Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:12, 29 Sty 2014 Temat postu: |
|
Moja A2 wczoraj zrobiła trasę Poznań >> Zielona Góra za jednym zamachem i raczej bez agresywnej jazdy, bardziej emerycko i na spokojnie (na odcinkach autostradowych prędkość koło 120 km/h). Parę godzin później droga powrotna do Poznania.
Spalanie średnie według komputera 4,9 l /100 km.
Dzisiaj z kolei znowu trasa Poznań >> Szczecin, potem Szczecin >> Gorzów Wlkp. Średnia spalanie według komputera 5,1 l /100 km.
Nie wiem czy te wyniki Ci coś podpowiedzą, ale mimo warunków zimowych średnie spalanie na długich trasach wynosi w A2 mojej Żony około 5 l /100 km, niestety krótkich tras to auto nie robi. Dodam, że moja żona nie ma ciężkiej nogi i prędkości rzędu 160 km/h nie osiąga. Dodam też, że spalania z dystrybutora nie liczę (lenistwo) więc nie potrafię odpowiedzieć na ile precyzyjny jest komputer w A2, ale nie wygląda na to aby miał wybitnie przekłamywać
Jest spora szansa, że w weekend będę miał okazję "pokręcić" się zimnym autem po mieście, dam znać co zaobserwuję - tylko nie wiem czy taki test i jego wyniki będą dla kogoś miarodajne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:47, 31 Sty 2014 Temat postu: |
|
Miałem dziś okazję zabrać Rodzinkę na wycieczkę Rybnik-Wisła-Rybnik. Dystans 150 km . 4 osoby, pełny bak paliwa, spalanie średnie 4,9l/100km. Prędkośći dwupasmówką 70/100/120 jazda normalna.Czyli spalanie raczej ok. Tylko na zimnym spalanie masakra . Z tego wynika że przepływka ok. Trza pomyśleć nad wcześniejszym podgrzewaniem płynu przed wyjazdem. Zaletą byłoby wsiadanie do ciepłego wozu i zarazem spalanie byłoby mniejsze.
Chciałbym przyznać się do pewnego eksperymentu który wykonałem z czujnikiem temperatury. Jeśli czujnik temperatury jest odpowiedzialny za wysyłanie informacji do ECU i co przekłada się na spalanie zastanawiałem się jak lub co zrobić aby czujnik a raczej temperatura motorowni wcześniej "wstawała" i wymyśliłem że na zimne dni czujnik można by przy mocować bezpośrednio do głowicy co wykonałem wykorzystując pewną dziurę fabryczną używając wytoczonej tulejki z amelinium . I co? podczas eskapady temperatura podniosła się po przejechaniu ok 5 km. puźniej podniosła się do 90 st.C i trzymała się równo. nie falowała jak niektórym forumowiczom. Przemyślcie sprawę czy to ma to jakiś sens ( czy dobrze rozumuję) jakie może mieć to konsekwencje. Przyznam że temperatura ani razu nie przekroczyła 90 st.
Tu link do mojego pomysłu
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 20omega dnia Pią 18:09, 31 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:29, 31 Sty 2014 Temat postu: |
|
Jest jedno pytanie dlaczego producent zwiększył dawkę paliwa przy zimnym silniku? Na pewno nie bez powodu, obyś na dłuższą metę nie wykończył silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:44, 31 Sty 2014 Temat postu: |
|
W jakim sensie ? Inżynierowie audi chwalą się że A2 pali 3l/100 km. A wózek pali 8 l . W wielu postach piszemy że silnik jest sprawny i nie przegrzewa się więc stąd mój pomysł, ale udowodnijcie mi że się mylę. Nie jestem w stanie wszystkiego przewidzieć. Nie mam ochoty wykończyć silnika.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 20omega dnia Pią 18:50, 31 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:58, 31 Sty 2014 Temat postu: |
|
3L pali 1.2 TDI jak wieje w plecy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:33, 31 Sty 2014 Temat postu: |
|
20omega napisał: | W jakim sensie ? Inżynierowie audi chwalą się że A2 pali 3l/100 km. A wózek pali 8 l . W wielu postach piszemy że silnik jest sprawny i nie przegrzewa się więc stąd mój pomysł, ale udowodnijcie mi że się mylę. Nie jestem w stanie wszystkiego przewidzieć. Nie mam ochoty wykończyć silnika. |
Może przesadziłem z tym wykończyć
Nie jestem inżynierem ani ekspertem w pisaniu programów do sterowników ale na pewno tak to ustawili aby silnik nie tracił mocy i przejechał bezawaryjnie sporo kilometrów. Może jeszcze ktoś się odezwie i odp. na to pytanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:19, 31 Sty 2014 Temat postu: |
|
Nie chcę wypowiadać się na 100%, bo nie jestem pewny tego co piszę ale porównując z poprzednim samochodzie też z silnikiem 1,2tdi miałem w zimie mniejsze spalanie i przypominam sobie, że jak silnik był zimny to nie wskakiwał na wyższe obroty na postoju tak jak teraz w A2. Nie zwracałem wtedy na to uwagi bo myślałem, że to normalne ale teraz wiem, że jak zimny to wyższe obroty oraz wyższe spalanie aż silnik nie złapie przynajmniej 60*C. Prawdopodobnie w tamtym aucie nie sprawny czujnik temperatury silnika podawał błędny odczyt i komputer nie podawał wyższej dawki paliwa. W aucie tym nie było wskaźnika temperatury tylko niebieska lampka, która mrugała czasami z niewiadomych przyczyn po przejechaniu ok. kilku kilometrów. Wiedziałem, że to objaw właśnie nie sprawnego czujnika ale nic z tym nie robiłem. Przypomniałem sobie również, że silnik był słabszy jak był zimny ale to była chwila ok 1 może 2 kilometry porównując z A2.
Autko sprzedałem z przebiegiem 185kkm (ja przejechałem 125kkm) i najlepsze co w nim było to właśnie silnik a pompowtryskiwacze jak z fabryki czyli nic się nie stało z silnikiem.
Będę musiał zrobić też jakiś mały eksperyment z tym czujnikiem temperatury w A2 i porównać z poprzednim autem czy tak samo było może nie będzie aż tak źle i spalanie w zimie spadnie na krótkich trasach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pią 22:29, 31 Sty 2014 Temat postu: |
|
no i nie zawsze fabryka ma rację patrząc na stare silniki z pośrednim wtryskiem teraz z bezpośrednim więc też kombinują i uczą się ile wynalazków wymyślono przypadkiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:21, 01 Lut 2014 Temat postu: |
|
Ja bym uważał na kombinowanie w czujnikiem temperatury, bo w efekcie dostaniesz za małą dawkę paliwa w stosunku do temperatury silnika, a nie wierzę, że na dłuższą metę nie przyniesie to negatywnych skutków. W dieslu może tego tak nie odczujesz i "zubożoną" mieszanką paliwową nie zrobisz sobie takiej "krzywdy" jak w silniku benzynowym, ale jak i tak nie porwałbym się na takie eksperymenty - w mojej (niefachowej) opinii to pozorna oszczędność i w końcu odbije się na jednostce napędowej.
W benzynie 2.0 8V ze stajni Renault przy uszkodzonym czujniku temp. silnika wpinałem zamiast niego rezystor o określonej wartości, ale tylko po to żeby przy temperaturach na poziomie -15 'C móc uruchomić silnik/rozgrzać go w trasie i po kilku kilometrach wypiąć (przymusowe rozwiązanie awaryjne, czekałem na sprowadzenia zamówionego czujnika). Innej metody uruchomienia auta nie było, czujnik temp to był termistor o ujemnej rezystancji temperaturowej.
I jeszcze jedno ! To że na zegarach masz informację o temperaturze 90'C to wcale nie oznacza, że ona dokładnie tyle wynosi. Poczytaj o "bezwładności" i dokładności wskazań czujnika temperatury silnika, rozbieżność jest spora. Aby odczytać dokładną temp czujnika potrzebny kabelek, przewinęło się to już przez nasze forum.
Wracając do obiecanych testów. Dzisiaj pokręciłem się w sumie 18 km (dwie trasy po około 9 km przedzielone odstępem godzinnym) po Poznaniu, trochę po centrum, trochę po obrzeżach. Testy nie będę pewnie zbyt miarodajne, ale :
- auto cały czas parkowane pod chmurką, w momencie startu silnik miał temp otoczenia
- komputer zrestartowany zaraz po odpaleniu silnika
- temperatura zewnętrzna: około 7'C
- opony: zimowe
- styl jazdy: normalny, bez szaleństw
- włączony tryb ECON (żeby klima nie działała, Webasto i tak nie wstało przy temp 7'C)
- ogrzewanie na panelu klimatronic włączone na tryb Auto na 23'C
- ruch na trasie: raczej niewielki, zero korków, trafiły mi się tylko przymusowe zatrzymania i chwilo postoje na kilku/kilkunastu skrzyżowaniach (światła).
Wnioski:
1) Według wskazań zegarów, po przejechaniu 8-9 km spokojnym tempem temp silnika wynosiła około 75'C (termostat wymieniłem kilka miesięcy temu i poprawa była zauważalna od razu, stary termostat był uszkodzony).
2) Według komputera średnie spalanie z całej trasy (2 x 9 km) wyniosło 5,4 l /100 km.
Żałuję, że nie miałem okazji potestować auta w temperaturze poniżej zera, ale... pogoda nie sprzyja. Może kolejnym razem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Sob 22:23, 01 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pią 7:10, 30 Maj 2014 PRZENIESIONY Pią 14:24, 30 Maj 2014 Temat postu: Re: Ile wam pali 1.4 tdi 75KM? |
|
U mnie minimum to 5/100 mniej nie spali chyba że na chama bym powoli jeżdził ,dodam że mam chipa ale moim zdaniem niby to nie dużo bo tylko 5/100 ale tyle to palił mi peugeot 307 kombi 1,6 HDI waga 1400 kg więc tu w tych naszych szału nie ma i w dodatku te efekty akustyczne
a zapomniałem że synowi octavia 1.9 tdi 110 ps pali to samo co mnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tadziktoja
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zachodniopomorskie Płeć:
|
Wysłany: Pią 1:35, 30 Maj 2014 PRZENIESIONY Pią 14:26, 30 Maj 2014 Temat postu: Ile wam pali 1.4 tdi 75KM? |
|
Proszę użytkowników tego silnika o podanie raportow spalania.
Ostatnio wymieniłem rozrząd i zauważyłem ze jakby więcej palił o 0.5 litra. Średnie spalanie komputer pokazuje 6 litrow. Głównie jeżdżę po mieście. Staram się jeździć delikatnie. Czytam po forach ze innym pali 5L albo nawet ponizej w mieście. Jakoś nie chce mi się wieżyc. Jak to wygląda u was? Czy 6 litrów po mieście jak na takie auto to nie za dużo ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tadziktoja dnia Pią 1:36, 30 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bratki
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:29, 30 Maj 2014 Temat postu: |
|
Już się wypowiadałem na temat spalania i ostatnio zostałem wyśmiany:) Dziś zrobiłem trasę do Zakopanego i z powrotem. Wyszło równe 400km. Tankowałem przed wyjazdem do pełna i w tej chwili mam praktycznie 2/3 baku. Więc prosto licząc jadąc tak dalej i wyjeżdzając bak do sucha zrobiłbym prawie 1200km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrspecial
Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Berlin Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:37, 31 Maj 2014 Temat postu: |
|
sorki ale niewiem czy wiesz np ; umnie w skodzie zanim zgasnie pierwsza kreska robie 540 km niepamietam dokladnie ale jest chyba ich 8 i niema co liczyc ze zrobie kikla tysiecy na zbiorniku niema takiej opcji jak zgasnie piewsza kreska na wskazniku to puzniej leca owiele szybciej miale audi z silnikiem amf probowalem roznych technik jazdy jadac emeryt czyli do 90 km udalo mi sie osiagnac 4,5 litra i to tylko raz jakims cudem normlnie to zawsze bylo 5,5
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bratki
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
Wysłany: Nie 7:57, 01 Cze 2014 Temat postu: |
|
W sumię rację masz,że pierwsza kreska najwolniej spada. Mimo tego jadąc przepisowo:-) 1000km na baku jest do zrobienia:-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 8:06, 01 Cze 2014 Temat postu: |
|
bratki napisał: | W sumię rację masz,że pierwsza kreska najwolniej spada. Mimo tego jadąc przepisowo:-) 1000km na baku jest do zrobienia:-) |
ale chyba na baku 42-litrowym bo na 35-cio nie ma najmniejszych szans ,mnie po 550 kilometrach świeci rezerwa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:37, 01 Cze 2014 Temat postu: |
|
Jak dobijesz ropki pod korek (odpowietrzysz bak) i zastosujesz mocno emerycki styl jazdy to na baku 34 l zrobisz spokojnie ponad 800 km. Moje A2 po odpowietrzeniu baku przy tankowaniu, po którym wchodzi extra 4 litry ropki, spokojnie robi 700-750 km przebiegu, wskazując średnie spalanie na FISie na poziomie około 4,7-4,8 l/100 km, przy czym większość z prędkościami około 110 km/h. Jak autem się jeździ "emerycko" lokalnymi drogami to FIS bez problemu pokazuje średnie spalanie 4,2 l/100 km, poniżej 4 też mi czasem zagości na szafie, ale to naprawdę musi być trasę gdzie nie zależy mi na czasie, a raczej na podziwianiu krajobrazu
PS. Moje A2 zazwyczaj robi trasy po 200-300 km bez postoju i po mieście mało gania - taką jazdą auto przelatuje 3000-4000 km miesięcznie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 11:38, 01 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
neo292
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zachodniopomorskie Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:06, 20 Lip 2014 Temat postu: |
|
No dobra ja niedawno swoją A2 machnąłem 1400 km do Chorwacji głównie autostrady predkość średnia na FIS-ie 100km/h trochę korków, jechałem po autostradzie 140km/h, średnio spaliło 5l/100km chyba nie najgorzej aha trzeba doliczyć jedną fotkę z fotoradaru z Austrii jak przyjdzie sic!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pon 8:49, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
no ja trochę też psioczyłem ale teraz lato i trochę więcej tras głównie na ryby to spalanie spada do 4,5/100 nie ma żle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 13:16, 14 Gru 2014 Temat postu: |
|
a teraz już lekkie mrozy zimno i spalanie podskoczyło do równe 6/100 głównie miasto 13km w jedną i 13 drugą , a temperatura po 12 kilometrach dopiero pokazuje 90 stopni
niestety brak dobrodziejstwa w postaci vebast-a
kusi mnie zamontować coś takiego
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
tylko czy akuś to wytrzyma , ciekawi mnie jak długo by to musiało grzać aby podgrzało do tych 70 stopni
i pytanie czy ta kopułka pasuje do naszego silnika , niby to samo bez jednego gara ?
już wiem kopułka nie pasuje , trzeba kupić z laguny najlepiej ten kawałek rury z 3 świecami
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez berthold61 dnia Wto 16:33, 30 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
maru
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koło Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:20, 13 Sty 2015 Temat postu: |
|
Dla statystyki:
Ostatnio trasa ok. 120km, spokojna jazda (nie spieszyło mi się), 2 godziny, max 100km/h - średnie spalanie wg FISa: 4,3L.
Ale w warunkach miasto+trasa potrafi to być 5,5-6L. Poza tym ciągle uczę się jeździć.
Przy okazji zapytam - jakie są "zdrowe" obroty dla mojego silnika? Da się to jakoś określić? Staram się traktować 1500 jako ekstremalne minimum, zazwyczaj przy normalnej jeździe poniżej 2000, zmiana biegów powyżej 2000 (czasem lubię "przycisnąć" i dopiero zmienić).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maru dnia Wto 20:21, 13 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|