Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

[AMF] kopci na jałowym (na szaro)

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
ilak
 
 


Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 21:26, 16 Kwi 2014 Temat postu:

Tzn, że jak porównanie żon :p, bo A2 też nie moje. Może w tym tygodniu ogarnę ten temat ale nie obiecuje.

P.S. do różnicy wag naszych aut trzeba dodać mój opensky Szczęśliwy

Edit: Testy odkładam na okres poświąteczny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ilak dnia Czw 16:03, 17 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 4:40, 17 Kwi 2014 Temat postu:

beerkoff napisał:
Kanał, szlifierka, palnik, młotek, dobry klucz, rurka na przedłużkę (jak wejdzie), krata browaru Szczęśliwy i "za ojczyznę". A jak się już uda to śruby i uszczelkę przy wydechu pewnie pasowałoby wymienić, chyba, że rzeczywiście łatwo pójdzie i nie ucierpią.

Edited: z tymi śrubami to jednak palnąłem głupstwo, tam chyba siedzą szpilki i wydech jest mocowany na nakrętkach:
[link widoczny dla zalogowanych]

Daj znać jakie będą efekty. Jak auto dostanie lepszego kopa to sam wywalę kata Szczęśliwy

PS. To do Poznania masz kawałek... ale jakbyś był przejazdem to zapraszam na porównanie z moim (mojej żony) autkiem.





dodałbym jeszcze zakup bandaża i porządnie zawinął tą plecionkę poprawią się parametry cieplne silnika oraz powinno to ciszej chodzić
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marceli123123
 
 


Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 10:58, 17 Kwi 2014 Temat postu:

beerkoff napisał:
Kierunek wiatru ? Różnica jakości paliw ? Waga kierowcy ? Szczęśliwy (ja to 66 kg żywych kości Szczęśliwy )
Może ktoś jeszcze zloguje swojego AMFa ? Kolega marceli123123 nie tak dawno to robił, w dodatku miał chyba logi zarówno przed jak i po wycięciu kata (albo moja pamięć zawodzi). Może nas poratuje ? Byłby fajny materiał do porównań Szczęśliwy

Edited: U mnie siedzi skrzynia EWQ, pojęcia nie mam jakie są przełożenia poszczególnych biegów...

PS. Wysłałem do kolegi marcela PW, chyba rzadko tu zagląda, ale może się odezwie...


Witam, na forum zaglądam prawie codziennie bo zawsze czegoś nowego i przydatnego można się dowiedzieć Szczęśliwy
Co do moich logów to niestety nie robiłem po wycięciu kata bo jakoś brak czasu na zakup kabla i "testy"- tym bardziej, że z autkiem 0 problemów Szczęśliwy
Ja osobiście w swoim egzemplarzu jakiś miesiąc temu wyczyściłem i zaślepiłem EGR oraz pozbyłem się właśnie kata (po wycięciu nie było w ogóle prześwitu przez jego środek)...logów nie mam ale dla mnie czuć różnicę, auto zbiera się lepiej od niższych obrotów, wcześniej jakieś 2200 obecnie ok. 1800 Szczęśliwy
Dodatkowo teraz w czasie jazdy słychać turbinkę, mi to nie przeszkadza a moja siostra, która też czasem jeździ, twierdzi nawet, że auto teraz jest cichsze.
Postaram się jakoś w najbliższym czasie zaopatrzyć w kabel i zrobić te logi.

PS 1. Kwestia spalania- nie wiem jak było przed wycięciem kata ale ostatnio robiłem testy i spalanie wyłącznie w mieście mam na poziomie 5,5 l więc chyba dobry wynik.

PS 2. Za wycięcie kata zapłaciłem w serwisie 80 zł a sprzedałem go za 320 zł Bardzo szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez marceli123123 dnia Czw 10:59, 17 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ilak
 
 


Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 21:31, 22 Kwi 2014 Temat postu:

Dziwny był ten mój poprzedni log grupy 011 (może włączona klima?) dziś poszukałem loga z innego dnia i wygląda on tak: [link widoczny dla zalogowanych]

a poniżej logi z rozpiętym tłumikiem i wyłączoną klimą:
Grupy: 003,008,011 - [link widoczny dla zalogowanych]
Grupa: 011 - [link widoczny dla zalogowanych]

Różnica 50 mbar pomiędzy zapiętym i rozpiętym przy 1848 obr także raczej
nie tędy droga. Następny target N75 ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 21:51, 22 Kwi 2014 Temat postu:

Według mnie zabawa z N75 nic nie da.
Na moje niefachowe oko w dziewiątej sekundzie widać jak N75 zaczyna działać, bo turbina przestaje przeładowywać. Jak chcesz to odepnij wężyk pomiędzy N75 i turbo, ale.... wtedy jak turbina przeładuje to już złapiesz "notlaufa", bo turbo będzie dmuchać do oporu i nic go nie będzie stopować. Według mnie nie tędy droga, ale nie mam pomysłów za co się zabrać.

Nie znajdzie się na forum ktoś kto w ramach badan doświadczalnych zloguje swojego AMFa ? Żeby się nie okazało, że ja już w swoim egzemplarzu mam program i kata wyciętego... Szczęśliwy (bo w sumie nie wiem co poprzedni właściciel gmyrał, zaraz się okaże, że ja jakąś rakietę mam) Szczęśliwy )

PS. Może napisz PW do kolegi Pinka - ja sam za wielkiego doświadczenia w analizie logów nie mam i cholera wie czy my tu czasem nie wyważamy otwartych drzwi Szczęśliwy ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Wto 22:12, 22 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ilak
 
 


Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 15:51, 23 Kwi 2014 Temat postu:

Programu nie masz ponieważ w 011 żądanie sterownika mamy takie same. Natomiast oboje mamy przeładowanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 18:39, 23 Kwi 2014 Temat postu:

Co racja to racja.
Co do przeładowania: to jest nas trzech, bo z tego co pamiętam to marcel ma tak samo Szczęśliwy. Pytanie tylko czy sam fakt, że mamy przeładowanie nie jest spowodowane zaworem N75, który po prostu zaczyna działać z opóźnieniem. Przydałaby się kolejna A2 AMF z logami do oceny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Czw 20:09, 24 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pacific tdi
 
 


Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 19:09, 24 Kwi 2014 Temat postu:

Mój AMF chodzi bez zarzutu. Spróbuję w weekend zrobić logi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 19:57, 24 Kwi 2014 Temat postu:

beerkoff napisał:
Co racja to racja.
Co do przeładowania: to jest nas trzech, bo z tego co pamiętam to marcel ma tak samo Szczęśliwy. Pytanie tylko czy sam fakt, że mamy przeładowanie nie jest spowodowane opóźnieniem w działaniu N75, który po prostu zaczyna działać z opóźnieniem. Przydałaby się kolejna A2 AMF z logami do oceny.


tak , może być ubytek podciśnienia na przewodach, ubytek na pompie podciśnienia, zardzewiałych w srodku zawór upustowy turbiny i działający z oporem , zacinający się zawór n75- po latach w turbinie WG powoduje przeładowanie a w turbinie vnt niedoładowanie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:30, 24 Kwi 2014 Temat postu:

Ja rozumiem, że w turbinie WG w AMF nie ma żadnej pompy podciśnienia, bo turbina jest sterowana ciśnieniowo, prawda ? Czy ja dobrze w głowie poukładałem, że to jest układ ze sprzężeniem zwrotnym: czyli mówiąc wprost turbo dmucha "z mocą" zależną od tego ile spalin go napędza po stronie ciepłej i adekwatne ciśnienie trafia na N75, przez który standardowo leci w atmosferę i w żaden sposób nie ingeruje w pracę układu. Zabawa zaczyna się w momencie kiedy ciśnienie doładowania przekroczy przyjęty próg, wtedy ECU otwiera N75, przez który ciśnienie jest kierowane na zawór upustowy turbiny - "kółko" się zamyka i w efekcie ciśnienie doładowania spada ?
Jeśli źle to opisałem to poprawcie mnie proszę. Szczęśliwy
Jeśli jednak to co napisałem na sens to :
1) Czy w takim schemacie działania nie jest normalne, że układ ma pewną bezwładność objawiającą się dopuszczalnym chwilowym przeładowaniem, które wspólnie z kolegami mamy na wykresikach ? Miejmy na uwadze, że cały czas męczymy auto wciskaniem gazu w podłogę.
2) Czy zatem w przypadku AMF nie jest tak, że problem z działaniem układu mogą powodować tylko trzy opisane przez Ciebie przyczyny (z pominięciem pompy) czyli:
a) uszkodzony N75 (np. zapieczony)
b) nieszczelność w układzie
c) zapieczony zawór na turbinie ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Czw 20:32, 24 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:03, 24 Kwi 2014 Temat postu:

Podbiję posta, nie bijcie ale chcę rozdzielić dwa poruszone tematy.
Przykładowe logi dynamiczne silników AMF wygrzebane w sieci:
[link widoczny dla zalogowanych] - trzeci bieg
[link widoczny dla zalogowanych] - czwarty bieg
[link widoczny dla zalogowanych] - trzeci bieg
[link widoczny dla zalogowanych]
Kurczę, wszędzie po kolei turbo wstaje z lekkim opóźnieniem na niższych obrotach a potem przy 2500 rpm lekkie przeładowanie... - zaczynam przychylać się do opinii, że to normalne w układzie sterownym ciśnieniowo Szczęśliwy Albo po 10 latach użytkowania każdemu zawór upustowy chodzi z oporem Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:03, 24 Kwi 2014 Temat postu:

tak N75 w WG działa upuszczając ciśnienie w vnt reguluje jego wydajnością, w VNT jest podciśnieniowo a w WG ciśnieniowo ale może być tez podciśnieniowo w zależności od silnika. jeżeli przeładowanie jest w chwilowym stanie wzrostu ciśnienia do 2500 obr i potem się normuje i nie spada w tryb niedoładowania i auto nie łapie notlaufa to można to olać Szczęśliwy na 3 biegu jest szybszy wzrost ciśnienia niż bezwładnośc zaworu, małe zużycie i lekki notlauf, na 4 biegu ok i wszystko w normie, u mnie na nowej turbawce ori nawet na 3 biegu jest stabilnie, ale nowy zawór turbiny ( gruszka ) i kierownice robia swoją robotę.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Czw 21:06, 24 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:07, 24 Kwi 2014 Temat postu:

PinkFloyd napisał:
jeżeli przeładowanie jest w chwilowym stanie wzrostu ciśnienia do 2500 obr i potem się normuje i nie spada w tryb niedoładowania i auto nie łapie notlaufa to można to olać Szczęśliwy na 3 biegu jest szybszy wzrost ciśnienia niż bezwładnośc zaworu, małe zużycie i lekki notlauf, na 4 biegu ok i wszystko w normie,


I to jest to co chciałem usłyszeć Szczęśliwy

PS. Tylko teraz wracamy do pytania: dlaczego koledze Ilakowi auto rozpędza się wolniej niż mi ? Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ilak
 
 


Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 20:11, 26 Kwi 2014 Temat postu:

Patrząc mój drugi log 011 (bez rozłączonego wydechu) [link widoczny dla zalogowanych] z twoim [link widoczny dla zalogowanych] turba pompują tak samo a czasy inne i wysterowanie zaworu też tj:
ja 3717 obr po 12,5
Ty 3717 obr po 9,27
zaczynam skłaniać się że różnica czasów leży w warunkach drogowych pomiaru.

PinkFloyd napisał:
tak N75 w WG działa upuszczając ciśnienie

Czyli rozumiem że n75 nie ma żadnego znaczenia przy wstawaniu turbo ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 20:35, 26 Kwi 2014 Temat postu:

ilak napisał:
Patrząc mój drugi log 011 (bez rozłączonego wydechu) [link widoczny dla zalogowanych] z twoim [link widoczny dla zalogowanych] turba pompują tak samo a czasy inne i wysterowanie zaworu też tj:
ja 3717 obr po 12,5
Ty 3717 obr po 9,27
zaczynam skłaniać się że różnica czasów leży w warunkach drogowych pomiaru.

PinkFloyd napisał:
tak N75 w WG działa upuszczając ciśnienie

Czyli rozumiem że n75 nie ma żadnego znaczenia przy wstawaniu turbo ?


turbawka WG zawsze póżniej wstaje niż vnt, po to wymyślono vnt żeby ciagneła z dołu, przy czym przy dobrym wydechu, szczelności układu i dobrej dawce przy 2000obr powinno być już zadane ciśnienie na WG, N75 ma czasami wpływ jak zawór przepuszcza i uchyla lekko zawór spustowy, czasami zawór spustowy w turbawce po latach się wypełni nie domyka i itp. Domena turbawki VNT z uwagi na zakres pracy jest chwilowe przeładowanie tkzw. overboost, na WG za duzy opór zaworu spustowego, N75 , nieszczelność przewodu opóźnia ustabilizowanie ciśnienia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ilak
 
 


Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 21:57, 06 Maj 2014 Temat postu:

Aby podbić troszkę temat zakupiłem pompę tandemową BOSCH 038145209M ze względu na nieszczelną pompę LUK i luźny króciec podciśnienia (Choć na razie objawów uciekania podciśnienia nie mam. Wartości podciśnienia nie mierzyłem. Paliwo się cofnęło tylko przy b. dużym nachyleniu i dziobem w dół po nocy. Czyli w ciągu roku max 2 razy). Czekam na klucz dynamometryczny i czas na montaż Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin