Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tidit
Dołączył: 04 Maj 2013
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 13:12, 04 Lut 2017 Temat postu: Czujnik położenia wałka rozrządu a praca silnika [LOGI VAG] |
|
Objawy:
- czasami trzeba dłużej kręcić żeby odpalił
- na niskich obrotach czasami silnik pracuje niestabilnie, telepie
- odczuwalny spadek mocy
Ostatnio pojawia się regularnie błąd (za każdym razem kasowałem)
1 Błąd Zapis.:
19463 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal
P3007 - 35-10 - - - Intermittent
Mam pytanie czy to może być wina tego czujnika.
Dodam że niedawno był wymieniany rozrząd, przy okazji został otwarty silnik, żeby obejrzeć wałek rozrządu bo były podejrzenia jego wytarcia. Mechanik zbadał wałek i powiedział, że jest jak nowy, bez śladów zużycia więc wymiana jego nie była konieczna.
Chciałem zapytać o czujnik położenia wałka rozrządu, czy jest dostępny gdzieś na zewnątrz, bez konieczności rozbierania silnika?
to znalazłem na stronie ROSS TECH odnośnie tego błędu
---------------------------------------------------------
19463/P3007/012295 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Possible Causes
Fuse(s) faulty
Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Position Sensor (G40) faulty
Camshaft Position Sensor (G40) faulty
Possible Solutions
Check Fuse(s)
Check Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Position Sensor (G40)
Check/Replace Camshaft Position Sensor (G40)
-------------------------------------------------------
Chciałem namierzyć ten czujnik - sprawdzić wszystko co może powodować przerwy w sygnale:
- połączenie wiązki (może jest brudna, zaśniedziałą itp)
- bezpiecznik - pytanie tylko jaki
- ewentualnie wymienić czujnik - czy można to wykonać samemu
Serdecznie pozdrawiam Was wszystkich i proszę o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tidit dnia Pon 13:21, 06 Lut 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 12:33, 05 Lut 2017 Temat postu: |
|
tu masz na tacy , spokojnie sprawdzisz [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tidit
Dołączył: 04 Maj 2013
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 12:53, 06 Lut 2017 Temat postu: |
|
Czy uszkodzenie czujnika G40 - czujnika położenia wałka rozrządu może mieć wpływ na duże ujemne BIPy (zobaczcie moje logi grupy 023 na dole tego posta) rzędu minus 40 - 50 ?? Tak sobie myślę, że ten czujnik powinien informować ECU, kiedy podawać paliwo na wtryski.
Wnioskuję to po opisie działania tego czujnika:
1. The cam position sensor is critical to the proper functioning of the engine management system in its timing of engine events. The sensor delivers information on the position of the camshaft that actuates the engine's intake valves to the computer, which uses that information to deliver fuel and spark at the correct time.
2. The functional objective for the crankshaft position sensor is to determine the position and/or rotational speed (RPM) of the crank. Engine Control Units use the information transmitted by the sensor to control parameters such as ignition timing and fuel injection timing. In a diesel the sensor will control the fuel injection. The sensor output may also be related to other sensor data including the cam position to derive the current combustion cycle, this is very important for the starting of a four stroke engine. (https://en.wikipedia.org/wiki/Crankshaft_position_sensor)
Czy można sprawdzić jakieś inne parametry VAGiem, żeby zdiagnozować ten czujnik?
Na youtube znalazłem film o uszkodzonym czujniku w Audi A4 - https://www.youtube.com/watch?v=jjCFbKT97kQ
W celu diagnozy facet odczytuje blok numer 032 (na początku filmu).
poniżej moje logi statyczne na ciepłym i zimnym silniku - może na coś naprowadzą
Statyczne - silnik (01) - rozgrzany
Grupa 000: [link widoczny dla zalogowanych] (20170202 rozgrzany)
Grupa 001: [link widoczny dla zalogowanych] (20170202 rozgrzany)
Grupa 002: [link widoczny dla zalogowanych] (20170202 rozgrzany)
Grupa 003: [link widoczny dla zalogowanych] (20170202 rozgrzany)
Grupa 004: [link widoczny dla zalogowanych] (20170202 rozgrzany)
Grupa 007: [link widoczny dla zalogowanych] (20170202 rozgrzany)
Grupa 008: [link widoczny dla zalogowanych] (20170202 rozgrzany)
Grupa 010: [link widoczny dla zalogowanych] (20170202 rozgrzany)
Grupa 013: [link widoczny dla zalogowanych] (20170202 rozgrzany)
Grupa 018: [link widoczny dla zalogowanych] (20170202 rozgrzany)
Grupa 023: [link widoczny dla zalogowanych] (20170202 rozgrzany)
Basic settings - silnik (01) - rozgrzany
Grupa 003: [link widoczny dla zalogowanych] (20170202 rozgrzany)
Grupa 011: [link widoczny dla zalogowanych] (20170202 rozgrzany)
Statyczne - silnik (01) - zimny
Grupa 007: [link widoczny dla zalogowanych] (20170204 zimny (-1 st. C.))
Statyczne - instrumenty (23) - zimny
Grupa 002: [link widoczny dla zalogowanych] (20170204 zimny (-1 st. C.))
Grupa 003: [link widoczny dla zalogowanych] (20170204 zimny (-1 st. C.))
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tidit dnia Pon 13:14, 06 Lut 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|