Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzycho109
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:15, 14 Lut 2016 Temat postu: 10w40 na 5w30 |
|
Witam!
Panowie wstawiłem ostatnio auto do mechanika na wymiane uszczelniaczy pompowtryskow i dostałem brzydko pisząc zjebe za to, że jeżdzę na oleju Mobil 10w40.
Powiedział, że 1.4tdi amf powinien jeździć tylko i wyłącznie na 5w30 jeżeli chce dbać o pompowtryski i nim trochę pojeździć. Czy to prawda?
Jeżeli tak to czy przy nastepnej wymianie oleju i przejscia z 10w40 na 5w30 nie bede mial przykrych niespodzianek? Auto na dzien dziesiejszy nie bierze nawet grama oleju i szczerze piszac boje sie, ze po takim przejsciu mogą mnie spotkać jakies rozszczelnienia itp, a autko ma juz 280tys przebiegu i wyglada na to, ze to nie jest raczej jego oryginalny przebieg
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzycho109 dnia Nie 14:21, 14 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:17, 14 Lut 2016 Temat postu: |
|
Mechanik ma racje, 10W40 nie ma normy 505.01 która jest koniecznie zalecana do silników z pompowtryskiwaczami. Jak boisz się zalać 5W30 to wybierz 5W40 z tą normą a i turbina na tym oleju dłużej posłuży.
Przecież tyle jest opisów w internecie jakim zalewać olejem silniki PD a nawet mechanicy starszej daty mają problemy i podstawowym kryterium jakim olejem zalać to ile kilometrów ma auto przejechane i ile ma lat - jak ma więcej niż 12 lat i duży przebieg to w ich rozumieniu zalewać 10W40 .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:46, 14 Lut 2016 Temat postu: |
|
Powiem krótko: jak chcesz mieć niesprawne pompki to dalej stosuj 10W-40. Do silników z PD stosujemy olej przeznaczony do PD.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 20:54, 14 Lut 2016 Temat postu: |
|
trepek napisał: | Powiem krótko: jak chcesz mieć niesprawne pompki to dalej stosuj 10W-40. Do silników z PD stosujemy olej przeznaczony do PD. |
tylko i wyłącznie tyle od siebie , 505,01 wystarczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzycho109
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:54, 14 Lut 2016 Temat postu: |
|
no dobrze dobrze, rozumiem, ale poprzedni wlasciciel, ktory mial go 5 lat stosowal wlasnie 10w40...czy to nie za dlugo, zeby teraz wskoczyc na 5w30? nie wyplucze mi to silnika? wlasnie tego sie boje, ze cos sie rozszczelni,a wtedy placz i płać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:59, 14 Lut 2016 Temat postu: |
|
A co ma wypłukać olej? Albo silnik zdrowy albo trup, który wcześniej czy później pójdzie do remontu. W swoich samochodach zawsze wykonuję płukanki i zalewam syntetyka niezależnie od tego ile mają lat, jaki przebieg i jaki był stosowany olej. Z autopsji mogę powiedzieć, że zrobienie płukanki w 1.4 TDI i wyczyszczenie EGRa zmiejszyło spalanie o ok 0.4l (i są to powtarzalne rezultaty).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pon 8:44, 15 Lut 2016 Temat postu: |
|
krzycho109 napisał: | no dobrze dobrze, rozumiem, ale poprzedni wlasciciel, ktory mial go 5 lat stosowal wlasnie 10w40...czy to nie za dlugo, zeby teraz wskoczyc na 5w30? nie wyplucze mi to silnika? wlasnie tego sie boje, ze cos sie rozszczelni,a wtedy placz i płać... |
te wypłukiwanie to wymyśleli jacyś durnie a czy durni trzeba słuchać ??? sam sobie odpowiedz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzycho109
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:13, 15 Lut 2016 Temat postu: |
|
Czyli przy nastepnej wymianie (za tyś. km) bez stresu przejsc z 10w40 na 5w30?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzycho109 dnia Pon 20:02, 15 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kenstfield
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białogard Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:26, 16 Lut 2016 Temat postu: |
|
Przechodź na olej z normą 505.01 jak najszybciej.
Tylko kup coś oryginalnego (dużo jest olejów podrabianych) i lepszego od Castrola.
Sam mam Motula Specific 505.01 5W40.
@trepek:
Kolego czym i jaką procedurą robiłeś tą płukankę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:05, 16 Lut 2016 Temat postu: |
|
Preparatem liqui moly. Na cieplym silniku wlalem caly preparat do silnika, odczekalem 15 minut (silnik pracowal sobie spokojnie na wolnych obrotach), po czym zgasilem silnik i zlalem stary olej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
iparts
Dołączył: 05 Sie 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:06, 03 Mar 2016 Temat postu: |
|
@krzycho109 tak jak napisał kenstfield szukaj oleju z normą 505.01, Motul jest OK ale pomyśl też nad Valvoline albo Liqui Moly bo to też bardzo dobre firmy jeśli chodzi o oleje silnikowe itp.
@kenstfield podejrzewam, że kolega trepek użył do płukania tego specyfiku: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|