Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ambrozy17
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgorzelec Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:58, 14 Lut 2013 Temat postu: EGR - zaślepić, wyczyścić czy nie ruszać? |
|
Mam mały dylemat czy w ogóle zabierać się za egr. Auto ma przejechane 230tys. poprzedni właściel zrobił nim 160tys. i zaworu egr nie był ruszany. Aktualnie z autem nie ma żadnych problemów, ładnie odpala, przyspiesza itd. Na stronie jest zamieszczony poradnik do zaślepienia zaworu, jednak nie ma dokładnych informacji jak się do niego dostać, wymieniając olej w serwisie zapytałem o to mechanika, to twierdzi, dostęp do egr jest utrudniony i trzeba luzować mocowanie silnika, a roboty jest na cały dzień. Mowa o 1.4 tdi 75km. Czy w związku z tym, że auto śmiga to odpuścić sobie narazie ten temat, czy też lepiej wyczyścić bądź zaślepić egr?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:07, 14 Lut 2013 Temat postu: |
|
Zawór aktualnie jest sprawny? Mozna go sprawdzić vagiem w Bs blok03. W tym silniku nie wywala bledu nieprawności jak jest sprawny to ściągasz wężyk od stron gruszki egr a nie klapy gaszacej i zaślepiasz go Np śrubka aby podciśnienie nie uciekali na gruszkę zakładasz kawalek wężyka i tez go zaslepiasz, mozna go tez ograniczyc vagiem w adaptacjach. Tak zawsze robilem w swoim tdi, blad zsdlepienia występuje tylko w wersji po 2004r
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gentelmanv
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:04, 15 Lut 2013 Temat postu: Re: EGR - zaślepić, wyczyścić czy nie ruszać? |
|
Ambrozy17 napisał: | Mam mały dylemat czy w ogóle zabierać się za egr. Auto ma przejechane 230tys. poprzedni właściel zrobił nim 160tys. i zaworu egr nie był ruszany. Aktualnie z autem nie ma żadnych problemów, ładnie odpala, przyspiesza itd. Na stronie jest zamieszczony poradnik do zaślepienia zaworu, jednak nie ma dokładnych informacji jak się do niego dostać, wymieniając olej w serwisie zapytałem o to mechanika, to twierdzi, dostęp do egr jest utrudniony i trzeba luzować mocowanie silnika, a roboty jest na cały dzień. Mowa o 1.4 tdi 75km. Czy w związku z tym, że auto śmiga to odpuścić sobie narazie ten temat, czy też lepiej wyczyścić bądź zaślepić egr? |
Ja wyczyscilem ostatnio egr bez luzowania mocowania silnika..nie jestem mechanikiem a jakos dalem rade fakt zeszlo mi z 5 godzin,zdjołem wlot powietrza świeżego co idzie od maski do kabiny i heja z imbusami (imbusy musisz miec zajebiste inaczej nie dasz rady..) i rece musisz miec sprawne(ja mam wprawe od krosowania skrętek;p)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gentelmanv dnia Pią 15:40, 15 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
konrad0602
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:01, 16 Mar 2013 Temat postu: |
|
Siemka ja jestem mechanikiem i w swoim A2 zaślepiłem zawór, robiłem to we wszystkich swoich dieselkach, w A2 reakcja jest następująca - lepiej przyśpiesza z dołu, czyli z niskich obrotów jest żwawszy, niby turbinka dostaje lekko po pupie, silnik jest czystszy bez nagaru itp. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:06, 07 Cze 2013 Temat postu: |
|
Mam kilka pytań, bo w przyszłym tygodniu będę się zabierał za czyszczenie egr, dolotów i może kolektora.
1. Czy do zaślepienia Egr wystarczy tylko założyć tą zaślepkę która jest pokazana na manualu PinkFloyda "Czyszczenie EGR przepustnicy... " czy należy coś jeszcze zrobić?
2. Czy kolektor można wyczyścić jeszcze czymś innym niż tylko palnikiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 6:11, 08 Cze 2013 Temat postu: |
|
odzio napisał: | Mam kilka pytań, bo w przyszłym tygodniu będę się zabierał za czyszczenie egr, dolotów i może kolektora.
1. Czy do zaślepienia Egr wystarczy tylko założyć tą zaślepkę która jest pokazana na manualu PinkFloyda "Czyszczenie EGR przepustnicy... " czy należy coś jeszcze zrobić?
2. Czy kolektor można wyczyścić jeszcze czymś innym niż tylko palnikiem? |
tylko blaszka wystraczy, kolektor można wyczyścić środkami do czyszczenia egr-u, przepustnic- szybko czyszczą nie jak benzyny, rozpuszczalniki to mozolna praca i dość długotrwałe czyszczenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 7:57, 08 Cze 2013 Temat postu: |
|
Dzięki Pink za szybką i konkretną odpowiedź!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:33, 14 Cze 2013 Temat postu: |
|
Jestem w trakcie rozbiorki egr i nie wiem jak dostac sie do kolektora zeby go zdjac i tez wyczyscic. Ma ktos moze jakis manual albo rozbieral i poradzi co sciagnac i jak tam sie dostac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:56, 14 Cze 2013 Temat postu: |
|
musisz odkręcić do tej postaci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jakubj
Dołączył: 19 Maj 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia Płeć:
|
Wysłany: Pon 0:03, 22 Cze 2015 Temat postu: |
|
ja mam z 2003r, audike po usunieciu egr nie wyskoczył bład zamontowałem flansze egr i zaslepke egr na ta rurke ale u gory poniewaz nie moglem przez ciezki dostep i zapieczone sruby zamontowac jej na samym dole.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
asterii
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Małopolska Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:08, 08 Sty 2016 Temat postu: |
|
Zaslepiony EGR ma jakis wplyw na turbo?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pią 17:37, 08 Sty 2016 Temat postu: |
|
asterii napisał: | Zaslepiony EGR ma jakis wplyw na turbo? |
na turbo nie ma to żadnego wpływu śmiało zaślepiaj same korzyści
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
andrzejaslo
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 10:50, 10 Sty 2016 Temat postu: |
|
[quote="berthold61"] asterii napisał: | na turbo nie ma to żadnego wpływu śmiało zaślepiaj same korzyści |
Nie do końca się z tym zgodzę, bo moim zdaniem ma wpływ, ponieważ po zaślepieniu turbo startuje od razu po odpaleniu silnika i nie powinno się gazować przez ok 1min zanim silnik nie zrobi odpowiednie ciśnienie oleju potrzebne do smarowania turbiny.
Jeżeli turbo startuje od razu to jest oczywiste że będzie ona bardziej eksploatowane, dlatego moim zdaniem kto decyduje się na zaślepienie EGR powinien mieć pewność że turbina jest w dobrym stanie, a po zaślepieniu powinien sprawdzać jej kondycję częściej niż gdyby nie miał zaślepionego EGR-u.
Zaślepienie ma plusy i minusy
Plusy:
- mniej nagaru w silniku (mniej nagaru silnik w lepszej kondycji)
- samochód ma więcej mocy na niskich obrotach
Minusy:
- samochód wolniej się nagrzewa
- silnik nieco głośniej pracuje
- turbo startuje zaraz po odpaleniu (bardziej obciążone)
- ekologia (zanieczyszczenia zamiast kumulować się min. w silniku ulatują do atmosfery )
Sam mam zamiar w przyszłości zaślepić jak wyciągnę kiedyś i wyczyszczę turbinę i zlokalizuję i wyeliminuje wyciek z okolicy turbiny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:57, 10 Sty 2016 Temat postu: |
|
Po części Andrzej masz rację, po części nie :-) Kilka uwag do Twojego punktu widzenia:
- turbina zaczyna się kręcić w momencie pojawienia się gazów wylotowych z silnika, nigdy nie masz 100% recyrkulacji tych gazów, ale prawdą jest, że z zaślepionym egrem szybciej będzie się wkręcać na obroty nawet przy niewielkim dodaniu gazu (ma to swoje dobre i złe strony).
- silnik zaraz po odpaleniu ma większe ciśnienie oleju niż wtedy, gdy jest rozgrzany (tutaj bardziej upatrywałbym się zdolności smarnych oleju w niskich temperaturach oraz jego zdolnosci do penetracji każdej, nawet najbardziej oddalonej części w silniku). W temp -20*C olej syntetyczny potrzebuje ok 3s aby smarować każdy element w silniku, olej mineralny w tej temp potrzebuje nawet 45s.
Reszta bardzo ładnie podsumowana :-)
Dodam jeszcze od siebie, że wyczyszczenie EGRa w moim samochodzie (siedziała w nim cała szklanka nagaru) spowodowała, że na jałowych obrotach oraz przy niskim obciążeniu silnika (spokojna jazda) silnik pracuje ciszej i spokojniej. Przy pełnym bucie klekot jest raczej taki sam ;-) Generalnie EGR otwarty jest tylko na jałowych obrotach i podczas spokojnej jazdy (stopień otwarcia EGRa jest zmienny w czasie i zależy od kilku czynników, generalnie przy szybkim przyśpieszaniu EGR całkowicie zamyka się).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
andrzejaslo
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:04, 10 Sty 2016 Temat postu: |
|
trepek napisał: | W temp -20*C olej syntetyczny potrzebuje ok 3s aby smarować każdy element w silniku, olej mineralny w tej temp potrzebuje nawet 45s. |
Z tym olejem syntetycznym to dobrze wiedzieć, może to i dobrze że zalałem mój syntetykiem zamiast półsyntetykiem jak radził mi kolega.
A po czyszczeniu EGR i wymianie zaworu N18 mam takie same odczucia co do pracy silnika tzn. ciszej chodzi na jałowym i na niskich obrotach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 20:12, 10 Sty 2016 Temat postu: |
|
andrzejaslo napisał: | trepek napisał: | W temp -20*C olej syntetyczny potrzebuje ok 3s aby smarować każdy element w silniku, olej mineralny w tej temp potrzebuje nawet 45s. |
Z tym olejem syntetycznym to dobrze wiedzieć, może to i dobrze że zalałem mój syntetykiem zamiast półsyntetykiem jak radził mi kolega.
A po czyszczeniu EGR i wymianie zaworu N18 mam takie same odczucia co do pracy silnika tzn. ciszej chodzi na jałowym i na niskich obrotach. |
w podpisie nie widać jaki masz silnik ale jeśli diesel to tylko i wyłacznie ful syntetyk w dodatku specjalny do pompowtrysków inaczej krótki żywot wałka rozrządu
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:00, 10 Sty 2016 Temat postu: |
|
Dokładnie tak jak mówi kolega powyżej.
Z tego co wiem, nie ma żadnych semi-syntetyków spełniających normę pod PD.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
andrzejaslo
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 17:31, 11 Sty 2016 Temat postu: |
|
To że do pompowtrysków powinno się lać olej spełniający odpowiednie normy to już wiem przed wymianą znalazłem i posłużyłem się tą tabelka:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tylko nie wiedziałem że są takie różnice w smarowaniu przy ujemnych temperaturach.
Ja mam zalany Motul X-clean+ 5W30
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:03, 11 Sty 2016 Temat postu: |
|
Ano, są. NA youtube można znaleźć testy płynności olei w mocno ujemnych temperaturach. Olej, który można krajać i smarowac nim chleb nie ma przecież takich właściwości smarnych jak ten, który jest jeszcze płynny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
andrzejaslo
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:10, 14 Sty 2016 Temat postu: |
|
Dlaczego ciągle cieknie mi olej z EGR, cieknie na łączeniu EGR z kolektorem, czy może to być wina odmy? jak sprawdzić czy nie jest przytkana lub częściowo przytkana? można odkręcić pokrywę i ją przeczyścić?
Czytałem że przyczyną może być zasyfiony kolektor dolotowy lub turbo puszcza już olej. Najpierw chciałem sprawdzić odmę, bo mam też niewielki wyciek na łączeniu silnika i skrzyni biegów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|