Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barhaj89
Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rosanów Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:40, 02 Paź 2014 Temat postu: [1.4 AMF] Moment dokręcania |
|
Witam. Wiecie może jakim momentem dokręcić stopy korbowodowe? Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Sob 8:52, 04 Paź 2014 Temat postu: |
|
Jeżeli według Ciebie stopa korbowodowa to pokrywa łożyska korbowodu nr. 8 na rysunku to dla silnika 1.4 TDI AMF
śruba 10
- wkładać bez środka uszczelniającego
- moment dokręcania 27 Nm
śruba nr. 11
- użyć nowej śruby
- naoliwić gwint i powierzchnię przylegania
- moment dokręcania 30 Nm i obrócić dalej o 90° (1/4 obrotu)
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Sob 8:54, 04 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
barhaj89
Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rosanów Płeć:
|
Wysłany: Sob 9:32, 04 Paź 2014 Temat postu: |
|
Dzięki wielkie Oto własnie mi chodziło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:00, 20 Lis 2014 Temat postu: |
|
A mógłby ktoś podrzucić momenty i kolejność dokręcania śrub głowicy, oraz po drodze chciałbym wymienić uszczelniacze ,jakie tam stosujemy momenty i procedury dokręcania śrub. Na Forum A4 jest dokładny opis tych czynności , czy mogę się do nich odnieść?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:10, 20 Lis 2014 Temat postu: |
|
Silnik 1.4 TDI AMF
Wymontowanie i zamontowanie głowicy silnika
[link widoczny dla zalogowanych]
Wymontowanie i zamontowanie uszczelniaczy pompowtryskiwaczy
[link widoczny dla zalogowanych]
Wymontowanie i zamontowanie pompowtryskiwacza
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Śro 8:01, 25 Lip 2018, w całości zmieniany 11 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:50, 20 Lis 2014 Temat postu: |
|
Dzięki za informacje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:16, 21 Sty 2015 Temat postu: |
|
Już mam prawie wszystkie elementy przygotowane do wymiany . Tzn uszczelkę pod głowicę ; kolektor ssący; wydechowy; turbo; uszczelki pod pompowtryski ; śruby mocujące pompowtryski; I przy okazji zastanawiam się nad wymianą pierścieni , lecz powinienem najpierw sprawdzić ciśnienie. Jaki stopień sprężania powinien być na poszczególnych tłokach? Jak dokładnie sprawdzić ciśnienie . I jak wygląda procedura wymiany pierścieni. Momenty dokręcenia jak wyżej???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:43, 22 Sty 2015 Temat postu: |
|
Jeszce jedno zanim zabiorę się do wymiany. Jeśli nie będzie konieczności planowania głowicy to zakładam uszczelkę oryginalną? Z dwiema dziurkami? A jeśli będzie konieczność wymiany prowadnic i planowanie to zakładam uszczelkę z trzema dziurkami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:07, 22 Sty 2015 Temat postu: |
|
20omega napisał: | Jeszce jedno zanim zabiorę się do wymiany. Jeśli nie będzie konieczności planowania głowicy to zakładam uszczelkę oryginalną? Z dwiema dziurkami? A jeśli będzie konieczność wymiany prowadnic i planowanie to zakładam uszczelkę z trzema dziurkami? |
Biorę oczywiście pod uwagę jak wysoko wynurzają się tłoki ? Czy coś jeszcze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Sob 8:54, 24 Sty 2015 Temat postu: |
|
Jeszcze jedno pytanko. A może przy tych pracach za które biorę się w poniedziałek czyli wymiana wszelkich uszczelnień lepiej wyciągnąć silnik. Mam warunki do tego ale czy nie za dużo z tym zachodu? Wyciągał ktoś silnik AMF? Jest wtedy konieczność spuszczania czynnika chłodzącego z klimatyzacji? Jeśli tak to lipa? Proszę odpiszcie czy warto? Mając silnik na stole praca byłaby o wiele lepsza. Dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Sob 10:18, 24 Sty 2015 Temat postu: |
|
jak wału nie ruszasz to bym silnika nie wyciągał bo korbowody z dołu odkręcisz przez miskę olejową a górą wyciągniesz tłoki ,pierścionki możesz sobie wymienić , nic trudnego dobrze je rozmieścić co 1/3 zamkami wiesz o co chodzi ? , robiłem podobną operację na takim silniku tylko 1,9 tdi PD ARL i zero problemów -(wymiana tłoka ) płyn niestety wywalić będzie nowy koszt nie wielki , silnika bym nie wyciągał bo po co ,
głowica ab miska olejowa ab i do dzieła , powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:32, 24 Sty 2015 Temat postu: |
|
Dzięki za podpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:32, 28 Sty 2015 Temat postu: |
|
No i zacząłem remont . Rozebrałem motorownię. Więc mam kilka pytań. Liczę na waszą pomoc . Decyzja padła - głowica do remontu (wymiany) Luzy na zaworach wielkie. Jeśli głowicę mam wymienić to postanowiłem sprawdzić wałek. Jego ślizgi i krzywki czyściutkie bez rysek. Lecz na panewkach widać lekkie prrypolerowania aż do koloru miedzi. Największe przy Koła zębatego stopniowo malejące w następnych. Są do wymiany ?? Następnie kiedy szklanki nadają się do wymiany ?. Z tego co widzę nie ma niepokojących rys zadrapań . Następnie jakie momenty dokręcania śrub na panewkach wałka ? Nie mam elsa win. dla tego pytam? Dzięki za odpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:49, 28 Sty 2015 Temat postu: |
|
śruby nr. 19 - według serwisu dajesz nowe, 8 Nm i obrócić dodatkowo o 1/4 obrotu (90°)
śruby nr. 1 - według serwisu dajesz nowe, 20 Nm i obrócić dodatkowo o 1/4 obrotu (90°)
Co do reszty Twoich pytań niestety nie mój dział, najlepsze byłyby fotki do oceny zużycia tych panewek i innych elementów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:55, 28 Sty 2015 Temat postu: |
|
Moje panewki wyglądają tak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:56, 10 Lut 2015 Temat postu: |
|
No i po remoncie.
Jak na razie wycieków oleju brak, ( mam nadzieję że na zawsze ) Po wymianie uszczelek ( tj: pod głowicą ; pompowtrysków i zaworów ) i całej głowicy (rzekomo po przebiegu 70kkm z wyraźnym brakiem luzów na zaworach ) Silnik odpala bez problemów . Nie kopci przy porannym odpaleniu. Praca silnika jakby elastyczniejsza, cichsza, kąt wtrysku ustawiłem i oscyluje pomiędzy 0.0 a 0.6 ( tu pytanko czy może tak oscylować czy powinno być stałe?) . Wszelkie przewody podciśnienia i rury do turbo; EGR; Filtra powietrza; intercoolera sprawdzone szczelne. Zalałem olejem o specyfikacji VW 502.00/505.00/505.01 Castrol Edge Titanum FST . Lecz Pozostało takie cykanie cyk cyk cyk wzrastające z obrotami. Jak sądzicie może samoregulatory tak cykają? A poza tym powinienem mieć spokój przez jakiś czas.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
asterii
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Małopolska Płeć:
|
Wysłany: Śro 6:35, 25 Lip 2018 Temat postu: |
|
Audi A2 napisał: | Silnik 1.4 TDI AMF
<a href="https://dl.dropboxusercontent.com/u/77775465/Foto%20na%20forum/Wymontowanie%20i%20zamontowanie%20g%C5%82owicy%20silnika.pdf"></a> Wymontowanie i zamontowanie głowicy silnika
<a href="https://dl.dropboxusercontent.com/u/77775465/Foto%20na%20forum/Wymontowanie%20i%20zamontowanie%20pier%C5%9Bcieni%20typu%20o-ring%20uszczelniaj%C4%85cych%20pompowtryskiwacz.pdf"></a> Wymontowanie i zamontowanie uszczelniaczy pompowtryskiwaczy
<a href="https://dl.dropboxusercontent.com/u/77775465/Foto%20na%20forum/Wymontowanie%20i%20zamontowanie%20pompowtryskiwacza.pdf"></a> Wymontowanie i zamontowanie pompowtryskiwacza |
Czy dostane jeszcze gdzieś te instrukcje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 8:02, 25 Lip 2018 Temat postu: |
|
asterii napisał: | Audi A2 napisał: | Silnik 1.4 TDI AMF
<a href="https://dl.dropboxusercontent.com/u/77775465/Foto%20na%20forum/Wymontowanie%20i%20zamontowanie%20g%C5%82owicy%20silnika.pdf"></a> Wymontowanie i zamontowanie głowicy silnika
<a href="https://dl.dropboxusercontent.com/u/77775465/Foto%20na%20forum/Wymontowanie%20i%20zamontowanie%20pier%C5%9Bcieni%20typu%20o-ring%20uszczelniaj%C4%85cych%20pompowtryskiwacz.pdf"></a> Wymontowanie i zamontowanie uszczelniaczy pompowtryskiwaczy
<a href="https://dl.dropboxusercontent.com/u/77775465/Foto%20na%20forum/Wymontowanie%20i%20zamontowanie%20pompowtryskiwacza.pdf"></a> Wymontowanie i zamontowanie pompowtryskiwacza |
Czy dostane jeszcze gdzieś te instrukcje? |
Linki są już aktywne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
asterii
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Małopolska Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:01, 25 Lip 2018 Temat postu: |
|
Dzięki:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasz_kstg23
Dołączył: 22 Sie 2020
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 9:28, 25 Sie 2020 Temat postu: |
|
Witam kolegów! Czy dało by się jeszcze raz wstawić zdjęcia (obrazki) dotyczące siły dokrecania korbowodow bo nie są już widoczne. Z góry dziękuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|