jeździc z pedałem w podłogę, w TDI nie spotkałem sie z zapchaniem przewodu w Citroenach i peugeotach 1.6 hdi to norma, czesciej niesprawna pompa oleju załatwia turbawki, podejrzewam że ktoś zamulał przytarł kierownice cały czas cisnienie doladowania było max i tryb awaryjny, nadwyrezyło turbawke i przytarło wirnik i puściło olej. W tych silnikach zmuszony jestes z uwagi na silnik PD na jakosc oleju 505.01, ale wymieniaj co 15.000km. Po zakupie wycinasz kata bo w dieslu jest niepotzrebny i nie wyjdzie na przeglądzie, robisz program z 90 na ok 125KM i nie ma problemu z zacieraniem sie kierownic turbawki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Sob 22:38, 09 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cra3y
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:13, 09 Mar 2013 Temat postu: |
|
Wolałbym te zapieczone kierownice i pad turbawy, niż niesprawną pompę oleju (bo to drugie oznacza, że problem jest nierozwiązany nadal i może oznaczać, że panewki również dostały).
Zastanawiam się, czy handlarz sciemniał, że mieli te złogi w tej rurce doprowadzającej olej do turbiny - jeżeli to prawda, to podejrzewałbym olej long-life + zamulanie niż pad pompy oleju.
Podłącze pod ten temat jeszcze jedno pytanie - jak z trwałością dwumasu w ATL?
PS: nie boję się padniętej turbawy, bardziej - jak wspominałem przyczyny jej padnięcia, bo wjechac na minę p.t. zajechane panewki i wał do regeneracji, to mi się nie uśmiecha.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez cra3y dnia Sob 23:18, 09 Mar 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:29, 09 Mar 2013 Temat postu: |
|
trwałośc 200-250 tys km, zmierz cisnienie oleju, podaj wartośc na jałowym i w czasie jazdy, zobaczy czy z bagnetu dymi, bo z pod korka na PD bedzie , jak wszystko ok to nie ma problemu, podaj wartości z vaga z 013, 023 i log dynamiczny 08, 011
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cra3y
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:21, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
PinkFloyd napisał: | trwałośc 200-250 tys km, zmierz cisnienie oleju, podaj wartośc na jałowym i w czasie jazdy, zobaczy czy z bagnetu dymi, bo z pod korka na PD bedzie, |
sprawdze, jakbyś mi podał, jak w miarę nieinwazyjnie (pamiętaj, że w obecności sprzedającego) sprawdzić ciśnienie oleju (zwłaszcza podczas jazdy) to będę wdzięczny
PinkFloyd napisał: | jak wszystko ok to nie ma problemu, podaj wartości z vaga z 013, 023 i log dynamiczny 08, 011 |
moze inaczej, ponieważ będę mógł podłączyć VAGa (a pracowałem z nim przy rozwiązywaniu problemu w mojej benzynce 1.6 AKL kiedys), to będę mógł zrobić te odczyty. Kłopot w tym, że będę miał na wszystko 0.5-1h max (obejrzenie do zakupu, nie licząc np ASO), przez to raczej niemożliwe wklejenie ich na forum i czekanie na analize np Twoją. to wpadłem na inny pomysł.
Czy możesz mi wskazać miejsce/zalinkować logi z grup, których wymieniłeś, które są prawidłowe (mają prawidłowy przebieg statyczny jak i na bucie na 4 biegu od 1500 do 4000) i dosłownie w kilku słowach opisać, jak powinny przebiegać te wartości i jakie są dopuszczalne rozbieżności?
Tak, szukałem po tym forum i przeważnie są posty typu wklejone logi i opis, że jest nieprawidłowo, sprawdź to to i to (podana ryba), a ja szukam wiedzy, co było w nich nie tak żeby wyciągnąć wnioski (wędka).
Przykład mojej analizy, co wspominałem wyzej (nie moge wklejac linków, to go rozstrzele spacjami):
forum . vwgolf . pl/viewtopic.php?f=139&t=375300
[EDIT]
tzn. doprecyzuje, co wiem:
Kod: | grupa 013 - to korekty na pompowtryskach, mogą wskazywać, czy ktoryś nie ulewa/zatkany jest (chociaż tutaj nie da się zrobic próby przelewowej jak przy wtryskiwaczach CR),
do -0.9..0.9 można uznać, że są w miarę ok (chociaż lepiej, żeby były w przedziale -0.5..0.5 |
ale znany mi jest przypadek, ze tak było, a mimo wszystko pompki były padnięte - silnik AMF
www . vwpoloklub . pl/forum/viewtopic.php?p=362317
Kod: | grupa 023 to BIPy (Begin of Injection Period) czyli opoznienie/wyprzedzenie momentu otwarcia PD,
najlepiej, żeby były w przedziale -30..30 dla każdego cylindra (kolumny 1-3 w naszym przypadku), to jest git.
BIPy sprawdza się tylko na wolnych obrotach, chyba, że wyskakuje błąd pompowtrysku loguje się go dynamicznie |
Kod: | grupa 008 to dawkowanie paliwa w funkcji obrotów (mg/Rev) - kolumna 1,
kolumna 2 to żądanie kierowcy - wartość najwyższa z trzech,
kolumna 3 to wartość ograniczana przez moment obrotowy silnika, powinna być niższa nic w kolumnie 2,
kolumna 4 to wartość obliczana z MAF - ma ograniczyć dymienie, powinna być pomiędzy wartością kolumny 2 i 3, jeżeli jest najniższa to MAF (G70) jest głuchy i nie mierzy prawidłowo |
wiem, że powinno się z grupą 008 logować grupę 003, żeby sprawdzić, czy MAF działa prawidłowo
Kod: | grupa 003 - praca czujnika MAF (G70) oraz stan otwarcia zaworu EGR w funkcji obrotów
kolumna 2 - wartości żądane przepływu masy powietrza
kolumna 3 - wartości mierzone przepływu masy powietrza - powinny być zbliżone do wartości w kolumnie nr 2 |
chyba że w grupie 008 kolumna 4 jest wyższa niż grupy 008 kolumna 3 - ograniczanie dymienia, dlatego powinno logować się je razem (003 i 008)
Kod: | grupa 011 to stan doładowania (ciśnienia) w dolocie w funkcji obrotów silnika (kolumna 1)
kolumna 2 żądane cisnienie przez ECU
kolumna 3 ciśnienie otrzymane (i mierzone przez czujnik ciśnienia)
kolumna 4 stan otwarcia zaworu overboost N75
kolumny 2 i 3 powinny być zbieżne przy pracy silnika w logach dynamicznych, przy wyższych obrotach zawór overboost powinien upuszczać
jeżeli ciśnienie w kolumnie 3 jest dużo wyższe niż w kolumnie 2 przy wyższych obrotach, to nie upuszcza zawór N75 i/lub zapieczone są kierowniczki turbiny VNT - dotyczy silnika ATL |
Czy jeszcze powinienem wiedzieć/sprawdzić?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez cra3y dnia Nie 13:27, 10 Mar 2013, w całości zmieniany 13 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:35, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
cisnienie to tylko manometrem, 013 i 023 powinno sie diagnozowac na Pd razem, najlepiej 013 najbliżej wartości 0, nie wiecej niz 1,2 pompowtryski tak do 30-35 ( norma producenta 60 , tryb awaryjny pow 90 ) logów nie da sie o tak nauczyc na podstawie wartosci trzeba miec wyczucie co do wyników i troche ich przejrzeć poniewaz każdy wynik i jego rozbieżnosci moga miec dwojakie znaczenie tak jak skonczenie medycyny i wiedza teoretyczna nie daja ci przepustki do dobrej znajomosci tej dziedziny nauki. jak jak spojrze na wyniki nawet nie poukładane to juz wiem co i jak ale trudno mi to jakos przekazac konkretnie wiedza, ponieważ juz setki aut przejrzałęm i mam zakodowane co i jak powinno byc i co to może oznaczać.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:04, 06 Sty 2014 Temat postu: |
|
A jak zmierzyć ciśnienie manometrem? Wiem świece trzeba wykręcić ale czy jeszcze coś trzeba zrobić? jak długo kręcić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|