Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Łamiący się bagnet

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:39, 11 Gru 2015 Temat postu:

trepek będę wdzieczny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 20:55, 11 Gru 2015 Temat postu:

Muszę do narzeczonej napisać aby zmierzyła bo aktualnie przez weekend nie mam samochodu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:46, 12 Gru 2015 Temat postu:

trepek napisał:
Muszę do narzeczonej napisać aby zmierzyła bo aktualnie przez weekend nie mam samochodu.

W takim razie zaczekam jak będziesz miał możliwość zmierzenia osobiście.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:05, 15 Gru 2015 Temat postu:

Dla potomnych :-)

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:14, 15 Gru 2015 Temat postu:

I wszystko jasne, pięknie o to mi chodziło, wielkie wielkie dzięki.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
B_O_N_K
 
 


Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 22:06, 18 Sie 2017 Temat postu:

Jako że w "żonowozie" pod maską znajduje się silnik AUA, a jednocześnie uważam że standardowy bagnet (a raczej linka) w A2 to jakaś pomyłka, stwierdziłem że wstawię drugi bagnet.

I tak zaopatrzyłem się w bagnet z Golfa 1.4 16V, w którym silnik wyglądał identycznie jak BBY oraz zakupiłem nowe mocowania bagnetu (te z Golfa poległo podczas demontażu). Tak więc pełen radości i dumy zamontowałem obydwie zdobycze w miejscu oryginalnej zaślepki i... zgłupiałem. Nowo zamontowany bagnet wskazuje mi max poziom, natomiast oryginalna linka stan minimalny.

Upewniając się że dobrze zamontowałem bagnet, przejrzałem kilkadziesiąt zdjęć silnika AUA z zamontowanym bagnetem - na wszystkich wygląda to identycznie jak po montażu u mnie. Rurka/mocowanie bagnetu założone prawidłowo. Wszystko pasuje idealnie.

Następnie zacząłem przeglądać zdjęcia oryginalnych bagnetów z A2 i takiego jak u mnie jeszcze nie znalazłem:

[link widoczny dla zalogowanych]

Możliwe, że mam zamontowany jakiś z tyłka wzięty bagnet który zaniża poziom oleju?

Myślałem, że po zamontowaniu standardowego bagnetu jak w innych autach koncernu będę miał z tym spokój a tu zagadka...



OK, JUŻ ZNALAZŁEM - MAM UŁAMANĄ KOŃCÓWKĘ W ORYGINALNYM BAGNECIE I NIE BĘDĄC ŚWIADOMYM ZALEWAŁEM NIECO ZA DUŻO OLEJU. ZAMONTOWANY STANDARDOWY BAGNET (jak w innych autach koncernu) POKAZUJE PRAWIDŁOWY STAN.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez B_O_N_K dnia Pią 22:15, 18 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tede
 
 


Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pomorskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 19:41, 20 Sie 2017 Temat postu:

No i mnie dopadł ten zaszczyt w postaci złamanego bagnetu.
Jak dla mnie to dużo dać kilka dych za to aby mieć cały kawałek plastiku.Gdyby zrobić przegląd w całym samochodzie i wszystko wymienić w ASO co nie wygląda jak z fabryki to by wyszło więcej niż auto jest warte po zliczeniu każdego elementu więc postanowiłem zrobić sobie końcówkę bagnetu DIY.
Końcówka ma 4.1cm a dokładnie wykorzystałem wtyk bananowy mosiężny który mi został jak robiłem okablowanie do sprzętu audio.
Odłamek który został to podgrzałem i usunąłem.Linka stalowa zakończona jest fabrycznie kuleczką zrobiona na gorąco.Nałożyłem wtyk bananowy zamiast użyć śruby to zalałem to cyną tak że wypełniło całą wewnętrzną przestrzeń a te zakończenie bagnetu w postaci kulki nie umożliwi samoistne wypadnięcie wtyku bananowego gdy otwór jest polutowany.Temperatura topnienia cyny jest wyższa niż oleju w silniku więc się nie roztopi.Gabarytami jest prawie taki sam jak oryginalna plastikowa końcówka i zakończenie jest okrągłe co ułatwia wprowadzenie bagnetu.Jeszcze zbieg okoliczności w postaci frezów i pokazuje prawidłowy poziom oleju.
Nie potrafię wkleić zdjęcia więc mogę wysłać na maila jeśli ktoś zainteresowany.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zemanpg
 
 


Dołączył: 29 Sie 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:17, 29 Sie 2017 Temat postu:

Czy ktoś z forumowiczów podał by długość całkowitą, nie tylko końcówki? Do modelu 2001 1.4 TDI 75KM
Cała długość mam na myśli od miejsca gdzie zaczyna się linka przy korku do czubka końcówki. Po cichu zakładam, że długość korka aż do linki jest taka sama w oryginalnych bagnetach a tą znam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 12:07, 24 Wrz 2017 Temat postu:

zemanpg napisał:
Czy ktoś z forumowiczów podał by długość całkowitą, nie tylko końcówki? Do modelu 2001 1.4 TDI 75KM
Cała długość mam na myśli od miejsca gdzie zaczyna się linka przy korku do czubka końcówki. Po cichu zakładam, że długość korka aż do linki jest taka sama w oryginalnych bagnetach a tą znam.


Przypomnij mi sie na PW.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mar11111
 
 


Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Małopolska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 13:45, 24 Wrz 2017 Temat postu:

Jutro Ci wyślę wymiary dokładne. Ja kupiłem w serwisie audi w bielsku białej oryginalny bagnet za coś koło 60 zł i używam go tylko do pomiarów a złamany jeździ na co dzień Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekPL
 
 


Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 16:46, 26 Wrz 2017 Temat postu:

witam
mam problem z bagnetem. złamana końcówka.
W Płocku w serwisie oryginalny bagnet do 1.4 benzyna z 2000r kosztuje 52zl brutto.
Jednakże przeglądałem sobie bagnety na allegro i znalazłem podobny (?) tak jakby od strony technicznej jak np. od fiata 1.3 diesel

czy nie dałoby sie go przerobić aby pasował do audi?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tede
 
 


Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pomorskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 13:53, 27 Wrz 2017 Temat postu:

Kup sobie wtyk identyczny jak ten:
[link widoczny dla zalogowanych]

Zdejmij plastik z wtyku bananowego i harmonijkę sprężystą,usuń końcówkę plastikową bagnetu przylutuj w miejscu śrubki na stałe lub przykręć.Pilnikiem lub szlifierką sobie zaznacz miejsce od min do max poziom oleju i to wszystko.(wymiary końcówki znajdziesz poniżej w postach a ten wtyk po założeniu będzie tej samej długości co oryginał).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekPL
 
 


Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 11:31, 02 Paź 2017 Temat postu:

wielkie dzięki za podpowiedz. dzisiaj biorę się za ten bagnet. poinformuje o wynikach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
555
 
 


Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 17:33, 15 Mar 2018 Temat postu:

Dorzuce swoje 5 gorszy. Bagnet mozna naprawić w łatwy, szybki i co najważniejsze TRWAŁY sposób. U mnie jest bagnet z koncówką G, zamienny z R - niestety ten najdroższy. Z G nigdzie nie moglem znaleźć. W ASO chcą na dzień dzisiejszy 170 zł !! Bagnet jest wykonany z tworzywa które stanowi cienką osnowę dla miekkiej pianki i to ratuje sytuację. Otóż odtłuszczamy koncowki gdzie sie złamało, laczymy je wbijac obcegami ostra igłę (najlepsza z agrafki bo jest elastyczna). Nabijamy je razem, na łączenie kropelka kleju epoksydowego lub nawet zwyklej kropelki .......

i teraz najwazniejsze
a trzeba to zrobic przed polaczeniem obu czesci bagnetu igłą..... zakladamy dobrą osłonke TERMOKURCZLIWA taka do przewodow elektrycznych o jak najmniejszej srednicy, opalamy, studzimy i gotowe. Naprawa zajęła mi doslownie 10 minut a bagnet trzyma sie elegancko. W ogóle zeby go zabezpieczyc mozna by nalozyc taka osłonke termokurczliwa na cala długosc tyko ze ta kulka przeszkadza. U mnie złamał sie 5 cm pod kulką. Długosc calego od gornej nasady do konca to dokladnie 63,0 cm.

TAK WYGLADA BAGNET G lub R

[link widoczny dla zalogowanych]

Bagnet utknal w rurce przy samej misce ale nie wpadł do srodka. Odkrecamy ja przy misce olejowej TROXEM nr 5 - jest tylko 1 srubka. Kiepski dostep, ledwo mozna obrócic klucz ale da sie. Wystarczy poluzowac dalej idzie reką. Ciagniemy do gory bo ta dwururka wchodzi na takiej uszczelce jak przy koncowce weza ogrodowego w miske okolo 1,5 cm takze na boki i do gory. Uwaga bo to plastik. Bagnet wychodzi bez problemu.

Moze komus sie przyda. Powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 555 dnia Czw 22:26, 15 Mar 2018, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 0:20, 18 Mar 2018 Temat postu:

Strasznie duzo za bagnet a z wygladu podobny do tego z 1.4 tdi. Do tdi bagnet kosztuje w ASO 60zl.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tede
 
 


Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pomorskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 18:26, 19 Mar 2018 Temat postu:

Niestety za części zamienne producent woła wiele,wiele więcej niż ich koszt produkcji.Ile może kosztować metr linki stalowej plus kawałek plastiku kiepskiej jakości bez żadnych dodatków włókna lub coś podobnego który po paru latach się złamie.Technologii do produkcji też nie potrzeba.
Gdyby A2 złożyć samemu ze wszystkich części kupionych w ASO o ile by były dostępne to 500 tys złotych było by mało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Janusz123456789
 
 


Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieciszew

PostWysłany: Śro 22:05, 05 Wrz 2018 Temat postu:

Ja kupiłem nowy zapasowy bagnet w ASO za ok 40zł, więc taniej niż na aukcjach, ale..


okazuje się że nowy bagnet o wiele trudniej włożyć i wyjąć niż stary, zacina się, blokuje, tak że w rezultacie włożyłem spowrotem stary bagnet i ostrożnie się nim posługuję.
Tzn. gdy wyczuwam opór to nie ciągnę na siłę, tylko obracam w lewo-prawo i wyciągam dalej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 4:48, 06 Wrz 2018 Temat postu:

Jakaś różnica w długości, albo zdjęcie tak wyszło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rarytas1
 
 


Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 6:52, 06 Wrz 2018 Temat postu:

Ten stary bagnet to jaki masz model?. Wygląda jak mój, z dziurkami na końcówce do sprawdzania poziomu. Tam nie ma co się zepsuć, urwać nie to co modele kolegów z plastikowymi końcówkami.
Kupiłeś od tak na zapas czy coś z tamtym się działo
Ze wszystkim trzeba uważać i dopytywac w aso bo tak jak ja kupowałem ramię do wycieraczki z aso za 330 po modernizacjach gdzie na portalach aukcyjnyc życzą sobie tyle samo za 15 letni szrot


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rarytas1 dnia Czw 6:58, 06 Wrz 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Janusz123456789
 
 


Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieciszew

PostWysłany: Czw 13:07, 06 Wrz 2018 Temat postu:

mój bagnet ma nr 8Z0115611P , ma taką samą długość jak stary, na zdjęciu tylko tak wyszło jakby się różniły.

Kupiłem nowy po naczytaniu się tych wszystkich historii o połamanych bagnetach. Stary planowałem uciąć i trzymać w roli zaślepki, a nowy w bagażniku wyjmować tylko do sprawdzania poziomu.
No ale tak jak pisałem, nowy jest jakby sztywniejszy i mniej elastyczny, stary mniej się zacina więc narazie go pozostawiam.

Próbowałem też zrobić bagnet z linki stalowej, wchodzi bardzo płynnie bez problemów, ale poziomu oleju nie idzie ustalić, zwyczajnie nic nie widać, w przeciwieństwie do fabrycznego plastikowego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin