Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zine5
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 91
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: nekla Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:49, 10 Gru 2018 Temat postu: wilgoć na szybie przedniej od wewnątrz |
|
Witam
Mam taki oto problem w moim a-2 1.4 benzyna 2004 r , przednia szyba paruje mi od środka gdy autko stoi i temperatura jest około 0 stopni lub na minusie, a nawet potrafi zamarznąć od środka , mam ustawiony nadmuch na szybę zawsze.
-wody pod dywanikami nie ma- sucho
-w bagażniku sucho
-kratki wentylacyjne za tylnym zderzakiem nie odskakują- dociśnięte
-płyn chłodniczy mi nie ubywa, w kabinie nie czuć żadnego zapachu
-filtr kabinowy suchy i wymieniany
-odpływ skroplin z klimatyzacji w kabinie przetkany- był drożny.
-uszczelki w drzwiach okej - nie ciekną i nie popękane
Czy ma ktoś pomysł jaka może być przyczyna tej wilgoci na przedniej szybie od środka? nawet jak zostawię z lekko uchylonymi szybami to też nic to nie daje. Czy możliwe ,że wentylator w kabinie skądś wciąga wilgoć na szybę ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:48, 11 Gru 2018 Temat postu: |
|
To normalne w takich warunkach jak obecnie. Jest bardzo wilgotno. Wilgoć wentylator wciąga z zewnątrz, ale to nic niezwykłego. Taką samą wilgoć masz w silniku, zobacz pod korkiem oleju ile wody jest skroplone. Różnica temperatur i bardzo wilgotne powietrze robi takie rzeczy. Ja ostatnio zostawiłem schematy instalacji elektrycznej na masce w zamkniętym ale nie ogrzewanym garażu i niestety następnego dnia okazało się że niemało spłynęły...
Z szybą możesz powalczyć w prosty sposób - bardzo dokładnie ją wyczyścić i odtłuścić. Powinna wtedy mniej parować i tym samym zamarzać.
Ps jedyna techniczna usterka jaka mi przyszła do głowy to zamknięty obieg wewnętrzny, albo zapchane kratki ma masce (np liśćmi), wtedy też wszystko paruje. Ale to raczej mało prawdopodobne.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Wto 7:51, 11 Gru 2018, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Wto 10:34, 11 Gru 2018 Temat postu: |
|
Wymienić filtr kabinowy i na panelu klimy ustawić automat i wszystkie dolegliwości znikna .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zine5
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 91
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: nekla Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:57, 11 Gru 2018 Temat postu: |
|
@ zapchane kratki na masce - chodzi o to że mam zdemontować te wygłuszenie maski i tam wszystko posprawdzać? takie dwie gumowe rurki do odprowadzania wody tam są - drożne. , obieg mam na zewnętrzny- patrzyłem - kratka otwarta jest.
@ no właśnie- ja obecnie jeżdżę klimatyzacja na econ włączone i nadmuch na szybe - dziś sprubuje econ wył i nadmuch na nogi może... - wtedy ten wiatrak nie będzie tą wilgocią dmuchać na szybe bezpośrednio, no i może jak na krótkiej trasie to lepiej ogrzewanie wyłączyć- tylko zimne powietrze ...?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zine5 dnia Wto 12:58, 11 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:07, 11 Gru 2018 Temat postu: |
|
Chodziło mi o te kratki ma masce, u mnie jak samochód stał dłuższy czas bo byłem za granicą były zawalone okruchami z liści, wypłukałem myjką nic nie rozbierając. No ja nawiewy zostawiam włączone zawsze na auto, czasem tylko klikam "odmrażanie" przedniej szyby, ewentualnie zwiększam siłę nadmuchu wentylatora jak jest bardzo deszczowo i szyby ogólnie parują podczas jazdy. Jeżdżenie z ciągle włączonym nadmuchem na szybę raczej nie pomaga, bo nie wietrzysz reszty samochodu i wilgoć się może zbierać. Wyłączenie grzania nic nie da, a tylko pewnie pogorszy sprawę bo to osusza powietrze. Wyłączenie Econ w tych temperaturach nic Ci nie da jeśli nie masz dogrzewacza/webasto bo klima i tak się nie włączy, efekt jedynie nie świecącej diody.
Możesz sprawdzić jeszcze kratki za tylnymi reflektorami (te od wymiany żarówek), u mojego znajomego, co prawda w innym samochodzie, ale okazało się że poprzedni właściciel zrobił sobie tam schowek, a zatykanie tych kratek mocno wpływa na wentylację...
Podsumowując jeśli wszystko sprawne, to ustawienie wszystkiego na auto rozwiązuje problem. Czasem może się zdarzyć że szyba zamarznie od środka bo nie da się uniknąć kondensacji pary w pewnych okolicznościach ale to raczej rzadkie zjawisko.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Wto 13:10, 11 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
zine5
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 91
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: nekla Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:15, 11 Gru 2018 Temat postu: |
|
Ano, ja też sobie zrobiłem tam schowek za tą jedną kratką od wymiany żarówek od strony pasażera, mam tam liter oleju i kamizelkę, nie pomyślałem o tym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:50, 11 Gru 2018 Temat postu: |
|
No to już mamy prawdopodobną przyczynę parowania szyb Jak powietrze wpada jedną stroną to musi znaleźć ujście drugą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zine5
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 91
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: nekla Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:14, 17 Gru 2018 Temat postu: |
|
Jak na razie - od środy nie zamarzła .... - zobaczymy jak będzie dalej - jeżdżę z econ na wyłączone i dmuchawa na przednią szybę na dwie kreski (pomarańczowa lampka się pali przy tym przycisku dmuchawy ciepłego powietrza na przednią szybę)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zine5 dnia Pon 22:17, 17 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:18, 17 Gru 2018 Temat postu: |
|
Pomarańczowa lampka, jeśli dobrze myślę co masz na myśli to jest "odszranianie" przedniej szyby. Nie ma sensu jeździć na tym cały czas.
Włącz po prostu ogrzewanie na auto, ustaw temperaturę jaka cię satysfakcjonuje i zapomnij o temacie, po to masz automatyczną klimatyzację Nie ma sensu robić z tego manuala...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebastian7905
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Orle Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:23, 04 Sty 2019 Temat postu: |
|
Mam pytanie. Odnosząc się do pierwszego postu o co kaman ? cyt.-"-odpływ skroplin z klimatyzacji w kabinie przetkany- był drożny. ". Jaki odpływ w kabinie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:10, 04 Sty 2019 Temat postu: |
|
Pod schowkiem pasażera, po lewej stronie schowka pod dywanikiem ukryty jest gumowy odpływ skroplin z wymiennika ciepła od klimatyzacji. Gumka jest wciśnięta w karoserię i zakończona "zaworkiem" jednokierunkowym (specyficzne spłaszczenie gumy na końcu).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebastian7905
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Orle Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:25, 05 Sty 2019 Temat postu: |
|
O ciekawe muszę sprawdzić ,tylko jeden jedyny raz tam zaglądałem i nawet nie zwróciłem na to uwagi ,czyli mówicie ,że warto go przeczyścić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zine5
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 91
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: nekla Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:31, 05 Sty 2019 Temat postu: |
|
Niestety to nie olej za kratką bagażnika był winny, jeżdżę teraz non stop z włączoną klimatyzacją ale nie na "auto" , bo z auto to szyba podczas jazdy nawet zaparowuje. Czy to możliwe że przyczyną szronienia się szyby od wewnątrz może być to że szyba jest nieorginalna - 3 lata temu wymieniana i jest teraz firmy fuyao. Ale jest szczelna 100% testowałem i ja (myjką karcher k5, wężem ogrodowym i wiadrem), i byłem w specjalistycznym serwisie od wymiany szyb i też po swojemu sprawdzili i mówią że jest szczelna. Może to wina po prostu "jakośći szkła" tej przedniej szyby , może ono jakoś mocniej przemarza? bo inne szyby orginał i nie zamarzają od środka mi ? Myślałem aby kupić używaną orginalną szybę i kazać ją wstawić ... - co o tym myślicie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zine5 dnia Sob 19:33, 05 Sty 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:59, 06 Sty 2019 Temat postu: |
|
Wymiana szyby nie ma sensu. Szkło nie ma znaczenia. W samochodzie i tak masz przecież poniżej zera jak postoi na mrozie. Możesz jedynie płynem do mycia szyb umyć od wewnątrz dokładnie będzie mniej parować. Powiedz masz ciepło w aucie w trakcie jazdy? Coś jest niesprawne jak tak Ci paruje. Ja jeżdżę na auto i jest ok. Może masz jakieś klapy sterujące zablokowane? Z kratek leci gorące powietrze jak silnik złapie 60 *C?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Nie 16:59, 06 Sty 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
zine5
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 91
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: nekla Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:47, 06 Sty 2019 Temat postu: |
|
tak - powietrze ciepłe leci, już po 2-3 minutach , wskazówka od temperatury normalnie się podnosi, miałem kiedyś problem z klapką od temperatury (albo maks ciepłe albo maks zimne leciało tylko) ale już naprawiłem - jak np ustawie 18-19-20 st to leci letnie i "letniejsze" a potem już ciepłe i gorące , poza tym żadnych błędów klapek nie mam i nie miałem. myślałem że może zamykać na czas postoju klapke od nadmuchu na szybę i jak na krótkiej trasie np 2km to włączyć maks zimne na szybe , przed chwilą wyczyściłem denaturatem szybe od środka zobacze czy to jutro coś pomoże, autko stoi w garażu murowanym, a zamarza szyba jak np. w pracy 8 godzin stoi na parkingu , ale jak na podwórku ustawie na kostce to też zamarznie , bo takie rzeczy jak:
-woreczki ryżu w drzwiach
-pochłaniacz wilgoci w woreczku
-pudełka z solą w aucie
-gazety pod wycieraczkami gumowymi
nic to nie daje- brak wilgoci- gazety suche, pochłaniacz też, w schowkach pod nogami pasażera i kierowcy pod podłogą sucho ani kropli wody, w bagażniku i pod filcem w nogach pasażerów i z przodu i z tyłu też sucho- patrzałem jak dokręcałem kabel masy , w bagażniku suchutko zawsze , kratki pod zderzakiem sztywne i nic nie cieknie, uszczelki okej nic nie cieknie, odpływ skroplin i ten drugi odpływ pod maską w kanale świerzego powietrza i te odpływy dwa w masce gumowe- wszystko drożne, jak rozebrałem osłony tunelu środkowego boczne, i schowek pasażera- wszędzie sucho z latarką patrzyłem ? Auto kupiłem w niemczech nieco ponad 1,5 roku temu wyniosło mnie 25400zł jeden właściciel , mam wszystkie papiery, rachunki od nowośći - a tu taki dziwny problem , może to wina po prostu krótkich odcinków jakie robię (większość 2km w jedną stronę , a raz w tygodniu 15km w jedną stronę) ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zine5 dnia Nie 17:49, 06 Sty 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:41, 09 Sty 2019 Temat postu: |
|
Może masz otwartą klapkę obiegu wewnętrznego? Wtedy ciągnie powietrze z kabiny, a nie z zewnątrz (z wlotów maski). To powoduje intensywne parowanie szyb przy dużej wilgotności powietrza czy zimnie na zewnątrz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zine5
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 91
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: nekla Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:06, 10 Sty 2019 Temat postu: |
|
klapka od obiegu wewnętrznego działa i jest otwarta- ciągnie powietrze z dworu - widzę nawet tę klapke jak spojrze przez wlot maski w kierunku wiatraka - rusza się , na razie testuję kolejną przyczynę - może to wina tego że na postoju mam wciśnięty przycisk od nadmuchu na szybę - na razie od 3 dni robię tak że jak zaparkuje autko to wyłączam nadmuch na szybę całkowicie i ustawiam na nogi tylko i na razie jest okej ... (ale do jazdy to na szybe i na nogi albo tylko na szybe) obieg z zewnątrz cały czas jest , bo przedtem zawsze tylko na szybę miałem dmuchawe i jak nawet ruszyłem to od razu po ruszeniu momentalnie na chwilę (kilka-naście sekund) miałem białą szybę przednią ale momentalnie to znikało - czasem tak się zdarzało - a na razie nic - umyłem starannie szyby od środka- zobaczymy co dalej będzie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zine5 dnia Czw 19:46, 10 Sty 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:22, 12 Sty 2019 Temat postu: |
|
Tych klapek jest dwie, jedna w z przodu blisko wlotu pod maską (tą widziałeś), druga nad schowkiem pasażera. Tą drugą sprawdzałeś?
To nie wina tego że masz wciśnięty przycisk nadmuchu na szybę. Tak z ciekawości eksperymentowałem prawie cały tydzień z wentylacją u siebie i jedyny ustawieniem w jakim coś paruje jest zamknięty obieg, albo zupełnie wyłączony wentylator, wszystko inne nic nie zmienia. Zdarzało mi się co prawda w ulewny deszcz że wentylator na pierwszej albo drugiej kresce nie dawał rady i szyby na brzegach lekko parowały, ale wtedy wystarczy dać 3-4 i już przestają.
Co do tej klimatyzacji to nie jest prawdą, że jeździsz z włączoną (chyba że nie mieszkasz w Polsce). Masz co najwyżej tylko wyłączony econ, ale jeśli nie masz dogrzewacza (elektrycznego albo webasto) to przy obecnych temperaturach to nic nie zmienia, sprężarka się i tak nie włączy, bo jest za zimno. Zresztą sprawdź na jałowych obrotach czy rosną po wyłączeniu ECON (to objaw pracującej klimatyzacji).
Mi się szczerze skończyły już pomysły na możliwą usterkę.
BTW To co pisałeś o momentalnie białej szybie po ruszeniu może świadczyć o wilgoci gdzieś w nadmuchach. Miałem tak kiedyś w innym aucie, jak był zapchany odpływ skroplin z parownika klimy, ale to było w lecie. Wyglądało to tak że pojeździłem trochę z klimatyzacją, potem powiedzmy 20 minut postoju, a potem po odpaleniu bach - mleko na przedniej szybie na 30 sekund. Wystarczyło udrożnić odpływ skroplin. Ale u Ciebie raczej to nie to, tam raczej nic się nie skrapla w zimie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zine5
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 91
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: nekla Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:36, 12 Sty 2019 Temat postu: |
|
A - ok dzięki za wyjaśnienie - czyli ta druga klapka jest widoczna po demontażu schowka tak? I ona jest od nadmuchu na szybę ? Bo błędu żadnego od klimatyzacji mi nie pokazuje obecnie, gdyby ta druga klapka nie działała to było by brak nadmuchu na szybę tak?
@"Zdarzało mi się co prawda w ulewny deszcz że wentylator na pierwszej albo drugiej kresce nie dawał rady i szyby na brzegach lekko parowały, ale wtedy wystarczy dać 3-4 i już przestają." - mam identycznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:37, 12 Sty 2019 Temat postu: |
|
Ta druga klapka powoduje że wentylator może ciągnąć powietrze z kabiny. Normalnie jest zamknięta, ale jak zamykasz obieg tą zakrzywioną strzałką na panelu klimatronika to ona się otwiera a ta od wlotu na masce zamyka. Gdyby okazało się że ta klapka się nie domyka lub jest ciągle otwarta to mogła by być przyczyna wilgotnej szyby - miałbyś obieg zamknięty bo wentylator w takiej konfiguracji raczej pobierze powietrze z kabiny, niż długim długim kanałem z pod maski. Klapka jest widoczna za obudową wentylatora po zdjęciu schowka. Ale szczerze jeśli nie ma błędów to pewnie klapka jest ok, chyba że gumowa uszczelka na jej brzegach się wysypała.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Sob 22:46, 12 Sty 2019, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|