Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paypal
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:10, 14 Paź 2014 Temat postu: Dziwny dzwięk po puszczeniu gazu - auto na biegu |
|
Witam
Pytanie jak w temacie, silnik 75KM.
Jadąc jest normalny klekot, po puszczeniu gazu dajmy na to z 2,5 czy z 2tys obrotów mam wrażenie jakby cały silnik się mielił w środku, terkot jest straszny. Gdy wrzuce luz cisza jest od razu. Nie mam pojęcia od czego zaczać i gdzie szukać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:37, 14 Paź 2014 Temat postu: |
|
1) Zacząć proponuję od regulaminu - zapraszam do przywitania się w odpowiednim dziale, dzięki.
2) A przechodząc do meritum - A2 ma 2 silniki 75 KM: AMF/BHC i AUA. Skoro kategoria problemu to silnik wysokoprężny to zakładam, że masz AMF/BHC - w innym twoim poście widzę już podpis .
Proponuję profilaktycznie sprawdzić błędy z kompa , a potem autko zabrać na podnośnik i osłuchiwać stetoskopem skąd pochodzi dziwny dźwięk.
Auto nie jest słabe, nie ma problemów z przyspieszaniem, nie pali więcej ? Nie dymi, nie szarpie ?
Było coś ostatnio przy aucie robione ?
Kiedy był zmieniany rozrząd ?
Od kiedy masz ten samochód ? Wiesz, że 1.4 TDI to silnik na 3 cylindrach i kultura pracy tego motoru jest raczej średnia ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Wto 20:41, 14 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
paypal
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:44, 14 Paź 2014 Temat postu: |
|
Tak, 1.4tdi
Nie ma błędów - auto było przez zakupem w aso na sprawdzeniu, samochód mam od niedawna.
Wiem ze kultura pracy na poziomie ursusa c330 tyle ze co innego sama praca silnika a co innego zachowanie gdy "hamuje na biegu". Myślałem o poduszkach pod silnikiem ? Z autem nic nie było robione. Rozrząd ?? kto to wie Będę zmieniał w niedługim czasie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 8:08, 15 Paź 2014 Temat postu: |
|
Przy uszkodzonych poduszkach silnika nie doszukiwałbym się odgłosów mielenia, a raczej stukania pojawiającego się w momencie nagłej zmian obciążenia silnika - tak przynajmniej miałem w swoim poprzednim aucie jak problemy robiła poducha przy skrzyni. W ramach testów wtedy na zaciągniętym ręcznym wrzucałem bieg i próbowałem ostro ruszyć (teoretycznie), a druga osoba patrzyła pod maskę - w moim przypadku silnik poruszał się przód-tył i pojawiło się twarde (głuche ?) stukanie, co wskazało na poduszkę. No chyba, że masz tak uszkodzone poduszki, że przy hamowaniu silnikiem silnik źle się układa i krzywo obciąża półosie, ale z takim przypadkiem się nie spotkałem na forum - w Megane jak padła mi poducha po stronie pasażera to przy skręcaniu w lewo silnik siadał mocniej na prawej półosi i miałem odgłos podobny do borowanie/wiertarki , coś a'la uwalony przegub zewnętrzny.
Jeśli słyszysz "mielenie" przy hamowaniu silnikiem to doszukiwałbym się też może usterki w układzie przeniesienia napędu, a nie samym silniku. Mielenie występuje przy hamowaniu na każdym biegu ? Nie pojawia się przy nagłym przyspieszaniu ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Śro 8:16, 15 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
paypal
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:36, 15 Paź 2014 Temat postu: |
|
Tak mielenie na każdym biegu, przy przyspieszaniu i na luzie nie ma nic. Może złe to okreslenie "mielenie" - bardziej przypomina to takie brzęczenie, jakby cos grubego niedokręconego drżało o inne coś Dzwiek jest jakby to były dwie metalowe rzeczy. Dochodzi z okolic przed pasażerem - w komorze silnika.
Temat jednak spada na drugi plan bo dziś mi padło turbo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:09, 15 Paź 2014 Temat postu: |
|
Co to znaczy "dziś mi padło turbo" ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
paypal
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:14, 15 Paź 2014 Temat postu: |
|
Znaczy że posypała się turbospręzarka - zaczyna kleklac gdy dodajemy mocno gazu, nie przyspiesza, kopcji na niebiesko czarno itd. Auto na warsztacie , sprawdzają ale 90% turbina do zrobienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:30, 15 Paź 2014 Temat postu: |
|
Z rzeczy metalicznych, które są przed pasażerem to przychodzi mi do głowy wydech od webasto który u mnie stukał w momencie hamowania (szczególnie gwałtownego), bo rurka wydechowa oderwała się od dolnej osłony silnika. Ale on nie wiercił tylko głucho stukał.
Jeśli u Ciebie dźwięk występuje tylko przy hamowaniu silnikiem i to po stronie pasażera to szukałbym w prawej półosi i poduszkach silnika: tak jak słusznie zasugerowałeś na początku wątku.
Jak już auto masz na warsztacie to niech mechanik weźmie auto na szarpaki , zrzuć maskę i nasłuchuj czy nie pojawia się jakiś metaliczny dźwięk - a nuż coś wyjdzie przy terapii wstrząsowej ?
Co do turba: kumulacja jakaś. Sięgam pamięcią kto pochwalił się na forum, że mu kompletnie padło turbo, ale nie przypominam sobie takie przypadku. Pamięć już chyba nie ta, albo to bardzo rzadka sytuacja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
paypal
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:33, 15 Paź 2014 Temat postu: |
|
Juz przeglądałem tematy ale faktycznie informacji mało.
Wybór jest prosty - na nowe turbo za 3 tys zł czy tam 2,8zł mnie nie stać.
W gre wchodzi kupno uzywki (loteria) lub regeneracja (loteria ale z gwarancją).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
paypal
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:44, 15 Paź 2014 Temat postu: |
|
Nie miałem czasu, jechałem prosto na warsztat zeby tylko dojechać bo jak poszło by to dalej to po silniku.
Jutro pewnie bede wiedział co i jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:52, 15 Paź 2014 Temat postu: |
|
To jeszcze Ci dorzucę na dzisiaj ETKĘ z informacjami o turbinach w AMFie i już Cię nie męczę:
[link widoczny dla zalogowanych]
I jeszcze jedno: skoro u Ciebie turbo padło to sprawdź czy po jego wymianie układ wysterowania turbiny działa prawidłowo (N75, węzyki gumowe, zawór wastegate). Zobacz czy nie masz na kompie błędów przeładowania, choć wydaje mi się, ze zauważyłbyś, że auto przechodzi w tryb awaryjny (?). Bo zaraz się okaże, ze wsadzisz nowe turbo, które i tak dalej będzie przeładowywać... Poczytaj o błędzie 17965 i profilaktycznie zerknij czy nie masz go u siebie (Charge Pressure Control: Positive Deviation)
PS. Poszedłbym w kupno nowej turbiny, albo zaryzykował z używką. Nasz guru forum w osobie Pinka twierdzi, że regeneracja nie ma sensu, a ja już się nauczyłem, że warto słuchać mądrzejszych od siebie - nie zdecydowałbym się na regenerację.
PS2. Daj znać co wyszło w praniu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Śro 21:16, 15 Paź 2014, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
paypal
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:59, 15 Paź 2014 Temat postu: |
|
Dzieki za linki
Wiesz z tymi poleceniami w internecie - jak jest ok, to jest ok i nikt nic nie pisze a jak jest źle to ludzie wchodzą, piszą i się zalą. Oczywiście trzeba brac wszystko pod uwage ale ja czesto opinie dziele przez dwa i staram sie samemu myslec i wybrac co najlepsze
Jasne dam znać jak to się skonczyło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtekg333
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorlice Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:54, 16 Gru 2014 Temat postu: |
|
Mam podobny problem z tym dźwiękiem warkotania (borowania) w okolicach schowka. Identyczna reakcja na wciskanie sprzęgła i obciążenie silnika jak u kolegi. W moim przypadku pojawia się ono tylko gdy temperatura na zewnątrz spada poniżej około 2 stopni. Czym niższa temperatura, tym głośniejsze warkotanie. Ustaje po nagrzaniu silnika. Nie wiem czy słusznie, ale podejrzewam poduszki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:01, 17 Gru 2014 Temat postu: |
|
Hmmm... zastanawiam się jak poduszki mogły zmieniać swoja charakterystyką w zależności od temperatury. Guma aż tak reagowałaby na zmianę temperatury ?
Wiem, że to trochę brzmi abstrakcyjnie i nie ma teoretycznie związku z przyspieszeniem/hamowaniem, ale przed schowkiem po stronie pasażera jest Webasto i je słychać jak pracuje. Dodam, ze pracuje ono tylko przy temperaturze poniżej 5 stopni C. To trochę strzał w ciemno, ale włącz tryb ECON żeby Webasto nie pracowało i zobacz czy w niskiej temperaturze problem dalej występuje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtekg333
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorlice Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:15, 17 Gru 2014 Temat postu: |
|
Dzięki za radę, ale to na pewno nie dźwięk samego webasta. Auto mam 2 rok ( musiałem naprawić webasto po zakupie auta bo było zepsute) a dźwięk ten był zawsze. Nieraz przy niższych temperaturach webasto mi się jeszcze nie wyłączyło ( często jeżdżę na krótkich trasach) ale temperatura auta już trochę wzrosła, i to warkotanie ustało. Przez ostatnie dni mamy trochę cieplejsze poranki (temperatura około 5 stopni, webasto działa, a tego dźwięku nie ma. Wiem jednak, że gdy temperatura będzie już poniżej 0 stopni to znów będzie ten drażniący dźwięk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:19, 17 Gru 2014 Temat postu: |
|
Trochę strzał w ciemno, ale... możesz nagrasz ten dźwięk telefonem ?
Może jakiś filmik z wnętrza kabiny w czasie jazdy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:48, 17 Gru 2014 Temat postu: |
|
U mnie jak jest chłodno tj. w okolicach 0 i poniżej w kabinie da się usłyszeć dodatkowe efekty dźwiękowe (coś w rodzaju postukiwania) i u mnie jest to spowodowane poduszką skrzyni biegów. Póki co radzę sobie z problemem spryskując poduszkę silikonem w sprayu . Rozwiązanie to nie jest wieczne ale na jakieś 2 miesiące po zabiegu mam cisze i spokój. I tak do wiosny...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
paypal
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:49, 17 Gru 2014 Temat postu: |
|
U mnie problemem okazało się sprzęgiełko alternatora - wymienione i cisza.
P.s. Chyba nie mam webasto ale zapytam jak toto odnaleźć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
|