Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:03, 25 Lut 2014 Temat postu: [AMF] kopci na jałowym (na szaro) |
|
Na początku myślałem że to duża ilość pary wodnej bo tłumik mokry, ale...
- po odpięciu przepływomierza dym zanika w vagcom w grupie 003 pojawia się wartość zastępcza
- po wpięciu kostki przepływomierza wartości zadane i otrzymywane są tożsame
- po wpięciu diody w pin 4 i 5 kostki przepływomierza silnik zaczyna falować i kopcić z podpiętym EGR'em także przepływomierz niby chodzi
- dziś wypucowałem zawór EGR do czystego nadal podkapca (może subiektywnie mniej ale podkapca na jałowym)
- przy teście EGR w BS zamyka go i otwiera naprzemiennie jak zamknie to przykapca
- przy odpięciu podciśnienia EGR'owi wartość otrzymana tlenu skacze powyżej 500 i nie przykapca
- rura IC-EGR wilgotna w środku od oleju ale z dolnego węża zlałem tylko kilka kropel
- przy podkapcaniu spaliny są gryzące
- korekcja na 1 wtrysku do - 0,5 wymieniony (regenerowany) osłabia się ze względu na pozostałe
- log dynamiczny przepływki [link widoczny dla zalogowanych] (niestety jeszcze przed wymianą wtrysku)
Chcę wymienić przepływkę pytanie czy warto ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ilak dnia Wto 20:07, 25 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:50, 25 Lut 2014 Temat postu: |
|
wrzuc logi normalnie a ich nie opisuj, statycznie 01,04, ( 07- po nocy przed odpaleniem ), 013, 023, dynamicznie 03, 08, 011. Dynamicznie zrób na 4 biegu a nie na 3 jak zawsze
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Wto 20:53, 25 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:45, 08 Mar 2014 Temat postu: |
|
Proszę bardzo oto logi. Jednak nie na IV a na III biegu (Na IV bieg niestety nie starczyło w moich warunkach drogowych drogi). Przed zrobieniem logów zmiany jakie zaszły od ostatniego posta to: zaślepienie egr'a i wymiana przepływki (poprzednia zmarła przy czyszczeniu).
Grupy: 003,008,011 - [link widoczny dla zalogowanych]
Grupy: 013,023 - [link widoczny dla zalogowanych]
Grupy: 001,004 - [link widoczny dla zalogowanych]
Grupa: 007 - [link widoczny dla zalogowanych]
Proszę o ich ocenę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:09, 08 Mar 2014 Temat postu: |
|
Turbawka trochę przeladowuje sprawdzilbym przewody do n75 i samo n75, jedna pompka zaczyna niedomagac, sprobuj najpierw przeczyscic na krótko liqui moly spulung wtryski podliczając na krotko plyn do ukladu, na youtube jest pokazane, kopcenie i pompki na minusie jak nowy jest filtr paliwa moga oznaczac tez do wymiany uszczelki pompowtryskow
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Sob 23:11, 08 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:25, 08 Mar 2014 Temat postu: |
|
Jeżeli nie mam błędu przeładowania przy turbo przeładowanie turbiny na tą chwilę ma jakieś znaczenie ?
Wtryskiwacz na minusie to ten wymieniony (regeneracja z gwarancją) z mojej wiedzy bilansuje dwa pozostałe "lejące" by suma zmierzała do 0
Czy do przepływki nie masz uwag ?
Filtr paliwa jeszcze będę wymieniał niestety zakupiłem filtr KL197 KNECHT'a, który nie pasuje do mojego modelu (modelowo 2003). Jak ktoś taki potrzebuje chętnie odsprzedam.
Czy uszczelki pompowtrysków nie powodowały by problemów z rozruchem po dłuższym postoju? U mnie zapala od strzała.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ilak dnia Sob 23:36, 08 Mar 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:48, 08 Mar 2014 Temat postu: |
|
Uszczelki jak padną zupelnie i spada cisnienie to nie pali po nocy, czasami korekcje na minusie z kopceniem tez moga byc jego objawem , minus to mniej paliwa, zatkany filtr, niewydajna vacum, uszczelki pompek, jak na 75km to turbawka przeladowuje a w turbinie WG to zużycie elementow sterujących zaworem spustowym , jak nie lapie notlaufa to mozna olać na razie tylko niepotrzebnie turbawka sie nadwyreza ciśnieniem jak w 1.9 tdi 130KM. Przeplywka dziwnie wskazuje ale to uzależnione jest od ciśnienia doładowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Nie 0:08, 09 Mar 2014 Temat postu: |
|
W najbliższym czasie zajmę się filtrem paliwa i pewnie pompą vacum bo cała spocona jest. I obejrzę n75 może się przycina. Dzięki za informacje.
Pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:09, 13 Mar 2014 Temat postu: |
|
Przyczyną kopcenia był przepływomierz. Dodatkowo spadło spalanie.
Post został pochwalony 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Czw 23:56, 13 Mar 2014 Temat postu: |
|
Fajnie, że się pochwaliłeś co było przyczyną kopcenia, nie każdy chwali się jakie są efekty rozwiązywania problemów na Forum a często takie uwagi przydają się innym. Oby więcej takich Kolegów, którzy kończą swoje zmagania z problemami opisując na Forum.
Ciekawi mnie o ile spadło spalanie paliwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kenstfield
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białogard Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:06, 14 Mar 2014 Temat postu: |
|
Fajnie że się udało.
Ile teraz maszyna pali na trasie?
Całą nową przepływkę kupiłeś?
Masz może logi dynamiczne po wymianie przepływki i czy mógłbyś je ewentualnie wrzucić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:33, 14 Mar 2014 Temat postu: |
|
Wyniki spalania przedstawię po tankowaniu do pełnego. Przed wymianą oscylowały w okolicy ~7l miasto więc były koszmarne (żona 90% śmiga po mieście). Jako że przepływka (wkład F 00C 2G2 027) umarła mi przy czyszczeniu kupiłem BOSCH'a 0281 002 531 (obudowa nie pasuje do naszych a2) siedzi w niej wkład F 00C 2G2 055. Logi dynamiczne masz w tym wątku już po wymianie przepływki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:46, 14 Mar 2014 Temat postu: |
|
Też chętnie zobaczę jakie wyniki spalania odnotujesz na tej przepłwce. Od października ubiegłego roku śmigam u siebie na takim samym wkładzie przepływomierza, tj. F00C 2G2 055 i przyznam, że spalanie jest raczej słabe. Ostatni mój wynik przy jeździe wyłącznie po mieście, krótkie odcinki = wiecznie niedogrzany silnik, wyniósł ok. 8.1 L/100km. Warto jednak odnotować, że obecnie kiedy jest cieplej wskazówka poziomu paliwa jakby wolniej opadała.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:58, 14 Mar 2014 Temat postu: |
|
Jako że temperatury podskoczyły trochę ciężko Ci będzie porównać. Dodatkowo ja nie posiadam już webasto tylko świece w układzie chłodzenia (auto modelowo 2003)
aktualizacja:
Dziś po przejechaniu 205,6km z czego 6x15=90km poza miastem (nie wiem czy to uznać za trasę bo po 15 km auto znów stało min 3h) reszta miasto dojazdy max 6km wlałem 12l (11 litrów do odbicia ale poprzednio też wlewałem do czasu gdy zauważyłem paliwo w rurze). Przed tankowaniem laptop wskazywał w baku 31l. Średnie spalanie wyniosło 5,84l.
aktualizacja:
Dziś przejechałem 234,4km wyłącznie w trasie prędkość 99% nie przekraczała 90km/h kilkukrotnie max 110km/h auto spaliło 12l (5,12l/100km) a z pedałem gazu obchodziłem się dość ostrożnie klima włączona. Obciążenie: 3 os w tym roczne dziecko, stelaż od wózka. Opony 205/17. Moim zdaniem spalanie powyżej średniej o około 0,5l.
Czy może to być spowodowane zapchanym katalizatorem ? bo już pomysły mi się skończyły. W załączeniu log Grupy: 011 - [link widoczny dla zalogowanych] Czy po logach turbo oprócz przeładowania daje radę, czy nie wstaje leniwie ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ilak dnia Wto 18:49, 15 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:46, 16 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Nie odpowiem Ci na zadane pytanie, ale sam zadam ci kolejne: w jakich warunkach robiłeś testy ? Jedna osoba na pokładzie, trzeci bieg + gaz w podłodze i w miarę równa prosta ? Bo to co mnie zastanawia po porównaniu Twoich logów z moimi ([link widoczny dla zalogowanych]): ja miałem 4200 obrotów po 12 sekundach, Ty powiedzmy, że po 16 sekundach (liczę sekundę różnicy, bo ja zacząłem logować z wyższych obrotów. Spora różnica.
Miałeś coś ciężkiego na pokładzie ?
Może logowałeś jadąc pod górkę ?
Czyżbyśmy mieli różne skrzynie biegów i aż taka różnica w przełożeniach na 3 biegu ?
A może to kwestia felg/kapci bo ja mam R15.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Śro 19:52, 16 Kwi 2014, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:14, 16 Kwi 2014 Temat postu: |
|
W sumie słuszna uwaga. Warunki testu to: Ja+laptop+prosta bez górek+3bieg+kapcie 205/17
Test ponowiony dziś tj 16.04.2014r.
Grupa: 011 - [link widoczny dla zalogowanych] 3990 obr Ty po 10.68 Ja po 12.98. Wątpię że to opony i odmienne warunki naszych testów dość spora różnica.
Skrzynia to: G0C I GSP 5-speed manual transmission
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ilak dnia Śro 20:25, 16 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:20, 16 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Kierunek wiatru ? Różnica jakości paliw ? Waga kierowcy ? (ja to 66 kg żywych kości )
Może ktoś jeszcze zloguje swojego AMFa ? Kolega marceli123123 nie tak dawno to robił, w dodatku miał chyba logi zarówno przed jak i po wycięciu kata (albo moja pamięć zawodzi). Może nas poratuje ? Byłby fajny materiał do porównań
Edited: U mnie siedzi skrzynia EWQ, pojęcia nie mam jakie są przełożenia poszczególnych biegów...
PS. Wysłałem do kolegi marcela PW, chyba rzadko tu zagląda, ale może się odezwie...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Śro 20:31, 16 Kwi 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:30, 16 Kwi 2014 Temat postu: |
|
2 logi u mnie zrobione i zawsze wyższe timestamp'y od twoich chyba że wiało Tobie w plecy. U mnie waga ~70 dzis jeszcze miałem stelaż do wózka, podstawkę pod nosidełko isofix i pełny bak ~42l. Chyba rozłączę rurę wydechową przy kolektorze i go zloguje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:35, 16 Kwi 2014 Temat postu: |
|
W plecy mi nie wiało, ale ile miałem w baku to Ci nie powiem. Wątpię, aby nawet 50 kg różnicy mogło zrobić taką różnicę jak widać po logach, to już prędzej uwierzę w te kapcie i różnicę po obwodzie koła, choć i to rzeczywiście brzmi mało przekonująco.
Pomysł z rozłączeniem rury całkiem sensowny, tylko żeby ci podczas jazdy wydech całkiem nie opadł, bo "będzie draka".
PS. W której części Polski "urzędujesz" ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Śro 20:37, 16 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:41, 16 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Bardziej się martwię czy śruby od tłumika puszczą przy odkręcaniu niż czy stanie on w pionie podczas testu
P.S. moje zakotwiczenie to woj. pomorskie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ilak dnia Śro 20:44, 16 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:49, 16 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Kanał, szlifierka, palnik, młotek, dobry klucz, rurka na przedłużkę (jak wejdzie), krata browaru i "za ojczyznę". A jak się już uda to śruby i uszczelkę przy wydechu pewnie pasowałoby wymienić, chyba, że rzeczywiście łatwo pójdzie i nie ucierpią.
Edited: z tymi śrubami to jednak palnąłem głupstwo, tam chyba siedzą szpilki i wydech jest mocowany na nakrętkach:
[link widoczny dla zalogowanych]
Daj znać jakie będą efekty. Jak auto dostanie lepszego kopa to sam wywalę kata
PS. To do Poznania masz kawałek... ale jakbyś był przejazdem to zapraszam na porównanie z moim (mojej żony) autkiem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Śro 21:02, 16 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|