Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:26, 16 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Tzn, że jak porównanie żon :p, bo A2 też nie moje. Może w tym tygodniu ogarnę ten temat ale nie obiecuje.
P.S. do różnicy wag naszych aut trzeba dodać mój opensky
Edit: Testy odkładam na okres poświąteczny.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ilak dnia Czw 16:03, 17 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Czw 4:40, 17 Kwi 2014 Temat postu: |
|
beerkoff napisał: | Kanał, szlifierka, palnik, młotek, dobry klucz, rurka na przedłużkę (jak wejdzie), krata browaru i "za ojczyznę". A jak się już uda to śruby i uszczelkę przy wydechu pewnie pasowałoby wymienić, chyba, że rzeczywiście łatwo pójdzie i nie ucierpią.
Edited: z tymi śrubami to jednak palnąłem głupstwo, tam chyba siedzą szpilki i wydech jest mocowany na nakrętkach:
[link widoczny dla zalogowanych]
Daj znać jakie będą efekty. Jak auto dostanie lepszego kopa to sam wywalę kata
PS. To do Poznania masz kawałek... ale jakbyś był przejazdem to zapraszam na porównanie z moim (mojej żony) autkiem. |
dodałbym jeszcze zakup bandaża i porządnie zawinął tą plecionkę poprawią się parametry cieplne silnika oraz powinno to ciszej chodzić
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marceli123123
Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:58, 17 Kwi 2014 Temat postu: |
|
beerkoff napisał: | Kierunek wiatru ? Różnica jakości paliw ? Waga kierowcy ? (ja to 66 kg żywych kości )
Może ktoś jeszcze zloguje swojego AMFa ? Kolega marceli123123 nie tak dawno to robił, w dodatku miał chyba logi zarówno przed jak i po wycięciu kata (albo moja pamięć zawodzi). Może nas poratuje ? Byłby fajny materiał do porównań
Edited: U mnie siedzi skrzynia EWQ, pojęcia nie mam jakie są przełożenia poszczególnych biegów...
PS. Wysłałem do kolegi marcela PW, chyba rzadko tu zagląda, ale może się odezwie... |
Witam, na forum zaglądam prawie codziennie bo zawsze czegoś nowego i przydatnego można się dowiedzieć
Co do moich logów to niestety nie robiłem po wycięciu kata bo jakoś brak czasu na zakup kabla i "testy"- tym bardziej, że z autkiem 0 problemów
Ja osobiście w swoim egzemplarzu jakiś miesiąc temu wyczyściłem i zaślepiłem EGR oraz pozbyłem się właśnie kata (po wycięciu nie było w ogóle prześwitu przez jego środek)...logów nie mam ale dla mnie czuć różnicę, auto zbiera się lepiej od niższych obrotów, wcześniej jakieś 2200 obecnie ok. 1800
Dodatkowo teraz w czasie jazdy słychać turbinkę, mi to nie przeszkadza a moja siostra, która też czasem jeździ, twierdzi nawet, że auto teraz jest cichsze.
Postaram się jakoś w najbliższym czasie zaopatrzyć w kabel i zrobić te logi.
PS 1. Kwestia spalania- nie wiem jak było przed wycięciem kata ale ostatnio robiłem testy i spalanie wyłącznie w mieście mam na poziomie 5,5 l więc chyba dobry wynik.
PS 2. Za wycięcie kata zapłaciłem w serwisie 80 zł a sprzedałem go za 320 zł
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez marceli123123 dnia Czw 10:59, 17 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:31, 22 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Dziwny był ten mój poprzedni log grupy 011 (może włączona klima?) dziś poszukałem loga z innego dnia i wygląda on tak: [link widoczny dla zalogowanych]
a poniżej logi z rozpiętym tłumikiem i wyłączoną klimą:
Grupy: 003,008,011 - [link widoczny dla zalogowanych]
Grupa: 011 - [link widoczny dla zalogowanych]
Różnica 50 mbar pomiędzy zapiętym i rozpiętym przy 1848 obr także raczej
nie tędy droga. Następny target N75 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:51, 22 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Według mnie zabawa z N75 nic nie da.
Na moje niefachowe oko w dziewiątej sekundzie widać jak N75 zaczyna działać, bo turbina przestaje przeładowywać. Jak chcesz to odepnij wężyk pomiędzy N75 i turbo, ale.... wtedy jak turbina przeładuje to już złapiesz "notlaufa", bo turbo będzie dmuchać do oporu i nic go nie będzie stopować. Według mnie nie tędy droga, ale nie mam pomysłów za co się zabrać.
Nie znajdzie się na forum ktoś kto w ramach badan doświadczalnych zloguje swojego AMFa ? Żeby się nie okazało, że ja już w swoim egzemplarzu mam program i kata wyciętego... (bo w sumie nie wiem co poprzedni właściciel gmyrał, zaraz się okaże, że ja jakąś rakietę mam) )
PS. Może napisz PW do kolegi Pinka - ja sam za wielkiego doświadczenia w analizie logów nie mam i cholera wie czy my tu czasem nie wyważamy otwartych drzwi ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Wto 22:12, 22 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:51, 23 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Programu nie masz ponieważ w 011 żądanie sterownika mamy takie same. Natomiast oboje mamy przeładowanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:39, 23 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Co racja to racja.
Co do przeładowania: to jest nas trzech, bo z tego co pamiętam to marcel ma tak samo . Pytanie tylko czy sam fakt, że mamy przeładowanie nie jest spowodowane zaworem N75, który po prostu zaczyna działać z opóźnieniem. Przydałaby się kolejna A2 AMF z logami do oceny.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Czw 20:09, 24 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:09, 24 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Mój AMF chodzi bez zarzutu. Spróbuję w weekend zrobić logi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:57, 24 Kwi 2014 Temat postu: |
|
beerkoff napisał: | Co racja to racja.
Co do przeładowania: to jest nas trzech, bo z tego co pamiętam to marcel ma tak samo . Pytanie tylko czy sam fakt, że mamy przeładowanie nie jest spowodowane opóźnieniem w działaniu N75, który po prostu zaczyna działać z opóźnieniem. Przydałaby się kolejna A2 AMF z logami do oceny. |
tak , może być ubytek podciśnienia na przewodach, ubytek na pompie podciśnienia, zardzewiałych w srodku zawór upustowy turbiny i działający z oporem , zacinający się zawór n75- po latach w turbinie WG powoduje przeładowanie a w turbinie vnt niedoładowanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:30, 24 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Ja rozumiem, że w turbinie WG w AMF nie ma żadnej pompy podciśnienia, bo turbina jest sterowana ciśnieniowo, prawda ? Czy ja dobrze w głowie poukładałem, że to jest układ ze sprzężeniem zwrotnym: czyli mówiąc wprost turbo dmucha "z mocą" zależną od tego ile spalin go napędza po stronie ciepłej i adekwatne ciśnienie trafia na N75, przez który standardowo leci w atmosferę i w żaden sposób nie ingeruje w pracę układu. Zabawa zaczyna się w momencie kiedy ciśnienie doładowania przekroczy przyjęty próg, wtedy ECU otwiera N75, przez który ciśnienie jest kierowane na zawór upustowy turbiny - "kółko" się zamyka i w efekcie ciśnienie doładowania spada ?
Jeśli źle to opisałem to poprawcie mnie proszę.
Jeśli jednak to co napisałem na sens to :
1) Czy w takim schemacie działania nie jest normalne, że układ ma pewną bezwładność objawiającą się dopuszczalnym chwilowym przeładowaniem, które wspólnie z kolegami mamy na wykresikach ? Miejmy na uwadze, że cały czas męczymy auto wciskaniem gazu w podłogę.
2) Czy zatem w przypadku AMF nie jest tak, że problem z działaniem układu mogą powodować tylko trzy opisane przez Ciebie przyczyny (z pominięciem pompy) czyli:
a) uszkodzony N75 (np. zapieczony)
b) nieszczelność w układzie
c) zapieczony zawór na turbinie ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Czw 20:32, 24 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:03, 24 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Podbiję posta, nie bijcie ale chcę rozdzielić dwa poruszone tematy.
Przykładowe logi dynamiczne silników AMF wygrzebane w sieci:
[link widoczny dla zalogowanych] - trzeci bieg
[link widoczny dla zalogowanych] - czwarty bieg
[link widoczny dla zalogowanych] - trzeci bieg
[link widoczny dla zalogowanych]
Kurczę, wszędzie po kolei turbo wstaje z lekkim opóźnieniem na niższych obrotach a potem przy 2500 rpm lekkie przeładowanie... - zaczynam przychylać się do opinii, że to normalne w układzie sterownym ciśnieniowo Albo po 10 latach użytkowania każdemu zawór upustowy chodzi z oporem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:03, 24 Kwi 2014 Temat postu: |
|
tak N75 w WG działa upuszczając ciśnienie w vnt reguluje jego wydajnością, w VNT jest podciśnieniowo a w WG ciśnieniowo ale może być tez podciśnieniowo w zależności od silnika. jeżeli przeładowanie jest w chwilowym stanie wzrostu ciśnienia do 2500 obr i potem się normuje i nie spada w tryb niedoładowania i auto nie łapie notlaufa to można to olać na 3 biegu jest szybszy wzrost ciśnienia niż bezwładnośc zaworu, małe zużycie i lekki notlauf, na 4 biegu ok i wszystko w normie, u mnie na nowej turbawce ori nawet na 3 biegu jest stabilnie, ale nowy zawór turbiny ( gruszka ) i kierownice robia swoją robotę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Czw 21:06, 24 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:07, 24 Kwi 2014 Temat postu: |
|
PinkFloyd napisał: | jeżeli przeładowanie jest w chwilowym stanie wzrostu ciśnienia do 2500 obr i potem się normuje i nie spada w tryb niedoładowania i auto nie łapie notlaufa to można to olać na 3 biegu jest szybszy wzrost ciśnienia niż bezwładnośc zaworu, małe zużycie i lekki notlauf, na 4 biegu ok i wszystko w normie, |
I to jest to co chciałem usłyszeć
PS. Tylko teraz wracamy do pytania: dlaczego koledze Ilakowi auto rozpędza się wolniej niż mi ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:11, 26 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Patrząc mój drugi log 011 (bez rozłączonego wydechu) [link widoczny dla zalogowanych] z twoim [link widoczny dla zalogowanych] turba pompują tak samo a czasy inne i wysterowanie zaworu też tj:
ja 3717 obr po 12,5
Ty 3717 obr po 9,27
zaczynam skłaniać się że różnica czasów leży w warunkach drogowych pomiaru.
PinkFloyd napisał: | tak N75 w WG działa upuszczając ciśnienie |
Czyli rozumiem że n75 nie ma żadnego znaczenia przy wstawaniu turbo ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:35, 26 Kwi 2014 Temat postu: |
|
ilak napisał: | Patrząc mój drugi log 011 (bez rozłączonego wydechu) [link widoczny dla zalogowanych] z twoim [link widoczny dla zalogowanych] turba pompują tak samo a czasy inne i wysterowanie zaworu też tj:
ja 3717 obr po 12,5
Ty 3717 obr po 9,27
zaczynam skłaniać się że różnica czasów leży w warunkach drogowych pomiaru.
PinkFloyd napisał: | tak N75 w WG działa upuszczając ciśnienie |
Czyli rozumiem że n75 nie ma żadnego znaczenia przy wstawaniu turbo ? |
turbawka WG zawsze póżniej wstaje niż vnt, po to wymyślono vnt żeby ciagneła z dołu, przy czym przy dobrym wydechu, szczelności układu i dobrej dawce przy 2000obr powinno być już zadane ciśnienie na WG, N75 ma czasami wpływ jak zawór przepuszcza i uchyla lekko zawór spustowy, czasami zawór spustowy w turbawce po latach się wypełni nie domyka i itp. Domena turbawki VNT z uwagi na zakres pracy jest chwilowe przeładowanie tkzw. overboost, na WG za duzy opór zaworu spustowego, N75 , nieszczelność przewodu opóźnia ustabilizowanie ciśnienia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:57, 06 Maj 2014 Temat postu: |
|
Aby podbić troszkę temat zakupiłem pompę tandemową BOSCH 038145209M ze względu na nieszczelną pompę LUK i luźny króciec podciśnienia (Choć na razie objawów uciekania podciśnienia nie mam. Wartości podciśnienia nie mierzyłem. Paliwo się cofnęło tylko przy b. dużym nachyleniu i dziobem w dół po nocy. Czyli w ciągu roku max 2 razy). Czekam na klucz dynamometryczny i czas na montaż
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|