Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JabbaR
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Działdowo / Warm-Maz Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:24, 14 Wrz 2012 Temat postu: Czujnik temperatury [1.4 TDI] |
|
Witam,
wie ktoś gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu chłodniczego?
mam wrażenie ze mam siadnięty - trzeba bardzo długo czekać aż wskazówka się podniesie z nad 60 stopni a powietrze bardzo szybko leci ciepłe - termostat zmieniony na nowy i nadal to samo.
I jaki kolor tego czujnika/symbol i czy jest 1 czy np 2??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:10, 14 Wrz 2012 Temat postu: |
|
Czujnik temp. g62 jest dwupinowy dlatego zanim wymienisz najpierw podepnij vaga podaj mi w czasie jazdy temp. jaka widzi ecu, potem wejdz w zegary i podaj mi temp. jaka widza zegary jak sa takie same +-3 st to czujnik ok. masz webasto? 1.4 TDi bez tego slabo sie nagrzewa, jak temp. spada ponizej 10st. Jak masz webasto jezdzij na właczonej klimie wycisniety napis ECO zeby sie nie paliła czerwona lampka i powiedz wtedy czy sie nagrzewa. Na razie nie wymieniaj szkoda kasy, biorac pod uwage rózne parametry, słabe zamienniki polecam wydac 30zł wiecej na oryginał dobrany po vinie w ASO
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pią 8:17, 14 Wrz 2012, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JabbaR
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Działdowo / Warm-Maz Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:31, 14 Wrz 2012 Temat postu: |
|
hmmm to musze go vagiem sprawdzic
ja całym rokiem śmigam na klimie - wgl jej nie wylaczam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:38, 14 Wrz 2012 Temat postu: |
|
a termostat ajkiej firmy kupiłeś? w tamtym roku jak sie nagrzewał? masz webasto? termostat najlepiej Wahler temp. otw 87st, lub oryginał. 1.4 TDI bez webasto ( wiekrzosc je miała ale nie każdy) jak jest chłodniej to wogóle sie nie nagrzewa max 70-75st. Silnik jest bardzo sprawny mało paliwa to mało ciepła i układ chłodzenia prawie jak w 1.9 TDi i stąd problemy, focusy TDCI to wogóle sie nie nagrzeje bez webasto. Jest to znany problem w 1.4 TDI .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pią 8:42, 14 Wrz 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JabbaR
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Działdowo / Warm-Maz Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:45, 14 Wrz 2012 Temat postu: |
|
termostat właśnie Wahler, webasto mam ale ono sie poniżej 10st chyba odpala
autko mam od niedawna więc nei wiem jak było "kiedyś"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:09, 14 Wrz 2012 Temat postu: |
|
JabbaR napisał: | termostat właśnie Wahler, webasto mam ale ono sie poniżej 10st chyba odpala
autko mam od niedawna więc nei wiem jak było "kiedyś" |
To jest Webasto "mokre" włącza się automatycznie gdy temperatura zawnętrzna jest poniżej +5st. i podgrzewa układ chłodzenia. Silnik szybciej łapię temperaturę i wewnątrz po ok. minucie dmucha ciepłe powietrze. Nie ma możliwości włączenia Webasto bez uruchomienia silnika.
, W tych A2 są stosowane piecyki webasto ale bez sterowania (tak mam w swojej A2) pełni to funkcje tylko dogrzewania układu (mokre) i odpala poniżej +5.
Mozna to rozbudować na full webasto dokładając sterowanie czasowe itp.
prosta sprawa w tych silnikach. Sam zobaczysz jak sie załaczy to nagrzewa sie bez problemu jak sprawne. Walczyłem kolezanki A2 1.4 TDI bez webasto nawet na zablokowanym termostacie w czasie jazdy przy 0st otoczenia nagrzewał sie do 75st Temp. otoczenia mocno ochałdzał silnik, a jego sprawnosc - małe spalanie w tym nie pomagało, po załozeniu webasto problem zniknał, a wymienilismy termostat czujnik, pompe wody i dalej to samo, co druga osoba 1.4 TDI zima przyjzezdza ze ma taki problem, dobrze ze w A2 w wiekrzosci jest te Webasto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lolek
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:40, 07 Paź 2012 Temat postu: |
|
A co może zrobić użytkownik 1,4 TDI bez Webasto by autko nie traciło zimą tyle ciepła i nawiew był wydajniejszy ? Pozostaje zasłonić wlot powietrza na chłodnice czy są może bardziej wyrafinowane sposoby? Zastanawiałem się nad dogrzewaniem płynu chłodzącego świecami żarowymi jak w przypadku 1,9 TDI ale nie jestem przekonany że rozwiąże to problem do końca. Ktoś może przechodził przez taki upgrade ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 15:49, 07 Paź 2012 Temat postu: |
|
nic nie zrobisz a zaslaniaja chlodnice nic nie pomorzesz tylko zahwiejesz gospodarka cieplna bo termostat i tak nie pusci plynu na chlodnice jak temp. jego nie przekroczy 87 st sprawdza sie jak termostat jest walniety ale w nowych autach sie tego nie robi, w 1.9 tdi te swiece sie zalaczaja ponizej 5st przy zachowaniu duzo innych warunkow i tak naprawde pomagaja tylko do 70st plynu przy duzych mrozach po porannym odpaleniu, jak nie ma duzego obciazenia alternatora i temp. zasysanego powietrza i plynu i paliwa jest ponizej 5st, mi sie kiedy tylko kilka razy zapalily ponizej minus 15st a jak na chwilke wylaczylem silnik aby zamknac garaz juz nie dzialay bo temp. aasysanego powietrza podskoczyla, niektorzy przerabiaja je na oddzielny przekaznik i wlacznik ale trzeba pamietac zeby je wylaczyc ale pomagaja tylko zlapac te na liczniku 70st a nie nagrzac silnik, to nie webasto i alternator musi byc min 120-140A bo swiece zeżra same 90A, lepiej zamontuj uzywane webasto i zrob aktywacje vagiem.
Warunki zalaczenia tych swiec :
- silnik pracuje od min. 10 s
- temp. plynu chlodzacego >70° grzeja tylko do tej temp.
- temp. zasysanego powietrza >5°
- obr. silnika < 800
- obciazenie Alternatora < 50% ( z tego sco pamietam )
jedna -" male grzanie " dwie lub trzy zalezne jest to od obciazenia alternatora ( te mozes sprawdzic w bloku 016 pole 01) zeby to wszystko zostało spełniony w 1.9 TDi bywało żadko.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 15:58, 07 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 17:46, 07 Paź 2012 Temat postu: |
|
ja mam mianowicie takie spostrzeżenia, zakupiłem samochód 1.4 tdi AMF temp powietrza oscylowała w okolicach 20 stopni a silnik bardzo długo się zagrzewał do licznikowych 90stopni, wiem że to diesel który mało pali ale myślę sobie tyle lat prod. 2001 więc na pewno padnięgty termostat,
Zakupiłem w Aso wymieniam, patrzę włożony juz wahler, no to fajnie na pewno będzie teraz dużo lepiej.
I co ostatnie dni niby trochę lepiej bo było 22-24 stopni, ale dziś mamy 10stopni więc jest masakra z zagrzaniem motorka.
Vag pokazuje 80 stopni temp płynu a na liczniku dawno już 90stopni, więc pytanie do Was co jest grane.
Pojechałem z Vagiem to po 5 minutach butowania na wył ogrzewaniu doszło na vagu 90stopni i jeszcze zrobiłem test po tej jeździe, włączyłem na maksa ogrzewanie na wolnych obrotach i w ciągu minuty spadła temp na vagu do 80 stopni dalej nie próbowałem.
czujnik??
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:57, 07 Paź 2012 Temat postu: |
|
Porównaj wskazanie temp z ecu i z instrumentów z zegarów, róznica max 5st, wskaźnik jest tak zrobiony że po osiągnięciu 80-100st pokazuje 90st aby nie bylo duzych wahniec wskazania i żeby kierowcy nie denerwowac- tak ma cała grupa vag. Te silniki tak maja że tak sie nagrzewaja i nic nie zrobisz, musisz jeździc na wyłaczonym eco. Na wolnych obrotach w TDI zawsze ci spadnie, wiecej ciepła zabierasz niz silnik daje, ponizej 10st jest z problem z grzaniem tego silnika i nie wydawaj nadaremno kasy, po to maja webasto, jak co to założ niezalezne jego sterowanie jak chcesz sobie poleprzyc i tyle.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 17:58, 07 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 18:30, 07 Paź 2012 Temat postu: |
|
no to ładnie, czyli mówisz że trzeba będzie się z tym pogodzić.
Wpadł mi taki pomysł z chłodnicą olejową, tam bodajże jest wymienik ciepła, gdyby tam coś pokombinować, ominąć ten obwód, nie wiesz czy to coś da?
Popatrzę na jakim obiegu ten wymiennik pracuje, czy na zamkniętym czy otwartym.
Ale na pewno założę sterowanie do webasto, albo do garażu w zimie będę wjeżdżał, pomyślałem też o dodatkowym przełączniku tylko trzeba będzie o nim pamiętać żeby wyłączyć to webasto później.
Są osoby które może na to nie zwracają uwagi, ale ja mam świra na punkcie zimnego silnika
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:33, 07 Paź 2012 Temat postu: |
|
ZbigniewZ napisał: | no to ładnie, czyli mówisz że trzeba będzie się z tym pogodzić.
Wpadł mi taki pomysł z chłodnicą olejową, tam bodajże jest wymienik ciepła, gdyby tam coś pokombinować, ominąć ten obwód, nie wiesz czy to coś da?
Popatrzę na jakim obiegu ten wymiennik pracuje, czy na zamkniętym czy otwartym.
Ale na pewno założę sterowanie do webasto, albo do garażu w zimie będę wjeżdżał, pomyślałem też o dodatkowym przełączniku tylko trzeba będzie o nim pamiętać żeby wyłączyć to webasto później.
Są osoby które może na to nie zwracają uwagi, ale ja mam świra na punkcie zimnego silnika |
tu masz jak załozyć programator
do seryjengo webasto w Audi A2, w ASO to robia ale kosztuje dużo, tam gdzie montuja ori webasto też to robią [link widoczny dla zalogowanych]*c5*bc+elektronicznego+programatora+webasto+do+Audi+A2+TDI,1963325030.pdf
skopiuj ten link w całosci i wklej w nową stronę bo nie widzi ta strona tego jako link bo ma gwiazdki.
chlodniczka jest zamontowana w obiegu otwarte cały czas pod filtrem oleju i tak ma byc, dlatego temp. oleju nie skacze na autostradzie powyzej 100st, jak skoczy powyzej 130 to panewki przekrecisz wiec nie kombinuj tu ciepło nie ucieka. Wazniejsze niz temp. płynu jest tem oleju, nie mniejsza niz 60 nie wiekrza niz 120 i o to chodzi najbardziej dla trwałosci silnika. Nie musisz przełacznik, masz sterownik ktory dokładasz i ustawiasz godzine i niezależne grzanie , chodzi na paliwie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 19:37, 07 Paź 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 19:33, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
a powiedz mi czy jest taka opcja żeby źle założyć termostat?
bo wydaje mi się że wąż który wychodzi od termostatu za szybko robi się ciepły. Termostat z aso, wymiana jest prosta ale może coś się da spieprzyć przy tak niby prostej naprawie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:53, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
ZbigniewZ napisał: | a powiedz mi czy jest taka opcja żeby źle założyć termostat?
bo wydaje mi się że wąż który wychodzi od termostatu za szybko robi się ciepły. Termostat z aso, wymiana jest prosta ale może coś się da spieprzyć przy tak niby prostej naprawie. |
porównaj górny waż chłodnicy wychodzący z bloku i dolny a nie przy termostacie który nagrzewa sie od bloku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grabek
Dołączył: 06 Gru 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:39, 18 Gru 2013 Temat postu: |
|
Podpinając się pod temat , mam walnięty czyjnik temperatury szykuję się do wymiany, lecz mam dylemat w sklepie po numerze vin i po roczniku wychodzi , że czteropinowy . Zaglądając do silnika faktycznie dochodzą 4 kabelki , lecz czytając poprzednie wpisy klubowiczów wywnioskowałem iż powinien być 2 pinowy , może są różne wersje Proszę o pomoc . Z poważaniem Jan Grabowski.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grabek
Dołączył: 06 Gru 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:41, 23 Gru 2013 Temat postu: |
|
Czujnik wymieniony , był jadnak 4 pinowy Audi 2001 1.4 tdi AMF . Z poważaniem Jan Grabowski
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Konradt
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:26, 31 Gru 2013 Temat postu: |
|
ja też wymieniałem, niestety mimo to bez zmian-dalej nie pokazuje bieżącej temperatury...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:13, 31 Gru 2013 Temat postu: |
|
Sprawdziłeś obwód do czujnika? Znajomy kupił czujnik w inter carsie niby oryginał chyba hella i pokazywał zaniżoną temperaturę, następnie wymienił na febi i ten działa jak należy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:45, 31 Gru 2013 Temat postu: |
|
Pytanie z innej beczki - a wie ktoś jak działa taki czujnik temperatury ? Czy tam jest coś poza termistorem (względnie dwoma niezależnymi termistorami jeśli czujnik ma dwa obwody ?)
W swoim poprzednim aucie miałem miałem w czujniku temperatury termistor o ujemnej rezystancji temperaturowej, a wartości dla 4-5 przykładowych temperatur podawała książka "sam naprawiam". Na ich podstawie zrobiłem wykres i wyznaczyłem linię trendu w formie funkcję R=f(T) - na tej podstawie można sobie było szybko czujnik sprawdzić omomierzem i zobaczyć czy wynik jest zgodny z wykresem. Wystarczyło tylko wiedzieć jaka jest temp czujnika (jego otoczenia).
Wykres zrobiłem z nudów, ale wiem, że sporo osób potem z niego korzystało. Może ktoś podrzuci charakterystykę czujnika i opracujemy podobne "narzędzie" ? Albo chociaż jak ktoś ma sprawny czujnik na wierzchu to niech sprawdzi opór pomiędzy poszczególnymi pinami w różnych, ale dokładnie zmierszonych temp:
- -10 'C - za okno go, w końcu zima idzie
- 5 ' C - lodówka ?
- 20 ' C - temp otoczenia w domu
- 40 ' C - przy jakimś piecu ?
Wykresik to już potem drobnostka, zrobi się w 5 min.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Wto 14:45, 31 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:59, 17 Sty 2014 Temat postu: |
|
Podaję rezystancję (R) w funkcji temperatury (T) dla czujnika G-62 (czteropinowy)
Pomiar rezystancji między 1 i 3 pinem:
T ('C) ------- R (om)
0 ........ 5000 - 6500
10 ...... 3250 - 4250
20 ...... 2250 - 3000
30 ...... 1500 - 2000
40 ...... 1000 - 1400
50 ........ 700 - 900
60 ........ 525 - 675
70 ........ 375 - 490
80 ........ 275 - 375
90 ........ 210 - 285
100 ...... 150 - 210
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|