Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Duże spalanie, proszę o poradę (VAG)

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
piotrspecial
 
 


Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Berlin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 16:12, 08 Gru 2013 Temat postu:

dopóki cos sie nie rozsypie nie podlaczam kompa bo wtedy lepiej sie czuje Bardzo szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 16:25, 08 Gru 2013 Temat postu:

A to błąd, szczególnie jak utkniesz w szczerym polu, chociaż wcześniej Audiczka Cię ostrzegała Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrspecial
 
 


Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Berlin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 17:39, 08 Gru 2013 Temat postu:

ogolnie mam kompa zawsze w samochodzie ale staram sie nie zagladac w bledy bo puzniej mam koszmary hi hi ze cos znowu potrzeba a jak stanie to aby byl zasieg mam pakiet auto holowanie hi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kenstfield
 
 


Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białogard
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:02, 19 Gru 2013 Temat postu:

Czy mógłbym prosić o diagnostykę?
Nie mogę zejść poniżej 5,5l/100km w trasie, nawet uprawiając PSJ.

Logi:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Tak patrzę i czy z przepływką coś jest nie tak?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:38, 19 Gru 2013 Temat postu:

W 01 widać ze trzyma temp. Daj mi 01 na rozgrzanym w czasie jazdy po 90km/h czy dalej trzyma temp. Brakuje mi 03 dynamicznie żeby stwierdzic dawkowanie razem z grupa 011 obowiązkowo, na podstawie tego nie ma sie do czego przyczepić tylko późno wstaje turbawka ale daj mi od 1500 obr na 4 biegu do 3500 obr grupę 011

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Czw 21:39, 19 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:46, 19 Gru 2013 Temat postu:

Na temat przepływki nie odpowiem. ale:

Grupa 11: na moje bardzo niefachowe oko: Twoje turbo zachowuje się dokładnie tak jak moje - na logach dynamicznych do obrotów 2200 masz niedoładowanie turbiny, u mnie jest dokładnie tak samo. Potem przy 2550 RPM ciśnienie dochodzi do około 2,3-2,4 bara (o 13% więcej względem optymalnego) i N75 obniża je do założonego poziomu.
Na moje oko wnioski (niekoniecznie trafne) są dwa:
- twoje turbo dmucha tak jak moje (prawie kropka w kropkę) więc albo obaj mamy sprawne turboiny, albo obaj mamy ten sam problem
- układ ciśnieniowego sterowania turbiny (N75) działa u Ciebie OK i notlaufa z powodu przeładowania turbo nie złapiesz Szczęśliwy (ja nie miałem tyle szczęścia, ale znalazłem przyczynę w postaci uszkodzonego wężyka przy turbo).

Co do spalania - u mnie na trasie 500 km przy prędkości 110-120 km/h auto spaliło według komputera 4,8 l ON na 100 km. Dwie osoby na pokładzie, opony zimowe na felgach, tryb ECON praktycznie cały czas wyłączony, czyli Webasto dmuchało jeśli zachodziła tak potrzeba. Przy bardzo spokojnej jeździe ~70 km/h spalanie według komputera spada do 4,0 lub niżej (okres letni).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Czw 21:49, 19 Gru 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kenstfield
 
 


Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białogard
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:55, 19 Gru 2013 Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Jak zorganizuje kogoś do logowania to zrobię 03 i 11 naraz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 22:14, 19 Gru 2013 Temat postu:

To może kolejny raz wtrące swoje 3 grosze. Wszyscy lub niemal wszyscy na tym forum deklarujecie nieosiągalne dla mnie wartości spalania nierzadko oscylujące w granicach 4 - 5l/100 km. W związku z tym mam jedno pytanie - w jakich warunkach osiągacie takie spalanie?. Jakie trasy najczęściej pokonujecie pomiędzy odpaleniem i gaszeniem auta?. W jakich warunkach (miasto/trasa) eksploatujecie auto, ile spędzacie w korkach itp. To wszystko jest istotne. Jakie spalanie macie obecnie przy temperaturach na minusie?.

Ja powiem tak - moje obecne spalanie mnie przeraża. Po każdym odpaleniu wręcz widzę jak wskazówka opada w oczach. Sytuacja nieco się normuje po rozgrzaniu auta do temperatury roboczej ale i tak nie ma mowy abym w trybie mieszanym zszedł poniżej 5,9 i to latem a o tym co dzieje się obecnie wolę nawet nie mówić!. Aktualnie na dystansie pierwszych ok. 5 km dosłownie widać jak leci poziom paliwa na wskaźniku.

Niemniej jednak, pomijając już kwestię mojego spalanie zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Otóż silniki 1.4 TDI na wielu innych forach VAG nie uchodzą za specjalnie oszczędne. Mówiąc wprost - nierzadko można spotkać opinie, że te silniki lubią swoje wypić. Skąd zatem tak rewelacyjne spalanie w A2?. Pytam szczerze bo albo ja nie potrafię tym jeżdzić oszczędnie albo wszyscy tutaj są mistrzami jazdy na kropelce Szczęśliwy.

P.S. Aby być obiektywnym dodam, że udało mi się w ciągu prawie 5 lat eksploatacji osiągnąć spalanie które mogłoby konkurować z tym o czym wszyscy tu piszą. Miało to miejsce RAZ w 2009 roku na trasie Częstochowa - Ustroń - Częstochowa (ok. 320 km łącznie). Dystans pokonany w jedną stronę 2 osoby, z powrotem w pojedynkę i bez bagażu ze stałą prędkością ok. 90 - 100 km/h. Spalanie jakie wówczas osiągnąłem to ok. 3.7 - 3.8l. Szkoda, że miało to miejsce wyłącznie raz :/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 23:44, 19 Gru 2013 Temat postu:

Turbina WG i tak wstawać będzie późno nie co vnt, po latach pompki i katalizator dokladaja swoje chwilowy overboost i zabijany po 400 obr nie przeszkadza daj na 4 biegu i overboosta nie powinno być dużego, muszę mieć logi jak wyżej i na 4 biegu żeby się wypowiedzieć, co do spalania moja benzyna w trasie normalnie pali do 5,5l i nie oszczędnej jazdy, 1.4 tdi nie pali mniej niż 1.9

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 14:13, 20 Gru 2013 Temat postu:

PinkFloyd napisał:
, co do spalania moja benzyna w trasie normalnie pali do 5,5l i nie oszczędnej jazdy, 1.4 tdi nie pali mniej niż 1.9


Służbowa Skoda Octavia 1.9 TDI 90 KM, 2005 rok, przebieg real 310000 km, katowana od początku przez kilka osób, zaliczyła minimum 3 dzwony, z czego jeden dosyć poważny. Silnik bez jakiegokolwiek remontu, turbo tak samo. Spalanie na poziomie A2 1.4 TDI AMF, a nawet lepiej, a kultura jazdy wyższe (dodatkowy cylinder robi swoje).
Przy emeryckiej jeździe spaliła mi w lecie 3,7 l/100 km (komputer) i na pełnym baku (lekko ponad 50 l) po przejechaniu 45 km od tankowania pokazywała mi jeszcze 1360 km zasięgu. Zrobiłem sobie fotkę na pamiątkę, do dziś mam ja na telefonie).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrspecial
 
 


Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Berlin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 19:02, 20 Gru 2013 Temat postu:

sagemini to nie 3 gr napisales prawde pare lat temu jezdzilem tirem tam czasami komputer pokazywal ze pali 7 na 100 km a prawda byla inna 38 mam audi nigdy niepalilo mniej niz 4 zona ma polo 1.4 tdi nigdy mniej niz 4 kuzyn ma takie samo audi tez te same spalie a niedawano cztalem ze komus pali mniej niz 3 l jest moze troche prawdy 50 km jedzie drugie 50 pcha Bardzo szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 19:47, 20 Gru 2013 Temat postu:

Moje (Żony) A2 raczej jeździ trasy po min 50 km w jedną stronę i nie lata po samym mieście, korki to dla nas naprawdę rzadkość. W efekcie rzadko kiedy komputer wskazuje średnie spalania większe niż 5,5 l/100 km i z reguły się to w miarę zgadza z dystrybutorem. Za to przy jeździe miejskiej w warunkach zimowych, z włączonym Webasto i stojąc w ewentualnych korkach wynik na poziomie 7-8 l/100 km tez na zegary zawita i to nie jest nic nienormalnego - jestem zdania, że tak ma po prostu być. Nie da się jeździć odcinków po 5-10 km, czyli w sumie wiecznie niedogrzanym autem i oczekiwać, że auto będzie palić 4 l /100 km, to tak niestety nie działa. Więc co do powyższych wyników - one są realne, ale w optymalnych warunkach (lato) i przy raczej emeryckiej jeździe (turbina WG to ponoć znosi) - przykładowo spalanie na poziomie 4,0 (komputer) osiągnąłem jadąc z Bochni do Krosna, czyli trasą ~120 km gdzie praktycznie nie da się jechać szybciej niż te 70 km/h, bo jest prawie prawie cały czas jeden pas ruchu.

Dodam jeszcze, że mój teść jeździ Fabką 2006 rok z takim samym silnikiem 1.4 TDI, ale ma turbo VNT, przebieg real ok 180.000 - średnie spalanie utrzymuje mu się na poziomie mniej więcej 6 litrów, jeździł trochę naszym A2 i twierdzi, że przy podobnym stylu jazdy spalanie jest minimum 0,5 litra mniejsze (może dlatego, że auto lżejsze).

A poniżej fotęczka ze służbowej Octavii I po przejechaniu 45 km Szczęśliwy prawie niewiarygodne, ale jednak prawdziwe - choć z drugiej strony tak się nie da jeździć cały czas, a przynajmniej ja nie mam tyle cierpliwości (jakość fotki kiepska, bo robione komórką podczas jazdy : )



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pią 19:48, 20 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Sob 18:57, 21 Gru 2013 Temat postu:

panowie ale nikt tu nie twierdzi że stary 3 cylindrowy silnik tdi osiągnie wynik podobny do francuskich HDI to to jest mistrzowstwo świata oni mają chyba teraz najlepsze diesle świata ,miałem peugeota 307 poliftowego 1,6 hdi 90 ps auto kombi 1400 kilo a spalanie poniżej 5 latem to norma przy niezbyt oszczędnej jeżdzie zimą nigdy nie przekroczyłem 6/100 przy tym ciche i reagujące na gaz tak samo jak benzyniaki ..och dlaczego audi nie kupowało od nich silników skoro chyba z 7 koncernów je bierze ???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kenstfield
 
 


Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białogard
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:05, 21 Gru 2013 Temat postu:

Zrobione logi na 4 biegu od 1500 do 3500 obr
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 22:25, 21 Gru 2013 Temat postu:

Powiem tak silnik 2.0 TDI CR to wg mnie mistrzostwo, Passat B6 2.0 TDI CR BlueMotion 140km/h 2000 obr, spalanie w trasie do 140km/h 4,5l, przy 90-100km/h 3,7l, miasto do 6l Szczęśliwy a w Golfie VI ten silnik w mieście 5,6l a produkcja silnika CR idzie od maja 2008r we wszystkich grupach VAG i HDI się chowa .a na jałowym trudno odróżnić czy to benzyna czy diesel na zewnątrz
Co do logów, za duzy overboost, sprawdz wężyki do N75 i N75, mimo przeładowania wartości przepływki w 03 za małe, chyba ze jest nieszczelność miedzy przepławką a turbina


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Sob 22:26, 21 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bratki
 
 


Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 10:28, 22 Gru 2013 Temat postu:

Tak czytam i patrzę na te spalania, stwierdzam że mi autko bardzo fajnie pali:) Jeżdząc teraz po mieście mieszczę się między 4,5 - 5 litrów. Trasa 500km 4 osoby w jedną stronę, powrót sam wyszło 3,05 litra. Przy czym prędkość oscylowała w granicy 90-100

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 10:31, 22 Gru 2013 Temat postu:

3.05 l /100 km przy prędkości 90-100 km/h ??? To jest spalanie z komputera czy liczone real z dystrybutora ?
Ja o takim wyniku mogę co najwyżej pomarzyć, mnie przy takich warunkach w dwie osoby na pokładzie chlipie w okolicach 4.5 l.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotrspecial
 
 


Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Berlin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 10:57, 22 Gru 2013 Temat postu:

AUTO CENTRUM Raport i niema sie co oszukiwac « powrót do listy silników
Średnie spalanie Audi A2 Hatchback 5d 1.4 TDI 75KM (od 2000 do 2003) [l/100km]
4,7
w klasie (auta małe)
4,9
Liczba raportów:
60

Czytaj więcej na: [link widoczny dla zalogowanych] a dodam ze probowalem roznych technik jazdy i przy 180 w okolicach 6 caly czas autostrada 120 okolice 5 niema sie co oszukiwac


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piotrspecial dnia Nie 11:00, 22 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sagemini
 
 


Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 11:18, 22 Gru 2013 Temat postu:

bratki napisał:
Tak czytam i patrzę na te spalania, stwierdzam że mi autko bardzo fajnie pali:) Jeżdząc teraz po mieście mieszczę się między 4,5 - 5 litrów. Trasa 500km 4 osoby w jedną stronę, powrót sam wyszło 3,05 litra. Przy czym prędkość oscylowała w granicy 90-100


Szczerze? ...w takie spalanie nie uwierzę!. To auto jest chyba w stanie spalić tyle jadąc te 500 km cały czas z górki. I do tego spalanie w mieście przy obecnych temperaturach 4,5 - 5 L/100km można włożyć między bajki. Można kochać to auto za wiele jego aspektów ale opinia taka jak powyżej to już przesada i przejaw zbyt dużego uwielbienia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bratki
 
 


Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:43, 22 Gru 2013 Temat postu:

Fisa nie mam, liczone z dystybutora. Zawsze jak tankuję sprawdzam spalanie. Nie wiem czego się tak burzycie? Albo ja mam coś nie tak z autem albo wy:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin