Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Czw 23:05, 02 Kwi 2015 Temat postu: Demontaż i montaż głowicy silnika AMF |
|
Może ma ktoś małe how to lub zrzuty z elsy tej operacji ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 6:12, 03 Kwi 2015 Temat postu: |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam nadzieje że o to chodzi.
Post został pochwalony 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:24, 03 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Super, o to chodziło, dzięki. Można jeszcze wiedzieć co mówią odnośniki ze strony 18 ?
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 6:09, 04 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Obydwa odnośniki ze str. 18 prowadzą do:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:12, 04 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Możesz podrzucić również pdf'a z paskiem do kompletu ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 7:47, 06 Kwi 2015 Temat postu: |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:48, 06 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrsob1
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mszczonów Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:36, 05 Maj 2015 Temat postu: |
|
Super, właśnie gromadzę wiedzę do wymiany dmuchniętej uszczelki w kobiety A2
Dzięki !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:14, 30 Maj 2015 Temat postu: |
|
Dziś zdjąłem w końcu głowicę...
(Powód - po samozapłonie kopcenie na zimnym i wysoka korekcja na pierwszym cylindrze.
Kompresja przy 70oC I-26,5 II-30 III-30, po próbie olejowej I-30)
... i moim oczom ukazał się taki widok:
I - cylinder
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
II - cylinder
[link widoczny dla zalogowanych]
III - cylinder
[link widoczny dla zalogowanych]
Gładź I cylindra na całym obwodzie pionowe ślady, honowanie niezauważalne, tłok powypalany
Gładź II i III jak dla mnie bez uwag
Silnik czasowo na lewarku muszę pospawać uchwyt aby zdjąć miskę.
Wygląda na to że pierwszy cylinder bloku do roboty.
P.S. Czy mogę w tym silniku kręcić wałem przy zdjętej głowicy. Nie występują tu żadne tuleje cylindra ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Nie 0:52, 31 Maj 2015 Temat postu: |
|
Przykra sprawa z tym cylindrem. Zastanawiam się teraz po co odkręcasz tylko miskę olejową jak cylinder nadaje się do honowania. Po zdjęciu miski aby dostać się do korbowodów i wyjąć tłok pewnie będziesz musiał jeszcze zdemontować pompę olejową z wałkiem wyrównoważający czyli dodatkowo trudny demontaż koła pasowego wału głównego. Ja pewnie po zdjęciu głowicy i ocenie zniszczeń na 1 cylindrze na pewno zdecydowałbym się na wymontowanie silnika do wymiana tulei cylindrycznej i tłoka [link widoczny dla zalogowanych] Silnik musi być rozebrany całkowicie i oddajesz tylko goły blok silnika do regeneracji czyli najlepiej od razu wyciągaj silnik i na stole dokładnie i szybciej rozbierzesz na części pierwsze. Proponuję przy okazji wymienić łańcuszek z napinaczem do napędu pompy olejowej i wałka wyrównoważającego.
Może jednak najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana całego silnika albo tylko bloku z tłokami jak masz dobrą głowicę.
Nie jestem aż takim ekspertem co do przyczyny wypalenia tłoka ale przypuszczam, że był to uszkodzony pompowtryskiwacz i za duża dawka paliwa szła na cylinder lub porysowana gładź cylindra powodowała zmniejszenie kompresji a to spowodowało zwiększeniem korekcji BIP na maksa i wypalenie tłoka, jest jeszcze teoria, że źle ustawiony pompowtryskiwacz w stosunku do głowicy może po pewnym czasie spowodować wypalanie tłoka.
Możesz kręcić wałem przy zdjętej głowicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:34, 31 Maj 2015 Temat postu: |
|
Czy po tulejowaniu mogę stosować nominalny wymiar tłoka i nominalne pierścienie ? Jeżeli chodzi o gładź cylindra pod palcem nie czuć rys ale je widać bo całe honowanie na tym cylindrze zniknęło. Musze wykoncypować jak wyciągnąć blok górą bo elsa podaje wyciągnięcie silnika dołem. Ile może ważyć dół silnika ? Wtryskiwacz na korekcjach nie lał dramatycznie jakieś 0,5 na + po samozapłonie może jakiś nagar się oderwał na tym cylindrze i zaczął lać na maksa na zimnym czyli 2,99 (nierówna praca) i w ciągu jakiś 5 minut stabilizował się na 0,5 (poprawna praca).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 18:58, 31 Maj 2015 Temat postu: |
|
szczerze powiedziawszy nic złego przynajmniej ja nie widzę na gładziach cylindrów , chyba że mi coś umkło , to że korekcje miałeś bylejakie to może być np uszkodzone pierścienie , nie dolegający zawór , czy uszkodzony kieliszek ale bardzo dokładnie bym przejrzał tłoki w tych zagłębieniach czy nie ma dziurki miałem juz takie dwa przypadki ostatni w 1,9 tdi syna też korekcje były rozjechane na 1 cylindrze i nie szło dojść o co kaman czysty przypadek że to zauważyliśmy bo to w takim dziwnym zagłebieniu bardzo niewidoczne ,, ale jeśli faktycznie masz coś z gładziami nie teges to ja na 100% bym tego nie regenerował tylko nowy goły słupek i wymiana , można dostać w przyzwoitych pieniądzach z rozbitka i małym przebiegu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:16, 31 Maj 2015 Temat postu: |
|
Tylko gładź I-szego cylindra. Postaram się zrobić lepszą fotkę. Kieliszek i zawór odpada ponieważ próba olejowa wyszła pozytywnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:32, 01 Cze 2015 Temat postu: |
|
ilak napisał: | Czy po tulejowaniu mogę stosować nominalny wymiar tłoka i nominalne pierścienie ? Jeżeli chodzi o gładź cylindra pod palcem nie czuć rys ale je widać bo całe honowanie na tym cylindrze zniknęło. Musze wykoncypować jak wyciągnąć blok górą bo elsa podaje wyciągnięcie silnika dołem. Ile może ważyć dół silnika ? Wtryskiwacz na korekcjach nie lał dramatycznie jakieś 0,5 na + po samozapłonie może jakiś nagar się oderwał na tym cylindrze i zaczął lać na maksa na zimnym czyli 2,99 (nierówna praca) i w ciągu jakiś 5 minut stabilizował się na 0,5 (poprawna praca). |
Gdybyś nie tulejował a robił szlif to wtedy dajesz tłok nad wymiarowy a w przypadku tulejowania dajesz nominał tylko pewnie należy zamontować taki sam jak pozostałe czyli oryginalne - może jakiś używany w dobrym stanie jest do kupienia.
Silnik bez głowicy pewnie waży ok 80kg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:15, 01 Cze 2015 Temat postu: |
|
Poniżej obiecane lepsze zdjęcia gładzi spornego I-cylindra:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
(jakby kawałek pierścienia/tłoka pozostało w górnej części gładzi)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
II-cylinder
[link widoczny dla zalogowanych]
III-cylinder
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:59, 02 Cze 2015 Temat postu: |
|
Niezłe cuda. Bez wymiany tuleji i tłoka nie obejdzie się. A z używkami uważaj, nigdy nie wiesz co kupisz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Wto 8:05, 02 Cze 2015 Temat postu: |
|
teraz to widać już dobrze , tak po przyjacielsku ci poradzę sprzedaj ten blok na złom i kup nowy słupek po niewielkim przebiegu , klamoty poprzerzucasz i w drogę , będzie taniej i prościej a z tym babraniem co ty masz to studnia bez dna , tłoki,pierścienie,szlif uszczelki i masa innych kosztów a jak masz takie kwiatki to martwiłbym się też o wał bo panewki i luzy murowane , moja rada szukaj słupka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:01, 02 Cze 2015 Temat postu: |
|
W tym tygodniu postaram się pokazać cylinder fachowcowi od głowic ma pewnie większe pojęcie o tym niż ja (Zaznaczam że po "badaniu paluchem" rys nie czuć. Wiem że taki badanie to żadne badanie). Jeśli powie szrot to szukam słupka. W razie czego jak ktoś ma pewny słupek AMF za normalne pieniądze to wezmę.
aktualizacja:
Jestem po oględzinach gładzi cylindra przez fachowca bez mierzenia owalności cylindra i w jego mniemaniu wygląda to na zapieczone pierścienie, które wytarły jodełkę honowania bo jak stwierdził cyt. "to nie są rysy". Mam wyjąć tłok i dać mu do oględzin i pomiarów. A, że I-szy cylinder to między innymi pewnie napęd pompy to czeka mnie trochę roboty także oczekuję na wenę twórczą do dalszej rozbiórki.
aktualizacja:
Żeby nie było, że temat umarł. Idzie do przodu ale wooooolno:
Głowica silnika i widoczne wytarcia w gniazdach popmpowtryskiwaczy (zapewniam iż każdy z was to ma - niefortunny pomysł niemieckich inż. dotyczący mocowania pompowtryskiwacza)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Głowica aktualnie leży w polok welding:
-nowe zawory
-gniazda zaworowe + frezowanie
-prowadnice zaworowe
-planowanie
-tulejowanie gniazd pompowtryskiwacza
cena boli 826 zł. Dodatkowo głowica ma mikropęknięcia powierzchowne pomiędzy gniazdami zaworowymi a gniazdami pompowtryskiwaczy. Nie łudźcie się, że wasze nie mają każde je mają. Z opinii nie wpływa to na eksploatację. Jeśli pęknięcia mają być zaspawane cena rośnie do 1216 zł więc za spawanie raczej podziękuje.
Przypominam, że przy próbie olejowej głowica się spisała poprawnie i poszła do polok tylko do tulejowania gniazd pompowtryskiwacza co miało wyjść około 400 zł. Ale cóż głowica zdjęta to już te dodatkowe 400zł odżałuje.
Dół silnika postępy w rozbiórce (dla ciekawskich)
[link widoczny dla zalogowanych]
aktualizacja 30.06.2015:
Głowica wróciła z regeneracji. Czas dokupić graty do niej tj:
Uszczelka kolektora ssącego - 045 129 717 EL 530.810 - 12 zł
Uszczelka kolektora wydechowego - 045 253 039 EL 530.800 - 11 zł
Uszczelka pod głowicę - 045 103 383 G EL 150.011 2 otwory - 77 zł
Uszczelka wydechu - 1H0 253 115A Bosal 256-188 - 7 zł
Zakupione już mam:
*Śruby mocujące pompowtryskiwacz - 038 103 385 A (ASO) - 3 szt.
*Śruby mocujące napęd pompowtryskiwacza 038 103 714 A (ASO) - 6 szt.
*Śruby mocujące głowicę - nie wiem czy zmieniać proszę o rzeczową poradę ponieważ są bardzo masywne M12x166 - 8 szt.
*Uszczelniacz walka rozrządu ELRING 038 103 085 C - 1 szt - 20 zł
*Uszczelka pokrywy zaworów 045 103 483 C ELRING EL458.370 - 1szt - 45 zł
*Hydropopychacz INA 038 109 309 A - 6 szt nr INA 420 0102 10 - został zastąpiony nr 420 0209 10 (038 109 309 C) 26zł/szt. - 6 szt.
Dodatkowo zakupuję
Uszczelniacz wału - 038 103 085E EL 155.560 - 28 zł
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez ilak dnia Wto 21:55, 30 Cze 2015, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|