Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Anisz
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:44, 24 Lis 2013 Temat postu: Auto nie chce odpalić - pomocy! |
|
Witam,
auto nie chce odpalić, czy macie drodzy forumowicze jakieś pomysły odnośnie ewentualnych przyczyn?
Objawy:
Kłopoty z uruchamianiem zaczęły się jakiś miesiąc temu - auto kręci rozrusznikiem, odpala i za chwili gaśnie. Ponieważ zdarzało się to sporadycznie, bagatelizowałem objawy do momentu, gdy jakieś 2 tygodnie temu auto w ogóle nie odpaliło przy takich objawach. Po kilku minutach odpalił, po czym od razu pojechałem do mechanika (ok. 15 km). Jak na złość samochód pod warsztatem zapalał bez problemu. Mechanik twierdzi, że wymienił filtr paliwa oraz przeczyścił 2 wtryski...
Niestety, dziś po 2 tygodniach od naprawy, auto ponownie odmówiło posłuszeństwa, tym razem na dobre. Najpierw znowu kręciło rozrusznikiem, zapalało i gasło, w między czasie na chwilę na FIS'ie zapalił się symbol oleju, a po kilkunastu próbach auto przestało w ogóle kręcić rozrusznikiem. Czy to może być akumulator, z tym, że audi było cały czas używane (min. 30 km dziennie).
Czy macie jakieś pomysły odnośnie możliwych przyczyn? Nie chcę, aby mechanik znów szukał w ciemno, tym bardziej, że z tego co wyczytałem na forum, auto wymaga znacznego doświadczenia, a mnie nie stać na "edukację" mojego mechanika.
Poniżej linki do nagranych telefonem odgłosów uruchamiania, jeżeli może to pomóc w diagnozie:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A może znacie jakiś warsztat godny polecenia w Szczecinie, który ogarnia Audi A2?
Pozdrawiam
Anisz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Anisz
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:21, 24 Lis 2013 Temat postu: |
|
@update - samochód po 15 minutach odpalił, jak gdyby nic... - jakieś sugestie?
Pozdrawiam
Anisz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:50, 24 Lis 2013 Temat postu: |
|
Sprawdź błędy to bardzo pomoże. Napisz to Ci wyskoczyło. Bo tak na prawdę to może być dużo przyczyn. Jak dasz rade to wrzuć nagrania na youtube.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Nie 19:55, 24 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Anisz
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:15, 24 Lis 2013 Temat postu: |
|
grom546 napisał: | Sprawdź błędy to bardzo pomoże. Napisz to Ci wyskoczyło. Bo tak na prawdę to może być dużo przyczyn. Jak dasz rade to wrzuć nagrania na youtube. |
Dzięki za odzew - niestety w kwestii czytania błędów auta, jestem zielony, jak szczypior na wiosnę i to nawet mimo lektury części wątków dziale diagnostyka...
Czy taki interfejs będzie wystarczający do zapisania listy błędów (wraz z programem torqe pro na androida)?
[link widoczny dla zalogowanych]
Ewentualnie w dziale diagnostyka znalazłem info o kablu viaken, tyle, że to wymagałoby ode mnie jeżdżenia z laptopem - czy taki kabel byłby ok?
[link widoczny dla zalogowanych]
Które rozwiązanie polecasz?
Co do nagrania i jojotuba - walczę, dam znać, jeśli uda mi się to udostępnić.
Pozdrawiam
Anisz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 20:39, 24 Lis 2013 Temat postu: |
|
to drugie jest lepsze i na przyszłość jak znalazł w miarę jak zaczniesz kumać co i jak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:47, 24 Lis 2013 Temat postu: |
|
Podjedz do mnie to oblukamy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:59, 24 Lis 2013 Temat postu: |
|
Niestety kabel + laptop raczej. Te wynalazki łączące się z androidem działają awaryjnie i nie w pełni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Anisz
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:09, 19 Gru 2013 Temat postu: |
|
Niniejszym chciałbym złożyć publiczne podziękowania za PinkFloyd'a, którego rady pomogły i to telefonicznie zlokalizować źródło problemu i go usunąć oraz za kompleksowe zdiagnozowanie auta! :-)
Źródło problemów z uruchamianiem okazało się być bardzo prozaiczne - stary (jeszcze oryginalny), niedomagający akumulator - przez który rozkodowały się kluczyki, a immobilizer wyłączał silnik. Po którejś tam z kolei próbie uruchomienia akumulator poddał się całkowicie, w skutek czego auto w ogóle nie kręciło już rozrusznikiem.
Na szczęście całodobowe podładowanie akumulatora na programie regeneracji (swoją drogą polecam prostownik CTEK MXS 5.0) póki co zdało egzamin i auto odpala bez problemów. A w razie, gdyby problem się powtarzał rozwiązaniem ma być nowy akumulator ukraińskiej produkcji QUAND CALCIUM, który nie na takie mrozy, jak u nas jest robiony
Mam nadzieję, że powyższe przyda się komuś, gdyby auto gasło zaraz po odpaleniu - to nie koniecznie musi być kwestia paliwa
Pozdrawiam
Anisz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekA2
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:47, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
Witam. A co powie,cie na to, ze auto ma problem z odpaleniem po dluzszym postoju. Odpala, od razu gasnie i pozniej trzeba pokrecic rozrusznikiem zeby zapalilo. Akumulator wykluczony, stwierdzilem ze pompa vacum - bo 2 razy podczas jazdy zapalila sie kontrolka 'powaznego uszkodzenia ukladu hamulcowego' i mialem twardy pedal (restart silnika i jezdzil normalnie). Wymienilem wczoraj pompe vacum, pokrecil, odpalil, pojezdzilismy. Niestety po nocnym postoju znow to samo tzn. Zalapal na chwile, zgasl i trzeba bylo krecic rozrusznikiem zeby odpalil - zaswicila sie kontrolka od oleju (stad pisze w tym watku). Tutaj dwa pytania - czy jeszcze uklad sie nie odpowietrzyl i dlatego z rana nie odpalalo czy moze to uszczelki pod pompowtryskiwaczami jednak ? Wiecie jak je zdiagnozowac ? Oleju nic nie przybylo, innych bledow poza ww nie ma, jezdzi dobrze - po wymianie pompy vacum jakby zwawiej zbiera sie od niskich obrotow. Z gory dzieki za konkretne odoowiedzi i pytania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:50, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
Na problemy z uruchamianiem niektórym pomagał zabieg prozaiczny: wymiana filtra paliwa. Może Ci się też zapowietrzać układ paliwowy, ale to też było opisywane na forum.
Tylko ciężko bezpośrednio to powiązać z uszkodzeniem układu hamulcowego, o którym piszesz i z kontrolką oleju.
1) Odczytywałeś błędy w ECU ?
2) Auto nie zachowuje się dziwnie zaraz po udanym odpaleniu (dymienie, szarpanie, nierówna praca, brak płynnej reakcji na gaz ? ).
3) Podpierając się przypadkiem jak wyżej: Jakie masz napięcie na klemach akumulatora przy zgaszonym silniku ? O ile spada jak np mrugniesz długimi ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Czw 12:53, 11 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:05, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
KrzysiekA2 napisał: | Witam. A co powie,cie na to, ze auto ma problem z odpaleniem po dluzszym postoju. Odpala, od razu gasnie i pozniej trzeba pokrecic rozrusznikiem zeby zapalilo. Akumulator wykluczony, stwierdzilem ze pompa vacum - bo 2 razy podczas jazdy zapalila sie kontrolka 'powaznego uszkodzenia ukladu hamulcowego' i mialem twardy pedal (restart silnika i jezdzil normalnie). Wymienilem wczoraj pompe vacum, pokrecil, odpalil, pojezdzilismy. Niestety po nocnym postoju znow to samo tzn. Zalapal na chwile, zgasl i trzeba bylo krecic rozrusznikiem zeby odpalil - zaswicila sie kontrolka od oleju (stad pisze w tym watku). Tutaj dwa pytania - czy jeszcze uklad sie nie odpowietrzyl i dlatego z rana nie odpalalo czy moze to uszczelki pod pompowtryskiwaczami jednak ? Wiecie jak je zdiagnozowac ? Oleju nic nie przybylo, innych bledow poza ww nie ma, jezdzi dobrze - po wymianie pompy vacum jakby zwawiej zbiera sie od niskich obrotow. Z gory dzieki za konkretne odoowiedzi i pytania |
Jak sprawdzić uszczelniacze na pompowtryskach było opisane na Forum ale w Twoim przypadku bez zbędnego diagnozowania stawiam na zużyte uszczelniacze na pompkach. W moim przypadku gdy miałem zużyte uszczelniacze to rano odpalił bez problemu a potem po przejechaniu ok. 1km lub kilkunastu sekundach na postoju gasł i trzeba było dłużej pokręcić rozrusznikiem aż zapalił i czasami jeszcze raz gasł albo na wyższych obrotach już jechał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:38, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
KrzysiekA2 napisał: | Witam. A co powie,cie na to, ze auto ma problem z odpaleniem po dluzszym postoju. Odpala, od razu gasnie i pozniej trzeba pokrecic rozrusznikiem zeby zapalilo. Akumulator wykluczony, stwierdzilem ze pompa vacum - bo 2 razy podczas jazdy zapalila sie kontrolka 'powaznego uszkodzenia ukladu hamulcowego' i mialem twardy pedal (restart silnika i jezdzil normalnie). Wymienilem wczoraj pompe vacum, pokrecil, odpalil, pojezdzilismy. Niestety po nocnym postoju znow to samo tzn. Zalapal na chwile, zgasl i trzeba bylo krecic rozrusznikiem zeby odpalil - zaswicila sie kontrolka od oleju (stad pisze w tym watku). Tutaj dwa pytania - czy jeszcze uklad sie nie odpowietrzyl i dlatego z rana nie odpalalo czy moze to uszczelki pod pompowtryskiwaczami jednak ? Wiecie jak je zdiagnozowac ? Oleju nic nie przybylo, innych bledow poza ww nie ma, jezdzi dobrze - po wymianie pompy vacum jakby zwawiej zbiera sie od niskich obrotow. Z gory dzieki za konkretne odoowiedzi i pytania |
uszczelki pompek do wymiany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekA2
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:15, 12 Wrz 2014 Temat postu: |
|
No to fajnie mi wymienili wszystkie uszczelki jak robili uszczelkę pod głowicą. Żeby ich *** strzelił
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Sob 18:55, 13 Wrz 2014 Temat postu: |
|
Jak są wybite gniazda pod pompkami to wymiana uszczelniaczy nie wiele pomoże, trzeba regenerować gniazda, niektórzy potrafią robić to bez demontażu głowicy ale ja bałbym się tak robić w swoim silniku ze względu na powstające opiłki co prawda aluminiowe ale jednak jakieś tam zanieczyszczenia mogą przedostać się między tłok a cylinder.
Najlepiej pojechać do dobrego mechanika co potrafi ocenić stan gniazd, może pomoże wymiana samych uszczelniaczy a może przy wcześniejszej wymianie (?) uszczelniaczy źle ktoś dokręcił śrubki mocujące pompki - po prostu za słabo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekA2
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:08, 15 Wrz 2014 Temat postu: |
|
Chciabym oddac auto do mechanika dopiero w Polsce, gdyz aktualnie jezdze nim po Norwegii i nie musze nikomu tlumaczyc dlaczego . . =)
Jak przepalam auto co jakis czas, to jest ok. Do Polski zjezdzam za 2 tygodnie. Jezeli to faktycznie uszczelnienie pompowtryskiwaczy, to czym skutkuje eksploatowanie auta w takim stanie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:43, 15 Wrz 2014 Temat postu: |
|
Przy takiej jeździe paliwo przedostaje się do oleju i możesz zauważyć, że na bagnecie przybywa oleju albo utrzymuje się na takim samym poziomie jeżeli silnik lubi sobie "łyknąć" troszkę oleju czyli spalić. Wiadomo, że rozcieńczony olej ropą ma gorsze właściwości ale gdzieś wyczytałem, że kilku procentowe rozcieńczenie nie powoduje zauważalnych skutków na zużycie elementów silnika, jednak zaleca się częściej wymieniać olej silnikowy a na pewno już po wymianie uszczelniaczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekA2
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:29, 15 Wrz 2014 Temat postu: |
|
Akurat wracam na wymiany plynow etc. Poki co olej nic nie wzrosl a wczesniej nie mial tendecji do zmneijszania swojego poziomu.
Dzieki za odpowiedzi. Po naprawie podziele sie informacjami. pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekA2
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:13, 18 Wrz 2014 Temat postu: |
|
Zauważyłem, że jak odpali po dłuższym postoju to kopci na biało/szaro. Po przejechaniu ok 1km przestaje. Jaki to może mieć związek z moją usterką ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KrzysiekA2
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:50, 19 Wrz 2014 Temat postu: |
|
Nie polecam kupować części w Norwegii. Zestaw naprawczy na 3 pompowtryskiwacze 900 zł .
W Polsce od znajomka 90 zł za 3 komplety. Co tam 10cio krotna różnica.
Komplety Boscha, które zamowilem nie mają śrub regulacyjnej. Może to być problem dla mechanika ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|