Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Błąd 19559(motor for intake manifold flap v157)- P3103-35-10

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 22:27, 20 Lis 2014 Temat postu: Błąd 19559(motor for intake manifold flap v157)- P3103-35-10

Cześć
Jak zazwyczaj przed zima musi coś wyskoczyć/zapalić sie check engine

Po sprawdzeniu vag-iem jest komunikat :

Błąd 19559(motor for intake manifold flap v157)- P3103-35-10

Miał ktoś z tym do czynienia..?
Autko pracuje bez zmian póki co....tylko kontrolka mnie wnerwia...

Z tego co google powiedział to klapa gaszaca nie działa jak trzeba...

To jest klapa elektryczna przepustnicy (jest przed zawodem egr )czy zle myśle...?
W etk-a znalazłem dla BHC taki kod 045 128 063G ...tylko jak szukam w necie to na oznaczeniu korpusu jest v140 a nie v157...może mnie ktoś oświecić....co i jak...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 16:39, 21 Lis 2014 Temat postu:

dzięki,
tak jw napisałem nie mam drgawek...przy gaszeniu

właśnie zrzuciłem maskę i patrzyłem jak się do niego dostać to cienko to widzę...szczególnie ze śrubą od strony podwozia... Confused
trzeba sporo po rozłączać z tego co udało mi się ustalić do Ampulem roz 5 - 3 śruby trzeba odkęcić... huh zimno na dworze..

zobacze najpierw kostkę(piny) i kable od niej może któryś lipny..

w weekend spróbuje to rozkręcić w garażu... jadę naftę kupić na nagar może klapka się blokuje przez syf...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 16:40, 21 Lis 2014 Temat postu:

Według mnie dobrze znalazłeś, podejrzany element jest przed zaworem EGR - "sterownik klapy gaszącej". Nie czujesz czasem, że przy gaszeniu silnika wpada on w drgania ? O ile wiem to sterownik klapy gaszącej ma ją zamknąć przy gaszeniu silnika aby nie dostawał on powietrza i nie wpadał w drgawki.

Popatrz jeszcze tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]

Profilaktycznie podsyłam ETKĘ:
[link widoczny dla zalogowanych]

Wiki ROSS mówi, żeby zerknąć na bezpiecznik i wiązkę, ale to pewnie też już wyszukałeś przez googla, racja ?

Uzupełniając temat: w starszy silniku (AMF) nie ma takiego elementu, jest on na 90% wbudowany w zawór EGR i jest sterowany podciśnieniowo przez czarną gruszkę jak na zdjęciach niżej:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

PS. Wybacz, że usunąłem poprzedniego posta, stwierdziłem, że najpierw sprawdzę dwa razy żeby Cie nie wprowadzić w błąd. W efekcie nie mamy w temacie zachowanej chronologii (mea culpa).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pią 16:42, 21 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 18:31, 22 Lis 2014 Temat postu:

Jutro jednak robię rozbiórkę przez ten szał świąteczny musiałem dziś jeździć po mieście i mam dosyć, wstaje w niedziele rano i twardo będę rozbierał mam nadzieje ze śruby puszcza bez scen .... Bardzo szczęśliwy Bardzo szczęśliwy nitro na nagar/osad nabyłem i szczoteczki do skrobania tez...elektrosol-a na styki i wd40 tez jakby co ...

Tak czy owak przeczyszcze trochę i zajrze w silniczek przepustnicy czy nie rozwalony...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 14:08, 24 Lis 2014 Temat postu: troche się rozpiszę może komuś pomoże procedura

witam,
aby się do przepustnicy dostać
najlepiej :
1) zdjąć z uchwytów wężyki podciśnień
2) zdjąć rurę dolotu, odciągając delikatnie obejmę=drut z blokady
3) najpierw odkręcić śrubę pod spodem - uważać aby nie spadła na dół( w moim przypadku istotne bo mam osłone pod silnikiem i byłby problem jak by spadła ..)
4) później luzujemy ta od kabiny
5) odłączamy rurę plastikową z dekla silnika
6) luzujemy wkońcu śrubę od strony silnika
7) odłączamy wtyczkę elektryczną od przepustnicy( od razu czyścimy i oglądamy stan pinów A i B = u mnie błuszczały miedzią więc z nimi nic nie robiłem..) , sprawdzamy (i czyścimy z syfu) czy na zgięciu tam gdzie kable wchodzą z zewnątrz we wtyczkę nie czuć że któryś ułamany ..

8 ) wkońcu wkładamy rękę pod przepustnicę i drugą delikatnie do końca odkręcamy śruby i odciągamy - Uwaga! :patrzymy w międzyczasie czy oring uszczelniający jest wcisnięty w swoim rowku bo jak wypadnie to zaczynają się problemy...z szukaniem jego ...

9) wyciągamy przepustnicę na zewnątrz i oglądmy - w moim przypadku na klapie było trochę nagaru na obwodzie i na płaskim może dlatego nie chodziła jak trzeba...

10) odkręciłem 4 śruby dekielka od strony silniczka i chciałem go zdjąć ale stawiał opór więc tylko go odchyliłem aby sprawdzić co w środku słuchać - wg oględzin wszystkie tryby całe, sucho w środku, więc na siłe nie zdejmowałem przykrywki... i skręciłem.

11) na jlepiej przygotować sobie małe wiaderko albo miskę i 1 litr Nitro + szczoteczki zużyte do zębów
- jak robiłem to na szybko- czyli tylko polewanie i szorowanie jak bym miał czas to bym zostawił na 24 h w wiaderku- oczywiście nie zalewając części silnikowej..!!

12) po jednogodzinym szorowaniu i spłukałem zmywaczem do tarcz hamulcowych i wytarłem papierem ile sie dało, a później szmatką jeszcze,

13) obejrzałem jeszcze EGR-a było już sporo syfu wokół grzybka i na ściankach i również jego przetarłem szczoteczką do zzębów z Nitroile się dało sięgnąć w głąb..., a później papierem wytrzeć i szmatką

montaż z powrotem do AUTA

14) później przecieramy wejscia i wyjścia do sucha szmatką gumowe oringi również

15) wkładamy przepustnicę i łapiemy najpierw dolną śrubę, później tą od kabiny i na końcu od silnika

reszta już wiadomo ^_^ nie przykręcać na pałę.. tylko stopniowo każdą śrubę ..!!

wytczka u mnie wchodzi luźno ......może ktoś sprawdzić u siebie czy tak samo mam czy mam rozwaloną blokadę wytyczki i może ona generowała te błędy jednak...?

po skręceniu wszystkiego odpaleniu silnika wszystko chodzi - silnik pracuje czyli nic nie zepsułem...<_>

16)
podłączyłem później kompa i wykasowałem błęda i w module silnika i zrobiłę test -- nie wiem o co znim chodzi ale było na źelono i nie wyskoczył żaden błąd jak przełączałem testy

17) zobiłem skan wszystkich błędów i oczywiście Klima nadal się nie chce zczytać... zapisałem sobie raport to jak go obejrzę to będę wołał o pomoć jak coś jeszcze źle mam...eh

18 ) po 10 odaleniach silnika i gaszenia i jeździe 50 km lampka się narazie nie zapaliła...póki co więc cała operacja zakończyła się sukcesem ... Idea

Edycja 1:
sorx za literówki - to z pośpiechu...

Edycja 2:
eh całość się nie wkleiła do edytora:

reszta tutaj-->>

nie wiem na 100 % czy to była wina tylko nagaru czy jednak może wtyczki


tak czy owak poszukam używanej wtyczki z pinami na zapas...


Uwagi:
Jeśli ktoś ma instrukcję/opis/fotki jak rozebra przepustnicę i zdjąć całkowicie dekielek od silniczka bez zniszczeń to by się przydało na przyszłość,

/scaliłem
beerkoff


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 11:51, 14 Mar 2015 Temat postu:

Mnie też czeka czyszczenie :/
Dzisiaj błąd mi wyskoczył.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grom546
  
  


Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 12:29, 14 Mar 2015 Temat postu:

Czyszczenie przepustnicy - w AUA: [link widoczny dla zalogowanych] - poglądowo pewnie coś pomoże

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Sob 12:29, 14 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:24, 25 Cze 2015 Temat postu:

Witam ,
6 miesięcy pożyła klapa gasząca i dziś znowu zapaliło się ale z Vag-a 4.09 inny opis niż ostatnio :

19559 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P3103 - 35-10 Please Register/Activate - Intermittent

może ktoś wie o co chodzi bo trochę zbity z tropu jestem...

tym razem w sobotę zrobię jeszcze raz ale tym razem Vag-a 3.11 spróbuję może więcej powie....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marinsxx
 
 


Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 17:34, 24 Lip 2015 Temat postu:

Witam,
podłączyłem znowu i na wersji 3.11 pokazało stary

Błąd 19559(motor for intake manifold flap v157)- P3103-35-10

wyciągnąłem i przeczyściłem niestety po wykasowaniu błędu i paru gaszeniach silnika wyskoczył znowu oraz

czuć było lekkie drgawki i stuki zamykania klapy - stwierdziłem że w końcu się pewnie tryby wyrobiły ....

przypomnę - oryginalnie miałem przepustnicę 045 128 063D V400
W etk-a znalazłem dla BHC taki kod 045 128 063G ( bez końcówki )

więc na allegro za 140 zł z przesyłką znalazłem w dobrym stanie 045 128 063G V140 z 2009 roku Cool ==> jest identyko oprócz plastiku na puszce osłaniającej silniczek co moja Oryginalna, śruby itp...

po jej przeczyszczeniu dodatkowo i wymianie i wykasowaniu błędu wszystko HULA Pokłony

Wnioski:
jeśłi ktoś szuka takiej jak moja używki niech wpisuje w allegro " przepustnica 1.4 tdi 80KM" albo szuka po kategoriach - silniki itp dla konkretnego modelu czyli może być : skoda fabia, seat ibiza/cordoba, Vw polo będzie taniej i w lepszym stanie niż jak po audi A2...tutaj ceny zaczynają się od 150 z reguły i w zwyż tylko te są już z 2002-2003 rok to już po 12 lat więc szkoda w takie inwestować hajs

pzdr
Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin