Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jedrek0102
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jawor Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:29, 28 Sty 2013 Temat postu: Wentylator nadmuchu / Wentylator nawiewu |
|
od jakiegoś czasu jak autko jest zimne , dziwnie wyje wentylator dmuchawa.....po chwili przestaje.......może ktoś miał taki problem ..pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
wojtekg333
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorlice Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:41, 28 Sty 2013 Temat postu: Wentylator nadmuchu ....? |
|
Też mam wrażenie, że wyje mi wentylator nadmuchu, dźwięk niknie jak się auto nagrzeje, jednocześnie też zależy on od obciążenia silnika ( gdy wciskam sprzęgło przestaje wyć).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:41, 28 Sty 2013 Temat postu: |
|
to norma w tych autach jak kupisz nowy nie używke jak jest dobrze wywazony przez 2 lata nie wyje potem znów np tylko na 2 kresce wentylatora, mozna sie przyzwyczaić Gosniej chodzi tez jak przeciwpylkowy jest zabrudzony.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pon 22:42, 28 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:41, 29 Sty 2013 Temat postu: |
|
Norma w tych autach. Mam to samo i jest trochę upierdliwe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:19, 29 Maj 2013 Temat postu: |
|
tak zacząłem grzebać odnośnie wycia wentylatora na zimno lub na małym biegu, zacierają się tulejki i zwiększają się obciążenia , po czasie przepala się regulator dmuchawy [link widoczny dla zalogowanych] , co widać osoby miały ten problem w A2. Niektórzy nie zalecają smarowania wentylatora dmuchawy ponieważ pył przylgnie do smaru ale wg mnie można tak zrobić ja tu http://www.youtube.com/watch?v=PzztfjSSoKQ . Regulator bez powodu się nie przepala ale w wyniku oporów i wzrostu wtedy w nim temperatury. Nasze regulatory są dość już stare ale wg etki zastąpione je w 2008r nr 6Q1907521B ( na wyposażeniu Polo 6r rocznik 2010r - najnowszy model ) z uwagi na mały zbyt - auto zbyt młode można wyrwać młoda poprawioną cześć za 50zł- sam taka kupiłem. Wentylator też poprawiono wg ETKI na nr 6Q1820015H tez z polo 6r- , kupiłem za 80zł. Teraz dmucha jak wariat nawet na wysokich obrotach dmuchawy cisza i jak ręcznie zmniejszam dmuchawę teraz sama się nie zwiększa co czasami się zdarzało, że wzrastała o np. 1 kreskę mimo braku wybrania opcji AUTO.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Śro 9:20, 29 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:04, 02 Paź 2013 Temat postu: |
|
Niestety mnie też dopadła ta przypadłość z problemem regulatora wentylatora dmuchawy i po przeglądzie ofert na allegro natrafiłem na kompletne nagrzewnice do Polo 6r w cenie od 300zł do 450zł. Są to nagrzewnice prawie nowe wymontowane z pojazdów potestowych z przebiegiem od 300km do kilku tysięcy km. Ja kupiłem dzisiaj taką osobiście odbierając w Radomiu za 350zł, jest w niej zamontowany wentylator i regulator poprawiony tak jak polecał niezawodny Pink. Okazało się także, że potencjometry są takie same jak w A2 czyli brać i wymieniać w naszych nieco wysłużonych autach.
Nagrzewnica musi być z klimatronika wtedy ma regulator elektroniczny dmuchawy, inne mają tylko opornicę do manualnej klimy.
Na dodatek przydał się filtr przeciwpyłkowy prawie nowy a także ramka filtra która w moim A2 jest zdeformowana i połamana.
Może komuś się przyda więc podaje nr kalog. 6R1820003AE, jest to nagrzewnica do diesla gdyż posiada grzałkę elektryczną, która pewnie też pasuje do A2 .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Czw 12:54, 03 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 153
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:52, 07 Paź 2013 Temat postu: |
|
Mam pytanie, czy można wentylator posmarować suchym smarem? Jest przeznaczony do smarowania elementów narażonych na kontakt z pyłem i zabrudzeniem. Napisali jeszcze że nie zawiera silikonu i nie pozostawia osadu., jak również zabezpiecza przed wilgocią i korozją.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:52, 30 Lis 2013 Temat postu: |
|
A ja mam nieco inną przypadłość w swoim modelu. Mianowicie czasami jak jeżdżę autem to słyszę jak wentylator się zatrzymuje i przestaje pracować. On nie wyje, ani nie wydaje dziwnych dźwięków, ale za to sam z siebie przestaje dmuchać pomimo tego, że panel klimatronika pokazuje np "4 kreseczki mocy". Przez chwilę wentylator w ogóle nie pracuje, a za moment zaczyna dmuchać. Czasem staje sam w siebie i nie chce ruszyć, a potem jak np. wjadę w dziurę to dmucha od nowa. Te przestoje nie są długie i raczej trafiają się na niskich biegach dmuchawy. Co sugerujecie ? Rozbierać wentylator do wyczyszczenia czy szukać problemów w instalacji lub regulatorze dmuchawy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 8:56, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
Zobacz co pokazal vag w sterowniku klimatronika, pewnie szczotki sie podwieszaja
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 8:57, 01 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:31, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
PinkFloyd napisał: | Zobacz co pokazal vag w sterowniku klimatronika, pewnie szczotki sie podwieszaja |
Moje błędy:
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
00600 - Potentiometer On Positioning Motor for Temperature Flap (G92)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
00818 - Sensor for Evaporator Outlet Temperature (G263)
30-00 - Open or Short to Plus
01273 - Fresh Air Blower (V2)
17-10 - Control Difference - Intermittent
V70, G112, G292 i G143 mam od "zawsze" - nie mogę się przemóc żeby zakonserwować Kontaktem silniczki od klimatronika i zrobić adaptację, nigdy nie ma czasu... ale mam to w planach.
G263 - błąd stały, mam go od momentu zakupu auta, ale nie dotykałem tematu, bo klima działa bez problemu. Jak będzie okazja odwiedzić kogoś z ciepłym garażem to się za to wezmę - albo wymienię cały czujnik, albo spróbuję podmienić sam termistor (ciekawość).
No i pozostaje błąd 01273 - zastanawia mnie czy rozbierać wentylator i czyścić/smarować panewki czy dać sobie spokój i wymienić go od razu na nowszy typ, zgodnie z tym co pisałeś w jednym ze swoich postów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:27, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
spróbuj naprawić, choć podejrzewam ze cos pewnie ze szczotkami jak auto ma już pewien przebieg
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 18:21, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
beerkoff napisał: | A ja mam nieco inną przypadłość w swoim modelu. Mianowicie czasami jak jeżdżę autem to słyszę jak wentylator się zatrzymuje i przestaje pracować. On nie wyje, ani nie wydaje dziwnych dźwięków, ale za to sam z siebie przestaje dmuchać pomimo tego, że panel klimatronika pokazuje np "4 kreseczki mocy". Przez chwilę wentylator w ogóle nie pracuje, a za moment zaczyna dmuchać. Czasem staje sam w siebie i nie chce ruszyć, a potem jak np. wjadę w dziurę to dmucha od nowa. Te przestoje nie są długie i raczej trafiają się na niskich biegach dmuchawy. Co sugerujecie ? Rozbierać wentylator do wyczyszczenia czy szukać problemów w instalacji lub regulatorze dmuchawy ? |
nic dodać nic ująć ja mam tak samo ,widocznie jak to mawiali kiedyś na Francuskie auta ten typ tak ma a teraz tak się mawia w przypadku grupy VW-AUDI
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:53, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
Muszę Cię rozczarować ja tak nie mam
Nic nie jest wieczne trzeba zajrzeć, sprawdzić i wymienić co trzeba. Tak jak PinkFloyd napisał objawy wskazują na szczotki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Godlike
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piaseczno, PL Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:19, 29 Sty 2014 Temat postu: |
|
Na wstępie pragnę Wszystkich powitać na tym forum
Swoją A2 mam już przeszło 3 lata. W zasadzie przez ten czas nic poważnego się z nią nie dzieje, ale z tym wentylatorem to już się ciągnie od dłuższego czasu. Do mechanika nie oddaje, bo żaden mi jeszcze z A2 nie pomógł w żadnym temacie. Po prostu brak zaufania. Mam dokładnie te same objawy, jaki opisał kolega z tym, że o wiele bardziej już w tej chwili nasilone.
beerkoff napisał: | A ja mam nieco inną przypadłość w swoim modelu. Mianowicie czasami jak jeżdżę autem to słyszę jak wentylator się zatrzymuje i przestaje pracować. On nie wyje, ani nie wydaje dziwnych dźwięków, ale za to sam z siebie przestaje dmuchać pomimo tego, że panel klimatronika pokazuje np "4 kreseczki mocy". Przez chwilę wentylator w ogóle nie pracuje, a za moment zaczyna dmuchać. Czasem staje sam w siebie i nie chce ruszyć, a potem jak np. wjadę w dziurę to dmucha od nowa. Te przestoje nie są długie i raczej trafiają się na niskich biegach dmuchawy. Co sugerujecie ? Rozbierać wentylator do wyczyszczenia czy szukać problemów w instalacji lub regulatorze dmuchawy ? |
Nie mam za bardzo jak podłączyć auta do VAGa, natomiast z tego co przeczytałem mogą być to dwie sprawy: regulator napięcia dmuchawy oraz szczotki. O ile w przypadku regulatora sprawa jest prosta - wymienić (na allegro są te od polo 6Q1907521B już nawet za 100zł) o tyle nie wiem co mam zrobić z tymi szczotkami? Nasmarować? Wymienić dmuchawę? Znalazłem taką oto dmuchawę: (nie mogę podać linka) nr kat: 6Q1 820 015 - są nowe zamienniki za ok 180zł, bądź używki za ok.120zł.
Myślicie, że to jedna z tych dwóch rzeczy? Myślałem też o regulatorze napięcia oraz o samym panelu climatronica, ale trochę mnie uspokoiliście.
Dodam, że niestety auto pewnie zaraz pójdzie na sprzedaż, ponieważ żona ma dostać auto służbowe i na koniec też nie chciałbym przeinwestować. Szkoda - auto bardzo lubimy. Małe, sprytne, niewywrotne i bardzo ekonomiczne. No i w końcu premium.. Świetnie wykonane, a to cenimy. Teraz pewnie Żonka wsiądzie w jakąś Skodzinkę, albo Toyotę jakich pełno.
A może jest ktoś chętny z okolic Piaseczna, żeby zrobić test krzyżowy regulatora napięcia dmuchawy?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Godlike dnia Śro 12:44, 29 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:33, 31 Sty 2014 Temat postu: |
|
Panowie . W zeszłym tygodniu rozwiązałem problem dmuchawy. Miałem to samo co Wy. Vag pokazywał mi uszkodzenie silnika dmuchawy i winowajcą był właśnie owy silnik który powoli się zaciera z powodu braku smarowania i coraz bardziej obciąża sterownik , który po czasie umiera i zaczyna wariować. Ja zakupiłem używany sterownik i przesmarowałem panewki silnika. Smiga wszystko aż miło. Jedni piszą że się nie powinno smarować panewek. Ja uważam że panewki należy smarować jak najbardziej i to dobrym smarem, u mnie molibdenowym..Osobiście nie znam panewek , których się nie smaruje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pią 22:32, 31 Sty 2014 Temat postu: |
|
kto smaruje ten jedzie byle to nie politycy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sajmontemplar
Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia/Killarney Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:17, 03 Lut 2014 Temat postu: |
|
Witam wszystkich .
Ostatnio był u mnie znajomy mechanik . Podpieliśmy autko pod vaga i oto co pokazało:
01271 - silnik krokowy nadmuchu powietrza - zablokowany albo brak napięcia - nieciągły
00818 - czujnik temp parownika - zwarcie z biegunem dodatnim lub obwód przerwany - stały
01273- wentylator powietrza nadmuchowego - różnica regulacji - nieciągły
01206- sygnał czasu po włączeniu zapłonu - stały .
Przypomnę ze program który był użyty to nie Vcds , ani polski vag a jakiś car centrum ? nie wiem gdyż nie chciał mi powiedzieć co to za program i skąd go ma ..
w związku z w/w mógłby mi ktoś doradzić co wymienić co kupić itd?
dziękuje i pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:28, 03 Lut 2014 Temat postu: |
|
Skasuj i zobacz, które wrócą, ale:
00818 - czujnik temp parownika - zwarcie z biegunem dodatnim lub obwód przerwany - stały
Mam to samo, uszkodzony termistor, zwany tez czujnikiem G263. Wymiana opisana na forum, szukajka pomoże:
01271 - silnik krokowy nadmuchu powietrza - zablokowany albo brak napięcia - nieciągły
Szukaj na forum w adaptacji klimatronika i konserwacji silniczków klap. Wszystko jest ładnie opisane
01273- wentylator powietrza nadmuchowego - różnica regulacji - nieciągły
do sprawdzenie wentylator nadmuchu albo jego regulator napięcia, często padają. Jest o tym na forum.
Może po prostu wpisz sobie w szukajkę numer każdego błędu po kolei i przewertuj wyniki ? Sporo ciekawych informacji znajdziesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrea
Dołączył: 23 Maj 2022
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:55, 27 Gru 2022 Temat postu: |
|
Witam Wszystkich ,
jestem pierwszy raz na forum , często radzę sobie sam , dzięki za celne uwagi w kwestii nawiewu.
Ale pozostaje pytania bez odpowiedzi :
gdzie znajduje się dokładnie rezystor i jak się do niego dobrać ?
Z góry dziękuję za pomoc .
Andrea
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zine5
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 91
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: nekla Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:35, 27 Gru 2022 Temat postu: |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
nr 10 na obrazku
trzeba odkręcić schowek przed pasażerem i rezystor jest wewnątrz kanału powietrza patrząc na wentylator to na lewo od niego - trza zdemontować wentylator i wtedy widać rezystor.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|