Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Nietypowy dzwięk silnika

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
tom-ziom1
 
 


Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 19:28, 18 Lut 2013 Temat postu: Nietypowy dzwięk silnika

wklejam link o jaki dźwięk chodzi u mnie jest on mniej słyszalny i tylko na rozgrzanym silnik macie coś podobnego
http://www.youtube.com/watch?v=qTDi1AncDLs&feature=youtu.be


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 19:37, 18 Lut 2013 Temat postu:

Chodzi i metaliczny stuk czy szum?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tom-ziom1
 
 


Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 19:44, 18 Lut 2013 Temat postu:

bardziej o szum takie szuranie w linku który podałem powodem tego szumu był łańcuch napędzający pompę olejową

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 19:51, 18 Lut 2013 Temat postu:

Lancuchy są dość trwale w 1.4 i 1.9 tdi nie licząc badziewia 2.0 tdi, auto musialo mieć nieźle nachulane chyba ze o tym nie wiesz, chyba ze auto raz przejechalo sie bez oleju. Sam 2.0 przerabiałem na łańcuch z 1.9 który mial 400 tys km i gania dalej w tym 2.0 tdi, gdzie seria poddala sie po 80 tys km co jest w tym normą, ale w 1.9 i 1.4 jest to element bezawaryjny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tom-ziom1
 
 


Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:04, 18 Lut 2013 Temat postu:

moja ma 250 tyś mam cały wydruk z serwisu więc przebieg realny jeździła co prawda na Long lifie może dlatego? nie wiem może to coś innego jakaś rolka lub coś byłem z tym u mechanik i powiedział że to od skrzyni więc skrzynia poszła do naprawy ale jak szumiało tak szumi. Czytałem że to nie łańcuch zawodzi a sam napinacz łańcucha i przez to łańcuch tak szura.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tom-ziom1 dnia Pon 20:07, 18 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:22, 18 Lut 2013 Temat postu:

tom-ziom1 napisał:
moja ma 250 tyś mam cały wydruk z serwisu więc przebieg realny jeździła co prawda na Long lifie może dlatego? nie wiem może to coś innego jakaś rolka lub coś byłem z tym u mechanik i powiedział że to od skrzyni więc skrzynia poszła do naprawy ale jak szumiało tak szumi. Czytałem że to nie łańcuch zawodzi a sam napinacz łańcucha i przez to łańcuch tak szura.


na filmie to szura jeszcze sprzegiełko dwukireunkowe alternatora Rolling Eyes , po drugie longlife to smierc dla panewek ale Niemiec ma to gdzies bo tyle nie jezdzi, albo sprzeda a duzo zaoszczedzi na serwisie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 16:57, 17 Mar 2013 Temat postu:

Generalnie i u mnie słychać ten szmer o którym mowa powyżej. Czy jako użytkownicy 1.4 TDI powinniśmy się tym jakoś specjalnie przejmować czy też traktować to w charakterze "ten typ tak ma" i jeździć dalej?. Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Agnieszka
 
 


Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice
Płeć: Dziewczyna

PostWysłany: Nie 21:42, 17 Mar 2013 Temat postu:

Mi też coś takiego szumiało więc mechanik poszukał źródła i znalazł tyle, że teraz nie do końca pamiętam co to było wiem że rolka i że związana z alternatorem. Pan próbował wymienić sama rolkę ale się nie dało i musiał cały zestaw z taką metalową łapą....no teraz nic a nic nie szumi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 21:47, 17 Mar 2013 Temat postu:

Będę musiał zgłębić temat bo aż zacząłem się nieco martwić. W sumie to ten szmer jest ze mną już dłuższy czas i nic się z autkiem nie dzieje. Zawsze jednak go bagatelizowałem, myśląc że to po prostu normalny dźwięk związany z pracą silnika.

Z obserwacji moich wynika, że na zimnym silniku to zjawisko nie występuje. Pojawia się dopiero jak silnik złapie trochę temperatury.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 21:55, 17 Mar 2013 Temat postu:

Odpal bez paska wtedy potwierdzisz / wykluczysz alternator

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Nie 21:55, 17 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tom-ziom1
 
 


Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 21:34, 18 Mar 2013 Temat postu:

dokładnie u mnie też na zimnym szmer nie występuje dopiero po rozgrzaniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 21:36, 18 Mar 2013 Temat postu:

Zgłębiałeś może kolego już ten temat?. Zima za oknem u mnie taka, że nawet nie bardzo jest jak dłubać przy aucie a chciałbym wiedzieć co to jest.

Ogólnie wydaje mi się, że to będzie jednak łańcuszek napędu pompy oleju. Wniosek taki można wysnuć na podstawie objawów jakie u mnie występują i tego co można znaleźć nt. podobnych przypadków w silnikach 1.4 oraz 1.9 TDI. Ściągnę wcześniej jeszcze pasek wieloklinowy i zobaczę czy jest jakaś poprawa. Mam jeszcze cichą nadzieję, że to nie będzie jednak ten łańcuch...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sagemini dnia Wto 0:16, 19 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konradt
 
 


Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 13:06, 26 Kwi 2013 Temat postu:

Witam
I jak, ogarnięty został przez kogoś ten problem z szumem.
Z tego co widzę, to częsta przypadłość. Identycznie jest u mnie.
Podzielcie się wynikami.
Pozdrawiam
K.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 7:10, 27 Kwi 2013 Temat postu:

Hej, ja generalnie jeszcze tego nie robiłem ale mam już komplet części potrzebnych do wymiany. Myślę ogarnąć ten temat koło połowy maja. W razie gdybyś chciał kupić komplet napędu pompy oleju do 1.4 TDI, tj.: łańcuch, napinacz i 3 koła zębate mogę Ci polecić pewne źródło w internecie gdzie chyba już taniej kupić tego nie można Szczęśliwy. Ja tam kupiłem komplet Febi a w środku są części identyczne jak w oryginale (łańcuch i napinacz IWIS). Żeby było zabawniej to na napinaczu miejsce gdzie w oryginale znajduje się znaczek VW/Audi zostało starte mechanicznie. Są to zatem najprawdopodobniej te same części co w ASO tylko taniej Szczęśliwy.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sagemini dnia Sob 7:11, 27 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tom-ziom1
 
 


Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:00, 27 Kwi 2013 Temat postu:

podaj link do tej strony

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 7:02, 28 Kwi 2013 Temat postu:

Ja kupiłem tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]

Wziąłem cały komplet, ale sklep ma w swojej ofercie też wszystkie elementy osobno. W sumie mają niezłe ceny i pomimo raczej niewielkiej popularności można znaleźć w necie pozytywne oceny o sklepie. Dla porównania w Intercarsie cena detaliczna kompletu do regeneracji napędu pompy oleju w 1.4 TDI w chwili kiedy ja dokonywałem zmówienia oscylowała w granicach 660,00 zł. Tutaj mamy 338,26 + 16,00 zł za przesyłkę Szczęśliwy.

Gdyby był ktoś zainteresowany mogę zrobić i wrzucić na forum fotki elementów wchodzących w skład zamówionego przeze mnie kompletu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sagemini dnia Nie 7:09, 28 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tom-ziom1
 
 


Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 7:09, 28 Kwi 2013 Temat postu:

to faktycznie bardzo dobra cena kiedy planujesz wymianę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 7:13, 28 Kwi 2013 Temat postu:

Planuje zrobić wymianę koło połowy maja lub nieco później. Będzie to uzależnione też od czasu jakim będzie dysponował kolega z lokalnego forum VAG, który ma mi to zrobić. W piątek wymieniałem u niego gumy stabilizatora i autko jeździ jak nowe Szczęśliwy. Teraz przyszedł czas na łańcuch i będę mógł śmigać spokojnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 19:52, 04 Wrz 2013 Temat postu:

Mały update: jak to w życiu przeważnie bywa, z moich planów wymiany łańcucha napędu pompy oleju w maju niewiele wyszło. Z wielu różnych względów (m.in. dlatego, że nikt specjalnie w Częstochowie nie chciał się tego podjąć) dopiero dziś odebrałem auto po kompleksowej wymianie napędu tj.: łańcucha wraz z napinaczem oraz 3 szt. kół zębatych. W chwili obecnej silnik zauważalnie ciszej i równiej pracuje, nie pojawia się już charakterystyczne szuranie łańcucha słyszalne szczególnie na rozgrzanym silniku. Ogólnie z wymiany jestem bardzo zadowolony. Dodatkowo wymianie poddałem pasek rozrządu, rolkę prowadzącą i pompę wody. Na deser przyszedł nowy filtr paliwa i sprawa na chwilę obecną mechanicznie wygląda bardzo dobrze Szczęśliwy. Oby tylko nic nowego nie wyskoczyło bo finansowo całość wyszła drożej niż zakładałem i kolejne wydatki nie są już mile widziane Mruga.

Tak na marginesie mam do Was pytanie. Z racji tego, że mam nowy filtr paliwa czy nie warto Waszym zdaniem byłoby w tej chwili użyć preparatu do czyszczenia układu paliwowego - Liqui Moly Diesel Spülung 2666?. Kusi mnie, żeby zalać to w tej chwili do zbiornika jednak nie wiem w jakich proporcjach się to stosuje aby móc uzyskać jakiekolwiek zauważalne efekty. Może macie jakieś doświadczenia z powyższym preparatem?.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 19:57, 04 Wrz 2013 Temat postu:

spokojnie robi się ze silnik na nim pracuje zamiast filtra paliwa do momentu jego wyczerpania- daje najlepszy efekt, sam tak robiłem w swoich tdi, BIP-y na pompkach poprawiły się o 15 jednostek http://www.youtube.com/watch?v=gH_aE_OVHRI

http://www.youtube.com/watch?v=-3zpwPNijnI


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Śro 19:58, 04 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin