Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michaluuu
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 10:19, 23 Sie 2015 Temat postu: Błąd 17672 - PD Unit Injector: Cylinder 2 (N241) |
|
Witam,
Po kilkudziesięciu km jazdy (czasami po 20, czasami po 80) wyświetlają załacza mi się alarm błędu (trzy mega głośne piknięcia) i na konsoli świecą ABS, ESP i wykrzyknij w nawiasie.
Po odczytaniu błędów mam to:
17672 - PD Unit Injector: Cylinder 2 (N241): Regulation Range Exceeded
P1264 - 35-10 - - - Intermittent
czyli po polsku
17672 Wtryskiwacz 2 - przekroczona granica regulacji
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Pomóżcie proszę - jak usunąc problem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:27, 23 Sie 2015 Temat postu: |
|
No cóż, objaw w postaci błędu 17672 nie napawa optymizmem.
Podejrzenia jakie mi się nasuwają:
a) uszkodzenie pompki
b) uszkodzenie wiązki
Diagnoza:
a) [link widoczny dla zalogowanych]
b) ewentualnie zamiana 2 pompek miejscami w ramach testu (tak jak przy cewkach zapłonowych w benzynce - jak błąd przejdzie wraz z pompką to jest ona podejrzana - jak pomimo zmiany dalej będzie wyświetlany błąd tego samego cylindra to podejrzenie pada na wiązkę)
W ramach działań doraźnych możesz spróbować:
1) wyczyścić i dogiąć złącza/konektorki wiązki na drugiej pompce
2) użyć preparatu Liqui Moly do czyszczenia popmpwtrysków - jak pompka się kończy to taka operacja cudów nie zdziała, ale chyba nie zaszkodzi odżałować te 50 zł + poświęcić trochę czasu. Decyzja w Twoich rękach - przykładowe filmiki z użycia tego środka znajdziesz na youtube.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 13:43, 23 Sie 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michaluuu
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:56, 23 Sie 2015 Temat postu: |
|
Dzięki za odp.
Sprawdziłem zgodnie z opisem na podanej stronie. Poniżej logi:
[Nie mogę umieszczać linków ze względu na ograniczenia na forum]
Grupa 003 011 008:
[link widoczny dla zalogowanych]
013 023 004
[link widoczny dla zalogowanych]
Wniosek jest taki, że mam wysokie BIPy na drugim i trzecim pompowtrysku - najwyżej na drugim - dochodzi do 127. Na trzecim max 107.
Na pierwszej pompce odrobine za wysoka korekcja dawki -2,92mg (dopuszczalne 2,.
Reszta z tego co przeglądałem na innych wpisach wydaje się w normie, ale proszę o ocenę expertów.
Bardzo liczę na optymistyczną odpowiedź, że po wysokich dodatnich korekcjach na cylindrze oringi kwalifikują się do wymiany...
/edycja linków
beerkoff
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:47, 23 Sie 2015 Temat postu: |
|
Druga pompka total szmelc. Możesz zamienić miejscami pompkę 1 i 2 i zrobić logi ale cudów bym nie oczekiwał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michaluuu
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 5:46, 24 Sie 2015 Temat postu: |
|
Ta odpowiedź mnie załamała, ale oczywiście dziękuję za diagnozę. Autko dopiero kupione - sprzedający pewnie o tym wiedział...
1. Czy jest jakaś szansa że to jednak coś ze złączem?
2. Jakakolwiek możliwość wyregulowanie tej pompki, czy tylko zakup nowej?
3. Czy bez większej wiedzy mogę sam przełożyć pompki? Jak wygląda sprawa z uszczelnieniem pokrywy zaworów - przed odkręceniem muszę się zaopatrzyć w nową uszczelkę lub silikon?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 7:17, 24 Sie 2015 Temat postu: |
|
Pompki reguluje się tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Co do pokrywy zaworów to wystarczy, że dokładnie ją oczyścisz i założysz na starej uszczelce (bez silikonu!) i powinno być ok (jeśli nie ma uszkodzeń na niej), ewentualnie trzeba będzie dać nową uszczelkę ale koszt uszczelki nie jest jakiś astronomiczny.
Niestety diagnoza taka a nie inna. BIPy masz strasznie zawyżone. Do tego nie podoba mi się druga pompka, ponieważ ma bardzo wysokie BIPy a korekcja na niej jest bardzo mała (tak jakby ECU uważał, ją za wzorcową) ale niestety trzecia pompka też ma wysokie BIPy...
Możesz na początek pobawić się ze stykami, to nic nie kosztuje a nuż coś się zmieni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michaluuu
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:47, 28 Wrz 2015 Temat postu: |
|
Oddałem auto do mechanika, trzymał je ponad 2 tygodnie. Kilka razy musiałem się upominać, wyglądało na to że nie może sobie poradzić, chociaż nie przyznawał się do problemów.
Finalnie powiedział że wymienił pierwszy pompowtrysk na jakiś używany, uszczelniacze na wszystkich, filtr paliwa i stwierdził że auto chodzi o niebo lepiej. Osobiście żadnej różnicy nie odczułem, ale już błędu nie wywala - jedyny plus wydanych 800zł.
Na VAGu wszystkie pompowtryski mają BIPy w okolicach 100, drugi do 117 dochodzi... Przedtem pierwszy miał mniej niż 60, a drugi przekraczał 127.
Czy taką naprawe można uznać za udaną?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:28, 28 Wrz 2015 Temat postu: |
|
Masz wysokie BIPy a to oznacza, że czas otwarcia zaworu jest dłuższy, by wtłoczyć tą samą ilość paliwa. Ma to związek z wewnętrznymi oporami pompowtryskiwacza.
Mechanik wogóle oddał pompki do sprawdzenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|