Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andrzejaslo
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:13, 12 Sty 2016 Temat postu: Ktoś stosuje/stosował olej 2T do dwusuwów jako dodatek do ON |
|
Czytając opinie na temat jakości oleju napędowego na polskich stacjach, uzyskałem informacje że od 2005-2006r ON jest mocno odsiarczany, z jednej strony to dobrze bo siarka powodowała korozję ale z drugiej strony źle zwłasza dla silników CR gdyż siarka i jej związki poprawiały tzw. smarność paliwa która działała korzystnie na pompę wysokiego ciśnienia i wtryski.
Jak wiadomo w każdym oleju napędowym zawartość biokomponentów musi wynosić 5%-7% które to nieco poprawiają smarność oleju napędowego ale z drugiej strony powodują inne negatywne skutki np. gromadzenie się nagaru w silniku, zapychanie wtrysków czy wydzielanie się parafiny w ujemnych temperaturach i zapychanie filtra paliwa.
Jako środek zapobiegawczy przed przedwczesnym zatarciem się pompy wysokiego ciśnienia i koniecznością regeneracji lub wymiany wtrysków niektórzy stosują (Niemcy już od dłuższego czasu) olej 2T do dwusuwów który znacząco poprawia smarność ON i oczyszcza z nagaru silnik. Po pewnym czasie podobno można zaobserwować poprawę w korekcji wtrysków.
Nie będę się rozpisywał jeżeli ktoś chce zgłębić temat to poniżej podaje linki do dwóch bardzo rozbudowanych dyskusji na ten temat:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Sam osobiście zamawiam i będę testował olej Ravenol Skuter 2T
Wypalę ze 2 baki i zapodam czy korekcję wtrysków się zmienią na gorsze czy lepsze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez andrzejaslo dnia Wto 23:04, 12 Sty 2016, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:32, 12 Sty 2016 Temat postu: |
|
Czekam na relację :-)
Osobiście polecam oleje Ravenol, dobre są również do skrzyń biegów (jeśli ktoś by miał awersję do Castrola, który jeśli chodzi o skrzynię biegów, jest bardzo dobry).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Śro 9:41, 13 Sty 2016 Temat postu: |
|
olej 2T czyli do dwutakta jak najbardziej ba w comonreilach wręcz powinno się go dolewać a nie powinno się lać tych wynalazków czyszczących kleanów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
andrzejaslo
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 12:06, 13 Sty 2016 Temat postu: |
|
Tak z ciekawości w A2 z 2001r 1.4 TDI AMF pojemność baku to podobno 21l a ile pozostaje w baku jak zaczyna mrugać rezerwa? więcej/mniej niż 4l?
Próbował może też ktoś lać pod sam korek ile wejdzie?
Jeszcze chciałem się upewnić czy w którychś modelach silnikach diesla w A2 były montowane DPF-y (filtry cząstek stałych)? Podobno w AMF nie ma ale jak by ktoś mógł wymienić wszystkie diesle (w A2) w których były montowane DPF-y.
Pytam bo to przydatna informacja jeżeli ktoś planuje dobrać odpowiedni olej 2T do swojego silnika.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez andrzejaslo dnia Śro 12:15, 13 Sty 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:07, 13 Sty 2016 Temat postu: |
|
AMF z 2001r ma bak 34 litry.
W żadnej A2 nie były montowane DPFy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Śro 16:49, 13 Sty 2016 Temat postu: |
|
dpf-a nie ma ale nie przeszkadza lać olej 2t do silnika cr każdej marki nie ma to wpływu na DPF-a a czyści układ jak najlepszy liuklimoly czy jak to świństwo się nazywa a nagaru nie uświadczysz w głowicy ani układzie wydechowym niby dziwne ale to fakt , w silnikach HDI to stosują wystarczy poczytać forum peugeota
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grzesiugm
Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: sląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:29, 15 Sty 2016 Temat postu: |
|
a ja leje oryginalne dodatki smarne i nie tlko, takie jak mają w rafineriach
koncentrat, 1-3l na 1000l ON, wiec grosze wychodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daru_
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lębork 1.2 / 1.4 TDI Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:22, 05 Lut 2016 Temat postu: |
|
Witam wszystkich
Jestem tu nowy kilka dni temu kupiłem żonie A2 1.2 TDI.
Ja natomiast 8 lat pomykam A6 C5 2,5TDI i od wielu lat dolewa do ON olej 2T Liqui Moly 1052 w proporcji 1 do 30 i wbrew złych opinii tych silników z moim nic się nie dzieje. Żony A2 oczywiście także będzie jeździła z dodatkiem oleju 2T Liqui Moly.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
andrzejaslo
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:11, 05 Lut 2016 Temat postu: |
|
Witaj,
Na pewno 1 do 30??? to by było 1,66L na 50L ON (to więcej niż do piły łańcuchowej gdzie daje się 1:50)
Dodatek oleju 2T w proporcji 1:50 zmniejsza liczbę cetanową o 26 punktów!
W proporcji 1:150 zmniejsza LC tylko o 3 punkty.
Prawidłowe proporcje to od 1:200 do 1:300 czyli ok 0,4L na 100L ON
Liqui Moly 1052 to bardzo dobry olej, tylko troszkę drogi.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez andrzejaslo dnia Pią 20:14, 05 Lut 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daru_
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lębork 1.2 / 1.4 TDI Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:03, 08 Lut 2016 Temat postu: |
|
Słuszna uwaga chciałem napisać 1:300 w takich proporcjach stosuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
colorstormimolagelbA2
Gość
|
Wysłany: Wto 9:05, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
Zamiast dolewac olej do dwutakta
Ostatnio zmieniony przez colorstormimolagelbA2 dnia Pon 14:41, 25 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Wto 9:23, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
colorstormimolagelbA2 napisał: | Zamiast dolewac olej do dwutakta wystarczy tankowac ON na Auchanie,orlenie lub BP
Tam sprzedawane paliwa zawieraja duza ilosc substancji oleistych...
Ja do swojego bmw CR tankuje tylko na statoil. |
podziwiam twoją wiarę , ale nie o to chodzi gdzie tankujesz tylko zabezpieczenie pompek czy pompy wysokiego ciśnienia w comonreilach a druga ważniejsza sprawa to to że po dolewaniu oleju do dwutaktu układ wydechowy jest czyszczony do gołego wbrew logice ale tak to działa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
colorstormimolagelbA2
Gość
|
Wysłany: Wto 10:31, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
To nie wiara
Ostatnio zmieniony przez colorstormimolagelbA2 dnia Pon 14:41, 25 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Śro 10:09, 10 Lut 2016 Temat postu: |
|
colorstormimolagelbA2 napisał: | To nie wiara tylko rodzinne 50 letnie doswiadczenie w badaniu laboratoryjnym cieczy
Dolewajcie co chcecie i uwazacie za stosowne.
Moj diesel pracuje jak benzyna wiec ja obstaje przy swoim i nie tankuje oleistych ON do CR. |
mówisz 50-cio letnie doświadczenie w badaniu paliw tylko te stacje w PL typu statoil są 10 może z hakiem w PL , a powiedz mi z kąd biorą się te afery paliwowe ? ten rynek jest tak patologiczny że ja bym za niego nie dał sobie paznokcia obciąć , lepiej lać ciut oleju niż potem bulić kilka tys mechasowi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
andrzejaslo
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:25, 10 Lut 2016 Temat postu: |
|
colorstormimolagelbA2 napisał: | Zamiast dolewac olej do dwutakta wystarczy tankowac ON na Auchanie,orlenie lub BP
Tam sprzedawane paliwa zawieraja duza ilosc substancji oleistych...
Ja do swojego bmw CR tankuje tylko na statoil. |
Ja też tankuje na Orlenie ale zważywszy na to że na wszystkich stacjach w Polsce są paliwa tylko z Orlenu lub Lotosu to znając polską mentalność nie dałbym sobie reki uciąć czy na różnych stacjach Orlenu, BP, Statoilu itd. jakość ON jest taka sama.
Jeszcze jednym argumentem dla mnie jest fakt że Niemcy zaczęli stosować olej 2T do ON długo przed nami i chwalą sobie to rozwiązania i potwierdzają zalety tego rozwiązania. A jeżeli ktoś był w Niemczech i zatankował sobie np. na Aralu (polecam) to wie co to znaczy dobry olej napędowy(nie ma w Polsce takiej jakość oleju i długo nie będzie). I pomimo dużo lepszej jakości ON leją nagminnie do niego olej 2T, o czym to świadczy???
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez andrzejaslo dnia Śro 22:26, 10 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|