Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 0:20, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
Ja też mam nadzieję, że to nie uszczelka ;-) W sumie wczoraj trochę latałem samochodem po trasach z dużymi prękościami.
Ehh... jak się wkurzę to chyba wyjmę cały ten silnik i dopiero wtedy ocenię wszystko co i jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:07, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
Czy ktoś spotkał się już z nieszczelnością chłodnicy spalin?
Przetestowałem dzisiaj samochód ale nic nie ciekło, chłodziwo w zbiorniczku wyrównawczym nie unosi się do góry ani nie bulgocze (uff...) ale za to leci mi woda z wydechu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Taki ślad pozostaje przy krótkiej przygazówce na luzie do 2500 obr przez ok 2-3 sek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez trepek dnia Pon 19:08, 16 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:39, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
Ale to Ci się pojawia świeżo po odpaleniu ?
Kilka kropel z wydechu przy zimnym silniku to chyba nie jest nic niepokojącego, ja mam podobnie, szczególnie jak jest zimno.
A tu co nieco na ten temat, tylko akurat bardziej dla silnik benzynowego.
http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-1-png-a-font-size-2-color-6a0303-silnik-benzynowy-font,79/dziwny-dzwiek-z-tlumika-i-cos-z-niego-kapie,1405.html#11291
Edycja:
proszę bardzo, test na żywo sprzed 4 minut. Autko po uruchomieniu pracowało przez kilka sekund na obrotach koło 1800 rpm (ta pierwsza plama to mi pociekło ze zderzaka). Kropel mam mniej niż Ty, ale jednak są zauważalne.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pon 19:51, 16 Mar 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:05, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
Nie zaraz po odpaleniu ale cały czas mam, jak nawet gdzieś pojadę i gaz dodam to zostawiam ślaczek za sobą w postaci prostej kreski. I tak cały czas.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:12, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
Muszę przypatrzeć się kiedyś u siebie jak się ma sprawa przy cieplejszym silniku.
Póki co zwracałem uwagę na takie ślady zazwyczaj rano po odpaleniu samochodu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:31, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
Muszę zrobić obejście chlodnicy spalin i obserwować czy dalej woda będzie się pojawiać w takiej ilości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:22, 17 Mar 2015 Temat postu: |
|
Płyn chłodniczy wywaliło mi poprzez źle zamontowany czujnik temp. Zapinka zablokowała czujnik jedynie z jednej strony i czujnik miał możliwość poruszania się na boki.
Problem z wodą z wydechu narazie nierozwiązany, poobserwuję dalej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:02, 18 Mar 2015 Temat postu: |
|
beerkoff napisał: | Moja teoria (przeczucie) mówi: ocena organoleptyczna wyłapie jakąś nieszczelność w układzie(...)
Tego Ci w sumie życzę, a teorie o uszczelce pod głowicą odłóżmy na inne okazje |
... odpukać
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Śro 9:03, 18 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:12, 18 Mar 2015 Temat postu: |
|
Nie ma co ukrywać, jestem w gorącej wodzie kąpany i zawsze zakładam najgorszy wariant ;-)
Z drugiej strony... aby przeciwdziałać tym najgorszym wariantom często robię coś nadmiarowo i dopinam w silniku wszystko na ostatni guzik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:36, 08 Maj 2016 Temat postu: |
|
Witam, czy ktoś rozwiązał usterkę z wyciekającym płynem chłodniczym przez zbiorniczek? W piątek i mnie ten problem dosięgnął... Dziwne jest to, że po nocy jak chciałem dolać płynu i odkręcałem korek to było ciśnienie, które jeszcze podczas odkrecania wypluwało płyn przez otwór w zbiorniczku... Mam nadzieję, ze nie jest to uszczelka pod głowicą :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kravat
Dołączył: 27 Lis 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pszczyna Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:11, 27 Lis 2016 Temat postu: |
|
Witam
W zeszłym roku kupiłem A2 1.6 FSi, od razu wyszło że do wymiany m.in. termostat.
W lato zauważyłem że gdzieś ucieka płyn, ale temat musiał poczekać. Na bieżąco dolewałem płynu, co 2 tyg pojawiał się minimum w zbiorniku to dolewałem. [robie 400km miesiecznie].
W tym miesiącu przy wymianie oleju mechanik usunął wycieki, gdzieś tam na wężu ciekło, króciec przy chłodnicy podobno ze starości się rozleciał, tak jakby plastik był przegrzany.
Na drugi dzień odpaliłem samochód i na zimnym silniku wentylator pracował na maxa.
Mechanik znów wziął auto, kolejny wąż do wymiany. Uznał że węże "puchną", dodatkowo zbiorniczek wyrównawczy gdzieś puszcza, a termostat do wymiany, bo przekłamywał czujnik [wytrzymał rok???]. Na zegarach temperatura to zawsze 90C i nigdy nie urosła ponad.
Mechanik oddał samochód, powiedział że jeździł nim chwilę i nic się nie dzieje, ale w poniedziałek sprawdzi czy w płynie nie ma spalin - chociaż na uszczelkę mu to nie wygląda.
Powiedział że mam go potestować i dalej będziemy szukać przyczyny.
Samochód postał prze domem, temp spadła do 70C, jak go odpaliłem wyświetlił się alarm o wysokiej temp!
Co może być przyczyną nadmiernego ciśnienia? czego szukać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:06, 27 Lis 2016 Temat postu: |
|
Albo korek zbiornika wyrównawczego albo uszczelka pod głowicą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kravat
Dołączył: 27 Lis 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pszczyna Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:20, 27 Lis 2016 Temat postu: |
|
Ściągnąłem maskę, płynu w zbiorniku nie ma, a pod nim mokro. Znalazłem pęknięcie [widać rysę na plastiku], więc zbiornik do wymiany. Jeśli nowy zbiornik i korek nie pomoże to pewnie uszczelka :-/
Robił to ktoś w 1.6? Jaki orientacyjny koszt?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|