Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zgred-30
Dołączył: 13 Kwi 2019
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:16, 06 Sty 2020 Temat postu: Zima, i zmarznięta żona w A2 |
|
Dzień dobry. To mój pierwszy post na forum. Od około roku posiadamy srebrne A2 1.4 tdi z 2005 roku . Świetny samochodzik! Użytkuje żonka, no i marznie. Do pracy 4km. Silnik się nie zagrzeje, nawet jak zapalimy rano, to ciężko szybę z przodu rozmrozić. Po przeczytaniu informacji w necie wniosek mamy elektryczną grzałkę ,która nie chce się włączyć. Diagnostyka wag zero błędów w silniku i klimatroniku. Silnik kanał 16 pokazane wysterowanie tej grzałki. Na pierwszy rzut oka wszystko ok. Rozebrałem to wszystko. Grzałka jest. Kable są ,wygląda to jakby nigdy nie było włączone, zero zimnych lutów. Po odpięci kostki sterującej czteropinowej dalej zero błędów w wag. Przeczytałem opis kostki, powinno być +12 po stacyjce, masa, sygnał obciążenia alternatora i impuls sterujący z ecu silnika. Brak plusa, brak masy, mierzone miernikiem. W etka nie wyświetlało mi schematów, na złość zassałem nowe bazy 21gb i dalej lipa uszkodzone archiwum. W miejscu bezpiecznika ptc heizung bodajże 14 numer brak przewodów. Czy ktoś ma jakiś pomysł lub schemat? Dziś to wszystko poskładałem .Czy jest taka możliwość ,że samochód wyposażono w ptc heizung ,ale jest z jakiś powodów nie podłączony? Jak było to jeszcze rozebrane próbowałem sprawdzić gdzie idą te kable 4 piny sterowania. 1 i 2 czyli +12 po zapłonie i masa idą wiązką do góry karoserii, dwa pozostałe do ecu silnika. bez schematu ciężko to prześwietlić a wiązek rozplatać nie będę. Będę wdzięczny za każdą sugestie i pomoc. Pozdrawiam Grzegorz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pon 22:39, 06 Sty 2020 Temat postu: |
|
Ja to mam i działa ale jak myślisz że to cos zagrzeje to jesteś w błędzie , to grzeje ale ot tak leciutko , niestety ale w przypadku tego silnika żona będzie dalej marzła bo one ledwo co grzeją a trwa to nagrzewanie nawet do 20 kilometrów taki urok , na króciutkie trasy typu 3 km lepiej jakiegoś małego benzyniaka typu seicento,pikanto ,atos .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebastian7905
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Orle Płeć:
|
Wysłany: Pon 23:10, 06 Sty 2020 Temat postu: |
|
berthold61 napisał: | trasy typu 3 km lepiej jakiegoś małego benzyniaka typu seicento,pikanto ,atos . |
albo A2 w benzynie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rarytas1
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:15, 07 Sty 2020 Temat postu: |
|
sebastian7905 napisał: | berthold61 napisał: | trasy typu 3 km lepiej jakiegoś małego benzyniaka typu seicento,pikanto ,atos . |
albo A2 w benzynie |
Dokładnie. Jeżdżę kilkoma autami, żona ma A2 w benz. i zagrzanie jest momentalne. Też jeździ po 2 -4 km i na tych odcinkach jest ciepło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zine5
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 91
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: nekla Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:47, 07 Sty 2020 Temat postu: |
|
Ja też potwierdzę ,że w a2 1.4 benzyna po 2km przejechanych już elegancko ciepełko leci , a nawet nieco wcześniej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:43, 07 Sty 2020 Temat postu: |
|
Ja zamontowałem webasto, koszt 2 tysiące i zapomina się o skrobaniu szyb i marznięciu w aucie. W drugim aucie też mam i nie chciałbym auta bez tego bajeru, bo nawet w lecie się to przydaje - można przewietrzyć auto zdalnie zanim się wsiądzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:22, 08 Sty 2020 Temat postu: Re: Zima, i zmarznięta żona w A2 |
|
zgred-30 napisał: | Dzień dobry. To mój pierwszy post na forum. Od około roku posiadamy srebrne A2 1.4 tdi z 2005 roku . Świetny samochodzik! Użytkuje żonka, no i marznie. Do pracy 4km. Silnik się nie zagrzeje, nawet jak zapalimy rano, to ciężko szybę z przodu rozmrozić. Po przeczytaniu informacji w necie wniosek mamy elektryczną grzałkę ,która nie chce się włączyć. Diagnostyka wag zero błędów w silniku i klimatroniku. Silnik kanał 16 pokazane wysterowanie tej grzałki. Na pierwszy rzut oka wszystko ok. Rozebrałem to wszystko. Grzałka jest. Kable są ,wygląda to jakby nigdy nie było włączone, zero zimnych lutów. Po odpięci kostki sterującej czteropinowej dalej zero błędów w wag. Przeczytałem opis kostki, powinno być +12 po stacyjce, masa, sygnał obciążenia alternatora i impuls sterujący z ecu silnika. Brak plusa, brak masy, mierzone miernikiem. W etka nie wyświetlało mi schematów, na złość zassałem nowe bazy 21gb i dalej lipa uszkodzone archiwum. W miejscu bezpiecznika ptc heizung bodajże 14 numer brak przewodów. Czy ktoś ma jakiś pomysł lub schemat? Dziś to wszystko poskładałem .Czy jest taka możliwość ,że samochód wyposażono w ptc heizung ,ale jest z jakiś powodów nie podłączony? Jak było to jeszcze rozebrane próbowałem sprawdzić gdzie idą te kable 4 piny sterowania. 1 i 2 czyli +12 po zapłonie i masa idą wiązką do góry karoserii, dwa pozostałe do ecu silnika. bez schematu ciężko to prześwietlić a wiązek rozplatać nie będę. Będę wdzięczny za każdą sugestie i pomoc. Pozdrawiam Grzegorz |
Pin1- +12V bezp. nr 31 10A.
Pin2- sygnał z ecu pin21.
Pin3- masa.
Pin4- sygn z alternatora i do ecu.
Bezp. nr 14 w Twojej wersji silnika nie podłączony tylko dla 1,2tdi do zasilania grzałki Z35.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marmu09
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnobrzeg Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:49, 31 Sty 2020 Temat postu: |
|
Aby grzałka sie załączyła musi być poniżej +5st. i na panelu Econ wyłączony ( nie świeci dioda) próbowałeś tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zgred-30
Dołączył: 13 Kwi 2019
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:08, 29 Mar 2020 Temat postu: |
|
Dzień dobry. Dziękuje za podpowiedzi. Wszystko sprawdzone ,lecz grzałka dalej nie działa. Brak diagnostyki w grupach silnika , klimatyzacji i dodatkowego dogrzewania (tu brak komunikacji ze sterownikiem). Czy jest taka możliwość , że to urządzenie nie jest zakodowane?
Pozdrawiam Grzegorz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marmu09
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnobrzeg Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:26, 29 Mar 2020 Temat postu: |
|
Brak komunikacji ze sterownikiem webasto oznacza jego uszkodzenie lub kiepskie urządzenie diagnostyczne a webasto wogóle działa ?, co do grzałki nie jest ona kodowana kiedys patrzyłem i w blokach pomiarowych gdzies jest jej stan pracy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez marmu09 dnia Nie 16:29, 29 Mar 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
zgred-30
Dołączył: 13 Kwi 2019
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 8:57, 18 Kwi 2020 Temat postu: |
|
Cześć. Webasta ta wersja nie ma ,tylko grzałkę tą mocniejszą. Wiem ,że sterownik silnika pokazuje wysterowanie tego elementu ale poza tym nic się nie dzieje. Obstawiam na awarię samego modułu elektroniki tej grzałki.
Do tematu wrócę na jesień.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|