Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tidit
Dołączył: 04 Maj 2013
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 13:20, 07 Paź 2013 Temat postu: Temperatura około 80 stopni - coś nie tak? |
|
Od jakiegos miesiąca temperatura w mojej A2 1.4 TDi utrzymuje się w okolicach 80 stopni, co wydaje mi się za mało. Auto mam ponad pół roku, i zawsze temperatura była równo na środku, na 90 stopni, co wydaje mi się normą.
Znajomy ma Audi A6 C5 i u niego też jest stale 90 stopni. Od jakiegoś czasu zauważyłem że silnik osiąga u mnie max ok 80 stopni, zauważyłem też wzrost spalania.. Czy może być taka sytuacja że padł jakiś czujnik, przez co komputer ma wrażenie że jest niedogrzany i podaje więcej paliwa?
Poniżej zdjęcie z codziennej jazdy, wg mnie temp jest za niska
[link widoczny dla zalogowanych]
kilka miesiecy temu robiłem testy vagiem, tam temperatura była równo 90 C
[link widoczny dla zalogowanych]
tutaj link do tematu z wszsytkimi moimi logami
Czy możecie coś poradzić?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tidit dnia Pon 13:28, 07 Paź 2013, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:12, 07 Paź 2013 Temat postu: |
|
W tych temp. Jeździsz na wylaczonym przycisku eco?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tidit
Dołączył: 04 Maj 2013
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 15:58, 07 Paź 2013 Temat postu: |
|
Przycisk eco prawie zawsze włączony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kenstfield
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białogard Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:16, 07 Paź 2013 Temat postu: |
|
Z tego co napisałeś, to wygląda że termostat nie trzyma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pon 19:25, 07 Paź 2013 Temat postu: |
|
kenstfield napisał: | Z tego co napisałeś, to wygląda że termostat nie trzyma. |
też tak myślę bo w sobotę wymieniałem termostat vahler i dziś testy ,temperatura 90 stopni econ wł ocon wył a wskazówka ani drgnie równe 90 st , przed wymianą 70 st i nic więcej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Sob 18:32, 02 Lis 2013 Temat postu: |
|
Miałem dokładnie takie same objawy. Auto bardzo długo się nagrzewało, temperatura w czasie jazdy utrzymywała się na poziomie 75-80 'C, 90'C pojawiało się tylko wtedy jak auto stało w miejscu i silnik pracował (np. w korku). Po odczytaniu temp kabelkiem i VCDS-em w czasie jazdy potwierdziłem max. wskazanie na poziomie 73'C, a więc sam czujnik temp był OK, termostat za wcześnie się otwierał. Dzisiaj wymieniłem termostat i wybrałem się w krótką trasę. Po około 3-4 km spokojnej jazdy miałem na zegarze idealne 90'C i cały czas się utrzymywał taki poziom. Zakupiony przeze mnie termostat to Wahler 4264.87D, koszt w lokalnym sklepie to 36 zł brutto. Zastanawiałem się jeszcze nad Vernetem, ale po przeczytaniu postów na wielu forach motoryzacyjnych doszedłem do wniosku, że narzekało na niego więcej osób niż na Wahlera. Termostat w ASO = około 100 zł, jak Wahler za jakiś czas zawiedzie to zainwestuję w zakup w ASO.
PS. Stary termostat miałem prawdopodobnie od nowości (12 lat) był to oryginalny termostat ze znaczkiem Audi, kompletnie zakamieniony i zabrudzony. Nawet nie próbowałem go reanimować, od razu trafił do kosza. Teraz autko śmiga jaktalala i wreszcie mogę się zabrać za przygotowanie logów dynamicznych.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Sob 18:35, 02 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
adish
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Zawiercie Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:10, 05 Gru 2013 Temat postu: |
|
A jaki do rocznika 2000 1,4 benzyna może pasować? Ktoś używał tego do rocznika 2000. ? THX
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:28, 06 Gru 2013 Temat postu: |
|
Oryginał: P/N: 032121110B albo 032121110F
Cena w ASO 105 zł. Zamienników szukaj w lokalnych sklepach albo na Allegro - koszt zapewne koło 40 zł, osobiście polecam producenta "Wahler", niektórzy twierdzą, że "Vernet" też jest OK.
[link widoczny dla zalogowanych]
Poniżej fotka z ETKI Online:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pią 15:32, 06 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|