Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

[1.4 AMF] Moment dokręcania

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
barhaj89
 
 


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rosanów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:40, 02 Paź 2014 Temat postu: [1.4 AMF] Moment dokręcania

Witam. Wiecie może jakim momentem dokręcić stopy korbowodowe? Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 8:52, 04 Paź 2014 Temat postu:



Jeżeli według Ciebie stopa korbowodowa to pokrywa łożyska korbowodu nr. 8 na rysunku to dla silnika 1.4 TDI AMF


śruba 10
- wkładać bez środka uszczelniającego
- moment dokręcania 27 Nm

śruba nr. 11
- użyć nowej śruby
- naoliwić gwint i powierzchnię przylegania
- moment dokręcania 30 Nm i obrócić dalej o 90° (1/4 obrotu)


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Sob 8:54, 04 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barhaj89
 
 


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rosanów
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 9:32, 04 Paź 2014 Temat postu:

Dzięki wielkie Szczęśliwy Oto własnie mi chodziło Szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
20omega
 
 


Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 16:00, 20 Lis 2014 Temat postu:

A mógłby ktoś podrzucić momenty i kolejność dokręcania śrub głowicy, oraz po drodze chciałbym wymienić uszczelniacze ,jakie tam stosujemy momenty i procedury dokręcania śrub. Na Forum A4 jest dokładny opis tych czynności , czy mogę się do nich odnieść?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 18:10, 20 Lis 2014 Temat postu:

Silnik 1.4 TDI AMF
Wymontowanie i zamontowanie głowicy silnika
[link widoczny dla zalogowanych]

Wymontowanie i zamontowanie uszczelniaczy pompowtryskiwaczy
[link widoczny dla zalogowanych]

Wymontowanie i zamontowanie pompowtryskiwacza
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Śro 8:01, 25 Lip 2018, w całości zmieniany 11 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
20omega
 
 


Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 22:50, 20 Lis 2014 Temat postu:

Dzięki Ok! za informacje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
20omega
 
 


Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 17:16, 21 Sty 2015 Temat postu:

Już mam prawie wszystkie elementy przygotowane do wymiany . Tzn uszczelkę pod głowicę ; kolektor ssący; wydechowy; turbo; uszczelki pod pompowtryski ; śruby mocujące pompowtryski; I przy okazji zastanawiam się nad wymianą pierścieni , lecz powinienem najpierw sprawdzić ciśnienie. Jaki stopień sprężania powinien być na poszczególnych tłokach? Jak dokładnie sprawdzić ciśnienie . I jak wygląda procedura wymiany pierścieni. Momenty dokręcenia jak wyżej???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
20omega
 
 


Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 18:43, 22 Sty 2015 Temat postu:

Jeszce jedno zanim zabiorę się do wymiany. Jeśli nie będzie konieczności planowania głowicy to zakładam uszczelkę oryginalną? Z dwiema dziurkami? A jeśli będzie konieczność wymiany prowadnic i planowanie to zakładam uszczelkę z trzema dziurkami?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
20omega
 
 


Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:07, 22 Sty 2015 Temat postu:

20omega napisał:
Jeszce jedno zanim zabiorę się do wymiany. Jeśli nie będzie konieczności planowania głowicy to zakładam uszczelkę oryginalną? Z dwiema dziurkami? A jeśli będzie konieczność wymiany prowadnic i planowanie to zakładam uszczelkę z trzema dziurkami?

Biorę oczywiście pod uwagę jak wysoko wynurzają się tłoki ? Czy coś jeszcze?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
20omega
 
 


Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 8:54, 24 Sty 2015 Temat postu:

Jeszcze jedno pytanko. A może przy tych pracach za które biorę się w poniedziałek czyli wymiana wszelkich uszczelnień lepiej wyciągnąć silnik. Mam warunki do tego ale czy nie za dużo z tym zachodu? Wyciągał ktoś silnik AMF? Jest wtedy konieczność spuszczania czynnika chłodzącego z klimatyzacji? Jeśli tak to lipa? Proszę odpiszcie czy warto? Mając silnik na stole praca byłaby o wiele lepsza. Dzięki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Sob 10:18, 24 Sty 2015 Temat postu:

jak wału nie ruszasz to bym silnika nie wyciągał bo korbowody z dołu odkręcisz przez miskę olejową a górą wyciągniesz tłoki ,pierścionki możesz sobie wymienić , nic trudnego dobrze je rozmieścić co 1/3 zamkami wiesz o co chodzi ? , robiłem podobną operację na takim silniku tylko 1,9 tdi PD ARL i zero problemów -(wymiana tłoka ) płyn niestety wywalić będzie nowy koszt nie wielki , silnika bym nie wyciągał bo po co ,

głowica ab miska olejowa ab i do dzieła , powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
20omega
 
 


Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 15:32, 24 Sty 2015 Temat postu:

Dzięki za podpowiedź.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
20omega
 
 


Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 17:32, 28 Sty 2015 Temat postu:

No i zacząłem remont . Rozebrałem motorownię. Więc mam kilka pytań. Liczę na waszą pomoc . Decyzja padła - głowica do remontu (wymiany) Luzy na zaworach wielkie. Jeśli głowicę mam wymienić to postanowiłem sprawdzić wałek. Jego ślizgi i krzywki czyściutkie bez rysek. Lecz na panewkach widać lekkie prrypolerowania aż do koloru miedzi. Największe przy Koła zębatego stopniowo malejące w następnych. Są do wymiany ?? Następnie kiedy szklanki nadają się do wymiany ?. Z tego co widzę nie ma niepokojących rys zadrapań . Następnie jakie momenty dokręcania śrub na panewkach wałka ? Nie mam elsa win. dla tego pytam? Dzięki za odpowiedzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:49, 28 Sty 2015 Temat postu:



śruby nr. 19 - według serwisu dajesz nowe, 8 Nm i obrócić dodatkowo o 1/4 obrotu (90°)
śruby nr. 1 - według serwisu dajesz nowe, 20 Nm i obrócić dodatkowo o 1/4 obrotu (90°)

Co do reszty Twoich pytań niestety nie mój dział, najlepsze byłyby fotki do oceny zużycia tych panewek i innych elementów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
20omega
 
 


Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 22:55, 28 Sty 2015 Temat postu:

Moje panewki wyglądają tak.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
20omega
 
 


Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 18:56, 10 Lut 2015 Temat postu:

No i po remoncie.
Jak na razie wycieków oleju brak, ( mam nadzieję że na zawsze ) Po wymianie uszczelek ( tj: pod głowicą ; pompowtrysków i zaworów ) i całej głowicy (rzekomo po przebiegu 70kkm z wyraźnym brakiem luzów na zaworach ) Silnik odpala bez problemów . Nie kopci przy porannym odpaleniu. Praca silnika jakby elastyczniejsza, cichsza, kąt wtrysku ustawiłem i oscyluje pomiędzy 0.0 a 0.6 ( tu pytanko czy może tak oscylować czy powinno być stałe?) . Wszelkie przewody podciśnienia i rury do turbo; EGR; Filtra powietrza; intercoolera sprawdzone szczelne. Zalałem olejem o specyfikacji VW 502.00/505.00/505.01 Castrol Edge Titanum FST . Lecz Pozostało takie cykanie cyk cyk cyk wzrastające z obrotami. Jak sądzicie może samoregulatory tak cykają? A poza tym powinienem mieć spokój przez jakiś czas.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
asterii
 
 


Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Małopolska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 6:35, 25 Lip 2018 Temat postu:

Audi A2 napisał:
Silnik 1.4 TDI AMF
<a href="https://dl.dropboxusercontent.com/u/77775465/Foto%20na%20forum/Wymontowanie%20i%20zamontowanie%20g%C5%82owicy%20silnika.pdf"></a> Wymontowanie i zamontowanie głowicy silnika


<a href="https://dl.dropboxusercontent.com/u/77775465/Foto%20na%20forum/Wymontowanie%20i%20zamontowanie%20pier%C5%9Bcieni%20typu%20o-ring%20uszczelniaj%C4%85cych%20pompowtryskiwacz.pdf"></a> Wymontowanie i zamontowanie uszczelniaczy pompowtryskiwaczy


<a href="https://dl.dropboxusercontent.com/u/77775465/Foto%20na%20forum/Wymontowanie%20i%20zamontowanie%20pompowtryskiwacza.pdf"></a> Wymontowanie i zamontowanie pompowtryskiwacza


Czy dostane jeszcze gdzieś te instrukcje?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 8:02, 25 Lip 2018 Temat postu:

asterii napisał:
Audi A2 napisał:
Silnik 1.4 TDI AMF
<a href="https://dl.dropboxusercontent.com/u/77775465/Foto%20na%20forum/Wymontowanie%20i%20zamontowanie%20g%C5%82owicy%20silnika.pdf"></a> Wymontowanie i zamontowanie głowicy silnika


<a href="https://dl.dropboxusercontent.com/u/77775465/Foto%20na%20forum/Wymontowanie%20i%20zamontowanie%20pier%C5%9Bcieni%20typu%20o-ring%20uszczelniaj%C4%85cych%20pompowtryskiwacz.pdf"></a> Wymontowanie i zamontowanie uszczelniaczy pompowtryskiwaczy


<a href="https://dl.dropboxusercontent.com/u/77775465/Foto%20na%20forum/Wymontowanie%20i%20zamontowanie%20pompowtryskiwacza.pdf"></a> Wymontowanie i zamontowanie pompowtryskiwacza


Czy dostane jeszcze gdzieś te instrukcje?


Linki są już aktywne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
asterii
 
 


Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Małopolska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 10:01, 25 Lip 2018 Temat postu:

Dzięki:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukasz_kstg23
 
 


Dołączył: 22 Sie 2020
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 9:28, 25 Sie 2020 Temat postu:

Witam kolegów! Czy dało by się jeszcze raz wstawić zdjęcia (obrazki) dotyczące siły dokrecania korbowodow bo nie są już widoczne. Z góry dziękuję.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Silnik wysokoprężny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin