Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Padnięta turbina, czy głowna przyczyna to ...

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
cra3y
 
 


Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:28, 09 Mar 2013 Temat postu: Padnięta turbina, czy głowna przyczyna to ...

... zaszlamiona rurka doprowadzająca olej po ciśnieniem do turbiny 1/4 TDi 90KM ATL?

Dlaczego pytam - jadę (pewnie całkiem niedługo) oglądać pewne Audi A2 ze sprawdzonym przebiegiem około 160tkm (wziąłem VIN i zweryfikowałem u znajomka w ASO). Od handlarza dowiedziałem się, że odkupił od Niemca, ponieważ w DE nie opłacało się naprawiać turbiny.

W rozmowie handlarz dokładnie opisał, że rurka była niedrożna, wyczyścili benzynką + opalanie, turbo wstawili używkę i przy okazji wymienili sprzęgiełko na alternatorze (bo juz dzwięczało).

Do czego zmierzam - niedrożna rurka to wynik nieczęstej zmiany oleju typu long-life? czy tez jeżdżenie na niskim stanie oleju w silniku?
Obawiam się czy panewki nie dostały w kość od long-life, skoro olej był taki, że rurka stała się niedrożna (a tego nie sprawdze nawet w ASO przy zakupie).

PS: w checkliscie "zakupowej" jest, że 1.4 TDi 90KM częściej padają turbiny


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cra3y dnia Sob 21:30, 09 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 22:35, 09 Mar 2013 Temat postu:

90KM są turbawki o zmiennje geometrii nie lubią zamulania bo wtedy zacinaja sie kierownice powietrza, po prostu trzeba czesto jeździc z pedałem w podłogę, w TDI nie spotkałem sie z zapchaniem przewodu w Citroenach i peugeotach 1.6 hdi to norma, czesciej niesprawna pompa oleju załatwia turbawki, podejrzewam że ktoś zamulał przytarł kierownice cały czas cisnienie doladowania było max i tryb awaryjny, nadwyrezyło turbawke i przytarło wirnik i puściło olej. W tych silnikach zmuszony jestes z uwagi na silnik PD na jakosc oleju 505.01, ale wymieniaj co 15.000km. Po zakupie wycinasz kata bo w dieslu jest niepotzrebny i nie wyjdzie na przeglądzie, robisz program z 90 na ok 125KM i nie ma problemu z zacieraniem sie kierownic turbawki.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Sob 22:38, 09 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cra3y
 
 


Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 23:13, 09 Mar 2013 Temat postu:

Wolałbym te zapieczone kierownice i pad turbawy, niż niesprawną pompę oleju (bo to drugie oznacza, że problem jest nierozwiązany nadal i może oznaczać, że panewki również dostały).

Zastanawiam się, czy handlarz sciemniał, że mieli te złogi w tej rurce doprowadzającej olej do turbiny - jeżeli to prawda, to podejrzewałbym olej long-life + zamulanie niż pad pompy oleju.

Podłącze pod ten temat jeszcze jedno pytanie - jak z trwałością dwumasu w ATL?

PS: nie boję się padniętej turbawy, bardziej - jak wspominałem przyczyny jej padnięcia, bo wjechac na minę p.t. zajechane panewki i wał do regeneracji, to mi się nie uśmiecha.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cra3y dnia Sob 23:18, 09 Mar 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 23:29, 09 Mar 2013 Temat postu:

trwałośc 200-250 tys km, zmierz cisnienie oleju, podaj wartośc na jałowym i w czasie jazdy, zobaczy czy z bagnetu dymi, bo z pod korka na PD bedzie , jak wszystko ok to nie ma problemu, podaj wartości z vaga z 013, 023 i log dynamiczny 08, 011

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cra3y
 
 


Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 11:21, 10 Mar 2013 Temat postu:

PinkFloyd napisał:
trwałośc 200-250 tys km, zmierz cisnienie oleju, podaj wartośc na jałowym i w czasie jazdy, zobaczy czy z bagnetu dymi, bo z pod korka na PD bedzie,


sprawdze, jakbyś mi podał, jak w miarę nieinwazyjnie (pamiętaj, że w obecności sprzedającego) sprawdzić ciśnienie oleju (zwłaszcza podczas jazdy) to będę wdzięczny

PinkFloyd napisał:
jak wszystko ok to nie ma problemu, podaj wartości z vaga z 013, 023 i log dynamiczny 08, 011


moze inaczej, ponieważ będę mógł podłączyć VAGa (a pracowałem z nim przy rozwiązywaniu problemu w mojej benzynce 1.6 AKL kiedys), to będę mógł zrobić te odczyty. Kłopot w tym, że będę miał na wszystko 0.5-1h max (obejrzenie do zakupu, nie licząc np ASO), przez to raczej niemożliwe wklejenie ich na forum i czekanie na analize np Twoją. to wpadłem na inny pomysł.

Czy możesz mi wskazać miejsce/zalinkować logi z grup, których wymieniłeś, które są prawidłowe (mają prawidłowy przebieg statyczny jak i na bucie na 4 biegu od 1500 do 4000) i dosłownie w kilku słowach opisać, jak powinny przebiegać te wartości i jakie są dopuszczalne rozbieżności?

Tak, szukałem po tym forum i przeważnie są posty typu wklejone logi i opis, że jest nieprawidłowo, sprawdź to to i to (podana ryba), a ja szukam wiedzy, co było w nich nie tak żeby wyciągnąć wnioski (wędka).

Przykład mojej analizy, co wspominałem wyzej (nie moge wklejac linków, to go rozstrzele spacjami):
forum . vwgolf . pl/viewtopic.php?f=139&t=375300

[EDIT]
tzn. doprecyzuje, co wiem:

Kod:
grupa 013 - to korekty na pompowtryskach, mogą wskazywać, czy ktoryś nie ulewa/zatkany jest (chociaż tutaj nie da się zrobic próby przelewowej jak przy wtryskiwaczach CR),
do -0.9..0.9 można uznać, że są w miarę ok (chociaż lepiej, żeby były w przedziale -0.5..0.5

ale znany mi jest przypadek, ze tak było, a mimo wszystko pompki były padnięte - silnik AMF
www . vwpoloklub . pl/forum/viewtopic.php?p=362317

Kod:
grupa 023 to BIPy  (Begin of Injection Period) czyli opoznienie/wyprzedzenie momentu otwarcia PD,
najlepiej, żeby były w przedziale -30..30 dla każdego cylindra (kolumny 1-3 w naszym przypadku), to jest git.
BIPy sprawdza się tylko na wolnych obrotach, chyba, że wyskakuje błąd pompowtrysku loguje się go dynamicznie


Kod:
grupa 008 to dawkowanie paliwa w funkcji obrotów (mg/Rev) - kolumna 1,
kolumna 2 to żądanie kierowcy - wartość najwyższa z trzech,
kolumna 3 to wartość ograniczana przez moment obrotowy silnika, powinna być niższa nic w kolumnie 2,
kolumna 4 to wartość obliczana z MAF - ma ograniczyć dymienie, powinna być pomiędzy wartością kolumny 2 i 3, jeżeli jest najniższa to MAF (G70) jest głuchy i nie mierzy prawidłowo


wiem, że powinno się z grupą 008 logować grupę 003, żeby sprawdzić, czy MAF działa prawidłowo

Kod:
grupa 003 - praca czujnika MAF (G70) oraz stan otwarcia zaworu EGR w funkcji obrotów
kolumna 2 - wartości żądane przepływu masy powietrza
kolumna 3 - wartości mierzone przepływu masy powietrza - powinny być zbliżone do wartości w kolumnie nr 2

chyba że w grupie 008 kolumna 4 jest wyższa niż grupy 008 kolumna 3 - ograniczanie dymienia, dlatego powinno logować się je razem (003 i 008)


Kod:
grupa 011 to stan doładowania (ciśnienia) w dolocie w funkcji obrotów silnika (kolumna 1)
kolumna 2 żądane cisnienie przez ECU
kolumna 3 ciśnienie otrzymane (i mierzone przez czujnik ciśnienia)
kolumna 4 stan otwarcia zaworu overboost N75
kolumny 2 i 3 powinny być zbieżne przy pracy silnika w logach dynamicznych, przy wyższych obrotach zawór overboost powinien upuszczać
jeżeli ciśnienie w kolumnie 3 jest dużo wyższe niż w kolumnie 2 przy wyższych obrotach, to nie upuszcza zawór N75 i/lub zapieczone są kierowniczki turbiny VNT - dotyczy silnika ATL




Czy jeszcze powinienem wiedzieć/sprawdzić?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cra3y dnia Nie 13:27, 10 Mar 2013, w całości zmieniany 13 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 17:35, 10 Mar 2013 Temat postu:

cisnienie to tylko manometrem, 013 i 023 powinno sie diagnozowac na Pd razem, najlepiej 013 najbliżej wartości 0, nie wiecej niz 1,2 pompowtryski tak do 30-35 ( norma producenta 60 , tryb awaryjny pow 90 ) logów nie da sie o tak nauczyc na podstawie wartosci trzeba miec wyczucie co do wyników i troche ich przejrzeć poniewaz każdy wynik i jego rozbieżnosci moga miec dwojakie znaczenie tak jak skonczenie medycyny i wiedza teoretyczna nie daja ci przepustki do dobrej znajomosci tej dziedziny nauki. jak jak spojrze na wyniki nawet nie poukładane to juz wiem co i jak ale trudno mi to jakos przekazac konkretnie wiedza, ponieważ juz setki aut przejrzałęm i mam zakodowane co i jak powinno byc i co to może oznaczać.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
20omega
 
 


Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 10:04, 06 Sty 2014 Temat postu:

A jak zmierzyć ciśnienie manometrem? Wiem świece trzeba wykręcić ale czy jeszcze coś trzeba zrobić? jak długo kręcić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin