Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gidon
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:25, 12 Lis 2013 Temat postu: Wymiana termostatu 1.4 tdi 75 KM, AMF,rok 2000 |
|
witam
chcialbym wymienic termostat we wlasnym zakresie - latwy temat??
chodzi o to ze nawet nie wiem gdzie jest zlokalizowany
prosze o porade, ewentualnie schemat
z gory dziekuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Wto 22:11, 12 Lis 2013 Temat postu: Re: termostat |
|
gidon napisał: | witam
chcialbym wymienic termostat we wlasnym zakresie - latwy temat??
chodzi o to ze nawet nie wiem gdzie jest zlokalizowany
prosze o porade, ewentualnie schemat
z gory dziekuje |
prosta sprawa sam to wymieniałem ze 2 miesiące temu 1 godz roboty a zlokalizowany jest z przodu tuż obok alternatora dwie śrubki klucz 10-ka lub imbus bo ta śrubka jest i na klucz i na imbus w środku łebki dasz radę tylko kup od razu płyn do chłodnic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gidon
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:50, 14 Lis 2013 Temat postu: |
|
dzieki z info
ile plynu moze sie wylac? jak kupie 1 litr to wystarczy na dolewke??
jaka firma jest najlepsza - Wahler bedzie dobry?
moja a2 nagrzewa sie w okresie jesienno zimowym i tu nie przesadzam - od 65 do 70 st C Max Czy uwazacie ze to moze bys wina wylacznie termostatu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Czw 9:03, 14 Lis 2013 Temat postu: |
|
gidon napisał: | dzieki z info
ile plynu moze sie wylac? jak kupie 1 litr to wystarczy na dolewke??
jaka firma jest najlepsza - Wahler bedzie dobry?
moja a2 nagrzewa sie w okresie jesienno zimowym i tu nie przesadzam - od 65 do 70 st C Max Czy uwazacie ze to moze bys wina wylacznie termostatu? |
ja zakładałem vahler i wskażnik stoi równo na 90 stopni płyn kupiłem 5 litrów i coś około połowy wlazło ,ale możesz kupić koncentrat i ewentualnie dolać wody
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gidon
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:17, 18 Lis 2013 Temat postu: |
|
witam
jutro zabieram sie za wymiane termostatu
pytanka:
mozna w jakis sposob wymieniajac go zapowietrzyc uklad?
jest sposob aby nie wylalo sie z bloku silnika tak duzo plynu chlodzacego?
W jaki sposob spuscis plyn chlodz. i czy on nadaje sie do ponownej eksplatacji ?
ja zakupilem Glikol (czerwony) - czy jest on mieszalny z pozostalymi plynami - w swojej a2 mam "czerwony" tylko nie wiem co to za firma
ten glikol to koncentrat - czy mozna go mieszac z woda z kranu czy musi byc woda destylowana???
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
prosze o porade
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gidon dnia Pon 20:49, 18 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:58, 18 Lis 2013 Temat postu: |
|
Płyny na glikolu etylenowym są ponoć w pełni mieszalne. Ja nie wiem co miałem w aucie, ale dolałem koncentrat G12+ o zbliżonym kolorze i jest OK. W Pasacie za to miałem G11 i nie przejmując się dolałem jakieś borygo eko czy coś - jeżdżę tak już pół roku i nic się nie dzieje.
Co do wymiany termostatu: dojście jest niezbyt szczęśliwe, ale ja wymieniłem w zeszłym miesiącu bez demontażu alternatora, przydałyby się jednak dobre klucze. Kupiłem termostat Wahlera, szczegóły tutaj:
http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-3-png-b-center-font-color-996633-uklad-chlodzenia-klimatyzacja,60/temperatura-okolo-80-stopni-cos-nie-tak,1252.html
Ja spuszczałem płyn z układu do czystego wiaderka, odpinałem dolny wąż z chłodnicy i nie zastanawiałem się czy jest inne rozwiązanie. Problem z termostatem jest taki, że jak spuszczałem płyn z chłodnicy to termostat był zamknięty, w efekcie czego płyn został na bloku i nie wypłynął. Po wyjęciu termostatu wylało się jeszcze jakieś 0,5 l zanim zdążyłem wsadzić nowy termostat to trochę nachlapałem w garażu. Ale jak masz zręczne pace to zrobisz to lepiej niż ja - ja się nie spieszyłem, bo patrzyłem czy nowy termostat i uszczelka równo siedzą, poza tym trochę sobie doczyściłem miejsce mocowania.
Wodę sugeruję destylowaną, wydaje mi się, że nie warto dla 5 zł oszczędzać i zakamieniać układu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pon 21:01, 18 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:01, 18 Lis 2013 Temat postu: |
|
Po kolei.
"W jaki sposob spuscis plyn chlodz. i czy on nadaje sie do ponownej eksplatacji ?"
Nie wiem czy przy chłodnicy jest korek ale jak nie to po prostu odczepiasz od niej wąż i grawitacyjnie spływa, tak jest we wszystkich samochodach.
Jak już zlewasz płyn to nie baw się w ponowne wlewanie tego syfu. Chyba że masz nowy niedawno wymieniany. Jak by nie było płyn chłodnicy wieczny nie jest a dużo nie kosztuje.
"Mozna w jakis sposob wymieniajac go zapowietrzyc uklad?"
No raczej oczywiste że się zapowietrzy Ale też się sam odpowietrzy tylko pamiętaj żeby dać nawiew na ciepło i poczekaj aż się silnik nagrzeje.
"ja zakupilem Glikol (czerwony) - czy jest on mieszalny z pozostalymi plynami - w swojej a2 mam "czerwony" tylko nie wiem co to za firma"
Nie wiem co to za firma również - tego glikolu. Do A2 wchodzi g12++ różowy i to jest najważniejsze, masz nowy płyn to go już nie mieszaj tylko wymień wszystko. Ja używam dynagel.
"jest sposob aby nie wylalo sie z bloku silnika tak duzo plynu chlodzacego?"
Na twoim miejscu postarał bym się wylać jak najwięcej.
Woda tylko DESTYlowana !
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Pon 21:02, 18 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gidon
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:18, 18 Lis 2013 Temat postu: |
|
dzieki za porady
i jeszcze jedno - ile wchodz plynu do calego ukladu chlodzacego?
i jak wyleje mi sie ok 0.5 do 1 litra to czy mozna zalac bezposrednio koncentratem bez wymieszania z woda - (zapomnialem kupic wode dest)??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gidon dnia Pon 21:20, 18 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:59, 18 Lis 2013 Temat postu: |
|
gidon napisał: | dzieki za porady
i jeszcze jedno - ile wchodz plynu do calego ukladu chlodzacego?
i jak wyleje mi sie ok 0.5 do 1 litra to czy mozna zalac bezposrednio koncentratem bez wymieszania z woda - (zapomnialem kupic wode dest)?? |
Ja na początku wlałem celowo 0,5 l koncentratu, potem jak układ się odpowietrzał i trzeba było uzupełnić jeszcze litr płynu to wlałem 0,5 l koncentratu i 0,5 litra wody destylowanej. Czyli w sumie 1 koncentratu i 0,5 l wody. Takie działanie sprawi, że temperatura zamarzania płynu się obniża, ale wszystko w granicach rozsądku. W razie potrzeby kup sobie tester płynu za około 10 - 15 zł, albo podjedź do jakiegoś serwisu to za parę złotych sprawdzą Ci temp. krzepnięcia płynu. Ja wolałem wlać więcej koncentratu, bo nie byłem pewny w jakiej kondycji był mój stary płyn (pomimo, że był czysty - choć takie sprawdzenie jest złudne). Przy okazji, płyn chłodniczy to nie tylko glikol etylenowy i woda, zawiera także inhibitory korozji.
PS. Google mówi, że płynu wchodzi około 5 litrów, w dziale Download jest książka Sam Naprawiam po rosyjsku, może tam znajdziesz dokładne info ? Ewentualnie w "Sam naprawiam" dla Polo 9N, albo Fabii, to podobne konstrukcje ze wspólnymi paletami silników - do ściągnięcia z chomików, ewentualnie mogę jutro podrzucić linka, bo póki co mój NAS umarł w butach po ostatniej awarii prądu i moje dane chwilowo "zawisły".
Edited: poniżej link do "Sam Naprawiam Polo 9N/Seat Ibiza" --> strona 223/224.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pon 22:23, 18 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:30, 18 Lis 2013 Temat postu: |
|
Ja nigdy zawsze używam gotowy płyn nigdy koncentrat, mniej myślenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:40, 18 Lis 2013 Temat postu: |
|
W mojej wiosce próżno szukać gotowego płynu, albo po prostu miałem pecha ze znalezieniem właściwego sklepu, a na zakupy na Allegro nie miałem czasu. W efekcie kupiłem nam miejscu 1,5 l koncentratu Febi za 30 zł brutto - przepłaciłem, ale tak to jest jak się wszystko zostawia na ostatnią chwilę
Z buteleczki zostało mi jeszcze 0,5 l, choć odpukać - póki co nic mi nie ubywa więc grzecznie czeka sobie na półeczce w garażu na lepsze czasy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gidon
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:06, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
witam
jestem juz po wymianie termostatu i w koncu autko zagrzalo sie do 90 st C
Ale pojawila sie kolejna kwestia - jade sobie (wskaznik pokazuje 90 st) wlaczylem ogrzew - max temp na nogi a wskaznik temm spadl do niecalych 80 st. Ustawilem temp na 20.5 st to znowu wskaznik wskoczyla na 90 st C
czy to jest normalne? tez macie podobnie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:34, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
W benzynie to nie jest w żaden sposób normalne, nawet moje stare cc z silnikiem 700cm3 trzymało temp (ale nagrzewał się 10 minut ). Poczekajmy aż wypowie się ktoś kto ma ten silnik co ty. Jednak podejrzewam że też nie powinno tak być, szczególnie że jest jeszcze ciepło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sagemini
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:56, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
U mnie też temperatura spada jak ustawie max grzanie. Często wtedy mam też tak że temperatura rośnie do 80 stopni i spada na 70 po czym znowu rośnie. Efekt zatem chyba całkiem normalny dla tego silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gidon
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:56, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
dodam jeszcze ze ECON byl wylaczony - lampka sie swiecila, czy to cos zmimenia ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:31, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
Zacytuje coś co już się przewinęło na forum: 1.4 TDI mało pali, a jak mało pali to i mało grzeje, stad w tych silnikach jest montowany dogrzewacz Webasto. Uruchamia się automatycznie w temp. poniżej 5 'C i musi był wyłączony przycisk ECON - ale to też chyba nie wnoszę nic nowego.
Ja nie zaobserwowałem aby przy włączaniu ogrzewania w 1.4 TDI AMF spadała mi temperatura, a czasem grzeje na 25 'C.
Jeśli masz Webasto: sprawdź czy dmuchają spaliny z jego wydechu, po zgaszeniu silnika przez chwilę słychać jego pracę - a u Ciebie ? Jak nie słychać to może spróbuj sprawdzić kabelkiem ewentualne błędy.
Jeśli nie masz Webasto - przy niskich temperaturach to jest ponoć normalne, że silnik słabo się grzeje lub nie trzyma temperatury 90'C, jest o tym info na forum. Ale póki co chyba nie ma aż tak niskich temperatur ? Jak będę miał okazję to wyłączę ECON-em Webasto, włączę ogrzewanie na 25 'C i poobserwuje wskaźnik.
gidon napisał: | dodam jeszcze ze ECON byl wylaczony - lampka sie swiecila, czy to cos zmimenia ? |
Jak lampka się świeci to to tryb ECON działa = jeśli masz Webasto to wtedy ono nie pracuje. Analogicznie w sezonie letnim świecący się ECON powoduje, że klimatyzacja nie działa.
ECON = tryb ekonomiczny = mniej spalanego paliwa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Śro 19:35, 20 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
gidon
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:26, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
ok
chce sie upewnic po raz ostatni czy dobrze zakumalem
.....a zatem jak temp na zewnatrz jest np 1st C czy też minus -15 st C i jak wlacze Econ (lampka sie swieci) to tym samym wylanczam < babol | webasto (i silnik wolniej sie nagrzewa ), tak ???
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gidon dnia Śro 20:45, 20 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:50, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
Nie,
beerkoff napisał: | Uruchamia się automatycznie w temp. poniżej 5 'C i musi był wyłączony przycisk ECON |
Dodam że jak pali się przycisk ECON to również nie pracuje sprężarka klimatyzacji. W innych samochodach np. w oplu żeby włączyć klimę trzba nacisnąć przycisk płatka śniegu, a u nas na odwrót. Sprężarka pracuje z klimą cały czas i żeby ją wyłączyć trzeba wcisnąć ECON.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Śro 20:53, 20 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:10, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
Tak tytułem uzupełnienia - nie wiem czy dotarłeś do działu Download, który Admin od podstaw budował w znoju i pocie czoła --> a budował na tyle skutecznie, że jest tam do pobrania m.in. instrukcja obsługi Audi A2 po polsku w formie skanów (zdjęć). Waży 800 MB, ale... warto .
Dla twojej informacji - tryb ECON jest opisany na stronie 103.
PS. Tylko czytając instrukcję nie pomyl trybu ECON z trybem ECO, bo to dwie różne sprawy ! ECO tyczy się chyba tylko silnika 1.2 TDI, który jest raczej rzadko spotykany, ale są na forum szczęśliwi posiadacze takiego motoru.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:25, 21 Lis 2013 Temat postu: |
|
Zgodnie z obietnicą --> jestem po serii testów - warunki średnio zimowe, bo temperatura zewnętrzna wskazywana przez zegary wynosiła 6 'C. Ale do rzeczy: jadąc na trasie około 110-120 km/h włączyłem tryb ECON, a po chwili przestawiłem grzanie na 25 'C Po 5 minutach w aucie była kompletna sauna więc więcej nie wytrzymałem i byłem zmuszony wyłączyć grzanie. Ale ani przez sekundę wskazówka temp silnika nie drgnęła, stała cały czas pionowo na godzinie 12 wskazując idealne 90'C.
BTW. Nie wiem ile w tym prawdy, ale czytałem gdzieś, że wskaźnik temp na zegarach ma pewną celową "niedokładność" na poziomie około +/- 2,5 'C (w sumie 5 'C) albo +/- 5 'C (w sumie 10 'C). Czyli mimo iż temp waha się w granicach 90 'C o kilka 'C to wskaźnik i tak pokazuje stała wartość 90'C. Ma to rzekomo na celu uspokoić kierowcę, bo małe wahania temperatury silnika o kilka stopni to nic nadzwyczajnego. Ja idąc za przykładem mądrzejszych kolegów z forum temperaturę odczytuję za pomocą kabelka i aplikacji VCDS.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Czw 13:28, 21 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|