Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
avidawid
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: podlaskie Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:40, 09 Lip 2013 Temat postu: Filtr paliwa |
|
witam gdzie w modelu 1,4 tdi znajduje sie filtr paliwa . i jaki nr filterka i marka bedzie najodpowiedniejszy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:40, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
Filtr paliwa znajduje się pod podwoziem z lewej strony od zbiornika paliwa mniej więcej pod lewymi tylnymi drzwiami. Filtr osłonięty jest oczywiście aluminiową blachą , którą trzeba zdemontować odkręcając wkręty. Najlepszy i najdroższy jest Knecht natomiast dobre i tańsze ok. 80zł to Mann lub Bosch. Ja osobiście mam Boscha, Knechta w sklepach trzeba zamawiać, montowany jest na pierwszy montaż. Nie napisałeś z którego roku posiadasz autko jest to ważne gdyż występują całe filtry oraz wkłady do filtrów, musisz to ustalić sprawdzając w serwisie podając nr VIN ew. obejrzeć jaki masz zamontowany fabrycznie.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Wto 21:12, 09 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
gidon
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:35, 14 Lis 2013 Temat postu: |
|
witam
szybkie pytanko - czy wymieniajac filtr trzeba nowy zalac paliwem (ON)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:55, 14 Lis 2013 Temat postu: |
|
Trzeba aby nie zapowietrzyć układu, najlepiej przy wymianie przelać paliwo ze starego filtra do nowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:42, 16 Lis 2013 Temat postu: |
|
A czy mógłby ktoś podać nr katalogowy zaworka zwrotnego do tego filtra. Chodzi mi o silnik AHF?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 8:25, 17 Lis 2013 Temat postu: |
|
A czasem AHF to nie jest silnik 1.9 TDI na pompie 110 KM ? Masz taki w Audi A2
?
A tak poważniej to podaj prawidłowe oznaczenia, albo podpowiedz jakie to auto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:36, 17 Lis 2013 Temat postu: |
|
Ups. Sorki pomyliłem się z poprzednim silnikiem , który miałem w Octavii. Mój to AMF 1.4 Tdi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:06, 17 Lis 2013 Temat postu: |
|
Przydałby się Twój VIN, albo chociaż jego końcówka + rok produkcji auta.
Zapewne chodzi o 057127247E - cena w ASO 170 zł brutto. Na Allegro jest zamiennik z końcówką A (domyślam się, że pasuje) w cenie 35 zł brutto z wysyłką ~:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 13:14, 17 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Nie 15:19, 17 Lis 2013 Temat postu: |
|
mój nr VIN to WAUZZZ8Z72N006840. A propo Co to za ETKA Gdzie taką można zassać ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:39, 17 Lis 2013 Temat postu: |
|
[link widoczny dla zalogowanych] a dalej opcja po lewej > carprog2
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:50, 17 Lis 2013 Temat postu: |
|
20omega napisał: | mój nr VIN to WAUZZZ8Z72N006840. A propo Co to za ETKA Gdzie taką można zassać ? |
Kolega grom dobrze prawi
A co do Twojego VINu to wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że masz filtr jak na obrazku powyżej. Jak do niego trafić masz podane w poście wyżej, a w górnej części screena masz podaną dokładną kategorię. Wbrew pozorom filtr paliwa nie jest w grupie 2( czyli m.in. układ paliwowy) tylko w grupie 1 --> rysunek 127-30.
Jeszcze w ramach informacji podam Ci nowy link do sklepu Gajos, gdzie na podstawie P/N części możesz zweryfikować cenę w ASO:
[link widoczny dla zalogowanych]
Owocnych łowów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bratki
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:34, 29 Gru 2013 Temat postu: |
|
Ja dziś zauważyłem u siebie, że mam kałuże ON dokładnie pod filtrem paliwa:/ ( Filtron) Zaglądnąłem, a że nie mam osłony w tym miejscu widziałem, że na końcówce filtra widać kroplę ON. Sięgnąłem ręką dokręciłem bardziej ten czarny łepek, trochę się polało, ale za chwile przestało. Powiedźcie mi do czego jest ta końcówka na filtrze paliwa? Może ma tak kapać?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bratki dnia Nie 11:35, 29 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:11, 29 Gru 2013 Temat postu: |
|
Jest to koreczek spustowy kondensatu wody z ropą gdyby taki się pojawił na dnie filtra, należy wtedy poluzować korek i spuścić ok 100ml paliwa. Korek musi być dokręcony i szczelny. Moim zdaniem jest chyba już zbędny bo nie słychać aby dolewali wodę do ropy na stacjach paliwowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bratki
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:54, 29 Gru 2013 Temat postu: |
|
W sumie korek był tak o dokręcony. Dokręciłem go ile mogłem. Swoją drogą jak nieszczelność jest gdzieś przy złączach, może ściekać po obudowie filtra i skraplać się na tym korku. Muszę podnieść auto i zobaczyć co się dzieje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:05, 29 Gru 2013 Temat postu: |
|
Czy te ceny w sklepie Gajos powinny się zgadzac? Kupowałem śruby i w "Gajosie" pokazało 2,50zł a w salonie Skoda zapłaciłem 4zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:16, 29 Gru 2013 Temat postu: |
|
Co salon to może być inna cena, najlepiej przedzwonić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrspecial
Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Berlin Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:42, 31 Gru 2013 Temat postu: |
|
filtr paliwa ASO Zielona gora 185 zl jeden dzien oczekiwania tylko filtra nie !!! wimienia sie co 15 tys
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:01, 13 Sty 2014 Temat postu: |
|
Pisałem wcześniej, że przy wymianie filtra trzeba zalać paliwem najprościej przelewając ze starego ale jest to trochę niebezpieczne bo nie ma gwarancji, że w filtrze nie zostały jakieś zanieczyszczenia i najlepiej zaopatrzyć się wcześniej w czyste paliwo min 0,5l w czystym pojemniku i takim zalewać.
Ja zlewając ze starego zawsze filtrowałem przez bibułkę, ale w A2 ze względu na trudny dostęp pojechałem do warsztatu na wymianę mając w zapasie pojemnik z paliwem i kazałem takim zalać.
Wymiana filtra to tylko 20zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kenstfield
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białogard Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:47, 07 Lut 2014 Temat postu: |
|
Wymieniłem filtr, ale mi nie pasuje ułożenie przewodów paliwowych.
Próbowałem i nie wychodzi mi inaczej, potrzebuje podpowiedzi.
Czy mógłbym prosić o wrzucenie zdjęcia jak powinno to być fabrycznie?
Gapa ze mnie bo powinienem zrobić sobie zdjęcie przed wymianą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 18:57, 08 Lut 2014 Temat postu: |
|
Ze zdjęcia można wywnioskować, że środkowy wężyk musisz przełożyć pod lewy wężyk i będzie fabryka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|