Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tom-ziom1
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:37, 18 Lut 2013 Temat postu: |
|
Chodzi i metaliczny stuk czy szum?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom-ziom1
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:44, 18 Lut 2013 Temat postu: |
|
bardziej o szum takie szuranie w linku który podałem powodem tego szumu był łańcuch napędzający pompę olejową
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:51, 18 Lut 2013 Temat postu: |
|
Lancuchy są dość trwale w 1.4 i 1.9 tdi nie licząc badziewia 2.0 tdi, auto musialo mieć nieźle nachulane chyba ze o tym nie wiesz, chyba ze auto raz przejechalo sie bez oleju. Sam 2.0 przerabiałem na łańcuch z 1.9 który mial 400 tys km i gania dalej w tym 2.0 tdi, gdzie seria poddala sie po 80 tys km co jest w tym normą, ale w 1.9 i 1.4 jest to element bezawaryjny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom-ziom1
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:04, 18 Lut 2013 Temat postu: |
|
moja ma 250 tyś mam cały wydruk z serwisu więc przebieg realny jeździła co prawda na Long lifie może dlatego? nie wiem może to coś innego jakaś rolka lub coś byłem z tym u mechanik i powiedział że to od skrzyni więc skrzynia poszła do naprawy ale jak szumiało tak szumi. Czytałem że to nie łańcuch zawodzi a sam napinacz łańcucha i przez to łańcuch tak szura.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tom-ziom1 dnia Pon 20:07, 18 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:22, 18 Lut 2013 Temat postu: |
|
tom-ziom1 napisał: | moja ma 250 tyś mam cały wydruk z serwisu więc przebieg realny jeździła co prawda na Long lifie może dlatego? nie wiem może to coś innego jakaś rolka lub coś byłem z tym u mechanik i powiedział że to od skrzyni więc skrzynia poszła do naprawy ale jak szumiało tak szumi. Czytałem że to nie łańcuch zawodzi a sam napinacz łańcucha i przez to łańcuch tak szura. |
na filmie to szura jeszcze sprzegiełko dwukireunkowe alternatora , po drugie longlife to smierc dla panewek ale Niemiec ma to gdzies bo tyle nie jezdzi, albo sprzeda a duzo zaoszczedzi na serwisie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:57, 17 Mar 2013 Temat postu: |
|
Generalnie i u mnie słychać ten szmer o którym mowa powyżej. Czy jako użytkownicy 1.4 TDI powinniśmy się tym jakoś specjalnie przejmować czy też traktować to w charakterze "ten typ tak ma" i jeździć dalej?.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Agnieszka
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:42, 17 Mar 2013 Temat postu: |
|
Mi też coś takiego szumiało więc mechanik poszukał źródła i znalazł tyle, że teraz nie do końca pamiętam co to było wiem że rolka i że związana z alternatorem. Pan próbował wymienić sama rolkę ale się nie dało i musiał cały zestaw z taką metalową łapą....no teraz nic a nic nie szumi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:47, 17 Mar 2013 Temat postu: |
|
Będę musiał zgłębić temat bo aż zacząłem się nieco martwić. W sumie to ten szmer jest ze mną już dłuższy czas i nic się z autkiem nie dzieje. Zawsze jednak go bagatelizowałem, myśląc że to po prostu normalny dźwięk związany z pracą silnika.
Z obserwacji moich wynika, że na zimnym silniku to zjawisko nie występuje. Pojawia się dopiero jak silnik złapie trochę temperatury.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:55, 17 Mar 2013 Temat postu: |
|
Odpal bez paska wtedy potwierdzisz / wykluczysz alternator
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Nie 21:55, 17 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom-ziom1
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:34, 18 Mar 2013 Temat postu: |
|
dokładnie u mnie też na zimnym szmer nie występuje dopiero po rozgrzaniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:36, 18 Mar 2013 Temat postu: |
|
Zgłębiałeś może kolego już ten temat?. Zima za oknem u mnie taka, że nawet nie bardzo jest jak dłubać przy aucie a chciałbym wiedzieć co to jest.
Ogólnie wydaje mi się, że to będzie jednak łańcuszek napędu pompy oleju. Wniosek taki można wysnuć na podstawie objawów jakie u mnie występują i tego co można znaleźć nt. podobnych przypadków w silnikach 1.4 oraz 1.9 TDI. Ściągnę wcześniej jeszcze pasek wieloklinowy i zobaczę czy jest jakaś poprawa. Mam jeszcze cichą nadzieję, że to nie będzie jednak ten łańcuch...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sagemini dnia Wto 0:16, 19 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konradt
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:06, 26 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Witam
I jak, ogarnięty został przez kogoś ten problem z szumem.
Z tego co widzę, to częsta przypadłość. Identycznie jest u mnie.
Podzielcie się wynikami.
Pozdrawiam
K.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 7:10, 27 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Hej, ja generalnie jeszcze tego nie robiłem ale mam już komplet części potrzebnych do wymiany. Myślę ogarnąć ten temat koło połowy maja. W razie gdybyś chciał kupić komplet napędu pompy oleju do 1.4 TDI, tj.: łańcuch, napinacz i 3 koła zębate mogę Ci polecić pewne źródło w internecie gdzie chyba już taniej kupić tego nie można . Ja tam kupiłem komplet Febi a w środku są części identyczne jak w oryginale (łańcuch i napinacz IWIS). Żeby było zabawniej to na napinaczu miejsce gdzie w oryginale znajduje się znaczek VW/Audi zostało starte mechanicznie. Są to zatem najprawdopodobniej te same części co w ASO tylko taniej .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sagemini dnia Sob 7:11, 27 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom-ziom1
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:00, 27 Kwi 2013 Temat postu: |
|
podaj link do tej strony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 7:02, 28 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Ja kupiłem tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wziąłem cały komplet, ale sklep ma w swojej ofercie też wszystkie elementy osobno. W sumie mają niezłe ceny i pomimo raczej niewielkiej popularności można znaleźć w necie pozytywne oceny o sklepie. Dla porównania w Intercarsie cena detaliczna kompletu do regeneracji napędu pompy oleju w 1.4 TDI w chwili kiedy ja dokonywałem zmówienia oscylowała w granicach 660,00 zł. Tutaj mamy 338,26 + 16,00 zł za przesyłkę .
Gdyby był ktoś zainteresowany mogę zrobić i wrzucić na forum fotki elementów wchodzących w skład zamówionego przeze mnie kompletu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sagemini dnia Nie 7:09, 28 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom-ziom1
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
Wysłany: Nie 7:09, 28 Kwi 2013 Temat postu: |
|
to faktycznie bardzo dobra cena kiedy planujesz wymianę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 7:13, 28 Kwi 2013 Temat postu: |
|
Planuje zrobić wymianę koło połowy maja lub nieco później. Będzie to uzależnione też od czasu jakim będzie dysponował kolega z lokalnego forum VAG, który ma mi to zrobić. W piątek wymieniałem u niego gumy stabilizatora i autko jeździ jak nowe . Teraz przyszedł czas na łańcuch i będę mógł śmigać spokojnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:52, 04 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Mały update: jak to w życiu przeważnie bywa, z moich planów wymiany łańcucha napędu pompy oleju w maju niewiele wyszło. Z wielu różnych względów (m.in. dlatego, że nikt specjalnie w Częstochowie nie chciał się tego podjąć) dopiero dziś odebrałem auto po kompleksowej wymianie napędu tj.: łańcucha wraz z napinaczem oraz 3 szt. kół zębatych. W chwili obecnej silnik zauważalnie ciszej i równiej pracuje, nie pojawia się już charakterystyczne szuranie łańcucha słyszalne szczególnie na rozgrzanym silniku. Ogólnie z wymiany jestem bardzo zadowolony. Dodatkowo wymianie poddałem pasek rozrządu, rolkę prowadzącą i pompę wody. Na deser przyszedł nowy filtr paliwa i sprawa na chwilę obecną mechanicznie wygląda bardzo dobrze . Oby tylko nic nowego nie wyskoczyło bo finansowo całość wyszła drożej niż zakładałem i kolejne wydatki nie są już mile widziane .
Tak na marginesie mam do Was pytanie. Z racji tego, że mam nowy filtr paliwa czy nie warto Waszym zdaniem byłoby w tej chwili użyć preparatu do czyszczenia układu paliwowego - Liqui Moly Diesel Spülung 2666?. Kusi mnie, żeby zalać to w tej chwili do zbiornika jednak nie wiem w jakich proporcjach się to stosuje aby móc uzyskać jakiekolwiek zauważalne efekty. Może macie jakieś doświadczenia z powyższym preparatem?.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:57, 04 Wrz 2013 Temat postu: |
|
spokojnie robi się ze silnik na nim pracuje zamiast filtra paliwa do momentu jego wyczerpania- daje najlepszy efekt, sam tak robiłem w swoich tdi, BIP-y na pompkach poprawiły się o 15 jednostek http://www.youtube.com/watch?v=gH_aE_OVHRI
http://www.youtube.com/watch?v=-3zpwPNijnI
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Śro 19:58, 04 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|