Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marinsxx
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:27, 20 Lis 2014 Temat postu: Błąd 19559(motor for intake manifold flap v157)- P3103-35-10 |
|
Cześć
Jak zazwyczaj przed zima musi coś wyskoczyć/zapalić sie check engine
Po sprawdzeniu vag-iem jest komunikat :
Błąd 19559(motor for intake manifold flap v157)- P3103-35-10
Miał ktoś z tym do czynienia..?
Autko pracuje bez zmian póki co....tylko kontrolka mnie wnerwia...
Z tego co google powiedział to klapa gaszaca nie działa jak trzeba...
To jest klapa elektryczna przepustnicy (jest przed zawodem egr )czy zle myśle...?
W etk-a znalazłem dla BHC taki kod 045 128 063G ...tylko jak szukam w necie to na oznaczeniu korpusu jest v140 a nie v157...może mnie ktoś oświecić....co i jak...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
marinsxx
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:39, 21 Lis 2014 Temat postu: |
|
dzięki,
tak jw napisałem nie mam drgawek...przy gaszeniu
właśnie zrzuciłem maskę i patrzyłem jak się do niego dostać to cienko to widzę...szczególnie ze śrubą od strony podwozia...
trzeba sporo po rozłączać z tego co udało mi się ustalić do Ampulem roz 5 - 3 śruby trzeba odkęcić... huh zimno na dworze..
zobacze najpierw kostkę(piny) i kable od niej może któryś lipny..
w weekend spróbuje to rozkręcić w garażu... jadę naftę kupić na nagar może klapka się blokuje przez syf...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:40, 21 Lis 2014 Temat postu: |
|
Według mnie dobrze znalazłeś, podejrzany element jest przed zaworem EGR - "sterownik klapy gaszącej". Nie czujesz czasem, że przy gaszeniu silnika wpada on w drgania ? O ile wiem to sterownik klapy gaszącej ma ją zamknąć przy gaszeniu silnika aby nie dostawał on powietrza i nie wpadał w drgawki.
Popatrz jeszcze tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Profilaktycznie podsyłam ETKĘ:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wiki ROSS mówi, żeby zerknąć na bezpiecznik i wiązkę, ale to pewnie też już wyszukałeś przez googla, racja ?
Uzupełniając temat: w starszy silniku (AMF) nie ma takiego elementu, jest on na 90% wbudowany w zawór EGR i jest sterowany podciśnieniowo przez czarną gruszkę jak na zdjęciach niżej:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
PS. Wybacz, że usunąłem poprzedniego posta, stwierdziłem, że najpierw sprawdzę dwa razy żeby Cie nie wprowadzić w błąd. W efekcie nie mamy w temacie zachowanej chronologii (mea culpa).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pią 16:42, 21 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
marinsxx
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Sob 18:31, 22 Lis 2014 Temat postu: |
|
Jutro jednak robię rozbiórkę przez ten szał świąteczny musiałem dziś jeździć po mieście i mam dosyć, wstaje w niedziele rano i twardo będę rozbierał mam nadzieje ze śruby puszcza bez scen .... nitro na nagar/osad nabyłem i szczoteczki do skrobania tez...elektrosol-a na styki i wd40 tez jakby co ...
Tak czy owak przeczyszcze trochę i zajrze w silniczek przepustnicy czy nie rozwalony...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marinsxx
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:08, 24 Lis 2014 Temat postu: troche się rozpiszę może komuś pomoże procedura |
|
witam,
aby się do przepustnicy dostać
najlepiej :
1) zdjąć z uchwytów wężyki podciśnień
2) zdjąć rurę dolotu, odciągając delikatnie obejmę=drut z blokady
3) najpierw odkręcić śrubę pod spodem - uważać aby nie spadła na dół( w moim przypadku istotne bo mam osłone pod silnikiem i byłby problem jak by spadła ..)
4) później luzujemy ta od kabiny
5) odłączamy rurę plastikową z dekla silnika
6) luzujemy wkońcu śrubę od strony silnika
7) odłączamy wtyczkę elektryczną od przepustnicy( od razu czyścimy i oglądamy stan pinów A i B = u mnie błuszczały miedzią więc z nimi nic nie robiłem..) , sprawdzamy (i czyścimy z syfu) czy na zgięciu tam gdzie kable wchodzą z zewnątrz we wtyczkę nie czuć że któryś ułamany ..
8 ) wkońcu wkładamy rękę pod przepustnicę i drugą delikatnie do końca odkręcamy śruby i odciągamy - Uwaga! :patrzymy w międzyczasie czy oring uszczelniający jest wcisnięty w swoim rowku bo jak wypadnie to zaczynają się problemy...z szukaniem jego ...
9) wyciągamy przepustnicę na zewnątrz i oglądmy - w moim przypadku na klapie było trochę nagaru na obwodzie i na płaskim może dlatego nie chodziła jak trzeba...
10) odkręciłem 4 śruby dekielka od strony silniczka i chciałem go zdjąć ale stawiał opór więc tylko go odchyliłem aby sprawdzić co w środku słuchać - wg oględzin wszystkie tryby całe, sucho w środku, więc na siłe nie zdejmowałem przykrywki... i skręciłem.
11) na jlepiej przygotować sobie małe wiaderko albo miskę i 1 litr Nitro + szczoteczki zużyte do zębów
- jak robiłem to na szybko- czyli tylko polewanie i szorowanie jak bym miał czas to bym zostawił na 24 h w wiaderku- oczywiście nie zalewając części silnikowej..!!
12) po jednogodzinym szorowaniu i spłukałem zmywaczem do tarcz hamulcowych i wytarłem papierem ile sie dało, a później szmatką jeszcze,
13) obejrzałem jeszcze EGR-a było już sporo syfu wokół grzybka i na ściankach i również jego przetarłem szczoteczką do zzębów z Nitroile się dało sięgnąć w głąb..., a później papierem wytrzeć i szmatką
montaż z powrotem do AUTA
14) później przecieramy wejscia i wyjścia do sucha szmatką gumowe oringi również
15) wkładamy przepustnicę i łapiemy najpierw dolną śrubę, później tą od kabiny i na końcu od silnika
reszta już wiadomo ^_^ nie przykręcać na pałę.. tylko stopniowo każdą śrubę ..!!
wytczka u mnie wchodzi luźno ......może ktoś sprawdzić u siebie czy tak samo mam czy mam rozwaloną blokadę wytyczki i może ona generowała te błędy jednak...?
po skręceniu wszystkiego odpaleniu silnika wszystko chodzi - silnik pracuje czyli nic nie zepsułem...<_>
16)
podłączyłem później kompa i wykasowałem błęda i w module silnika i zrobiłę test -- nie wiem o co znim chodzi ale było na źelono i nie wyskoczył żaden błąd jak przełączałem testy
17) zobiłem skan wszystkich błędów i oczywiście Klima nadal się nie chce zczytać... zapisałem sobie raport to jak go obejrzę to będę wołał o pomoć jak coś jeszcze źle mam...eh
18 ) po 10 odaleniach silnika i gaszenia i jeździe 50 km lampka się narazie nie zapaliła...póki co więc cała operacja zakończyła się sukcesem ...
Edycja 1:
sorx za literówki - to z pośpiechu...
Edycja 2:
eh całość się nie wkleiła do edytora:
reszta tutaj-->>
nie wiem na 100 % czy to była wina tylko nagaru czy jednak może wtyczki
tak czy owak poszukam używanej wtyczki z pinami na zapas...
Uwagi:
Jeśli ktoś ma instrukcję/opis/fotki jak rozebra przepustnicę i zdjąć całkowicie dekielek od silniczka bez zniszczeń to by się przydało na przyszłość,
/scaliłem
beerkoff
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:51, 14 Mar 2015 Temat postu: |
|
Mnie też czeka czyszczenie :/
Dzisiaj błąd mi wyskoczył.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:29, 14 Mar 2015 Temat postu: |
|
Czyszczenie przepustnicy - w AUA: [link widoczny dla zalogowanych] - poglądowo pewnie coś pomoże
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Sob 12:29, 14 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
marinsxx
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:24, 25 Cze 2015 Temat postu: |
|
Witam ,
6 miesięcy pożyła klapa gasząca i dziś znowu zapaliło się ale z Vag-a 4.09 inny opis niż ostatnio :
19559 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P3103 - 35-10 Please Register/Activate - Intermittent
może ktoś wie o co chodzi bo trochę zbity z tropu jestem...
tym razem w sobotę zrobię jeszcze raz ale tym razem Vag-a 3.11 spróbuję może więcej powie....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marinsxx
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:34, 24 Lip 2015 Temat postu: |
|
Witam,
podłączyłem znowu i na wersji 3.11 pokazało stary
Błąd 19559(motor for intake manifold flap v157)- P3103-35-10
wyciągnąłem i przeczyściłem niestety po wykasowaniu błędu i paru gaszeniach silnika wyskoczył znowu oraz
czuć było lekkie drgawki i stuki zamykania klapy - stwierdziłem że w końcu się pewnie tryby wyrobiły ....
przypomnę - oryginalnie miałem przepustnicę 045 128 063D V400
W etk-a znalazłem dla BHC taki kod 045 128 063G ( bez końcówki )
więc na allegro za 140 zł z przesyłką znalazłem w dobrym stanie 045 128 063G V140 z 2009 roku ==> jest identyko oprócz plastiku na puszce osłaniającej silniczek co moja Oryginalna, śruby itp...
po jej przeczyszczeniu dodatkowo i wymianie i wykasowaniu błędu wszystko HULA
Wnioski:
jeśłi ktoś szuka takiej jak moja używki niech wpisuje w allegro " przepustnica 1.4 tdi 80KM" albo szuka po kategoriach - silniki itp dla konkretnego modelu czyli może być : skoda fabia, seat ibiza/cordoba, Vw polo będzie taniej i w lepszym stanie niż jak po audi A2...tutaj ceny zaczynają się od 150 z reguły i w zwyż tylko te są już z 2002-2003 rok to już po 12 lat więc szkoda w takie inwestować hajs
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|