Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wynalazek
Dołączył: 23 Gru 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:38, 26 Gru 2019 Temat postu: A2 1.2 tdi 3L |
|
Witajcie, pytanie do posiadaczy 3L, czy pompa od automatycznej skrzyni biegów powinna włączyć się raz przy starcie auta czy powinna załączać się seryjnie? U mnie włącza się bardzo często z kilkusekundowymi przerwami- czy to oznacza że mam nieszczelny układ?
pozdr.
Wynalazek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:01, 27 Gru 2019 Temat postu: |
|
Wymień hydroakumulator w pompie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wynalazek
Dołączył: 23 Gru 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:51, 27 Gru 2019 Temat postu: |
|
to ta beczułka na pompie? jak tego szukać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:37, 28 Gru 2019 Temat postu: |
|
Możesz kupić tutaj - [link widoczny dla zalogowanych] lub w
ASO.
Przed wymianą musisz odłączyć akumulator lub odpiąć wtyczkę elektr. od pompy i kluczem płaskim 22mm odkręcasz hydroakumulator tzw. gruchę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wynalazek
Dołączył: 23 Gru 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:09, 30 Gru 2019 Temat postu: |
|
Dziś zauważyłem że w zbiorniku do pompy nie ma oleju! Podejrzewam nieszczelność układu, jaki olej i ile się go tam leje?
Aktualizacja fałszywy alarm po dolaniu płynu hydraulicznego wyszło że był ciut za niski poziom lecz na górze była warstwa czegoś o białym kolorze? może tak uformowany zbiornik? Wiec wygląda trochę dziwnie bo jest zielone od dołu, pasek jasnego 2cm i znowu zielone (świeżo dolane).
Jutro jadę po gruszkę, zobaczymy czy rozwiąże mój problem częstego załączania pompy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wynalazek dnia Pon 21:17, 30 Gru 2019, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:49, 30 Gru 2019 Temat postu: |
|
Czasami taka biała plama może się pojawić w zbiorniczku - jest tam powietrze bo tak jak piszesz "może tak uformowany zbiorniczek", można się pobawić i zlikwidować ten efekt ale nie ma potrzeby i zbyt dużo roboty.
Jak pod pompą jest sucho szczególnie na przewodach hydr. to nie masz wycieku bo tam przeważnie cieknie jeżeli są zużyte uszczelnienia.
Płyn to wlałeś febi 6162 ?
Na gruszce wybita jest data produkcji i zaleca się wymieniać max co 7 lat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wynalazek
Dołączył: 23 Gru 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:05, 31 Gru 2019 Temat postu: |
|
Płyn dolałem taki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wymieniłem również gruszkę jednak problem nie ustąpił, pompka chodzi cały czas z ok 10 sek przerwami- może tak ma być?
Gdy odkręcałem gruszkę z nakrętki pod ciśnieniem wyleciała spora ilość płynu, który ku mojemu zdziwieniu był koloru białego jak mleko?
Czy oznacza to że mam zmieszany/zważony płyn?
Czy jest to niebezpieczne? Planuję odessać ile się da strzykawką od góry i dolać świeżego płynu.
Dziękuję za pomoc i SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!
AKTUALIZACJA Po 5km drogi na zabawę Sylwestrową auto zgubiło biegi Dzieci wpadły w panikę. Na szczęście po 2 odpaleniu ruszyło i zawróciłem do domu.
Szybki wgląd pod maskę, z korka uleciał nadmiar płynu.
Dziś miałem nadzieję że już będzie ok lecz co 3-5 min jazdy auto gubi biegi i trzeba odpalać x2 żeby jechało.
Zmienić gruszkę na starą czy trzeba robić adaptację? jeżeli tak to w jaki sposób w okolicy nie ma fachowca
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wynalazek dnia Śro 13:59, 01 Sty 2020, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:08, 01 Sty 2020 Temat postu: |
|
Nie chcę Cię martwić ale z tego co opisałeś nasuwa mi się jeden wniosek, że poprzedni właściciel wlał do hydrauliki nie wiadomo co i w pompie uszkodziły się oringi co jest częstą przyczyną i pompa nadaje się raczej do wymiany.
Jak nie masz doświadczenia to raczej sam sobie nie poradzisz a raczej możesz unieruchomić auto całkiem.
Możesz zamienić gruchę na starą bo szkoda nowej aby pracowała w syfie, przy wymianie odpinaj aku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wynalazek
Dołączył: 23 Gru 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:16, 03 Sty 2020 Temat postu: |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Może takiego czegoś użyć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:03, 03 Sty 2020 Temat postu: |
|
Ja gdy kupiłem Lupo 3L w 2006r. to handlarz, który mi sprzedał auto zalał do hydrauliki olej stosowany do skrzyń automatycznych albo do sprzęgła hydrokinematycznego, jeździłem tak chyba z 1 rok zanim wymieniłem na prawidłowy płyn hydr. Jak sprzedawał auto to pochwalił się, że tu wlewa się taki olej bo to skrzynia automatyczna ale to były inne czasy i ludzie uczyli się jak ten wynalazek naprawiać.
Efekt zalania takim olejem był taki, że ciśnienie w układzie trzymało kilka dni (po otwarciu drzwi pompa nie włączała się czyli w układzie ciśnienie nie spadało). Gdy wymieniłem na płyn hydr febi 6162 już nie było tak jak wcześniej czyli ciśnienie spadało już po kilku godzinach, po jakimś czasie pompa zaczęła się nie włączać, awaryjnie pomagała kuracja wstrząsowa czyli walnięcie w pompę. Kupiłem drugą i tak przejechałem na niej bezproblemowo ok. 100kkm.
W pompie jest zawór, który działa jako tzw zawór przelewowy - nie pozwala na przekroczenie max ciśnienia oraz pełni funkcje zaworu zwrotnego, może to on jest przyczyną, że masz problem z ciśnieniem.
Praktycznie jest on nie wymienialny ale da się go rozebrać - należy wymontować pompę i z boku jest pierścień segera o śr. mniejszej chyba jak 1 cm i należy uważać bo po ściśnięciu pierścienia wyskoczy zawór ze sprężyną.
Nie wiadomo w jakim stanie jest wybierak biegów - tam też może zużycie tłoczków w siłownikach hydr.
Nie wiem czy taki płyn jak w podanym linku coś pomoże albo wręcz zaszkodzi,
poprzedni właściciel chyba próbował coś dolewać aby poprawić działanie pompy.
Na zdjęciu widoczny jest zawór zwrotny oraz miejsce gdzie można go zdemontować:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Pon 17:38, 06 Sty 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|