Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzycho109
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:08, 11 Sty 2016 Temat postu: Błagam o pomoc |
|
Witajcie!
Mój samochód to polo 2000r. 1.4 TDI AMF.
Przejrzałem już mnóstwo stron z forum vw, skody jak i tego forum.
Męczę się już z tym przed świętami. Mam problem z odpaleniem mojej polówki (zanim ktoś napiszę, ze tych tematów jest mnóstwo to niech przeczyta to do końca). Gdy samochód stoi po nocy w garażu i rano chce go odpalić silnik już jakby prawie załapie, ale po chwili gaśnie. I po tym muszę go krecic i krecic i krecic, az w koncu zaczyna klekotac powoli jak traktor az do zalapania ladnej kultury pracy silnika. Tak samo jest po moim wyjsciu z pracy, czyli do pelnego wystygniecia silnika. Ku mojemu zdziwieniu przez te kilkadniowe mocne mrozy odpalal bez najmniejszego problemu-myslalem, ze usterka zostala wyeliminowana, jednak sie mylilem bo przy odwilzy od 2 dni jest tak samo.
W samochodzie wymieniłem:
świece żarowe
filtr paliwa
filtr powietrza
zawor zwrotny
akumulator
czyscilem nawet pompe paliwa w baku
czujnik cieczy chlodzacej
sprawdzalem przekaźnik 109 i wszystkie bezpieczniki
sprawdzałem stan węży paliwowych
jeżdze na vervie
Błagam pomóżcie co jeszcze mogę sprawdzić sam.
Nie chce wstawiać go do mechanika bo codziennie dojezdzam do pracy 30km i auto jest mi naprawdę bardzo potrzebne każdego dnia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzycho109 dnia Pon 21:39, 11 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:26, 11 Sty 2016 Temat postu: |
|
Zacząłbym od podłączenia VAGa i zbadania jaką temperaturę pokazuje czujnik cieczy chłodzącej z rana, przed odpaleniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:34, 11 Sty 2016 Temat postu: |
|
Tak daj po nocy przed odpaleniem log statyczny grupy 07. Potem bym zobaczył czy ciśnienie po nocy nie spada- za co bym obwiniał uszczelniacze pompowtrysków., które dają takie objawy.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzycho109
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:38, 11 Sty 2016 Temat postu: |
|
trepek napisał: | Zacząłbym od podłączenia VAGa i zbadania jaką temperaturę pokazuje czujnik cieczy chłodzącej z rana, przed odpaleniem. |
zapomniałem dopisać, że czujnik cieczy również wymieniłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzycho109
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:45, 11 Sty 2016 Temat postu: |
|
PinkFloyd napisał: | Tak daj po nocy przed odpaleniem log statyczny grupy 07. Potem bym zobaczył czy ciśnienie po nocy nie spada- za co bym obwiniał uszczelniacze pompowtrysków., które dają takie objawy. |
Dziekuje.
Mam OBD2 nawet w szufladzie obok siebie, vagcoma zaraz pobiore.
Napiszesz mi proszę dokładnie jak sprawdzić to ciśnienie? Jakie powinny być prawidłowe wartości tego ciśnienia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:55, 11 Sty 2016 Temat postu: |
|
Sprawdź jeszcze czy nie urwał się kabelek przy czujniku temperatury paliwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:46, 11 Sty 2016 Temat postu: |
|
bogdand napisał: | Sprawdź jeszcze czy nie urwał się kabelek przy czujniku temperatury paliwa. |
Przy urwanym kablu ECU ustawia temperaturę na -35*C. Bardziej byłbym skłonny, że czujnik zawyżałby temperaturę, jaką widzi ECU.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzycho109
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:15, 12 Sty 2016 Temat postu: |
|
Czy ktoś wie dokładnie jak sprawdzić czujnik temp. paliwa?
Jaka rezystancje musi miec przy danej temperaturze i na ktorych pinach sprawdzac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
andrzejaslo
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:21, 12 Sty 2016 Temat postu: |
|
Dziwne, widzę że świece żarowe wymieniałeś a wygląda jakby to był problem ze świecami. Sam wymieniałeś świece ?dobrze docisnąłeś te fajki na świece? może gdzieś nie dochodzi prąd do świec/świecy?
Może trzeba wykręcić świece wpiąć wyciągnięte do tych fajek (lub przykręcić nie wiem jak jest w Polo) zamasować do silnika i sprawdzić czy żarzą po przekręceniu kluczyka (uwaga można się poparzyć, nie sprawdzać palcem czy ciepłe!!!). Nie wiem czy tak można niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni koledzy.
Ale najpierw tak jak mówią koledzy podepnij do vaga i posprawdzaj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzycho109
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:51, 14 Sty 2016 Temat postu: |
|
andrzejaslo napisał: | Dziwne, widzę że świece żarowe wymieniałeś a wygląda jakby to był problem ze świecami. Sam wymieniałeś świece ?dobrze docisnąłeś te fajki na świece? może gdzieś nie dochodzi prąd do świec/świecy?
Może trzeba wykręcić świece wpiąć wyciągnięte do tych fajek (lub przykręcić nie wiem jak jest w Polo) zamasować do silnika i sprawdzić czy żarzą po przekręceniu kluczyka (uwaga można się poparzyć, nie sprawdzać palcem czy ciepłe!!!). Nie wiem czy tak można niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni koledzy.
Ale najpierw tak jak mówią koledzy podepnij do vaga i posprawdzaj. |
swiece sprawdzone, sa jak najbardziej ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:21, 14 Sty 2016 Temat postu: |
|
krzycho109 napisał: | Czy ktoś wie dokładnie jak sprawdzić czujnik temp. paliwa?
Jaka rezystancje musi miec przy danej temperaturze i na ktorych pinach sprawdzac? |
Vcds blok 07 na zimno po nocy na zapłonie przed odpaleniem, masz tam temp. paliwa, płynu, temp. powietrza zasysanego, powinny byc w miare podobne -+3 st. Zrób test, wyciągnij wtyczkę do czujnika temp. Płynu, wyciągnij jedna fajkę ze świecy i podlacz miernik, przekręć zaplon i zobacz czy napięcie na swiece dochodzi.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Czw 11:23, 14 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grzesiugm
Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: sląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:34, 15 Sty 2016 Temat postu: |
|
A który zawor zwrotny wymieniłeś ?
ten na filtrze paliwa czy na przewodzie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzycho109
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 18:16, 13 Lut 2016 Temat postu: |
|
Czesc Panowie!
Przepraszam za moją długą nieobecność.
Winne okazały się uszczelniacze pompowtrysków+polamany uchwyt do linki przepustnicy.
Koszt: 440zł.
Dzięki za wszystkie porady. Szczególnie trafne okazały się te pierwsze od PinkFloyd.
Dziekuje za pomoc!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|