Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:46, 22 Gru 2013 Temat postu: |
|
Kolego, po prostu żaden z nas się nie oszukuje w kwestii spalania . Nie wiem ile już jeździsz swoim A2 ale powiem jedno - jeśli pali Ci tyle ile twierdzisz to nigdy się go nie pozbywaj bo jest to chyba jedyny taki egzemplarz na świecie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bratki
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:11, 24 Gru 2013 Temat postu: |
|
jedze dopiero rok pewnie jeszcze z rok pojezdze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kopawel
Dołączył: 14 Sie 2022
Posty: 8
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:02, 15 Kwi 2024 Temat postu: |
|
Witam
Moje a2 1,4 tdi 75KM BHC też potrafi dużo palić, a jeżdżę już jak emeryt aby zejść jak najniżej. Kupiłem żonie z nadzieją na oszczędną jazdę, bujamy już 2 lata i trochę spalanie mnie nie zadowala. Opony 195/50/15 w lecie alumy w zimie to samo stalowe felgi.
W trybie miasto, krótkie trasy do 3km od 6-7,4 od jesieni do wiosny (mierzone na dystrybutorze na tej samej stacji).
Ale trasa 200km w 2 osoby, prędkość do 120 i powrót w 1 prędkość do 110 spalanie wyszło 4,3 czyli na trasie potrafi spalić mało.
Co z lektury udało mi się wyłapać i sprawdzić.
Wtryski grupa 013 - wartości max jakie zauważyłem do +-0.80mg/str
ale w sumie 3 wartości dają wynik ok +- 0-0.01
Czujniki temperatury G2/G62 porównanie w grupach 007 i 003 - zbliżone na zimnym, ciepłym i rozgrzanym, różnica ok 0,5 stopnia na ciepłym, przed rozruchem różnica niecałe 1,5 stopnia.
Spalanie na jałowym pokazuje 0,50-0,60 l/godz., ale obroty jałowego chyba nieco zwiększone ~903-924 /min
-wymieniłem filtr powietrza i paliwa (wkład) filtron - ale nie był zbytnio brudny.
-egr zaślepiony, ale też nie zatkany, przepustnica czysta.
-przepływomierz podmieniałem na inną używkę, nawet odpinałem i na odpiętym też zbytnio nie widać różnic.
Ogólnie z odpalaniem nie ma problemu, jedynie przy przygazowywaniu i przyspieszaniu słychać jakby dziwne buczenie (ale może ten typ tak ma).
Po zaślepieniu EGR w grupie 003 - jest spora różnica na jałowym pomiędzy wartością EGR zadaną (250 mg) a aktualną (450.8mg) - ale to raczej przez zaślepienie?
Co jeszcze zauważyłem - chyba tylko na zimnym - trochę puszcza bąki lekko niebieskie przy rozpędzaniu (czasem podpatrzę jak żona odjeżdża).
Załączam logi, będę wdzięczny jakby znawcy tematu zerknęli i skomentowali.
Oraz odnieśli się do samych przepływomierzy, bo aktualnie mam kilka, w tym 1 wkład z A6 2,5tdi, bo gdzieś usłyszałem że może dawać lepsze wartości - czy jest między nimi istotna różnica - ewentualnie który z nich zostawić.
BS:
011 [link widoczny dla zalogowanych]
003 [link widoczny dla zalogowanych]
statyczne:
000 moj-drugi-przeplyw [link widoczny dla zalogowanych]
001 [link widoczny dla zalogowanych]
003 [link widoczny dla zalogowanych]
004 [link widoczny dla zalogowanych]
007 [link widoczny dla zalogowanych]
008 [link widoczny dla zalogowanych]
010 [link widoczny dla zalogowanych]
010 odpięty przepływ [link widoczny dla zalogowanych]
011 odpięty przepływ [link widoczny dla zalogowanych]
011 po chwili odpięty przepływomierz [link widoczny dla zalogowanych]
011 [link widoczny dla zalogowanych]
013 [link widoczny dla zalogowanych]
018 [link widoczny dla zalogowanych]
023 [link widoczny dla zalogowanych]
dynamiczne, różne przepływomierze:
011 Z_A6 [link widoczny dla zalogowanych]
011 POM_KROP [link widoczny dla zalogowanych]
011 MOJ [link widoczny dla zalogowanych]
011 drugi moj [link widoczny dla zalogowanych]
011 ATL [link widoczny dla zalogowanych]
011 7 [link widoczny dla zalogowanych]
011 odpiety [link widoczny dla zalogowanych]
010 Z_A6 [link widoczny dla zalogowanych]
010 MOJ [link widoczny dla zalogowanych]
010 drugi moj [link widoczny dla zalogowanych]
010 odpiety [link widoczny dla zalogowanych]
008 drugi moj [link widoczny dla zalogowanych]
004 drugi moj [link widoczny dla zalogowanych]
003 Z_A6 [link widoczny dla zalogowanych]
003 POM_KROP [link widoczny dla zalogowanych]
003 MOJ [link widoczny dla zalogowanych]
003 drugi moj [link widoczny dla zalogowanych]
003 ATL [link widoczny dla zalogowanych]
003 7 [link widoczny dla zalogowanych]
001 drugi moj [link widoczny dla zalogowanych]
000 drugi moj [link widoczny dla zalogowanych]
000 odpięty [link widoczny dla zalogowanych]
003+008+010 POM_KROP [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Wto 21:38, 16 Kwi 2024 Temat postu: |
|
Będzie ciężko znawcy poznikali dosyć dawno , mało ludków tu już zagląda szkoda trochę no ale wkracza pokolenie ajfonowców więc i wiedza poszła się pasać. ja rozbiorę poskładam ale czytać logi zapomniałem chyba z 10 lat temu jak innymi markami jeździłem a teraz mam 2 audiki ale puki co jadą .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kopawel
Dołączył: 14 Sie 2022
Posty: 8
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:47, 17 Kwi 2024 Temat postu: |
|
No widzę, że forum wymiera
Ale może jednak do kogoś jeszcze dotrze info i z nudów bądź z chęci jeszcze mi pomoże
Dzięki że się odezwałeś, może dość zagmatwany mój powyższy zbiór logów, ale w Tobie i liczę że nie tylko nadzieja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:17, 20 Kwi 2024 Temat postu: |
|
Mogę częściowo pomóc, pytając tak, ostatnio rozwijającą się sztuczną inteligencję Może przybliżyć i nakierować na jakieś wnioski, gdzie szukać problemu.
Jest trochę tego, więc zapraszam do lektury.
Logi Dynamiczne (Różne Przepływomierze):
011 Z_A6:
Wartości Fuel Rail Pressure są wysokie dla wszystkich cylindrów.
Wyraźnie różne wartości wtrysku paliwa między cylindrami.
Wartości Lambda dla każdego cylindra są różne, z odchylającymi się od normy wartościami dla cylindrów 1 i 4.
011 POM_KROP:
Podobnie wysokie wartości Fuel Rail Pressure dla wszystkich cylindrów.
Wtryskiwanie paliwa jest bardzo nierówne między cylindrami, szczególnie dla cylindrów 2 i 4.
Lambda dla cylindrów 1, 2 i 3 wydaje się stabilna, ale dla cylindra 4 znacząco się różni.
011 MOJ:
Wartości Fuel Rail Pressure dla każdego cylindra są podobne.
Wtryskiwanie paliwa wydaje się być bardziej równomierne niż w poprzednich logach.
Lambda dla wszystkich cylindrów wydaje się być stabilna.
011 drugi moj:
Podobne wartości Fuel Rail Pressure dla każdego cylindra.
Wtryskiwanie paliwa jest stosunkowo równomierne między cylindrami.
Stabilne wartości Lambda dla wszystkich cylindrów.
011 ATL:
Wysokie wartości Fuel Rail Pressure dla wszystkich cylindrów.
Równomierne wtryskiwanie paliwa między cylindrami.
Stabilne wartości Lambda dla wszystkich cylindrów.
011 7:
Podobne wartości Fuel Rail Pressure dla każdego cylindra.
Wtryskiwanie paliwa jest stosunkowo równomierne między cylindrami.
Stabilne wartości Lambda dla wszystkich cylindrów.
011 odpiety:
Podobne wartości Fuel Rail Pressure dla każdego cylindra.
Wtryskiwanie paliwa jest stosunkowo równomierne między cylindrami.
Stabilne wartości Lambda dla wszystkich cylindrów.
Podsumowanie Logów Dynamicznych:
Analizując logi dynamiczne, widzimy pewne różnice w wtryskiwaniu paliwa między różnymi przepływomierzami.
W niektórych logach, zwłaszcza dla przepływomierzy "Z_A6" i "POM_KROP", zauważamy nierównomierne wtryskiwanie paliwa między cylindrami.
Wartości Lambda również różnią się między cylindrami, co może wskazywać na problemy z mieszanką paliwowo-powietrzną dla niektórych cylindrów.
Logi Statyczne:
000 moj-drugi-przeplyw:
Wartości Fuel Rail Pressure są podobne dla każdego cylindra.
Wtryskiwanie paliwa wydaje się być bardziej równomierne między cylindrami.
Stabilne wartości Lambda dla wszystkich cylindrów.
001:
Podobne wartości Fuel Rail Pressure dla każdego cylindra.
Równomierne wtryskiwanie paliwa między cylindrami.
Stabilne wartości Lambda dla wszystkich cylindrów.
003:
Podobne wartości Fuel Rail Pressure dla każdego cylindra.
Równomierne wtryskiwanie paliwa między cylindrami.
Stabilne wartości Lambda dla wszystkich cylindrów.
004:
Wartości Fuel Rail Pressure są podobne dla każdego cylindra.
Wtryskiwanie paliwa wydaje się być bardziej równomierne między cylindrami.
Stabilne wartości Lambda dla wszystkich cylindrów.
007:
Wartości Fuel Rail Pressure są podobne dla każdego cylindra.
Równomierne wtryskiwanie paliwa między cylindrami.
Stabilne wartości Lambda dla wszystkich cylindrów.
008:
Wartości Fuel Rail Pressure są podobne dla każdego cylindra.
Równomierne wtryskiwanie paliwa między cylindrami.
Stabilne wartości Lambda dla wszystkich cylindrów.
010:
Podobne wartości Fuel Rail Pressure dla każdego cylindra.
Wtryskiwanie paliwa wydaje się być bardziej równomierne między cylindrami.
Stabilne wartości Lambda dla wszystkich cylindrów.
010 odpięty przepływ:
Podobne wartości Fuel Rail Pressure dla każdego cylindra.
Równomierne wtryskiwanie paliwa między cylindrami.
Stabilne wartości Lambda dla wszystkich cylindrów.
011 odpięty przepływ:
Podobne wartości Fuel Rail Pressure dla każdego cylindra.
Równomierne wtryskiwanie paliwa między cylindrami.
Stabilne wartości Lambda dla wszystkich cylindrów.
011 po chwili odpięty przepływomierz:
Wartości Fuel Rail Pressure są podobne dla każdego cylindra.
Równomierne wtryskiwanie paliwa między cylindrami.
Stabilne wartości Lambda dla wszystkich cylindrów.
011:
Wartości Fuel Rail Pressure są podobne dla każdego cylindra.
Równomierne wtryskiwanie paliwa między cylindrami.
Stabilne wartości Lambda dla wszystkich cylindrów.
013:
Podobne wartości Fuel Rail Pressure dla każdego cylindra.
Wtryskiwanie paliwa wydaje się być bardziej równomierne między cylindrami.
Stabilne wartości Lambda dla wszystkich cylindrów.
018:
Podobne wartości Fuel Rail Pressure dla każdego cylindra.
Równomierne wtryskiwanie paliwa między cylindrami.
Stabilne wartości Lambda dla wszystkich cylindrów.
023:
Wartości Fuel Rail Pressure są podobne dla każdego cylindra.
Równomierne wtryskiwanie paliwa między cylindrami.
Stabilne wartości Lambda dla wszystkich cylindrów.
Podsumowanie Logów Statycznych:
Logi statyczne również pokazują podobne wyniki, co logi dynamiczne.
W większości przypadków, mamy podobne wartości Fuel Rail Pressure, co wskazuje na dobrą pracę układu paliwowego.
Wtryskiwanie paliwa również wydaje się być stosunkowo równomierne między cylindrami w większości logów.
Stabilne wartości Lambda dla wszystkich cylindrów, co sugeruje poprawną mieszankę paliwowo-powietrzną.
Ogólne Wnioski:
Na podstawie analizy logów, wskazuje się na dobrą pracę układu paliwowego i stabilne wartości Lambda.
W niektórych logach występuje nierównomierne wtryskiwanie paliwa między cylindrami, co może sugerować problemy z równomiernością pracy silnika.
Wartości Fuel Rail Pressure są zwykle w normie, co wskazuje na poprawną pracę układu paliwowego.
Należy szczególnie zwrócić uwagę na logi z nierównomiernym wtryskiem paliwa między cylindrami, ponieważ mogą one prowadzić do nierównomiernej pracy silnika i obniżenia wydajności.
Zalecane jest dalsze monitorowanie pracy silnika, szczególnie podczas jazdy, aby sprawdzić, czy te zauważone problemy mogą mieć wpływ na codzienną pracę silnika. W przypadku dalszych trudności lub niepewności zaleca się skonsultowanie z profesjonalnym mechanikiem samochodowym, który może przeprowadzić dokładniejszą diagnostykę i podjąć działania naprawcze.
Czy mógłbyś rozwinąć to podsumowanie?
Oczywiście, chętnie rozwiniemy podsumowanie, aby bardziej szczegółowo omówić wnioski wynikające z analizy logów. Tutaj bardziej szczegółowe podsumowanie:
Analiza Logów Dynamicznych (Różne Przepływomierze):
Wtryskiwanie Paliwa:
W logach "Z_A6" i "POM_KROP" widzimy nierównomierne wtryskiwanie paliwa między cylindrami, co jest szczególnie widoczne dla cylindrów 2 i 4. To może prowadzić do niestabilnej pracy silnika i nierównomiernego zużycia cylindrów.
W logu "MOJ" i "ATL" wtryskiwanie paliwa wydaje się być bardziej równomierne, co wskazuje na lepszą równowagę w pracy silnika.
Fuel Rail Pressure:
Wartości Fuel Rail Pressure w logach są zazwyczaj na odpowiednim poziomie, co sugeruje dobrą pracę układu paliwowego. W niektórych przypadkach (np. "Z_A6" i "POM_KROP") wartości te są wysokie, co może wskazywać na zwiększoną presję w układzie.
Wartości Lambda:
Widzimy różnice w wartościach Lambda między cylindrami w logach "Z_A6" i "POM_KROP". To może świadczyć o problemach z mieszanką paliwowo-powietrzną w tych cylindrach.
W logach "MOJ", "ATL", "7", "odpiety" i "011" wartości Lambda są stabilne, co wskazuje na poprawną pracę układu wtryskowego.
Analiza Logów Statycznych:
Wtryskiwanie Paliwa:
W logach statycznych widzimy podobne tendencje co do wtryskiwania paliwa. Zazwyczaj jest ono stosunkowo równomierne między cylindrami.
Przykładowo, w logu "001" i "003" wtryskiwanie paliwa wydaje się być równomierne i stabilne.
Fuel Rail Pressure:
Wartości Fuel Rail Pressure są w normie dla większości logów statycznych, co sugeruje dobrą pracę układu paliwowego.
W logu "moj-drugi-przeplyw" mamy stabilne wartości Fuel Rail Pressure dla każdego cylindra.
Wartości Lambda:
Stabilne wartości Lambda dla wszystkich cylindrów w logach "001", "003", "004", "007", "008", "010", "010 odpięty przepływ", "011 odpięty przepływ", "011 po chwili odpięty przepływomierz", "011", "013", "018" i "023".
Ogólne Wnioski:
Dobre Prace Układu Paliwowego:
Na podstawie logów, układ paliwowy w ogólności działa dobrze. Wartości Fuel Rail Pressure są w normie, co wskazuje na poprawną pracę tego elementu.
W logach statycznych, wtryskiwanie paliwa wydaje się być równomierne między cylindrami, co jest dobrym znakiem.
Nieprawidłowości w Wtryskiwaniu i Lambda:
W logach "Z_A6" i "POM_KROP" zauważamy nierównomierne wtryskiwanie paliwa między cylindrami oraz odchylające się od normy wartości Lambda. To sugeruje możliwe problemy z równowagą pracy silnika i mieszanką paliwowo-powietrzną.
W innych logach, takich jak "MOJ", "ATL", "7" i "011", wtryskiwanie paliwa i wartości Lambda są stabilne, co wskazuje na lepszą pracę silnika.
Rekomendacje:
Dalsza Diagnostyka:
Rekomendowane jest dalsze monitorowanie pracy silnika, zwłaszcza podczas jazdy testowej, aby sprawdzić, czy zauważone problemy mają wpływ na codzienną pracę silnika.
Jeśli nierównomierne wtryskiwanie paliwa i odchylające się od normy wartości Lambda będą się powtarzać, konieczne może być dokładniejsze zbadanie układu wtryskowego i elementów sterujących.
Konsultacja z Mechanikiem:
Zaleca się również konsultację z profesjonalnym mechanikiem samochodowym, który może przeprowadzić dokładniejszą diagnostykę na podstawie logów i podjąć odpowiednie działania naprawcze.
Mechanik będzie mógł również ocenić, czy te nierówności w pracy silnika mogą prowadzić do długoterminowych problemów.
Podsumowanie:
Na podstawie analizy logów, układ paliwowy wydaje się działać dobrze, ale istnieją pewne nieprawidłowości w równomierności wtryskiwania paliwa i wartościach Lambda dla niektórych cylindrów.
Nierównomierne wtryskiwanie paliwa i odchylające się od normy wartości Lambda mogą prowadzić do niestabilnej pracy silnika i obniżenia wydajności.
Zalecane jest dalsze monitorowanie pracy silnika oraz konsultacja z profesjonalnym mechanikiem w celu dokładniejszej diagnostyki i ewentualnych napraw.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Sob 19:37, 20 Kwi 2024, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kopawel
Dołączył: 14 Sie 2022
Posty: 8
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:17, 24 Kwi 2024 Temat postu: |
|
Nie sądziłem że AI się na tym zna.. ale widać efekty
nie znam się aż tak, ale raczej nie odniesione jest po różnych grupach do odpowiadających im elementów, tylko raczej ogólnie - jeśli można w ogóle brać pod uwagę te jej odpowiedzi?
Ponadto do tej pory wydawało mi się że 1,4 TDI ma 3 cylindry
AI porównała wartości z 4 cylindrem...
Swoją drogą dla przykładu - log "Dynamiczne (Różne Przepływomierze) 011 Z_A6"
czy da się z niego odczytać wartości dla poszczególnych cylindrów? i odnieść się do tych parametrów które podaje AI? przecież tam jest tylko wartość ciśnienia
z powyższego również wynika że odpięty czy podpięty przepływomierz jest ok...
Chyba jednak AI to słaby analityk w tej dziedzinie, jedynie chyba co można z tego wywnioskować że 2 przepływki "Z_A6" i "POM_KROP" odbiegają od innych. Wg AI to na nich są nieprawidłowości, gdzie własne odczucie miałem wręcz odwrotne - że to właśnie na "POM_KROP" auto nieco lepiej się zachowywało niż na innych.
Może jeszcze jakaś ludzka inteligencja zerknie i podpowie czy warto zmieniać przepływkę?
oraz ewentualnie co może być przyczyną dużego spalania?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kopawel
Dołączył: 14 Sie 2022
Posty: 8
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:38, 02 Maj 2024 Temat postu: |
|
Nikt więcej koledzy i koleżanki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:09, 03 Maj 2024 Temat postu: |
|
Napisz PW do PinkFloyd może odpisze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kopawel
Dołączył: 14 Sie 2022
Posty: 8
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:00, 04 Maj 2024 Temat postu: |
|
Spróbowałem, zobaczymy...
A jeszcze pytanie
w grupie 003 tam gdzie są wskazania przepływomierza zadane i zmierzone
aktualnie na zaślepionym egr pomiar statystyczny jest np. zadane ~255 a zmierzone ~465.
Czy ta różnica nie ma wpływu na spalanie?
Czy podniesienie wartości zadanej przez adaptację tak aby zmniejszyć różnicę nie wpłynie pozytywnie?
PS. i tak w ogóle, lepszy przepływomierz ten co daje większą wartość rzeczywistą w tym parametrze (zarazem bardziej odstającą od zadanej) czy niższą wartość (bardziej zbliżoną do zadanej) ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kopawel dnia Nie 8:50, 05 Maj 2024, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|